Gå til innhold

Ildsjelenes motivasjonstråd!


Gjest Nathalie

Anbefalte innlegg

God morgen:)

Tar dere inn nye medlemmer?Har vært "passiv" medlem leeenge , men nå er tiden over.Utrolig hvor lett det er å lure seg selv når man ikke har press på seg.

Skal (som flere andre her) ned 15 kg ( puh! der var det offesielt) og trenger sårt oppbacking.

Kunne godt tenke meg noen chatte kompiser på msn(blir litt lettere å hjelpe hverandre i tunge stunder.)Jeg er 31 år bor på vestlandet og har 3 barn , Så om noen har lyst ,så legg meg til så kan vi "snakkes" (sangelu@online.no)

Mens jeg venter på svar legger jeg ut mine mål

Mandag 20.

Vekt 81/mål 65/midje 91

Så , der var det gjordt!

Ha en flott dag alle sammen!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis i første uke uten sprekk, ikke verst til å være meg :(

Har med en yoghurt på jobb som jeg spiser før jeg går hjem, så blir jeg ikke så dødssulten før middagen er klar. Når jeg bare kommer i gang med trimmen også... Det har vært for mye kveldsjobb og TV om kveldene hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Bitta!! Når en har klart halve uken, så er det lettere å takle den siste halve også.. For da har man så god samvittighet :(

Det virker som du er flink til å planlegge matmessig.. For ofte er man knallsulten når man kommer hjem og så tar det litt for lang tid å lage middag - så man tyr til noe lettvint og usunt.. Bra Bitta!

 

Kan anbefale å bare rusle en tur i nabolaget som trim jeg! Hvis det er vanskelig å komme i gang, så er det greit å begynne i det små.. Jeg har faktisk begynt å legge klart treningsklær kvelden før, slik at alt er klart til å komme seg ut! Merkelig nok så er det lettere da! Det funker for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg da ut i går jeg også. Hadde avtalt tur med venninne. Heldigvis sjekka jeg ikke telefonen før jeg gikk, hun hadde nemlig lagt igjen beskjed om at hun var forhindret. Hadde jeg sett det, hadde jeg vel sittet på sofaen, men nå fikk jeg meg en god halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært laber for mitt vedkommende... Har vært småforkjøla og tufs, og uten motivasjon til å være sunn og sprek. Så det er blitt litt sjokolade da, og jeg har ikke kommet ordentlig igang med sunt kosthold. Men, jeg har ikke drukket brus siden helga!! Og det er veldig bra gjort, har pleid å drikke brus hver dag tidligere.

På mandag reiste jeg og guttene til byen med bussen, uten vogn!! (Pappaen hadde bilen til jobb i byen, og vogna sto i bilen) Jeg må jo fortelle, for de som ikke vet det, mine gutter er 21 mnd og 8 uker gamle! :) Så jeg hadde minsten i bæreslynge på magen, og størsten gikk selv eller jeg bar han også. Så da fikk jeg trim, skal jeg si! Var helt lemster på tirsdagen... :)

 

I går var vi hos legen med minsten (han har gulsott og mye mageknip), og ble sendt på sykehus til kontroll og prøver på barneavdelinga. :( Det var heldigvis ikke noe alvorlig galt, så vi kom hjem igjen i går kveld, men fokuset ble borte fra sunnhet og trim liksom.

 

Jeg er sånn mandags-menneske... Hver mandag er starten på en ny uke, med nye muligheter. Blankt ark, liksom! Så jeg satser på at til mandag er jeg igang med full fokus på sunn mat og aktiviteter for små og store.

 

Lykke til i helga, ildsjeler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

jeg følger fortsatt med deg, Nselk ;-)

Og synes tonen er en helt annen enn for en uke siden (eller når det sist var jeg svarte deg...)

 

Du har klart MYE denne uken:

- gått anstrengende tur med guttene (det må ha kostet litt motivasjon, ja :-))

- kuttet brusen (kjempebra!)

 

Da har du allerede to gode vaner innarbeidet, og da ligger de og jobber i underbevisstheten, slik at neste mål ikke blir fullt så uoppnåelig: kutte sjokoladen. For nå har du jo bevist for deg selv at du kan klare å la brusen være, så kan neste steg være å kutte sjokoladen.

 

Så fint at det ikke var noe alvorlig med babyen din - det er jo tross alt det viktigste. Jeg kjenner meg igjen når du skriver at egen sykdom og barns sykdom "tar bort fokuset fra sunnhet og trim". Det er sånn jeg tenker/har tenkt selv også.

 

MEN; Jeg har stor tro på at sunnhet og trim om en stund (kanskje flere måneder) vil bli en naturlig levemåte for oss, og at vi neste gang vi er syke ikke trenger sjokolade for å kose oss eller trøste oss selv.

 

Det viktigste er tross alt å skryte av oss selv for alt vi klarer, og ta små steg av gangen. Vi har jo ikke hastverk - det er jo snakk om å finne en livsstil vi kan ha det bra med resten av livet.

 

Jeg her HELT sikker på at det kommer til å gå kjempebra med deg neste uke også.

 

Lykke til! Jeg gleder meg til neste rapport :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh!! Skriv til krampa tar dere! :(

 

Fortell om hvordan det går' date=' kanskje hvordan opplegg dere bruker.. Trening, kosthold, oppturer og nedturer...

Sett i gang! :)

 

Mvh Nathalie[/quote']

 

Denne uka har det gått kjempefint, en må liksom skjerpe seg litt for en skal jo rapportere inn om mandagen. Dette er som å gå på kurs syns jeg, og det er kjempeflott å vere med på. Får virkelig håpe at det går fin fremover og, men noen opp og nedturer blir det nok. Håper å få av meg litt før dattera skal konfirmeres i mai. Sykler hver dag + at i dag har jeg vert i hagen å raka.

 

Snakkes mandagen da.

Kjempeflott tiltak Nathalie.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan være med, du er jo av den opprinnelige gruppen vettu :(

 

Så du kan jo logge inn på tråden for veiedag 20.02 og rapportere vekten der, hvis du husker hva du veide den dagen. Eller du kan vente til neste veiedag som er mandag 27.02.. It's up to you :)

 

Godt å ha deg med igjen! Lykke til på ferden nedover på vekta!

 

Mvh Nathalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Så fint at så mange har skrevet inn siden sist jeg var her inne. Lurer litt på om flere av dere går på Grete Roede kurs nå, eller holder dere på på egen hånd? Jeg har gått G.Roede kurs tidligere. Følger nå prinsippene der, og noterer hva jeg spiser osv. Ha en fin helg fortsatt og ikke glem veiedag mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( har vært full av influensa og halsbetennelse så forrige uke ble det hverken måling eller bra matoppleggtrening :)

 

Satser på å være tilbake for fullt til neste uke - skal så smått i gang igjen nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg går ikke på kurs nå.. Jeg har gått 4 kurs tidligere; 3 etter hverandre, og 1 kurs en god stund senere.. Jeg var veldig flink de første kursene og gikk ned nesten 20 kg.. Desverre klarte jeg ikke holde meg der, og vekta krøp sakte men sikkert oppover igjen over 2 år.. Så nå har jeg bare bøkene og nettsiden her til hjelp, for jeg syns det er for dyrt å gå på kurs.

 

Det er kjekt å ha noen å rapportere til hver mandag, for da blir man mer obs på hva man egentlig driver med. Det får konsekvenser når man ikke følger opplegget, fordi det er ikke morsomt å rapportere oppgang.. :) Jeg har mye å ta tak i ndg livsstilen min.. Jeg spiser alt for mye usunt og trenger å legge inn et ekstra gir ndg treningen. Medlemsskapet mitt på treningssenteret har ikke vært flittig brukt det siste året, og det plager meg. Heldigvis har jeg hund, så jeg får meg turer ut hver dag! Ellers hadde nok tallene vært mye verre..

 

Fakta er: Jeg trives ikke spesielt i min egen kropp, og det påvirker alt i livet mitt. Det er ene og alene opp til meg selv å forandre det, og det skal jeg gjøre nå. Det betyr å få bedre holdning til trening og total omgjøring av kostholdet mitt.

 

Desverre har jeg som Monarda vært plaget av influensa og har ikke vært i slaget de siste 14 dagene.. Men jeg håper det blir bedre i løpet av uken, slik at jeg kan gi alt på trening framover.

For trene må vi, for å nå målet vårt! Det fungerer i alle fall ikke på meg, hvis jeg ikke trener samtidig :)

 

Jeg har en drøm om å være tålelig fornøyd til sommeren kommer (hvem har ikke det, nå alle sommerklærne skal fram...) Jeg søker motivasjon hos dere her inne og dette skal gå bra. Yes yes yes!!

 

Gi alt folkens, det er helsa og selvbildet det gjelder - og vi er verdt det! :(

 

Klem Nathalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er vel veiedag i dag. Vekta viste 69.9kg i dag. Er litt skuffet over bare 600gram ned, men det er nedover ihvertfall. Sukk..

Ja, trim må til Nathalie. Jeg gikk 5 timer tur tilsammen i forrige uke.

Stå på folkens, våren venter og med den masse fine klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg veldig godt de første tre ukene jeg registrerte meg her på nettet, men nå har jeg begynt å dabbe av...kiloene går ikke like fort av lenger. Jeg spise VELDIG lite, kan det ha noe med det å gjøre? Hvor mye spiser dere osv? Hvorfor skal det være så vanskelig :(

Blir bare lei og umotivert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikkje glad for å passere 70kg-grensa:eek:

Det er jo kjempebra:D

Stå på vidare!

 

Jajo

 

Hei Jajo! Du sa noe fornuftig der! Takk skal du ha! Tenk at jeg tenker bare på å komme under 60kg grensa! Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har føste målet på 80. 1,7 igjen dit også. Men i går gikk jeg stavgang 1 time i bakkete terreng, så jeg føler meg rimelig godt i gang med uka. Litt ubarmhjertig med veiedag mandag - ikkeno å ta seg inn på etter helga.

 

Jeg motiverer meg sjøl med å sette opp småbelønninger underveis - under første streken, så går det en sum i reisekassa, under neste streket, så går det mer osv. Sparer jo penger på ikke å gå på kurs, ikke sant, så de penga skal det reises for i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Hehe' date=' jeg har føste målet på 80. 1,7 igjen dit også. Men i går gikk jeg stavgang 1 time i bakkete terreng, så jeg føler meg rimelig godt i gang med uka. Litt ubarmhjertig med veiedag mandag - ikkeno å ta seg inn på etter helga.

 

Jeg motiverer meg sjøl med å sette opp småbelønninger underveis - under første streken, så går det en sum i reisekassa, under neste streket, så går det mer osv. Sparer jo penger på ikke å gå på kurs, ikke sant, så de penga skal det reises for i stedet.[/quote']

 

Jeg legger av kr 100 for hver tapte kilo til klær når målet er nådd :( Tror det kommer til å bli litt shopping da og greit å ha litt ekstra.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvor blir det av alle som skulle være med på ildsjelenes veiedager?Ser bare at det er Bitta, Nselk, Ninni70 og Lisja som har rapportert om vekt. Nå må dere bli med resten også, husk vi kan hjelpe hverandre!Ikke gi opp om vekta går litt oppover, det er hver sin tur det.Fortsett og belønningen vil komme!Helt sikkert!

Så lurt å legge bort 100kr for hver kilo da Smukkeline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får følge min egen oppfordring og skrive litt her om hvordan ståa er :(

 

Jeg er motivert nå! Mye på grunn av at jeg har dere her inne å rapportere til og følge opp.. Det skaper litt mer forpliktelser, og det er noe jeg trenger.

 

De siste dagene har jeg virkelig hatt fokus på hva jeg putter i munnen og hvorfor. Jeg kan gå til kjøleskapet og spise, selv om jeg ikke er sulten! Så jeg spiser fordi jeg kjeder meg, er frustrert, gruer meg til noe osv.. Det er noe jeg prøver å jobbe med. Og jeg prøver for harde livet å holde meg unna snopet som typen har kjøpt og heller gå for frukten vi har liggende.. F.eks..

Så jobber jeg på natta, det er en utfordring for meg. Det er så lett å gnomle på alt mulig da! Men natta som var, var jeg utrolig flink syns jeg! Jeg klarte å la være å spise kakene som sto framme! En real seier for meg altså! Jeg rakk å tenke meg om to ganger før jeg gikk til angrep på kaka, og kastet det inn i kjøleskapet isteden så jeg slapp å se de! Og jammen fungerte det ikke, jeg holdt meg til frukt og 'rett i koppen' suppa jeg hadde med meg.. *Stolt*

 

Jeg skal også bruke dagsrapportene flittigere her inne.. Jeg skriver opp hva jeg spiser i løpet av en dag, og så fyller jeg inn til kvelden.. Det er lett å tro at man har vært flink, og så har man egentlig spist laaaangt over dagskvota for kcal.. Fint verktøy for å ha litt oversikt :)

 

Ellers henger influensaen min i enda.. Noe som irriterer meg veldig.. Men når jeg er ferdig med nattevakten i natt, så har jeg fri en uke.. Og da skal det trenes! Benytter meg av hunden min (som trenger MYE mosjon) og jeg SKAL SKAL SKAL på treningsstudioet. Jeg setter meg som mål å dra dit 2 ganger i løpet av denne uken! :) Så kan dere purre på meg, hvis jeg ikke holder ord.. Hihi..

 

Etter å ha lest innleggene deres, så tror jeg at jeg også skal sette meg delmål på veien. Det virker litt mer overkommelig enn å tenke at det er 15kg igjen til målet.. *Puh*.. Jeg må gruble litt på det der.. Og jeg likte det å gi seg selv belønning når delmålene er nådd, det må jeg også prøve å få til.. *Gøy*

 

 

Noe av motivasjonsfaktoren min for å gjøre dette er tanken på mer energi og overskudd! Alle helsefordelene jeg vil få av å redusere vekten, ikke minst.. Og det å kunne handle klær uten å bli fortvilet hver gang, fordi ingenting passer skikkelig... Jeg gleder meg til å føle meg bedre!

 

Hva er deres motivasjonsfaktor for å gå ned i vekt? Hva vil dere at skal bli annerledes i hverdagen.. Grunnen til at dere gjør dette?

 

 

Mvh Nathalie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinkie

- at det skal bli mulig å bruke shorts i sommer

- at det skal bli enklere å opparbeide litt kondis

- at jeg skal bli venner med speilet i stedet for å måtte snu meg vekk

- at jeg helt enkelt skal kunne føle meg vel med meg sjøl, få bedre humør og overskudd til det jeg har lyst til å drive med.

 

For å nå det bruker jeg både gulrøtter og pisk:

"Gulrøttene" mine er reisekassa jeg fortalte om, "pisken" er utsiktene til å måtte kjøpe klær til den fasongen jeg har nå, gulp. Ikke morsomt når alle klærne er mye finere på kleshengerne enn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg syns du skal være stolt av deg selv jeg!

 

Det er bra å gå ned 0.4 kg på en uke, det syns jeg virkelig. Og det de anbefaler å gå ned pr uke er vel mellom 0.5 og 1kg? Da syns jeg du skal være fornøyd :)

Jeg skjønner at du syns det går sakte, mange her inne føler nok det samme selv.. Skulle gjerne gått ned 2kg i uka jeg og nå målet fortere.. Men jeg tror at så lenge du tilfører kroppen den næringen den skal ha og mosjonerer, så styrer kroppen litt av nedgangen i eget tempo. Hvis man går ned for fort, så er det lettere å gå opp igjen sant? Tenk på hvor lang tid vi har brukt på å legge disse kiloene på oss! Da må vi nok finne oss i at det tar litt tid å få de av også.. Med blod svette og tårer :)

 

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med dette, men jeg har også hørt at innimellom så når man visse platåer hvor man ikke går ned like mye eller står stille. Det betyr ikke at man gjør noe feil, bare at kroppen venner seg til den nye vekta. Og klarer man å fortsette med opplegget uten å miste motet, så vil det løsne til slutt - og belønningen er muligens flere kilo ned i slengen!

 

Jeg syns det virker som du gjør en god jobb! Hvis du føler deg nede og lei av alt, så gå deg en rolig tur ute i frisk luft en halvtime! Det gjør underverker for meg.. Da får man sporet av den negative tankegangen, og får trim samtidig! Dessuten er det nok smart å passe på å drikke masse vann, har lest at det hjelper på i denne prosessen!

 

Keep up the good work! Dette klarer du! :)

 

Mvh Nathalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

..tilfeldigvis noen av dere i gruppen som bor i Bergen??

 

Jeg savner så veldig noen å røre meg sammen med! Gå turer i fjell og mark...

 

 

Nathalie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...