Gå til innhold

Når jeg blir 66


Anbefalte innlegg

Vekta har gått oppover i en ganske rett bue med unntak av de gangene jeg har slanket meg, de siste 13 åra. Fra 80 kg i 1998 til 112 i desember 2011. Jeg har fulgt to Grete Roede kurs i denne perioden og gått ned ca 10 kg hver gang. Har hatt tre opphold på opptreingsenter og gått ned ca 5 kg der hver gang. Tlsammen blir det mange kilo, men de kom fort på igjen selv om jeg har lært masssssse om kosthold og trening i disse årene. Etter en periode med mystiske smerter og tap av energi fikk jeg svaret. Hemokromatose: gir for mye jern i kroppen. Behandling: regelmessig blodtapping.

Hva gjør man så når en blir utslitt etter å ha spist frokost?

Svar: Motiverer seg selv til å gå ned i vekt.

En ekstrem diett på tre uker og ned 5 kg var starten. (Anbefales ikke, men kan motivere)Meldte meg på nettkurs for senior på Grete Roede for å kanskje gå ned litt mer. Det fungerte til tusen. Jeg trivdes med opplegget og gikk ned i vekt. Så bra at jeg vil fortsette med Grete Roede metoden som livsstil. Jeg greier fortsatt ikke å stå lenge, eller gå mange meter, men at jeg greier å lage middag til oss hver dag, vaske tøy og delta i begrenset hagearbeid er fantastisk. Nå er jeg nede over 16 kilo fra start og det går stadig riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så motivert og gratulerer med så fin nedgang..

Velkommen i klubben--du er som de fleste her. Ned og opp og det er ufattelig at jeg er så dum at jeg "glemmer" kampen jeg har hatt på nedturen. Det pleier å gå greit en liten stund og så kommer det tilbake i rykk og napp. Jeg forstår jo også hvorfor --for kroppen og øynene endrer fokus etter en stund mot de hyllene i butikken jeg har gått forbi i mange måneder..Ufattelig!! :lol:

 

Men nå er jeg også igang med seniorkurs-startet 16.mai.

vi er 4 bestemødre på tråden"Bestemødre mot en sprekere hverdag"

kom gjerne og vær med oss.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så flott at du er så motivert og gratulerer med så fin nedgang..

Velkommen i klubben--du er som de fleste her. Ned og opp og det er ufattelig at jeg er så dum at jeg "glemmer" kampen jeg har hatt på nedturen. Det pleier å gå greit en liten stund og så kommer det tilbake i rykk og napp. Jeg forstår jo også hvorfor --for kroppen og øynene endrer fokus etter en stund mot de hyllene i butikken jeg har gått forbi i mange måneder..Ufattelig!! :lol:

 

Men nå er jeg også igang med seniorkurs-startet 16.mai.

vi er 4 bestemødre på tråden"Bestemødre mot en sprekere hverdag"

kom gjerne og vær med oss.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært en uke på hytta. Full skjæring. Jeg har visst og fikk bevist at jeg ikke kan ha en full pose med slikkeri ved min side. Jeg vil gjerne være på lag med dere bestemødre. Godt med hjelp og støtte. Vekta er heldigvis raskt tilbake på avreisevekt, men nå står det Dansketur, festivaltur og mere hytteturer på vent så en eller annen gang må jeg vel lære av disse kikka mine. Jeg tok meg selv i å tenke at jeg fortsatt var over 100 kg da jeg var på badet i dag. DET ER IKKE SANT. Belønninga for å være påpasselig er at en går ned. Det må jeg ikke glemme. Jeg har jo plutselig skapet fullt av klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så flott at du er så motivert og gratulerer med så fin nedgang..

Velkommen i klubben--du er som de fleste her. Ned og opp og det er ufattelig at jeg er så dum at jeg "glemmer" kampen jeg har hatt på nedturen. Det pleier å gå greit en liten stund og så kommer det tilbake i rykk og napp. Jeg forstår jo også hvorfor --for kroppen og øynene endrer fokus etter en stund mot de hyllene i butikken jeg har gått forbi i mange måneder..Ufattelig!! :lol:

 

Men nå er jeg også igang med seniorkurs-startet 16.mai.

vi er 4 bestemødre på tråden"Bestemødre mot en sprekere hverdag"

kom gjerne og vær med oss.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...