Gå til innhold

Ned 6 kg til nyttårsaften!! Noen som er med?


Gjest storblondie
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest storblondie

Veiedag i dag, opp 400 gram...

Er vell kanskje fortjent, har bare 8,5 trimp denne uka. Drakk også to colabokser i går...

 

VEKT

Siden start 17.09.12: 1,8 kg

Denne uke: + 0,4 kg

Totalt: 5,4 kg

 

MÅL

Midje: 97 cm (-2 cm)

Overarm: 35 cm (-0 cm)

Bryst: 109 cm (-3 cm)

Ende: 125 (-1 cm)

Lår: 75 cm (-0 cm)

Hals: 34,5 cm (-0,5 cm)

 

Totalt: -6,5 cm.

Totalt siden start 17.09.12: -6,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storemeg

Veiedag i dag, opp 400 gram...

Er vell kanskje fortjent, har bare 8,5 trimp denne uka. Drakk også to colabokser i går...

 

VEKT

Siden start 17.09.12: 1,8 kg

Denne uke: + 0,4 kg

Totalt: 5,4 kg

 

MÅL

Midje: 97 cm (-2 cm)

Overarm: 35 cm (-0 cm)

Bryst: 109 cm (-3 cm)

Ende: 125 (-1 cm)

Lår: 75 cm (-0 cm)

Hals: 34,5 cm (-0,5 cm)

 

Totalt: -6,5 cm.

Totalt siden start 17.09.12: -6,5 cm.

 

Heei!

 

Beklager, mye å gjøre i det siste så har helt glemt å dette innom her denne uka. Ser du har vært flink, kjempe bra!Kroppen gjør jo ofte litt motgang, men det er fint å se at det gir deg ekstra motivasjon til å ta i mer på trening! Du er flink!:)

 

Denne uken fikk jeg meg min ny tur kamerat, en helt nydelig golden reteriver hann på 3år.. Han er perfekt!! Vi har gått masse turer denne uken, og kun trent 3 timer på avansia, men er kjempe fornøyd med uka så langt! Gått 1-2 turer om dagen på en time, kan ikke klage på det! Grethe roede gir meg hittil 22 trimpoeng denne uka, skal greie å få til noen flere før uka er over, og satser veldig på å se 88 tallet på vekta denne uka, det mååååå gå, håper virkelig det gjør det, kjenner jeg trenger virkelig å se det nå, så jeg kommer meg enda bedre igang... Sitter foresten i en bukse som jeg ikke har kunne brukt på lang tid np, føles bra at den ikke strammer og ser fin ut... Turte nesten ikke prøve den på i dag tidelig, men jammen meg gikk den på.... :-D Det er en god motivasjon det!!:))) Har også vært super flink med mat denne uka, så nå er det best denne kroppen ikke jobber mot meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Heei!

 

Beklager, mye å gjøre i det siste så har helt glemt å dette innom her denne uka. Ser du har vært flink, kjempe bra!Kroppen gjør jo ofte litt motgang, men det er fint å se at det gir deg ekstra motivasjon til å ta i mer på trening! Du er flink!:)

 

Denne uken fikk jeg meg min ny tur kamerat, en helt nydelig golden reteriver hann på 3år.. Han er perfekt!! Vi har gått masse turer denne uken, og kun trent 3 timer på avansia, men er kjempe fornøyd med uka så langt! Gått 1-2 turer om dagen på en time, kan ikke klage på det! Grethe roede gir meg hittil 22 trimpoeng denne uka, skal greie å få til noen flere før uka er over, og satser veldig på å se 88 tallet på vekta denne uka, det mååååå gå, håper virkelig det gjør det, kjenner jeg trenger virkelig å se det nå, så jeg kommer meg enda bedre igang... Sitter foresten i en bukse som jeg ikke har kunne brukt på lang tid np, føles bra at den ikke strammer og ser fin ut... Turte nesten ikke prøve den på i dag tidelig, men jammen meg gikk den på.... :-D Det er en god motivasjon det!!:))) Har også vært super flink med mat denne uka, så nå er det best denne kroppen ikke jobber mot meg!

 

Så godt å høre fra deg igjen :-) heldig du er som har fått deg en turkamerat! Hunder er bare helt herlige. Vi har en dasch hjemme hos mamma og pappa. Er der av og til i helgene og bruker å gå mye tur med henne :-) det er flott å ha en turvenn!

Guri så flink du er!! Har dessverre ikke vært like flink. Var på fest igår, og fikk bare spist 3 knekkebrød og et par små stykker med brownies før jeg dro ut. Bestilte meg en burger på shell i natt, så tenkte kanskje nå når jeg våknet at jeg kanskje hadde lagt på meg masse nå. Med tanke på all alkoholen også.. Men gikk på vekta, og det stod 97 kg blankt! Skjønner ingenting nå.. På fredag, veiedagen, veide jeg jo 98,4 kg. Men får vente til fredag neste uke og se hva vekta viser da :-) men kjenner jeg er utålmodig.... hehe.

 

Var virkelig godt å høre fra deg! Har savnet deg :-) lykke til med ny uke i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storemeg

Så godt å høre fra deg igjen :-) heldig du er som har fått deg en turkamerat! Hunder er bare helt herlige. Vi har en dasch hjemme hos mamma og pappa. Er der av og til i helgene og bruker å gå mye tur med henne :-) det er flott å ha en turvenn!

Guri så flink du er!! Har dessverre ikke vært like flink. Var på fest igår, og fikk bare spist 3 knekkebrød og et par små stykker med brownies før jeg dro ut. Bestilte meg en burger på shell i natt, så tenkte kanskje nå når jeg våknet at jeg kanskje hadde lagt på meg masse nå. Med tanke på all alkoholen også.. Men gikk på vekta, og det stod 97 kg blankt! Skjønner ingenting nå.. På fredag, veiedagen, veide jeg jo 98,4 kg. Men får vente til fredag neste uke og se hva vekta viser da :-) men kjenner jeg er utålmodig.... hehe.

 

Var virkelig godt å høre fra deg! Har savnet deg :-) lykke til med ny uke i morgen!

 

Hei Kjære deg! Skal bli flinkere til titte innom, men dagene flyr så fort at jeg rekker ikke engang å se på tv lengre... Hehe, tenk for en forandring det har blitt i livet mitt... Før bare jobbet jeg å så på tv... :P Denne uken som var må jeg si jeg har vært kjempe flink, ikke vært så aktiv noen gang, siden jeg har trent absolutt hver dag. Hjelper veldig med en tur kompis ja, fint at du har en hos foreldra dine du kan ta med deg inni mellom:) Jeg får en så god følelse av å se Bajas boltre seg ute at jeg bare må gå tur en til to ganger om dagen... :-))) I går var jeg på skikkelig skogstur, nesten ikke noe sti der i det hele tatt i en time med 2 andre hunder, pluss min og barnevogn... Skal si det var hard ja.... Og på kvelden push a jeg meg på en time fitwalk, følte meg mørkbanket og ødelagt til kvelds..... Men, våkna i dag og kom meg ut på tur med hunda, så hjalp nok bare å sove det av seg.. :-) Vekta viste 88,7... Er såååå glad... - 1,3 denne uka... Har et lite håp om å push'e meg selv så hard at jeg skal gå ned en kilo i uka frem til jul, så spennende å se om kroppen er enig i det da! :-)

 

Siden mandag den 27 august har jeg gått ned 5,1 kilo... Siden jeg la meg inn her på greteroede har jeg gått ned 3,5..Er ikke fornøyd med dette, og håper jeg blir kvitt mange flere kilo.. Har allerede fått på meg en ola bukse jeg ikke har fått brukt på lenge og en odd molly kjole jeg virkelig vill inn i !!:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jøss, ble nesten overassket over at du ikke har vært innom ennå, kanskje jeg var veldig rask denne gangen! Måtte bare innom å fortelle at vekta viste 87,7 på onsdag, kun 2 dager etter at jeg hadde gått ned 1,3! Ble sååå glad... Vet jeg ikke skal veie meg så ofte, men pokker heller, jeg tenker jo ikke på noe annet!

 

Vekt tap hittil: 6,1 kilo fra bristepunktet mitt på 83,8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Skumma gjennom tråden din, storblondie ;) Håper det var greit. Så du liker spinning?? Eg digger spinning!! Det er så herlig!! Svetting og høg musikk, instruktør som roper og motiverer, det er bare så artig! Ellers trener eg masse anna også. Ser du er flink å trene. Dere burde bli med på "Mosjonsutfordringen oktober" på Trim og trening!! Der skriver vi inn kver dag, veke for veke, så teller vi sammen kor mange trimpoeng vi har i måneden. Eg skal ha 50 trimpoeng i oktober! Bli med da vel :)

 

Storemeg: Skjønner veldig godt det du skriver om at du ikkje tenker på anna enn vekta ;) Eg veger meg kver eneste dag, eg klarer bare ikkje å la vere!! :P

 

God helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Skumma gjennom tråden din, storblondie ;) Håper det var greit. Så du liker spinning?? Eg digger spinning!! Det er så herlig!! Svetting og høg musikk, instruktør som roper og motiverer, det er bare så artig! Ellers trener eg masse anna også. Ser du er flink å trene. Dere burde bli med på "Mosjonsutfordringen oktober" på Trim og trening!! Der skriver vi inn kver dag, veke for veke, så teller vi sammen kor mange trimpoeng vi har i måneden. Eg skal ha 50 trimpoeng i oktober! Bli med da vel :)

 

Storemeg: Skjønner veldig godt det du skriver om at du ikkje tenker på anna enn vekta ;) Eg veger meg kver eneste dag, eg klarer bare ikkje å la vere!! :P

 

God helg da dere!

 

Hei:)

 

Ja, man blir alt for fokusert på vekta! uff, men jammen meg rikker den på seg for tiden, og det er deilig og veldig gøy!! Jeg har nok med å følge storblondine og slankekrigen på fb:)Men takk for tilbudet,,,,:-)

 

 

Storblondine???????????? Hvordan går det med deg????? Nå er det lenge siden sist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke har detti av lasset storblondie .....?:) Ville bare opplyse om at jeg nå er kvitt 7,2.... Og vekta viste enda mer nedgang i dag, men venter å spenning til neste mandag å ser hva vekta viser da!! Håper den viser 1 kilo mindre!!!!!! Nå har jeg kommet inn i dette føler jeg!

Håper alt står bra til med deg?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Hei! Nå er det virkelig lenge siden... har hatt noen forferdelig travle uker. Så må bare beklage fraværet! Men nå er det heldigvis over, og jeg kan komme meg inn i mine vanlige rutiner. Har i de siste ukene vært på ungdomspraksis, og har jobbet vakter fra 13.00 til 20.00 og 14.00 og 22.00, osv. Så har jobbet nå i 11 dager i strekk, så har brukt helga til å få tilbake litt energi! Nå er jeg heldigvis tilbake på skolen/SFO, med normale dagsvakter :) har dessverre ikke fått trent så mye, og matrutinene gikk rett i dass. Alt ble ødelagt, så må nesten bare begynne på nytt. Har glemt av vekta også, så jeg vet ikke hva den viser... vet ikke om jeg vil vite det heller! Men får bare begynne imorgen, så veie meg på fredag. Håper så inderlig jeg ikke er gått opp alt jeg hadde gått ned! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det virkelig lenge siden... har hatt noen forferdelig travle uker. Så må bare beklage fraværet! Men nå er det heldigvis over, og jeg kan komme meg inn i mine vanlige rutiner. Har i de siste ukene vært på ungdomspraksis, og har jobbet vakter fra 13.00 til 20.00 og 14.00 og 22.00, osv. Så har jobbet nå i 11 dager i strekk, så har brukt helga til å få tilbake litt energi! Nå er jeg heldigvis tilbake på skolen/SFO, med normale dagsvakter :) har dessverre ikke fått trent så mye, og matrutinene gikk rett i dass. Alt ble ødelagt, så må nesten bare begynne på nytt. Har glemt av vekta også, så jeg vet ikke hva den viser... vet ikke om jeg vil vite det heller! Men får bare begynne imorgen, så veie meg på fredag. Håper så inderlig jeg ikke er gått opp alt jeg hadde gått ned! :(

 

Hei:)))) Så bra du er tilbake:))) Begynte å savne deg gitt!! :) Uff, hørtes ut som en hektisk tid! Men alt er nok ikke kommet tilbake, bare å hoppe på vekta igjen, og fortsette ferden!:)) Det går så bra atte!!!:)))

 

Denne uken har jeg fått 22,5 trimpoeng - MITT BESTE HITIL!! Håper så indelig å ha gått ned en kilo denne uken også, krysser alt jeg kan krysse!!! Blir spennende å hoppe på vekta i morgen, vill så gjerne ha fått det til denne uka!!!:))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Er det for sent å slenge seg med her?

Var tidligere aktiv her inne før eg falt av lasset på 92 kg.. nå er eg oppe på 96,3 såh.

Hadde vært digg å starte det nye året på 80 tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Er det for sent å slenge seg med her?

Var tidligere aktiv her inne før eg falt av lasset på 92 kg.. nå er eg oppe på 96,3 såh.

Hadde vært digg å starte det nye året på 80 tallet..

Selvfølgelig! Heng på deg på, vi trenger begge motiverende personer som trekker oss med videre på ferden! Jeg har gått ned en kilo denne uken også, og er suuuuuuper fornøyd!!!!!!!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters :D

Mandag er veiedag her me, og minus 1,1 kg!!

Strålende fornøyd med det, he en julekjole ej gjerne skulle komt inn i..

 

44 cm er mye da! WOW B) .. sku kanskje målt ej me for mer motivasjon.

Er hekta på spinning og he nettopp sluttet med støttemedlemskap på treningssenteret, 600 kr mnd så må en nesten bruke det :unsure:

Min utfordring er å komme meg opp før ettermiddagen he begynt, sliter litt der og det er ikke så greit når eg foretrekke formiddagstimene på treningssenteret.

Samt eg sliter med svimmelhet.

 

Skriver opp planlagt trening for denne uken da eg håper det forplikter mer til å komme sej ut av senga:

tirsdag: morgenspinn evt også corebar om eg føler kroppen er med

torsdag: morgenspinn og evt også step

lørdag: Bodypump (Aldri prøvd før-men det skal ver en enkel time..)

Styrketrening samme dager som gruppetimene denne uka.

 

Ha en aktiv og fin uke da folkens B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters :D

Mandag er veiedag her me, og minus 1,1 kg!!

Strålende fornøyd med det, he en julekjole ej gjerne skulle komt inn i..

 

44 cm er mye da! WOW B) .. sku kanskje målt ej me for mer motivasjon.

Er hekta på spinning og he nettopp sluttet med støttemedlemskap på treningssenteret, 600 kr mnd så må en nesten bruke det :unsure:

Min utfordring er å komme meg opp før ettermiddagen he begynt, sliter litt der og det er ikke så greit når eg foretrekke formiddagstimene på treningssenteret.

Samt eg sliter med svimmelhet.

 

Skriver opp planlagt trening for denne uken da eg håper det forplikter mer til å komme sej ut av senga:

tirsdag: morgenspinn evt også corebar om eg føler kroppen er med

torsdag: morgenspinn og evt også step

lørdag: Bodypump (Aldri prøvd før-men det skal ver en enkel time..)

Styrketrening samme dager som gruppetimene denne uka.

 

Ha en aktiv og fin uke da folkens B)

 

600,- i mnd på treningsenteret? Oi, det var jo en del det. Mitt medlemskap koster "kun" 385,- :P

 

Bodypump er ganske lett time ja, du bestemmer jo selv kor tunge vekter du vil ha på :) Men samtidig SKAL man jo bli sliten. Eg digger den timen! Lykke til med ei god treningsveke :) Og med 1,1 kg i minus! :D (Julekjole er en god motivasjon, eg og har det som et av mine mål :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters :D

Mandag er veiedag her me, og minus 1,1 kg!!

Strålende fornøyd med det, he en julekjole ej gjerne skulle komt inn i..

 

44 cm er mye da! WOW B) .. sku kanskje målt ej me for mer motivasjon.

Er hekta på spinning og he nettopp sluttet med støttemedlemskap på treningssenteret, 600 kr mnd så må en nesten bruke det :unsure:

Min utfordring er å komme meg opp før ettermiddagen he begynt, sliter litt der og det er ikke så greit når eg foretrekke formiddagstimene på treningssenteret.

Samt eg sliter med svimmelhet.

 

Skriver opp planlagt trening for denne uken da eg håper det forplikter mer til å komme sej ut av senga:

tirsdag: morgenspinn evt også corebar om eg føler kroppen er med

torsdag: morgenspinn og evt også step

lørdag: Bodypump (Aldri prøvd før-men det skal ver en enkel time..)

Styrketrening samme dager som gruppetimene denne uka.

 

Ha en aktiv og fin uke da folkens B)

 

Så bra:)) Det er jo kjempe bra nedgang!! Veldig greit å skrive opp treningsplanen her, da forplikter man seg litt mer til å holde seg til planen sin:)

I dag ble det kluss med hverdagen, så jeg kommer meg ikke på trening, så da blir det spinning i stua, og styrke økt, på lår,armer,mage.. I går gikk jeg 17km, veldig fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Velkommen Nyaco og Nessie87! Så morsomt at dere ville være med i tråden min :) Beklager alt fraværet, men i dag begynner jeg på nytt igjen etter noen helv***** uker! Har endelig kommet meg i normale rutiner. Er dessverre syk, og har vært det noen dager. Så har lagt på sofaen i 2 dager nå :-/ håper jeg snart blir frisk, så jeg kan begynne treningen igjen. Nå er det lenge siden siste treningsøkt (1uke6dager).

 

Veide meg idag og vekta viste 98,2. Ikke så ille som jeg trodde det skulle være. Trodde jeg hadde blitt 100 kg igjen.. Så ble litt glad i dag :-) Nå fikk jeg motivasjonen tilbake, so I'm back in the game ;-)

 

VEKT

Siden start 17.09.12: 1,8 kg

Denne uke (4 uker): + 1,2 kg

Totalt: 5,4 kg

 

Målene har jeg ikke målt idag, men det kommer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veide meg idag og vekta viste 98,2. Ikke så ille som jeg trodde det skulle være. Trodde jeg hadde blitt 100 kg igjen.. Så ble litt glad i dag :-) Nå fikk jeg motivasjonen tilbake, so I'm back in the game ;-)

 

 

Så bra at du ikkje var komt opp på 100 igjen! 98,2 er jo langt under! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en elendig uke, min kjære baby gutt er syk, noe som har ført til sjappe usunne måltider for å få han til å få i seg litt mat.. Har aldri følt meg så sulten på lenge heller, så det sier mue om hvor mye usunn mat metter... Har heller ikke fått trent tirsdag eller torsdag, dette gnager skikkelig! Vill så gjerne ha blitt kvitt en kilo denne uken også, så skal stå på i dag, og i morgen å sikre meg en god pott trimpoeng ja! Hittil har jeg 10 trimpoeng hittil,,

 

Har satt meg mål til julaften, og ja jeg vet jeg er hard mot meg selv, men teknisk sett skal det være mulig å gå ned en kilo i uka, og hvis jeg greier å gå ned en kilo denne uka, og fortsetter slik skal jeg se 77 tallet 24.12 :-) Tenk, hvor fantastisk julegave hadde ikke det vært???? Jeg får ta det med en klype salt, men jeg vet med meg selv at jeg bør se det 7 tallet på vekta for å være fornøyd i jula....! Har dere noen mål frem til jul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Så bra at du ikkje var komt opp på 100 igjen! 98,2 er jo langt under! :D

 

Ja, heldigvis! Hadde jeg vært 100 kg igjen, så vet jeg ikke hvor mye motivasjon jeg hadde hatt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Er det noen av dere som har prøvd Jillian sin DVD ''30 days shred''? Har veldig lyst å prøve den, har hørt mye positivt om den. Det sies at man skal kunne komme i form på 30 dager, og det er et veldig hardt program. Lurer på om dette kunne vært noe vi kunne gjort sammen og delt erfaringer? Jeg tror hvertfall jeg skal prøve denne :-) har veldig lyst å komme i god form og kanskje stramme opp litt samtidig så jeg går ned i vekt.

 

Hva tror dere? Skal jeg prøve meg eller er det bare tull hele greia?

post-33174-0-21912400-1351353317_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en elendig uke, min kjære baby gutt er syk, noe som har ført til sjappe usunne måltider for å få han til å få i seg litt mat.. Har aldri følt meg så sulten på lenge heller, så det sier mue om hvor mye usunn mat metter... Har heller ikke fått trent tirsdag eller torsdag, dette gnager skikkelig! Vill så gjerne ha blitt kvitt en kilo denne uken også, så skal stå på i dag, og i morgen å sikre meg en god pott trimpoeng ja! Hittil har jeg 10 trimpoeng hittil,,

 

Har satt meg mål til julaften, og ja jeg vet jeg er hard mot meg selv, men teknisk sett skal det være mulig å gå ned en kilo i uka, og hvis jeg greier å gå ned en kilo denne uka, og fortsetter slik skal jeg se 77 tallet 24.12 :-) Tenk, hvor fantastisk julegave hadde ikke det vært???? Jeg får ta det med en klype salt, men jeg vet med meg selv at jeg bør se det 7 tallet på vekta for å være fornøyd i jula....! Har dere noen mål frem til jul??

 

Eg vil vere 74 kg til jul, det er mitt neste delmål, altså 5 kg ned. Men eg er så flink å ende opp på platå og sånt lenge, så vi får se..Det var på 74 kg eg stoppa opp sist gang eg virkelig slanka meg, og da gikk det bare oppover igjen :( Men aldri mer!! Når eg først er komt ned dit er det kun eventuelle svangerskap som kan gjøre til at eg skal over det igjen! :P

 

Minstemann her har også vert syk, eg har ikkje trent sida mandag!! :blink: Føler meg helt forferdelig! Kjem ikkje til å gå ned denne veka pga det, men har no vert passe flink med maten. Neste veke er det trening, trening, trening igjen, bare han blir frisk i løpet av morgendagen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Å herreguud for en hææærli daa'! 7 trimpoeng i dag! Tur + spinning + styrketrening! Har vært helt herlig å trene i dag. Er så lenge siden, så var skikkelig gira på tur til spinninga.

 

Hvordan går det med dere? Håper ikke dere blir borte nå som jeg endelig har kavet meg tilbake! Er heldigvis ikke langt unna delmålet mitt, som er 6 kg til nyttårsaften. Har nå 3,6 kg igjen og det SKAL jeg klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguud for en hææærli daa'! 7 trimpoeng i dag! Tur + spinning + styrketrening! Har vært helt herlig å trene i dag. Er så lenge siden, så var skikkelig gira på tur til spinninga.

 

Hvordan går det med dere? Håper ikke dere blir borte nå som jeg endelig har kavet meg tilbake! Er heldigvis ikke langt unna delmålet mitt, som er 6 kg til nyttårsaften. Har nå 3,6 kg igjen og det SKAL jeg klare!!!

 

Eg hadde også en slik dag!! Styrketrening først, så tur, også kveld-spinning :D 6,2 tp :D Flinke vi er!!

 

Eg har 4,3 kg til jul å klare, puh, går det bra tru??! Blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...