Gå til innhold

Nytt medlem


Gjest Triine24
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Triine24

Er første gang jeg har meldt meg inn på en sånn side.. Sist jeg veide meg veide jeg 62 kilo, og det var før sommerens utskeielser.. Er 159 cm, og BMI viser at jeg er 0,1 fra å være overvektig. Trives ikke med den vekta jeg har nå, eller kroppsformen min.. Men jeg er ikke flink til å motivere meg selv, så vil gjerne ha noen jeg kan "rapportere" til..

 

Noen interesserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Tussi123

Hei! Jeg vil gjerne være med=) Jeg er 27 år, er 173 og veier 77,5:/ Det tilsvarer vel en bmi på ca 26 som vil si lett overvektig.. Trives ikke med meg selv i det hele tatt nå, og lagt på meg altfor mye de siste månedene. Jeg gikk ned ca 5 kg tidlig i vår, men har vel lagt på meg alt igjen. Jeg startet på nytt igjen igår, og har planer om å registrere alt jeg spiser. Målet er å veie 65kg, altså 12,5 kg ned.

 

Hvilken dag har dere som veiedag? Det kunne vært fint å veie oss samme dag for så å rapportere i gruppa? Jeg har mandager som veiedag nå, men det trenger absolutt ikke å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Altså, har tydeligvis ikke veid meg på en stund.. For veide meg igår, og da må visst tallet oppjusteres til 68,8.. Ble riktig så skuffa.. Men sånn er det.. Så dermed er vi like ca lang vei å gå..

 

Kan gjerne ha mandag som veiedag for min del, men jeg er veldig ny på dette.. Så trenger alle tips og ideer jeg kan få i forhold til hvordan dette fungerer. Har ingen planer om å bli helt fanatisk, for det må bli en endring jeg kan klare å beholde.. Tenkte begynne ordentlig på mandag, da begynner jeg på jobb igjen og er ferdig med ferie for i år..

 

Hvordan har dere tenkt til å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Supert!! Vekta var 68,8 etter veiingen igår kveld.. Så da er vi like langt, kan godt lyve på meg en centimeter til også:-) Har du erfaring med dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Jeg er gjerne med her...

Er her for første gang - er 37 år - 164 cm og veier nå 68kg :blink:

 

Går ganske lett ned til 66-65 kg av meg selv, men målet er 59 kg som er trivselsvekten min - så innser at jeg må ha litt hjelp :rolleyes:

 

Første delmål er 64 kg, så får jeg ta det derfra tenker jeg.

 

Blir spennende å følge med her, det blir motiverende å ha noen å "rapportere" til og håper jeg kan bli med på å motivere andre samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er gjerne med og rapporterer her sammen med dere! Kjempelurt å ha noen å rapportere til, så er man ikke så alene om det man holder på med. Det hjelper godt på motivasjonen! :)

 

Jeg er 28 år og 166 cm. Jeg har nettopp startet opp (igjen). Utgangspunktet var 73,0 kg forige mandag. Målet mitt er i første omgang å komme under 69 kg (normalvektig) og deretter å komme ned til 63,0 kg til jul. Det var ned dit jeg klarte å komme meg sist jeg gikk ned i vekt. Hovedmålet er 60,0 kg.

 

Jeg har også valgt mandag som veiedag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlottejenta

Hei!

 

Jeg vil også gjerne være med! :) Jeg er (snart) 25 år, 175 cm, og 74,7 kg. Idealvekten min er 68 kg og det er målet også. Målet er å klare det til jul - så får vi se :) Føler også at jeg må ha en del fokus på mat fremover for energien sin del også. Begynner i ny jobb 13. april, og skal sannsynligvis operere hoftene en gang på høsten. Mye som gjør at jeg trenger å motivere meg selv.

 

Jeg har også valgt mandag som veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Hei.

 

Må bare fortelle at igår hadde vi indisk til middag. Det er så godt!

Fikk helt sjokk da jeg la inn alt jeg hadde spist - nesten 750 kcal... :blink:

 

Blir en stund til jeg lager indisk igjen - bare mange kalorier i sausen men også endel i risen og det burde jeg jo forstått...

 

Litt svak idag - så det bli indiskrester til lunsj - så middagen idag må bli liten eller veldig sunn og ettermiddag må det bli joggetur!

 

Gruer meg til mandag og veiedag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her...

 

Jeg er den evige jojoslankeren, har gått opp og ned så lenge jeg kan huske...men nå er det gått for langt. Fikk en datter i april 2011 og har vært hjemme med henne til nå, og det viser på vekta:( Har ikke veid meg ennå, tenkte å begynne på mandag etter en sunn helg, kanskje jeg ikke får helt sjokk da...Er 160 cm, og ønsker en vekt på mellom 55-60 kg, nå ligger jeg over 70 kg(får se på mandag hva vekta sier)

Tenker jeg måler vekt og magemål, det er på magen det sitter hos meg(blir ofte spurt hvor langt jeg er på vei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kosemose

Hei hei :D

Jeg vil veldig gjerne være med å rapportere sammen med dere.

For 2 dager gikk det virkelig opp for meg hvor NOK jeg har fått av de ekstra kiloene som har kommet på. Alle buksene strammer enormt mye rundt magen og over henger en gedigen pølse.. Ikke lekkert :angry: Dumme dumme meg kjøpte en ny i en større str.. Men da jeg kom hjem bestemte jeg meg for at nok er nok nå.. Buksa ble levert tilbake. Jeg har flyttet inn i tightsen nå.Jeg skal ned i vekt.

 

For 5 år siden gikk jeg på grete roede kurs her hvor jeg bor. Etter første kurs var over, veide jeg 8 kilo mindre. Tok enda et kurs for jeg ville ned 5 kilo til. Men så ble jeg så innmari lei av å veie maten hele tiden og det skled ut, og jeg fullførte aldri kurs nr 2. :( Nå har jeg gått noen runder med meg selv. Er jeg klar for all det som kreves. Vil jeg gå 100% inn for dette og svaret er JA. Men jeg trenger back-up!

 

Jeg er 3 barnsmor med gutter på 8,6 og snart 2 år.

Jeg er 165cm høy og vekten ligger på 73 kg :angry: Jeg vil ned til 60kg, men første del mål er: 5kg ned! innen 1 sep i år ;)

 

Hvilken dag skal vi rapportere?

 

Ønsker alle dere andre lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Hei hei :D

Jeg vil veldig gjerne være med å rapportere sammen med dere.

For 2 dager gikk det virkelig opp for meg hvor NOK jeg har fått av de ekstra kiloene som har kommet på. Alle buksene strammer enormt mye rundt magen og over henger en gedigen pølse.. Ikke lekkert :angry: Dumme dumme meg kjøpte en ny i en større str.. Men da jeg kom hjem bestemte jeg meg for at nok er nok nå.. Buksa ble levert tilbake. Jeg har flyttet inn i tightsen nå.Jeg skal ned i vekt.

 

For 5 år siden gikk jeg på grete roede kurs her hvor jeg bor. Etter første kurs var over, veide jeg 8 kilo mindre. Tok enda et kurs for jeg ville ned 5 kilo til. Men så ble jeg så innmari lei av å veie maten hele tiden og det skled ut, og jeg fullførte aldri kurs nr 2. :( Nå har jeg gått noen runder med meg selv. Er jeg klar for all det som kreves. Vil jeg gå 100% inn for dette og svaret er JA. Men jeg trenger back-up!

 

Jeg er 3 barnsmor med gutter på 8,6 og snart 2 år.

Jeg er 165cm høy og vekten ligger på 73 kg :angry: Jeg vil ned til 60kg, men første del mål er: 5kg ned! innen 1 sep i år ;)

 

Hvilken dag skal vi rapportere?

 

Ønsker alle dere andre lykke til :D

 

Vi har mandag som veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Har ikke vært her inne på ett par dager, vært på Kielferja.. Så ble veldig glad nå som jeg ser hvor mange som er med på lasset..!! Drakk brus kun en gang, spiste en is og litt kake, fristet ikke med mer.. Og viktigst av alt, jeg kjøpte ikke godteri i tax freen. Jeg trente tilogmed.. Løp en kilometer uten å stoppe en gang.. Det må være første gang.. Lett å være flink første uka, blir verre etterhvert tenker jeg.

 

Imorgen skal jeg veie meg, og ta mål av mage og lår. Det er der det sitter gitt..

 

Noen som har tips til sunne middager, lunsj eller snacks?

 

Kosemose - Har også prøvd meg på det. Å kjøpe større størrelser, men spørs om det er så lurt. Så du var flink som leverte den tilbake:-) Får heller handle litt ekstra når målet er nådd!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag :D Spiste masse sunt: eple med kanel, litt mandler, knekkebrød, og til middag TACO! Når jeg legger inn to tacoskjell, og kylling/karbonadedig...blir det ikke så mange kalorier. Krydder lager jeg selv uten sukker, og med mye mindre salt. Til tilbehør masse salat, og litt guacamole...NAM :)

 

Har også gått en 1 t 30 min tur i fjellet, og halve turen med bæremeis...må få batteri til pulsklokka mi, slik at jeg kan legge det inn. Nå legger je det bare inn som gange, men vet ikke om det blir helt rett...

 

God lørdag folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg på Grethe Roede kurs. Jeg har vært på kurset en gang og skal igjen på tirsdag. Da jeg veide meg forrige tirsdag så viste vekten 69,1 og jeg er jo bare 160 cm høy. Jeg veier for tiden alt og registrerer all maten. Jeg tror jeg har gått ned litt, har ikke hatt veiedag ennå, men veiet meg jevnt. Kanskje lurere å ha fast veiedag enn hver dag !? Jeg tror iallefall det går rette veien. Går på ekspresskurs, men det er bare fordi standardkurset ikke beg. før i slutten av aug. Jeg vurderer å melde meg på der etterpå om dette går bra. Men jeg vil gjerne være med her også og få motivasjon underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Hei.

 

Veide meg til morgen idag - uten klær og før frokost.

66,7 kg! Bra det?

Er litt fornøyd selv, siden jeg kun har jogget en gang siden forrige lørdag og ikke gjort noe særlig annet enn å registrere det jeg spiste og holdt meg unna godteri og brus og juice og øl og vin osv osv...

 

Hadde 24 frimerker og så at det var 14 som var anbefalt... jaja...

 

To glass hvitvin har jeg drukket i helgen, spiste en liten neve saltstenger og en liten neve potetgull, og masse jordbær med en liten klatt dream vaniljeis til...

 

Nå er jeg litt motivert for å spise enda sunnere og trene mer!

Er jo ganske smart å legge inn hva man spiser her, får meg noen overraskelser over hvor mye kalorier det er i visse ting :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Hei jenter!

 

Da har jeg vært på vekta idag, og den viste 75,9kg. Er superfornøyd, ned 1,6kg! Men jeg vet at de første kiloene pleier å gå greit, er mye vanskeligere å komme under 74kg for meg. Så det er første delmål.

 

Uken har gått ganske greit, har ikke fått trent så mye styrke som jeg hadde håpet, men gått lengre turer i skog og mark 5 ganger. Jeg har registrert alt jeg har spist, og ser at jeg ikke alltid klarer å få til passe mengde grønnsaker, frukt og melk selv om det totale kaloriinntaket er ok.

 

Iforhold til tips til mat, bruker jeg nesten utelukkende middagsoppskrifter fra Grete Roede her på denne siden. Det gjør det også veldig enkelt å registrere det. Vi lager middagsplan på søndager for hele uka, også handler vi alt på mandag. Fungerer veldig fint for oss:) På fredag begynner vi ferie, så da må jeg jobbe ekstra hardt for å holde meg i skinnet;)

 

Lykke til med veiingen alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Veide meg i går ettermiddag etter å ha jogget 3 km, som jeg forøvrig brukte 25 min på. Ingen god tid.. Men ihvertfall viste vekta 66,3. Og ikke vet jeg om det at jeg veide meg til ulik tid på døgnet hadde noe å si, men det var jo ihvertfall mindre enn sist:-)

 

Det verste var egentlig å ta mål. Jeg tok mål og samboeren tok mål, og det var jammen ikke mye som skilte. Noe som virkelig sendte meg rett i kjelleren.. Og alarmklokkene klinget! Det var ikke noe ålreit.. Midjemål er 92.

 

Har trent tre ganger forrige uke. Zumba en dag, løp 2 km og trente styrke en annen dag og som nevnt 3 km igår, med 10 x 5 pushups etterpå. Pushupsene kjenner jeg godt idag for å si det sånn.. Har meldt meg på ulike treninger på SATS denne uken, ikveld blir det en rask, men god gåtur.. Kanskje jeg tilogmed løper litt:-)

 

Syns dere har vært flinke til å stå på, jenter. Det er bare å fortsette.. Syns det er spesielt vanskelig å ikke spise noe godt til kvelden, etter middagen. Og ihvertfall når man ser på film. HVOR ER SJOKOLADEN MIIIIN??:-(

 

Får man lagt inn mat og trening uten å være betalende medlem? Skjønner heller ikke hvordan dere skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første kurs:) Da har jeg att mot til meg å meldt meg på et internettkurs med star 20.08. Er veldig spent, så nå har jeg fått mange nye funksjoner inne på registreringen av mat...og jammen meg. Jeg skal spise ganske masse i løpet av en dag for å komme opp i riktig antall kcal og fordeling av fett, karbo, protein ol...

 

Håper jeg er nede i første delmål 70 kg før start:)

 

Jeg vil fortsatt rapporter her inne sammen med dere...men nå får jeg enda mer motivasjon gjennom en kursleder...

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renatek

Hei :)

Får eg slenge meg med dere her?? Trenger noen slanke-venner ;)

Eg er 35 år, har to jenter på snart 4 og snart 7. Eg er 1.67 m høy og veide igår tidlig 81,5 kg.... FYTTI katta, har gått opp i rekordfrt i sommer, så no er det nok :)

 

Supermotivert faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Supert at du blir med! Hvordan planlegger du å gå ned?:-)

 

 

Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra en halvannen times tur i skogen, og ett besøk i butikken der jeg kjøpte masse frukt og grønt. Så imorgen blir det tunfisksalat til lunsj, med stangselleri,eple, nøtter og druer til mellommåltid.. Hørtes plutselig veldig mye ut når jeg skrev det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renatek

Supert at du blir med! Hvordan planlegger du å gå ned?:-)

 

 

Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra en halvannen times tur i skogen, og ett besøk i butikken der jeg kjøpte masse frukt og grønt. Så imorgen blir det tunfisksalat til lunsj, med stangselleri,eple, nøtter og druer til mellommåltid.. Hørtes plutselig veldig mye ut når jeg skrev det?!

Å det høres jo herlig ut ;)Sikkert akkurat passe det, kanskje med litt kontrollveiing av godsakene vel å merke ;)

Eg har lang erfaring med Grete Roede, første gang eg gikk på kurs var i 1999 og veide da 104,5 kg, gikk ned til 67 kg, men så kom disse prinsessene mine til verden og eg gikk opp hhv 35 kg første gang og 18 kg andre gang. Har klart å komme meg ned til 71 kg igjen men går fort opp igjen til 75-78, irriterende! Iallefall når eg vet at eg klarer å komme meg under 70. Min gode plan no er å følge meny 2 (1600 kcal) slavisk og trene variert , minimum er en gåtur på 1 time de dagene eg ikke stikker på mølla eller går på spinn, zumba el lignende...

Eg må da klare dette? JADA ;) Og målet mitt er faktisk 67 :)

Men sant skal sies; eg har ikke trent idag, hadde ikke pass til jentene.... sukk, tar det igjen i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Å det høres jo herlig ut ;)Sikkert akkurat passe det, kanskje med litt kontrollveiing av godsakene vel å merke ;)

Eg har lang erfaring med Grete Roede, første gang eg gikk på kurs var i 1999 og veide da 104,5 kg, gikk ned til 67 kg, men så kom disse prinsessene mine til verden og eg gikk opp hhv 35 kg første gang og 18 kg andre gang. Har klart å komme meg ned til 71 kg igjen men går fort opp igjen til 75-78, irriterende! Iallefall når eg vet at eg klarer å komme meg under 70. Min gode plan no er å følge meny 2 (1600 kcal) slavisk og trene variert , minimum er en gåtur på 1 time de dagene eg ikke stikker på mølla eller går på spinn, zumba el lignende...

Eg må da klare dette? JADA ;) Og målet mitt er faktisk 67 :)

Men sant skal sies; eg har ikke trent idag, hadde ikke pass til jentene.... sukk, tar det igjen i morgen ;)

 

 

Oi, da har du virkelig stått på!! Så her er det bare å stå på, det klarer du igjen:-) Jeg har trua!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Så flinke alle her er, dette er bra jenter!

 

Jeg blir skikkelig motivert av dette. Klarte å dra meg på spinning igår, det var altså den ene timen på Spenst jeg klarte å ta i juli så den timen ble dyr! Men, det var kjempebra og jeg gjennomførte skikkelig hard intervall i 1 time. Syklet til og med til og fra spinningen. Måtte bare kontrollveie meg på morgenen idag - selvom det sikkert er fy fy... Da veide jeg 65,9 :o Har ikke sett 65-tallet på vekta på en stund så det var veldig overraskende. Får se om det holder til neste mandag...

Til helgen skal mannen min og jeg på kjærstetur til en storby i Europa så der blir det nok litt kos - men også myyye gåing så kanskje det går bra.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...