Gå til innhold

Nettkurs eller vanlig kurs?


Gjest maarteey
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en student på 19 år, ca 160 høy og vekta viser hele 85+ kg...

Jeg er akkurat flyttet for meg selv for å studere, og mener dette er en god plass å begynne. Nye vaner, selvbestemte middager og styring over eget liv. Når jeg bodde hjemme var det vanskelig å bestemme selv, siden middagen stod på bordet når jeg kom hjem, og maten ble handlet inn av familiemedlemmer.

 

Men det jeg lurer på nå er om jeg skal velge nettkurs eller vanlig kurs(med oppmøte osv). Siden jeg er fulltidsstudent, og er redd for å ikke kunne møte på alle møtene, tenker jeg at nettkurs passer best..

Hva mener dere? Er det lett og følge og bli motivert? God oppfølging av kursleder? Noen dere anbefaler? Er redd for at jeg skal følge det den første uken for så å glemme det bort.

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en student på 19 år, ca 160 høy og vekta viser hele 85+ kg...

Jeg er akkurat flyttet for meg selv for å studere, og mener dette er en god plass å begynne. Nye vaner, selvbestemte middager og styring over eget liv. Når jeg bodde hjemme var det vanskelig å bestemme selv, siden middagen stod på bordet når jeg kom hjem, og maten ble handlet inn av familiemedlemmer.

 

Men det jeg lurer på nå er om jeg skal velge nettkurs eller vanlig kurs(med oppmøte osv). Siden jeg er fulltidsstudent, og er redd for å ikke kunne møte på alle møtene, tenker jeg at nettkurs passer best..

Hva mener dere? Er det lett og følge og bli motivert? God oppfølging av kursleder? Noen dere anbefaler? Er redd for at jeg skal følge det den første uken for så å glemme det bort.

 

Hei

DU er ung og det er viktig at du finner et kurs med andre som likner deg, litt... hvertfall som du kan identifisere deg med. Hvis du bor i et område med mange kurs, vil jeg anbefale deg å ringe litt rundt til de som holder kurs, evt maile om de oppgir mail-adresse og spørre hva de anbefaler. Det som er bra med et kurs hvor du må møte opp, er "presset" fra de andre, du får umiddelbart svar på spørsmål og det blir mer personlig. Men gruppedynamikken kan du ikke vite noe om på forhånd. På nett er det deg og instruktøren som mailer... vanskelig valg... men bruk noe tid på å finne en gruppe hvor de andre er litt like deg selv, hvertfall... og opprett en tråd her inne på forumet hvor du "leter etter" noen som likner deg, litt....

 

Lykke til med studier, hybeltilværelse og et spenstig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...