Gå til innhold

jeg skjemmes over meg selv nå


Gjest engeljenta28
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

Hei dere, vet ikke om dere husker meg, men jeg er tilbake nå, 17 mai fikk jeg på meg bunaden, men sommeren har bydd på mange utfordringer så nå får jeg ikke på meg bunaden. jeg skjemmes virkelig over meg selv, ikke trent i sommer heller, pga psyken har vært skikkelig dårlig.

 

Vekta hjemme er kastet ut så vet ikke hva jeg veier. håper virkelig jeg bare ikke har gått opp 10 kg siden slutten av mai. Men det er nesten sånn at det føles slik.

 

kom hjem til trondheim i går, slektstreff med familien i morgen og første moren min sa: herregud som du har gått opp i vekt. Tårene trillet. Jeg har det virkelig ikke bra nå.

 

Om noen virkelig har noen gode råd til meg hvordan jeg skal komme i gang igjen så håper jeg virkelig dere tar dere tid til å skrive noen råd

 

 

Håper det går bra med dere alle og at dere har en fin sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker deg jeg Englejenta. :)

Trist å høre at du fortsatt har det veldig tøft og at vekta har gått feil vei. Når det gjelder tips til deg tror jeg nesten jeg ville anbefalt deg å ikke tenke så mye på hva vekta viser en stund fremover. Det viktigste for deg nå er å bli bedre psykisk og finne igjen deg selv. Prøv å ta bare en ting i gangen, å både gå ned i vekt og forsøke å bli bedre psykisk kan bli for mye på en gang. Dessuten kan en slankekur være veldig tøft i seg selv, og det er ikke heldig å begynne på et tidspunkt der man sliter veldig fra før.

 

Prøv å spis sunn mat og beveg deg daglig med en treningsform du liker, det vil gi deg mer overskudd og du vil føle deg bedre. Kanskje går vekta rett vei også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker deg vettu! Enig med snupsipups.. Prøv å ikke tenke så mye på det og heller begynn sakte med både maten og trim... motivasjonen kommer fort bare du kommer igang litt! Jeg selv gikk opp nesten 5 kg på to uker i sommer, men er nå godt igang og tenker det er godt det er et helt år til neste sommer!;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest engeljenta28

For å si det slik jeg er glad jeg er hjemme i vestfold nå for det var et rent h...... å være i trondheim en uke, bare snakk om vekt osv, jeg sa klart fra til moren min tilslutt hva jeg mente, og det resulterte i at hun klikket helt tilslutt og klasket til meg i ansiktet.

 

hun presterte å si dagen jeg dro hjem og at kjolen jeg fikk til lillesøstra mi i sommer til bursdagsgave nå var alt for liten og.

 

hun knekker meg helt og jeg har enda ikke klart å kutte ut han fyren jeg har likt i 2 år men som ikek føler noe for meg sier han. han var til meg i går og jeg knakk helt sammen pga alt som har skjedd siste uken, han holdt rundt meg da, holdt meg i hånda lenge.

 

Da han skulle dra så stod han på gulvet og holdt ut armene for han skulle gi meg en stor klem også ga han meg et lett kyss på halsen.

 

Knakk helt sammen etter han dro. ringte så venninna mi og hun mente hun snart måtte stille meg et ultimatum, han eller henne som venn for hun vil ikke se på at han ødelegger meg mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da underlig oppførsel av moren din.... hun må da ha store problemer selv som oppfører seg på en sånn måte. Tror du skal være glad for at du bor langt unna.

 

Og han fyren høres da ut som han bryr seg mye om deg, og kanskje har han følelser for deg også? Kan jo hende han rett og slett er litt skremt av alle problemene dine og ikke tørr å binde seg til deg når alt er som det er?

 

Skjønner godt at det er vanskelig for venninna di å stå å se på hvor vanskelig det er for deg med han fyren. Ikke lett å se på at noen man bryr seg om har det så vanskelig. Men du har vel lenge tenkt å kutte han ut selv også? Vet det er vanskelig, men tror du at du greier å bli bedre dersom du ikke kutter han ut? Du må selvfølgelig ta valget selv, ingen andre kan bestemme over ditt liv. Men uansett hva du bestemmer deg for må det nok en endring til, hva endringen går ut på må du finne ut selv. Fortsetter du som før vil det nok dessverre ikke gå fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei og tusen takk for kommentar, jeg prøvde kutte han ut 2.påskedag,men det resulterte i at jeg kastet opp all maten jeg spiste i 3 uker så han var veldig bekymret.

 

Moren hans har vært mye syk og det er meg han har snakket om det, broren hans skal også flytte opp fra tromsø og til vestfold i november som han fortalte meg, men det er vondt at han sier slikt for jeg vet jeg aldri kommer til å få møte broren eller foreldra hans, for han mener det blir så komplisert. jeg har håpet nå i 2 år liksom så det gjør veldig vondt.

 

jeg kjøpte en gave til moren hans da hun lå på sykehuset som han leverte og både han og hun ble veldig rørt. jeg føler på en måte jeg kjenner foreldra hans og, har snakket med faren hans en gang på telefonen for 1,5 år siden for faren ville snakke med meg da jeg var hos han fyren.

 

huff det er ikke lett dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå likte jeg ikke helt oppførselen på verken din mor eller venninde jeg da! En mor skal ikke oppføre seg sånn! Jeg hadde en søster som var sånn mot meg og jeg bodde nærme henne.. hun var hele tiden sarkastisk og prata stygt om meg bak ryggen hennes så tilslutt flytta jeg og kutta henne ut i flere år før hun endelig forstod at jeg ikke gadd å bli tråkka på mer! Og denne venninda di da..En sann venn er venn med deg uansett hva situasjon du er i. At du skal velge mellom henne og han typen er helt absurd. Ja hun er sikker bekymret for deg og sånn men dette er noe du velger selv og er voksen nok til å bestemme!

 

Opp med hodet engeljenta!;) Vi støtter deg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk jqulin:) ja det er veldig tøft og når det gjelder venninna mi så er hun bestandig veldig redd når jeg skal besøke han, for hun er redd han skal knekke meg nok en gang.

 

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger.

 

Jeg spurte han for 2 uker siden om vi kunen se første premier league kampene sammen som var i går men han sa fredag at han ikke ville legge noen planer liksom, da jeg snakket med han i går så sa han at han sku se kampene men han spurte ikke om jeg ville se med meg så sendte han sms om han sku på puben og se en av de andre kampene. det såret noe veldig.

 

Føler 2 års vennskap ikke har betydd noe for han lenger, aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger. huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest engeljenta28

Ja da har jeg da fått et ultimatum av venninna mi og valget må jeg ta når jeg skal møte han fyren på mandag, kutter jeg ikke ut han så mister jeg henne sa hun.

 

Han var til meg tirsdag og jeg spurte om han hadde rotet med noen jenter de siste 5 mnd og han sa at ja han hadde gjort det, men det var bare sånn engangsgreier. jeg var helt knust. han kjørte meg til venninna mi når han skulle dra hjem og hun sa at hun ikke ville se meg slik lenger.

 

Hun sa at om jeg velger han så visste hun hvor mye hun betyr for meg.altså ingenting. kjenner jeg har det fryktelig vondt nå. da hun satte meg av på togstasjonen i går så sa hun: Husk at jeg gjør og sier dette fordi jeg er glad i deg også lurte hun på når vi sku møte spå mandag før jeg sku møte han og jeg sa: vi skal ikke møtes så gikk jeg ut av bilen.

 

Jeg gråt hele veien hjem på toget, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok venninna di gjør det sånn bare fordi hun bryr seg og deg... Og det er ikke sikkert hun virkelig kutter deg ut, kan hende hun sier det for å få deg til å virkelig tenke igjennom hvor ødeleggende denne fyren er for deg. Og utifra dine beskrivelser tror jeg hun har rett i at han er fryktelig ødeleggende for deg. Vet at du har forsøkt å kutte han ut før og at du bare ble dårlig av det, men det høres jo ut som du blir veldig nedfor hver gang du er hos han også. Så har du egentlig noen glede av å tilbringe tid sammen med han slik som det er nå? Og tror du det kommer til å bli bedre i tiden fremover? Er han virkelig verdt dine tårer? Ikke nøy deg med smuler, du er verdt så mye mer! Glem aldri det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Venninna mi mener det ja, snakket med henne i går og, hun er redd jeg skal velge han.

Jeg sliter veldig nå, det gjør utrolig vondt og jeg må ta valget på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres helt sprøtt ut at du må ta et valg på mandag! Hadde du vært venninda mi, ville jeg ikke gitt deg et ultimatum som det i det hele tatt.. "jobben" hennes er å støtte deg uansett! Selv om hun har vondt av hvordan han behandler deg så er det fortsatt du som bestemmer over ditt liv... En dag skjønner du uansett at det ikke fungerer med han sånn som han oppfører deg men at venninda di skal gi deg ultimatum på dette gir deg bar mer vondter! Blir litt sånn som... "gjør du ikke sånn som jeg vil du skal gjøre så kutter jeg kontakt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres helt sprøtt ut at du må ta et valg på mandag! Hadde du vært venninda mi, ville jeg ikke gitt deg et ultimatum som det i det hele tatt.. "jobben" hennes er å støtte deg uansett! Selv om hun har vondt av hvordan han behandler deg så er det fortsatt du som bestemmer over ditt liv... En dag skjønner du uansett at det ikke fungerer med han sånn som han oppfører deg men at venninda di skal gi deg ultimatum på dette gir deg bar mer vondter! Blir litt sånn som... "gjør du ikke sånn som jeg vil du skal gjøre så kutter jeg kontakt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, ringte han fyren i går, og fortalte hva venninna mi hadde sagt og han syntes ikke noe om det valget hu har gitt meg, han nevnte at han kanskje kunne komme innom i morgen, altså søndag. jeg knakk fullstendig sammen og måtte bare legge på.

 

Moren min har sendt meg sms i både går og i dag og spør om det går bra,hun vet ikke noe om dette og jeg sa bare at ja det går bra.

 

Tror aldri jeg har hatt det så vondt før, det er en mulighet for at jeg kan slippe dette valget, dere som har vært langt nede før vet hva jeg tenker på.

 

Alt er bare vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe det valget på den måten er slett ikke noe alternativ!!! Livet ditt er verdt mer enn alt! Du er så utrolig mye verdt... Lov meg at du skaffer deg hjelp før det går så langt. Dra heller på legevakten og fortell hvor nedbrutt du er, evt ring hvis det er for vanskelig å dra dit.

 

Og jeg er enig med jqulin, det er veldig dårlig gjort av venninna di å gi deg et sånt ultimatum når du allerede har det så vanskelig. Tror hun har helt rett i at du bør kutte han ut, men det er et valg du må ta selv, ikke fordi hun tvinger deg til det. Syns hun burde støtte deg uansett! Ekte venner støtter hverandre selv om man er uenig om saker og ting.

 

Og hvis du er litt sleip kan du jo ta imot besøk av han i morgen og så dra til venninna på mandag, så tror hun at du har valgt henne framfor han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tviler på at han kommer i morgen for jeg sa han ikke trengte det, jeg skal antageligvis møte henne uansett mandag for jeg skal til frisøren og ta ut og ta på hairextention igjen.

 

Han var bare stille i går da jeg sa hva venninna mi hadde sagt, jeg føler at han ikke bryr seg i det hele tatt og vi har vært gjennom mye sammen.

 

Jeg er mulig en fæl venninne, men da hun ringte dagen etter hun ga meg valget og sa: jeg har en go nyhet som gjelder meg, jeg har fått jobb) og jeg klarte ikke være glad på hennes vegne, så slem er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye slemt det synes jeg! Hun er med på at du har det vondt å vanskelig nå så hvordan kan du da være glad på hennes vegne!? Hun MÅ få vite at de vonde tankene du har nå ikke bare er pga hvordan han oppfører seg mot deg men også hvordan hun oppfører seg!

Siden du har det sånn nå og tenker en utvei som er UAKTUELL så syns jeg kanskje du skal ta deg en pause fra både han og henne og bare tenke på deg selv!

Jeg veit det er enkelt for oss å si hva du skal gjøre mot å faktisk skal gjøre det men dette er to personer som gjør at du tenker livet ditt ikke er verdt og det skal jeg love deg at det er!! Det er flere mannfolk der ute og flere venner å bli kjent med!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...