Gå til innhold

knekkebrød eller brød


Gjest eltevelte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest eltevelte

om bytter ut brød med knekkebrød, skal en da ha litt flere knekkebrød en antal brødskiver?

 

har brukt to skiver, eller 3 knekkebrød. leser mang steder at en må øke på knekkebrødmengden, men ser på forslag for dagsmenyer at det anefales 2.

 

prøvd det før , med 2 knekkebrød hver 3 time, men da følte jeg meg sulten fort

 

 

hvilke typer salat bruker dere på maten, utenom d ene rapisalaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei!

Det spørs på hva slags knekkebrød du spiser, vil jeg tro. Hvis man regner på kaloriene, så er en brødrasjon på 60 g grovbrød (dvs to skiver à 30 g) ca 130-140 kcal.

Hvis du spiser 3 stk Wasa Fiber Balance, så er dette bare 105 kcal.

Mens velger du Wasa Sport Pluss, utgjør 3 knekkebrød hele 173 kcal. (2 stk utgjør 116 kcal.)

 

Så kanskje det er greit å spise to knekkebrød hvis du velger de mest energirike typene, og ellers spise tre? Det står på pakkene hvor mye kcal det er i ett knekkebrød.

 

Hvis noen eventuelt har innspill som kommer fra kursledere, så kom gjerne med det - dette var bare min mening om saken :)

 

Av salat på brødskiver bruker jeg stort sett Crispi eller ruccola. De er begge gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 2 knekkebrød til det ene måltidet og 3 til det neste. Da går det sånn høvelig opp med brødrasjonen, og holder meg litt lengre mett. Men det med metthetsfølelse kommer jo også veldig an på hva du har på knekkebrødet. Cottage cheese er jo magert og synes det gir en god metthetsfølelse. Veldig godt med tomat eller paprika på. Kjøttpålegg eller egg er også fine påleggsalternativer til knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...