Gå til innhold

Den røde kjolen skal sitte som støpt igjen til jul!


Anbefalte innlegg

Har jo ikke skrevet ett ord på to måneder jo!! Utrolig - tilnærmet på stedet hvil, var to uker på ferie i det store utland - fantastisk ferie:-) (men for dere i samme båt her inne, så må jeg vel si at jeg mentalt slett med kiloene som har kommet på igjen og følte konstant at jeg spiste for mye - var skikkelig forbannet på meg selv fordi jeg hadde klart å gå opp og følte at alle penklær og sommerklær ikke lenger var like pene på meg)

Gikk på vekten da jeg kom hjem og gleden var stor da den "bare" viste under to kilo i oppgang!

 

Jeg må ta en dag av gangen og jobbe med det mentale her - har kommet litt på feilspor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lurer på hvorfor jeg saboterer meg selv.... Jeg tror jeg jobber med livsstilendring hver dag i hodet, men ikke i praksis! Har kommet i en vond sirkel hvor jeg trøstespiser fordi jeg har gått opp i vekt, og ser at jeg har est ut. Klarte med et skrik å få på meg bunaden 17.mai - den ble sydd inn da jeg veide 10-12 kg mindre, så det er egentlig ett under at den gikk på!

Og på lørdag i finværet måtte jeg forte meg ut og kjøpe ny shorts og en capribukse da alle jeg har i skapet var for trange.

 

Da har jeg fått tømt ut litt tanker og følelser her (og det er mange flere tanker og følelser i hodet som jeg ikke har skrevet ned), så nå får jeg bare brette opp armene og ta meg sammen! Jeg vil bare ikke ha det slik lenger, dermed basta!

 

Så da gyver jeg løs igjen, ny dag og ny mulighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai og pinse gjorde ett godt utslag på vekten og det var jeg godt forbredt på. Har hatt gode dager i går og idag, og føler at jeg mentalt er på rett vei. Skal snakke positivt til meg selv, og gi meg selv ros for fornuftige valg - jeg vet jo at jeg kan! Og jeg er jo kjempeflau over å ha godt opp i vekt igjen, jeg som fikk så masse fine komplimenter. Skal fokusere på alle godordene, og alle de fantastiske klærne i skapet som skal passe igjen.

 

Tenkte på dette før idag også, jeg var nede i 68kg, og syntes jeg fortsatt var like tjukk som før...Det er noe med dette selvbildet - når jeg kommer ned i 68kg igjen, skal jeg være STRÅLENDE FORNØYD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er mye hyggeligere å være snill med meg selv i tankene, enn å være sint på meg selv! Har gode dager og er ikke like "opphengt" i misnøyen med meg selv slik som jeg har vært.

Holder nå på med å motivere meg til å sykle igjen, så jeg krysser fingrene for oppholdsvær i morgen - da er det ut på en sykkeltur på ettermiddagen/kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode dager skal belønnes :D Har fokus og minster ikke kontroll selvom noen dager inneholder litt mer enn en GR meny! Deilig :) Har ikke fått trimmet det jeg har ønsket, men så lenge jeg er fornøyd med meg selv er det greit. Setter nye mål for kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for uken røk idag - ble en liten sniktitt på vekten! Og, det ga virkelig stor glede :D Holder jeg DET tallet til onsdag er det bare å juble! Kjenner at jeg har kommet i siget igjen og har ikke behov får å putte noe i munnen, sikkert fordi jeg ser at vekten går nedover og at jeg ikke behøver å trøste meg selv pga begredelige resultater.

 

Deilig deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og da krøp vekten ned med en halv kilo denne uken også :-)

og det som er enda bedre er at centimeterne ble mindre OG jeg klarte å unngå snikveiing!!! På grunn av mye jobbing, så har det ikke blitt noe trim dessverre - så jeg får se hva jeg får til i uken som kommer. Følelsen av å lykkes og mestringsfølelsen gir meg gode dager og gode følelser:-)

 

Ønsker alle en flott St.Hanshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fascinerende hvor "lett" det er å styre unna potetgullbollen når jeg er "på rett spor"!! Hadde gjester i går og det gikk på skinner uten at jeg tenkte over det! Det er ett urolig fremskritt. Tror nesten jeg er litt sjokkert over meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sitter på sidelinjen og heier på deg, jeg :)/>

Tusen takk for det :D

 

Så kom ferietiden og jeg slappet av litt! Turte ikke veie meg, var sikker på at jeg hadde gått opp masse - utrolig hvordan tankene styrer. Og da jeg gikk på vekten igjen, var resultatet nærmest stillstand - det var balsam for sjel og destruktive tanker om vekt og kropp.

 

Tar en dag av gangen og ser nå lys i enden av tunnelen her jeg er øverst på 70tallet. Bunnen av 70tallet og rød kjole til jul er i sikte :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

1.januar "som vanlig" og jeg er på plass igjen.....Kan nesten bare kopiere de få statusene jeg skrev i 2013, det er jo på det samme gamle sporet som vanlig - er det mulig!!!

 

Veide meg idag, etter mange måneder uten å veie meg. Hadde sett for meg ett tall, og da jeg var mindre dette tallet må jeg si at jeg ikke "gikk i kjellern"!

 

 

Mål;

Bunaden skal sitte fint til konfirmasjonen i juni

Shoppepause - har mer enn nok å ta av i klesskapet

Spare penger - holder på med oppussing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snokt på tråden din inne i "hold vekten"-forumet for lenge siden, Tove. Og gjett hva? Jeg har også havnet på tjukkasskjøret igjen. Jeg gikk ned fra 75 til 65 for noen år siden, og greide å holde vekta et par år. Nå har jeg brukt to år på å bygge meg opp til fordums prakt og velde, og brukte jula på å legge til ytterligere tre kilo for å nå en all time high.

 

Så nå er det bare å gjøre det igjen, og å gjøre det skikkelig. Det vil si telling av kalorier, veiing og rapportering. Jeg håper at julekiloene sitter løst, og har som mål å være nede i 65 kilo til sommerferien. Det skal bli deilig!

 

Lykke til i det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Har ikke vært inne her siden 1.januar..... og det merkes!

Vekten stiger, og jeg er nødt til å ta tak - jeg ønsker ikke å ha det slik! Vurderer om jeg skal melde meg på kurs igjen da jeg har god erfaring med det fra før. Skal se hva jeg får til på egenhånd de to neste ukene.

 

Det er faktisk håp om at den røde kjolen kan sitte som støpt igjen til jul - i alle fall så kan den innsydde bunaden sitte pent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Har lest igjennom tråden din nå. Og du er vel ikke alene om å drive med såkalt jojo-slanking :P Er visst blitt ei av dem jeg også dessverre...

Vurderer nå å melde meg på et nettkurs, men aner ikke hvem som er flinke av de instruktørene der inne. Har skjønt at det er noen som er bedre enn andre... Har du prøvd nettkurs noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Har lest igjennom tråden din nå. Og du er vel ikke alene om å drive med såkalt jojo-slanking :P/> Er visst blitt ei av dem jeg også dessverre...

Vurderer nå å melde meg på et nettkurs, men aner ikke hvem som er flinke av de instruktørene der inne. Har skjønt at det er noen som er bedre enn andre... Har du prøvd nettkurs noen gang?

 

Heisan Collargol:-)) Det er fort gjort å ende i denne tralten ja - det er nesten bare "copy paste" på alt jeg har skrevet de siste årene, egentlig de siste 30 år...... Startet på denne karusellen da jeg var 13...

Jeg har ikke prøvd nettkurs, men om du søker litt rundt her så tror jeg du finner noen ord flinke instruktører. Kanskje les litt inne på omtale av den enkelte kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt 4 gode dager - deilig! Har hatt vanvittig hodepine i ett par dager, våknet av det på natten - tror det har noe med redusert matinntak. Er i alle fall bedre nå som jeg har kommet til dag 4.

Har ikke fått noen trimpoeng enda, håper på ett par gåturer til helgen.

Registrerer alt jeg spiser, det er effektivt og motiverende - gjør også at jeg får mindre lyst til å snoke rundt i skapet;-))

 

Fortsatt god kveld til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Back again.... har ikke vært her inne på ett drøyt år, bare lest litt innimellom. Vekten steg og steg, og i slutten av august startet jeg på kurs igjen. Er nå på kurs to og det går fint. Største forskjell fra tidligere kurs er at jeg har bestemt meg for at det er helt greit å gå ut og spise/være gjest eller å ha gjester! Tidligere når jeg har gått på kurs, så har jeg ikke ønsket å gå bort eller ha gjester da jeg syntes at det har vært problematisk.

 

Den røde kjolen sitter nok ikke som støpt denne julen, men neste år? Uansett er det konfirmasjon til våren og da skal bunaden på. I konfirmasjonen for 1,5 år siden fikk jeg den på, men den var trang og jeg måtte ta den av rett etter middagen ellers hadde jeg besvimt i varmen (20grader den junidagen :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back again.... har ikke vært her inne på ett drøyt år, bare lest litt innimellom. Vekten steg og steg, og i slutten av august startet jeg på kurs igjen. Er nå på kurs to og det går fint. Største forskjell fra tidligere kurs er at jeg har bestemt meg for at det er helt greit å gå ut og spise/være gjest eller å ha gjester! Tidligere når jeg har gått på kurs, så har jeg ikke ønsket å gå bort eller ha gjester da jeg syntes at det har vært problematisk.

 

Den røde kjolen sitter nok ikke som støpt denne julen, men neste år? Uansett er det konfirmasjon til våren og da skal bunaden på. I konfirmasjonen for 1,5 år siden fikk jeg den på, men den var trang og jeg måtte ta den av rett etter middagen ellers hadde jeg besvimt i varmen (20grader den junidagen :rolleyes:/> )

 

Hei!

Jeg har lest det du skriver og kjenner meg igjen. Jeg har også kjoler som venter å komme pent på igjen. Jeg gikk opp igjen etter en skade og tar nå stegene nedover igjen. Går på kurs og prøver å gjøre mitt beste. Det jeg tenker er at det er lurt å gå kurs denne tiden av året. Da kan vi svinge oss før jul og januar blir en bonus; da er jo vi godt i gang ðŸ‘ðŸ»

Mvh Lova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Jeg har lest det du skriver og kjenner meg igjen. Jeg har også kjoler som venter å komme pent på igjen. Jeg gikk opp igjen etter en skade og tar nå stegene nedover igjen. Går på kurs og prøver å gjøre mitt beste. Det jeg tenker er at det er lurt å gå kurs denne tiden av året. Da kan vi svinge oss før jul og januar blir en bonus; da er jo vi godt i gang ðŸ‘ðŸ»

Mvh Lova

 

Hei Lova

 

så koselig med noen ord her inne - som du ser er jeg ikke den raskeste til å svare.... helt enig i at det å gå på kurs nå er nyttig, jeg ser at det holder meg litt i ørene. Ser at du har vært kjempeflink og ønsker deg en fin jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig har det gått en måned til! og jeg er i siget - det går sakte, men sikkert nedover, til tross for diverse arrangement med mye god mat. Merker at jeg naturlig begrenser meg, samtidig som jeg klarer å kose meg - det er noe nytt.

Og det gledelig er at jeg har sett 70-tallet - det er leeenge siden!

 

Har i dag meldt meg på nytt kurs over jul, greit å ha det som "ris bak speilet" i julen - og så ønsker jeg meg ned 10kg til.

Har satt nytt delmål, og tror jo at jeg skal nå det ila januar.

 

Skal straks prøve bunaden, til jul i fjor hadde jeg den ikke på da det ble for trangt, men nå er det 8 kg mindre, så den bør gå på nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...