Gå til innhold

Ammer og skal ned i vekt(igjen;))


Gjest sbs
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Flere som ammer og skal ned noen(en del kilo)?

 

Fikk for 5 uker siden, og vekten stoppet og begynte å gå opp, så da er det bare å brette opp ermene å begynne:)

Trening blir vel trilleturer et par uker til før jeg kan begynne litt hardere trening.

 

Håper det er flere som vil henge seg på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

Heia!

 

Jeg henger meg gjerne på :)

 

Jeg fikk baby for 15 dager siden og er i gang med å tenke vekt. Har igjen 5 kilo før jeg er der jeg var ved graviditetsstart, men var rund i utgangspunktet og trenger/ ønsker å gå ned minst 10. Har foreløpeig ikke gjort annet enn at jeg registrerer det jeg spiser og tenker over hva jeg putter i munnen. Prøver å ligge på ca 1900- 2000 kalorier (fullammer), og legger inn plass til minst en is hver dag i kaloriregnskapet :)

 

Teller du kalorier? Hvor mange ligger du på? Så flink du er som triller turer, jeg er ikke kommet igang med det enda, dagene har bare fløyet avgårde og vi har vært mye på farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulere med ny baby;)

Usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på? Eller hvor mye jeg får i meg?? Hvor registrere en det? Går rundt i ammetåke, så er ekstremt dårlig til å planlegge, jeg glemmer og handle inn det jeg trenger ol. Føler jeg har bomull i hode, håper det snur snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

Takk det samme :)

 

Dersom du har laget deg en profil kan du registrere det du spiser under "registreringer". For å komme dit går jeg til hovedsiden, logger inn og klikker så på navnet mitt.og videre på "registrering". For meg funker det å telle kalorier for da blir jeg mye mer bevisst på hva og hvor mye jeg spiser, men det er jo mange måter å slanke seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fant jeg det:)

 

La inn det jeg har spist i dag, men har igjen en del kalorier før jeg kommer opp på 1900!! Må spise mer tidligere på dag tror jeg. Jeg vil også registrere maten til og begynne med, så jeg får en liten oversikt over hva jeg får i meg.

Ingen trille tur i dag, håper jeg kommer meg ut i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

Henger du med enda :) ? Jeg har akkurat lagt inn dagens matinntak og oppdaget at til tross for både kanelboller og pizza så har jeg spist bare 1300 kalorier. Så da blir det is til kvelds.. oh lykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja henger med:)

Ned 1 kilo siden siste veiing:) Veiedager på fredag, hvilke dager har du? Håpet jeg ikke har spist meg opp igjen nå da... Er en del familie sammenkomster og det innebærer mat:( ikke like flink og si nei. Så få vi besøk som skal være her noen dager , så da blir det vel mere mat... Jaja,satse på litt bevegelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne henge meg på dere. Jeg fikk en gutt for nøyaktig to uker siden idag. Jeg er nå 1 kg lettere enn jeg var da jeg ble gravid. La på meg 6 kg i graviditeten.

 

Før gravid: 96,0 kg

 

26.06.12: 96,8 kg

03.07.12: 94,8 kg (-2,0)

 

Har veiedag tirsdager. Håper vekten går ned en del fremover uten at jeg trenger å gjøre noe ;)

 

Sist jeg ammet gikk jeg i den store mumse-fella. Spiste altfor mye godis og drakk masse juice. Det skal jeg ikke nå.

 

Det blir spennende å følges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

Flott at du er med MammaMei, gratulerer med gutten! Det var ikke stort du la på deg under graviditeten da, du må ha vært flink med mat og trening.

 

Jeg har hatt veiedager hver dag... om morgenen, etter å ha tisset og ammet mest mulig :) Men fra nå av er det onsdager som teller for meg!

 

Før gravid: 72,5 kg

ved fødsel: 86,0 kg

04.07: 76,9 kg

 

Reiser på hytta i neste uke og blir en måneds tid, må nesten ta med vekta og pc`n eller så er det så lett at jeg lurer meg selv og småspiser hele tiden. Gleder meg til å få begynt med rockering igjen om noen uker, den har gitt meg fine resultater før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MammaMei:)

 

Ned 800g sien sist fredag:)

 

Så liten oppgang du hadde i graviditete da sjokoladedama. Hadde omtremt samme fødsel vekt eller var vel litt mer,med utgangspunkt 66.....

 

Målet er 60+/- tror jeg.

 

Start vekt22.06.12: 77.6

29.06.12: 76.6(-1.0)

06.07.12: 75.8(-0.8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke den helt store apetitten i dette svangerskapet i tillegg til at jeg ikke samlet vann og beveget meg mer. Det hjalp på. I tillegg var jeg altfor tung i begynnelsen, så jeg var vel litt mer bevisst på det også..

 

Mitt første delmål er 5 kg til, nemlig 90 kg. Har ikke veid 90 kg siden før jeg ble gravid med førstemann :) Deretter tar jeg fem kilo i slengen.. Skal gifte meg neste sommer, så har litt ekstra motivasjon denne gangen her!

 

Håper jeg har gått ned litt til tirsdag.. Ble litt mye kakebesøk forrige uke. Mamma lagde kake og i tillegg kom min tante med kake, og det måtte vi jo spise opp :o Ugh... Kjenner det blir lenge til jeg skal spise kake igjen.. :)

 

På tirsdag er lillemann 3 uker gammel alt! Han er ikke så veldig begeistret for å trille vogn enda.. Uvant problem, for eldstemann var kun stille når vi trillet, kjørte bil eller gynget han.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før gravid: 96,0 kg

Fødsel 19.06.12

26.06.12: 96,8 kg

03.07.12: 94,8 kg (-2,0)

10.07.12: 94,3 kg (-0,5)

 

Ned et halvt kilo anser jeg som ok, da jeg ikke har vært så flink med maten denne uken.. Det har blitt mye kaker, og mumsing på kveldene.. Merker at dess mindre jeg får sove, dess verre blir det å spise bra mat..

I tillegg kutter jeg ut en del mat pga mageknip hos lillemann.. Håper jeg får komt meg ut litt mer på tur denne uken her. Det har det blitt lite av siden han skal ha mat hver time omtrent noen dager...

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært rot her siste dagene:(

Enten har jeg spist for lite, eller så har jeg spist for mye, ikke har jeg fått trillet turer heller, men full skjerpings fra i mårgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

God morgen!

 

Før gravid: 72,5 kg

ved fødsel: 86,0 kg

04.07: 76,9 kg

11.07: 76,2 kg

 

Ned littegranne siste uka, er forsåvidt fornøyd med det,for jeg har snavla litt for mye og rørt meg litt for lite. Typisk meg, går på slankinga med kjempemotivasjon og full fart, og så dabber det av etter en par uker. Må finne ny motovasjon!!! Har dere noen gulrot/premie etter oppnådd mål? Jeg har planlagt en London-tur med shopping av klær i str 38 neste vår når jeg er ferdig med amminga. Men det er så leenge til, trenger et delmål tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sto det stille på vekta, ikke uventet, glad det ikke var opp jeg:)

 

Har så smått begynt å trene, deilig og komme i gang, men kondisjonen og musklene er virkelig på bunn.håper påbegynt til neste uke så motivasjonen ikke forsvinner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegde meg i går og vekta viste 93,4 kg. Håper virkelig det stemmer for i morgen også! :) Håper det fortsetter slik i mange uker fremover. Da er ikke første delmål på 90 kg så langt unna! Har bestilt meg treningsklær i en str mindre enn det jeg bruker, som ekstra motivasjon. Gleder meg til jeg kan bruke de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er mammamei:)

 

Her viste vekta opp, selv om jeg ikke har veiedag før fredag......har en så til de tider trassig to åring:((( som våkner i fem tiden, å da blir det ikke mer søvn på meg heller.

Så vanskelig og være fornuftig når jeg er trøtt å sliten.blæææ dagens sutre innlegg:))

Håper på en bedre dag i mårgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sbs: Håper det går bedre neste uke! :)

 

Her viste vekten 93,0 kg!!!

 

Fødsel 19.06.12

26.06.12: 96,8 kg

03.07.12: 94,8 kg (-2,0)

10.07.12: 94,3 kg (-0,5)

17.07.12: 93,0 kg (-1,3)

Første delmål: 90 kg

Hovedmål: 74 kg

 

Har gått trilletur lørdag, søndag og idag, men ble lite forrige uke. Gjør veldig lite for å gå ned foreløbig. Håper det holder en stund til! Dette er jo nesten litt for lett... Har 19 kg som skal av, så jeg har en god vei å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladedama

Bare kjapt inne på nett for å gi en oppdatering:

 

 

Før gravid: 72,5 kg

ved fødsel: 86,0 kg

04.07: 76,9 kg

11.07: 76,2 kg

18.07: 75,5 kg

 

Det går faktisk sakte nedover, tiltross for at jeg nå har sluttet å registrere kalorier og spiser til tider som en hest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta viste 74,6 i dag!Så da er jeg på rett vei igjen:)

 

så flinke dere er!! Stå på videre!!

 

4,6 igjen til første del mål.

Lurer på hva belønningen skal være?Har lyst på tatovering, så kanskje det? Kjøpte meg ny bukse i dag, som er for liten(haha) kjøte den i str som mine gamle bukser er. Henger den framme på soverommet så kan jeg ha den som en liten motivasjon, burde vel hengt den på kjølskapet, men folk hadde vel lurt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite aktivitet her for tiden.. Vektnedgangen min har stoppet opp. Har blitt mye reising med minstemann som måtte på sykehus, så fokuset har ikke vært så bra når det gjelder mat. I tillegg har jeg fått en matlyst som er helt hinsides! Tenker på mat hele døgnet. Trimmen består fortsatt bare av trilleturer, men jeg kommer meg i det minste ut en tur hver dag. Endte opp med 10 trimpoeng denne uken.

 

Jeg må virkelig skjerpe meg om det skal bli noe annet enn oppgang kommende tirsdag!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Jeg ville bare tipse dere om at de nå starter med mor/barn-timer på Livegym! Det tilbudet skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde da jeg var i barselpermisjon! Det er ikke sikkert at det er noe som passer for dere, men jeg synes nå i alle fall Livegym er kjempebra! Så her er en link om noen har lyst til å se om det er noe for dem!

 

http://www.livegym.no

 

Ellers er jo trilletur med vogn super trening! Og jo større unge, jo større utbytte! He, he, ikke lett å tenke så positivt til høsten/vinteren, når man nesten ligger horisontalt bak vogna for å komme seg gjennom snø og slaps og over høye brøytekanter. Men man blir sterk og kalorier brukes! Lykke til folkens og nyt sommeren! :)

 

Birtemor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ukentlige vektrapportering viser ned 0,7 kg til 91,8 kg! HALLELUJA!

 

Jeg har ikke veid under 92 kg siden våren 2009 da jeg ble gravid med førstemann. Da veide jeg 84-85 kg. SKAL komme ned dit om noen måneder!

 

Har funnet ut at dersom jeg satser på å gå ned 0,5 kg per uke, er jeg nede på 85 kg om 14 uker, som er i midten av november..

 

Setter meg et mål på at jeg skal se 90,0 kg innen utgangen av august.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...