Gå til innhold

Sliter med å få stram kropp igjen etter svangerskap


Gjest mamma23

Anbefalte innlegg

Gjest mamma23

Hei! jeg er ny her inne :) Jeg er ei jente på 23 år som har en gutt på 1,5år. Jeg gikk opp 20kg i svangerskapet og har ennå litt løs mage + slapp hud før jeg er der jeg var før jeg ble gravid! trives virkelig ikke slik jeg ser ut nå :( selvom mange mener jeg ikke bør slanke meg mer..

jeg er 163 og veier nå 67 kg.

 

jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid men huden er blitt veldig slapp og føler meg ikke stram i kroppen lenger.

 

jeg trener hver dag med å gå minst 8 km, tar sit ups annen hver dag (ca 30 - 50 stk).

 

har også begynt å jogge litt når jeg går langt, jogger opp lange bakker og så går jeg fort.

 

går 7,5km på ca 1 time..

 

noen her inne som har noen gode tips for å komme tilbake i god form igjen etter svangerskapet?=)

 

jeg veide 86kg siste dag før fødsel , 80 kg 1 mnd etterpå , 76 kg 3 mnd etterpå(ammet i 4mnd) og nå har vekta stoppet på 67 kg.

vil ned til 60kg.

 

går veldig opp og ned og kan variere alt fra 67kg - 70 kg når jeg har mensen :S

 

har også en tendens til å frotse i søtt i denne perioden :(

 

sliter litt med å finne balanse i kostholdet og er nok altfor glad i søtsaker ;)

 

kromtabletter hjelper ikke!

 

er kraftig bygd (breie skuldrer og hofter) og har en del fett rundt magen , over hoftene.

(håndtak);)

vil få bort disse , hvilke treningsmetoder er best for å få bort magefettet over hoftene? jeg hater virkelig å løpe og føler jeg skal dø hver gang jeg gir meg ut på en joggetur :(

får så vondt i hoftene/bekkenet også etter jeg har løpt.

 

liker godt å gå fort,sykle,ri,svømme.

 

har mye vondt i bekkenet og ryggen etter svangerskapet og har derfor vert litt sløv med løping

 

jeg merker at når jeg legger på meg så kommer alt på magen!! irriterende!!

 

vil nok si jeg har en pære figur..

har smal og slank midje/overkropp,store pupper,store hofter og en god stor rompe ;) hehe den kunne også trengt litt oppstramming,noen tips?

 

jeg liker figuren min og vil ikke bli tynn og beinete liksom men vil bli strammere og få mer makert figur!

:)

mvh jente23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vet du hva? Jeg synes du er kjempeflink til å trene, jeg! :) Du trener hver dag og det er mye mer enn hva de fleste andre her inne på forumet gjør! (Meg selv inkludert.) ;) Så gi deg selv en real klapp på skulderen for det!

 

Og du? Du behøver ikke jogge hvis du virkelig hater det. Jeg hater også å jogge, dypt og inderlig! Men har funnet ut at jeg faktisk ikke behøver å jogge for å gå ned i vekt. Det er andre ting man kan gjøre istedet. Som å gå tur. Det er bare å gå langt nok, fort nok, ofte nok og legge inn noen motbakker. Det er helt super trening! Så kan man spe på med andre ting (som man liker) i tillegg.

 

På meg høres det ut som at der du har mest å hente nå er på kostholdsfronten. For det hjelper ikke samme hvor mye vi trener, hvis vi tyter i oss masse usunt i matveien. (Eller hvor sunt vi spiser, hvis vi ikke rører noe på oss.) De to tingene går hånd i hånd. Desverre... B) Det er i alle fall det jeg har funnet ut, etter å ha vært på Grete Roede et halvt års tid.

 

Jeg fødte for 10 måneder siden og gikk opp 22 kilo i svangerskapet. Gikk fra 67 kg til 89 kg. En måneds tid etter fødsel var jeg ikke kommet lenger ned enn til 85 kg. Klarte å trene bort noen kilo, men var 82 kg da jeg startet her inne på GR i oktober ifjor. Cluet var selvsagt å trene, men også ta en nærmere titt på kostholdet. Jeg trodde jeg spiste noenlunde sunt i utgangspunktet, men fikk meg en god del aha-opplevelser da jeg startet å registrere maten min her inne. Jøjje meg! Etter det ble det endel justeringer, kan du si. He he! Startet på 1600-meny og byttet til 1300-meny etter nyttår. Det har hjulpet masse! Gjøre kloke valg i kostholdet. Og ha lørdag kun på lørdager! B) (Men bevares, det sprekker jo her også innimellom.)

 

Jeg er 168 høy, veier nå ca. 65 kg og har tatt av alle gravidkiloene, pluss et par ekstra kosekilo. Skal vel ned til rundt 63, tror jeg. Så er ikke ferdig riktig enda.

 

Prøver å jobbe litt med magen, for heller ikke min mage ser slik ut som den gjorde før svangerskap og fødsel. Men skal den det da? Jeg tror ikke vi skal ha så høye forhåpninger om det. Å få barn "koster". Det får liksom være prisen, synes jeg.

 

Men sideflesket kan vi gjøre noe med! B) Her ble jeg kvitt mitt ved å trene OG passe på kostholdet. Jeg har tro på at den kombinasjonen gjør underverker, over tid. Å gå ned i vekt strammer automatisk opp, over hele fjøla. Man må bare være tålmodig!

 

Lykke til så masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, apropos magetrening så hadde jeg denne bokmerket og liggende:

 

http://www.vektklubb.no/artikkel/trening-for-mammaer-20231744

 

Selv tar jeg den øvelsen som heter ryggliggende bensenk hver kveld før jeg legger meg. Rett og slett fordi den kunne jeg fra før og har gjort noen år, før jeg ble gravid også. Vet ikke hvor mye det hjelper å kun gjøre den, men... Har store ambisjoner om å begynne med planken også, siden jeg har hørt så mye gjetord om den flere steder, men har liksom ikke kommet så langt enda. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Hei,

Vil bare si meg enig med Bijou, jeg synes det høres ut som du er flink til å trene. Jeg er ca like høy og tung som deg, men har født to barn, og yngstemann er to år nå. Har også problemer med at de fleste kiloene legger seg rundt magen :angry: Jeg begynte å trene ganske fort etter at han var født, men orket ikke å gjøre noe med kostholdet før han var over et år, og det var først da kiloene begynte å forsvinne. Forøvrig har jeg lest at kroppen trenger fem år på å "komme seg" etter en fødsel, så kanskje er vi for utålmodige? Vi leser om alle kjendismødrene og "yummy mummies" som spretter rundt og er like lekre to uker etter fødselen, men det er jo ikke sånn for de fleste. Og det er vel greit?

 

Når det gjelder trening, er jeg veldig glad i å trene saltimer på treningsstudio, men har pause nå fordi jeg synes det er for dyrt. Hvis du har tid og råd, vil jeg anbefale core pulse eller bosu-timer. Da må du jobbe med kjernemuskulaturen gjennom hele timen, og det hjelper til med å stramme opp kroppen. "Planken" føles også veldig effektiv, men den er kjedelig å gjøre alene, så da må det viljestyrke til! Tror uansett at det viktigste når det gjelder trening er å finne noe som er så gøy at du fortsetter med det over lengre tid. Selv sykler jeg mye, fordi jeg liker det, og da blir jeg både sterk og i god form. Jeg syntes også det var dødsens kjedelig å jogge, men så meldte jeg meg på et løp sammen med noen venner, og da har jeg plutselig fått et mål å trene fram mot. Utrolig motiverende. Begynte å trene forsiktig i februar, og skal løpe en mil i slutten av juni. I tillegg til at jeg ser at jeg er i bedre form, vil det være en fantastisk mental seier å gjennomføre løpet, så det er gøy.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...