Gå til innhold

Den røde kjolen skal sitte som støpt igjen til jul!


Anbefalte innlegg

Her er det bare å krype til korset og ta seg selv i nakken! Hopper ut av "hold vekten" tråden og starter på nytt igjen her inne.

 

Jeg nådde mitt berømte mål om at jeg skulle ha rød kjole på 40årsdagen:-) Men så har det kommet på 10 kilo og kjolen passer ikke lenger.... Har gått på kurs, men har hatt mange unnskyldninger for hvorfor det ikke har gått så bra. Etter en sommerferie hvor jeg igjen har klart å gå opp 3-4kg, hvor jeg så blir sur&grinte, noe som igjen fører til trøstespising (eller trøste"stapping"!) kjenner jeg nå at jeg er motivert for å få av disse ti kiloene. Jeg forsuerer hele familien med disse kiloene, og det ønsker jeg ikke.

 

Så, den røde kjolen skal sitte som støpt til jul - det er en nydelig ullkjole:-)Kan kjenne følelsen allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg krysse av for at denne dagen også har gått "etter boken"! Skal i 50årslag neste helg, så nå er jeg tidlig ute med å rote rundt i klesskapene for å bestemme antrekk - greit å gjøre det en uke før, så jeg unngår den vanlige frustrasjonen samme dag som vi skal i selskap med at "jeg har ingenting å ha på"-syndromet....!!

 

I morgen skal jeg ut på sykkeltur - sanke noen trimpoeng;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tove34! Så flink du har vært som tidligere har gått ned 30 kg! Kjedelig med kilo som sniker seg på igjen, men de skal du selvfølgelig klare å få bort igjen. :) Ser vi har samme mål. Jeg har også en kjole hengende i skapet som jeg har store planer om å bruke i jula. Super motivasjon!

 

Lykke til med å nå julemålet ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tove34! Så flink du har vært som tidligere har gått ned 30 kg! Kjedelig med kilo som sniker seg på igjen, men de skal du selvfølgelig klare å få bort igjen. :) Ser vi har samme mål. Jeg har også en kjole hengende i skapet som jeg har store planer om å bruke i jula. Super motivasjon!

 

Lykke til med å nå julemålet ditt! :)

Heisan og takk for hyggelig hilsen Meline:-) Kjolemål er helt supert, vi får heie på hverandre fremover!

 

Kan logge enda en GRdag etter boken - kjennes deilig! Var ute og syklet idag - ups&downs i Nordmarka - ikke helt kvitt en forkjølelse, og kjenner i kroppen at jeg fortsatt er skikkelig sliten av de milene på sykkel. Får sove det av meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer litt her hver dag nå, hjelper på å holde fokus;-) Klarte ikke å sove gårdagens "slitenhet" etter sykkelturen ut av kroppen, våknet og kjente at kroppen fortsatt var sliten. Planen var egentlig en enda lengre tur i dag, men da tror jeg at jeg hadde kjørt meg helt på felgen, så jeg gikk meg en tur istedenfor. Det var "tungt" nok for kroppen det også, kjenner at jeg fortsatt har litt feber og blir fort varm. Menymessig går det på skinner - det gjør godt for sjelen.

Leser litt i andre tråder og har lest i min gamle "hold vekten" tråd - det både motiverer og gir grobunn for filosofering om hvorfor jeg i ferier/fritid klarer å "stappe innpå" og miste kontrollen - det sitter i hode, men jeg må bare finne ut hvordan jeg skal få bukt med dette.

 

Gikk 2 GR kurs før sommeren, men er vektmessig på samme utgangspunkt som ved oppstart igjen....(skikkelig suksess!)!!! Er i vurderingsfasen om jeg skal ta ett nytt kurs, eller om jeg skal ta litt pause fra kurs, og se litt hvordan det går fremover. Blir litt overfokusert når jeg går på kurs, og lar meg stresse når vi f.eks skal i selskap etc i forholdt til hva som blir servert av mat... Får tenke litt på det.

 

Skal på vekten i morgen, har snikveid litt, så håper det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mer enn nedgang i vekt før "livet er herlig"! Lurer på hvor mange ganger jeg har gått ned de samme kiloene og like lykkelig hver gang! Snakk om å være "lettlurt", men det funker jo;-)

 

Kjennes iallefall deilig igjen at jeg klarer å holde motivasjonen på plass, uten å stadig vekk snuble. Ser for meg en fin uke, og lørdag skal vi i selskap - vet at mental forbredelse fungerer fint, så jeg må bare drive med litt visualisering på forhånd. Antrekket er som tidligere nevnt bestemt, frisørtime har jeg booket, så da skal jeg bare glede meg til selskapet og til å treffe med masse hyggelige mennesker som jeg ikke kjenner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten og syklet - og det gikk bedre enn forventet, med lørdagens sykkeltur friskt i minne. Er fornøyd med innsatsen idag:-) Må virkelig ta meg selv i nakken noen ganger for å motivere meg til å få på sykkelklærne og komme meg ut til tider, men når jeg først har kommet opp på sykkelen går det fint.

 

Dagene går nå sin gang, hverdagen har sine faste rutiner med Frokost, frukt, lunch, frukt, middag og kvelds....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flink du er!! :) Lykke til og hold på motivasjonen... Om det er "nye" eller "gamle" kilo; det er uansett ned fra der en er nå! :D

 

Jeg har også en rød kjole som skal sitte myyyye finere denne julen enn i fjor. Det blir så bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flink du er!! :) Lykke til og hold på motivasjonen... Om det er "nye" eller "gamle" kilo; det er uansett ned fra der en er nå! :D

 

Jeg har også en rød kjole som skal sitte myyyye finere denne julen enn i fjor. Det blir så bra!!!

 

Heisan Victori og takk for hilsen:-) Så morro at vi blir flere i røde kjoler til jul - jeg syntes det er et fint mål å ha.

 

I går var jeg ute og gikk i en time og idag har jeg vært ute og syklet igjen - så nå sanker jeg trimpoeng... Tar alltid en sjekk på vekten ila uken får å se hvordan jeg ligger ann, og foreløpig er resultatet godt! Inntaket går fint, og det kjennes utrolig deilig. Vi reiser bort i morgen - skal i selskap på lørdag, gleder meg-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nå jeg skal få bekreftelse på at jeg er motivert for vektnedgang og livsstilsendring!!! Snikveiingen midt i uken viste gode resultater, og jeg var superklar for å reise bort i helgen og gå i selskap på lørdagen. Fredagen i bil gikk "etter boken", lørdagen var godt mentalt forbredt - gikk som planlagt og en tre-retters skulle ikke ødelegge for resultatene mine. Kjente da jeg tok på selskapsbuksene at de kjentes mye trangere ut enn da jeg hadde prøvd de tidligere i uken, kommenterte det til søsteren min at nå er jeg "hoven" i kroppen - matmessige skulle det ikke være NOE som skulle ha gitt slikt utslag. Koste meg i selskapet, spiste middagen med god samvittighet, og tok bare en liten snei av en kake på kvelden - og av drikkevarer gikk det i Ramløsa og te. Var faktisk sulten da vi kom hjem;)

Registrerte ikke gårsdagens inntak, men var ikke over 1800 kcal. Så jeg la meg strålende fornøyd med helgen gjennomføring - yes, dette fikser jeg:-)

 

Må jo si at jeg holdt på å besvime da jeg gikk på vekten i dag tidlig - OPP 1,7 siden "snikveiingen" på torsdag.... dvs, opp 1,1kg siden sist mandag.. Kan virkelig bli deprimert av mindre... Og det er nå jeg virkelig må vise at jeg er motivert! Ikke stupe på hodet inn i kjøkkenskapet og søke trøst for det begredelige resultatet. Det er skjelden jeg forteller mannen om oppgang, men idag tidlig så fortalte jeg at helgen hadde gitt nesten 2 kg og jeg var "fly forbanna".... Han har vært sammen med meg hele tiden og vet hva jeg har spist, så jeg syntes at det var utrolig utrettferdig - spesielt når jeg hva han har spist&drukket....

 

Kankje ikke så rart at en jentetur/påske/jul/helg fort kan gi meg 3-4kg i påslag på vekten. Den svinger utrolig...

 

Men, jeg stupte ikke inn i kjøkkenskapet - har holdt fokus i hele dag og er ved godt mot:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ved godt mot ja.... ser at det er to måneder siden jeg skrev her inne sist! Har vært helt på ville veier, og dristet meg opp på vekten idag. Hadde mentalt forbredt meg på enda værre tall!

Kjenner at jeg er flau over meg selv, flau over at jeg har gått opp i vekt - fikk masse positive kommentarer på jobb og nå er jeg bare flau... Kjenner at dette ødelegger endel av hverdagen min og at alle de fine klærne mine ikke passer..... Bunaden fikk jeg sydd inn og den passer ikke heller.

Den viktigste grunnen for meg til å gå nedover igjen ivekt nå er faktisk min egen selvfølelse og velvære.

 

Jeg må finne igjen min egen indre motivasjon til å ville dette her - for akkurat nå har jeg ingen godfølelse overfor meg selv..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan krysse av for en ny godkjent dag :D/>

 

Tittelen på tråden her er nok litt misvisende - "den røde kjolen skal sitte som støpt igjen til jul" - foreløpig ser det ut til at den skal "sitte som et pølseskinn"!! ;) Men, det må jo bare bli bedre, så kanskje til påske vil den sitte pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til som har gått "etter boken" :D

Det føles godt for kropp&sjel - skal ikke så mye til gitt.

 

Og når jeg setter dette litt i perspektiv, så er det å "styre" mentalt med disse kiloene egentlig bare "tull"; dvs at jeg lar kiloene påvirke meg.... Sett i den store sammenheng og sammenliknet med hva andre mennesker jeg kjenner (og har kjent og som ikke er mer...)sliter med her i livet, så blir disse 10 kiloene egentlig en liten bagatell! Sumasumarum så har jeg det superbra, har ingen grunn til å klage eller bekymre meg over noe og det skal jeg være - og jeg er - fantastisk takknemmelig for det.

 

(Noen visdomsord til meg selv i kveld, og de derre 10 kiloene skal jeg da fikse, eller så skal jeg bare godta at slik er jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert så har denne uken "livstilmessig" gått som en drøm - hadde gjester i går og koste meg uten "å stresse med maten" som jeg ofte gjør når jeg holder på med "livstilsendring"! Ble nok i overkant for mange kalorier, men hadde på forhånd tenkt at det er greit.

Snikveiingen på torsdag viste gode resultater, men skal være forbredt på at det ved ukesveiingen i morgen ikke er sikkert at resultatet er like godt pga helgen. Men det er greit.

 

Uken forøvrig har vært til ettertanke, sorg, sjokk og forbannelse.... Unge mennesker som dør helt uventet og andre som jobbmessig svikter&skuffer totalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt nytt år - 2013!! Jeg kan bla i gamle dagbøker fra nærmere 30 år tilbake og 1.januar inneholder samme tema - og, som i alle år så starter jeg med friskt mot på den dag. Tok sats og hoppet opp på vekten..... det er bare å innse realiteten og ta seg selv i nakken igjen og få rett fokus.

 

I dag skinner solen, litt glatt, men skal ut og gå. Har vel knapt vært utenfor døren i julen, med unntak av en skitur.

 

Dagens inntak er registret, vekten er registrert - satt ny startdato

 

Måtte dette året bli fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen og dagen i dag her gått fint - var ute og gikk en tur i går! Har ergometersykkel som har stått og støvet i over et år nå, lurer på om jeg skal klatre opp på den i kveld da jeg ikke kan gå ut pga sykt barn - det må jeg tenke litt på ja :blink:

 

Har lest igjennom tråden min, og "tilstanden" er som før ja.

 

I morgen skal jeg på jobb igjen og føler at "alle" ser at jeg har lagt på meg i ferien, det er ingen god følelse når alle på kontoret er slanke sylfider. Det å føle at jeg konstant mislykkes med vekten er ingen god følelse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det arbeidsdag igjen, og pakket meg inn i en varm og stor ullvest så ikke julens utskeielser skulle syntes - men det gjorde det nok likevel.....

Iallefall er dag 3 vel gjennomført, og da er jeg vel "over kneika" i forhold til at jeg har fått "suget" etter å putte ett eller annet i munnen ut av kroppen.

 

Idag er en liten milepæl - har vært på treningssenter og fått satt opp et lite styrkeprogram for meg - gud bedre! Det var en øvelse jeg ikke klarte å få til noe på og det var sit-up - herregud; jeg har jo ikke en eneste liten magemuskel engang, bare en stor fleskepølse........

Så her kan jo bare resultatet bli bedre :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! Får ikke "snikveid" da batteriet på vekten er oppbrukt, så i morgen må jeg ut og kjøpe nye. Men sikker like greit, da har jeg forhåpentligvis noe positivt i vente! ;)

 

Kjenner at jeg er litt småstøl over hele kroppen etter "styrketreningen" i går - det beste er at jeg kjenner det i mavemuskelen - så da har jeg en muskel der likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var litt støl i går, så er det ingenting mot det jeg er idag.... Men, det er jo litt godt å vite at jeg har disse musklene bak alt fettet......

 

Har faktisk gått til og fra butikken idag, begrenset lørdagshandlingen til det jeg kunne få i to bæreposer uten at det ble for tungt. Men, batterier til badevekten ble det i allefall - så i morgen tidlig blir det en liten sniktitt på vekten ;)

 

I morgen ryddes julen ut - brenner røde lys for harde livet i kveld, før service, nisser og diverse pakkes ned for denne gang. Den røde julekjolen blir hengende i klesskapet - for til julen 2013 skal og må den sitte som støpt igjen!

 

 

Ønsker alle en riktig god lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide litt i går, og det lover godt for veiingen i morgen. Samtidig som jeg vet at vekten min svinger mye, så om den plutselig viser mer i morgen enn igår blir jeg litt "deppa"!! Og, hva lærer jeg at dette - Jo, at jeg ikke skal drive med denne "snikveiingen"!!!!

 

Kort oppsummert, så har denne første uken av det nye året gått fint - og jeg har fått meg noen trimpoeng - ikke værst.

Dersom Snuppa mi skal på trening i morgen (ikke helt i form i dag), så blir det styrketrening på meg, mens hun er på trening. Vanligvis kjører jeg henne til trening, kjører hjem eller plukker opp noen av de andre barna fra sine treninger og så kjørere jeg tilbake og henter henne igjen.. Har tre meget aktive barn - dette har de iallefall ikke arvet fra sin mor - her falt eplene meget langt fra stammen ;)

 

Iallefall, motivasjonen er på plass i det nye året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag og vekten viste ned 1 kg - det skal jeg jo være strålende fornøyd med, men det er jo et lite men! Det er bare at den berømmelige "snikveiingen" som jeg gjorde for to dager siden viste da ned minus 1,4 kg! Og da føler jeg en viss liten skuffelse over at det i dag "bare" var en kilo... Som jeg skrev igår - jeg skal kutte ut denne snikveiingen, eller så må jeg bare godta at det svinger og være strålende fornøyd med det :D

 

Ukens utfordring om jeg da skal kalle det en utfordring.... Skal ut og spise med jobb på en eller annen god restaurant i byen - og jeg som er glad i visualisering, har bestemt meg for at jeg skal nyte kvelden og heller velge de magreste alternativer tidligere på dagen.

 

Leste forresten i avisen idag at trim ikke har så mye effekt ved vektreduksjon........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...