Gå til innhold

Rockeringerfaring anyone?


Gjest tykkblirtynn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tykkblirtynn

Har en rockering liggende demontert (og delvis nedstøvet) innerst, oppe på et skap inne i boden...*kremt* Men nå vurderer jeg å ta den i bruk igjen. Mange år siden sist :P

 

Sist jeg brukte den kom jeg heller aldri skikkelig igang, dette både pga teknikken (får det ikke skikkelig til) og fordi det gjør så forferdelig vondt og jeg blir så blå, grønn, gul og fiolett rundt magen og sidene.

 

Jeg lurer på om det er noen med erfaring å dele med meg? Der du har hatt de samme problemene, og evt har noen tips/trøstende ord nå i starten?

 

Noen som vet om det er forskjell på rockeringer med bulker inni og de som er glatte hele veien rundt? Er de glatte bedre? Min er med bulker, og jeg lurer på om den kan slå mer og hardere enn den andre typen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første - ikke overdriv i starten. Begynn i det små - aldri mer enn 2 minutter i starten.

 

Stå foran TV'en når du får dreisen på det - da kan du etterhvert stå ganske lenge uten at du "merker det".

 

Jeg har den med "bulker" - funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dumt spørsmål, men dersom det gjør så vondt og du får blåmerker, hvorfor finner du ikke på noe annet å gjøre? Det er veldig mange aktiviteter man kan gjøre hjemme uten å skade seg ;)

 

Er det så bra trening at det er verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg rocker også (litt periode-rocker, dog...) og slet veldig i starten. (Har forresten en egen rockering-tråd inne på "Ned 10-20 kilo"-forumet. Link: http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/20253-rakk-n-roll/ )

 

Rock i korte økter i starten, slik at du reduserer blåmerkene. Men du må nok bare rocke oppå de gamle blåmerkene og bite tenna sammen en periode, til teknikken sitter. For når teknikken sitter går det som en drøm og blåmerkene forsvinner!

 

Cluet er altså å skjønne hvordan du skal holde ringen oppe i midjenivå, der det ikke gjør vondt. Og ikke la den vandre ned på hofter, ankler og det som er... Der gjør det vondt!

 

Stå med bena litt fra hverandre, i skulderbredde. I starten kan det være lettere å ha ene foten litt foran den andre også. Start ringen og så prøv å finne en rytme som føles riktig for din kropp, enten du svinger/rugger litt fram og tilbake med kroppen, eller fra side til side. (Jeg varierer litt, for å justere fart og belastning.)

 

And go! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Det er nettopp det jeg tester ut, Spipp!

 

Takk, bojou! Da skal jeg glytte på tråden din :) Har startet forsiktig, og funnet en teknikk som fungerer slik at jeg greier å holde ringen oppe i lengre periode. Regner med at blåmerkene vil avta etterhvert.

Jeg gir meg ikke, gir det en stund til og ser om det blir bedre :)

Har rocket noen få (4-5) minutter de siste dagene.

 

Syns du det har effekt, bijou?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...