Gå til innhold

må man absolutt trene for å kunne slanke seg?


Gjest monjanse

Anbefalte innlegg

Nei, det må du ikke. Så lenge du forbrenner mer enn du spiser, og har kaloriunderskudd, så vil du gå ned i vekt.

 

Men! Du vil sannsynligvis også tape en del muskelmasse, så vekttapet vil ikke kun skyldes tap av fett. Og! Det vil igjen føre til at forbrenningen går ned og det blir vanskeligere å gå ned i vekt.

 

Hater du all form for trening og aktivitet? Og hvorfor? Kan du gjøre de tingene du hater minst?

 

Jeg har gått fra å være sofagris til å bli nærmest treningsnarkoman, og hvis det kan skje med meg, kan det skje med alle. Jeg fikk helt angst bare ved tanken på å trene flere ganger i uken. Tanken om at jeg skulle kunne like trening, se frem til det og holde på 5-6 dager i uken var helt fjern!

 

Men jeg ble utfordret til å sanke trimpoeng, så jeg begynte med å sykle litt. Det er en grei ting og starte med. Det belaster ikke knærne så tungt og man kan kjøre lett til moderat trening. Nøkkelen ble at jeg kun holdt meg til den treningen jeg likte, men jeg erfarte at i desto bedre form jeg ble, jo flere ting ble moro å gjøre. Til og med å jogge, som var den treningsformen jeg mislikte aller mest! Det er fortsatt ting jeg ikke liker, men da lar jeg bare være å gjøre det. Trening for meg skal være gøy. Da holder jeg oppe motivasjonen og ser fremt til neste treningsøkt. Jeg er sikker på det finnes minst en aktivitet som du kan like å holde på med.

 

Du trenger ikke å presse deg selv max for å ha utbytte av treningen. Gjør det du føler deg komfortabel med, og lukk ørene for alle råd om hvordan det er best å trene, hva som gir mest utbytte osv. Det viktigste er at man holder seg litt i aktivitet. Kanskje opplever du ekte treningsglede etter hvert du også!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

nei du må ikke trene men du hjelper deg selv hvis du gjør det. kjøp pulsklokke, med den får du konkrete tall på hvordan framgangen din er. jeg bruker pulsklokke, det er veldig motiverende.

du kan belønne deg selv med nye ting, feks klær hvis du klarer et vist anntall kalorier brent. jeg likte heller ikke trening, men det var fordi jeg var feit og lat med et dårlig kosthold. nå liker jeg og trene.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...