Gå til innhold

Skravletråd...


Gjest mette77
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger en plass hvor jeg kan skrive litt av det jeg tenker og funderer på og ellers alt annet som skulle finne veien til tastaturet.

Dessuten trenger jeg motivasjon, pluss at det er her slankekrigen er, derfor velger jeg å legge tråden her!

 

Håper flere vil være med å skravle litt her!

 

Da er jeg tilbake etter en fantastisk uke på Rhodos, sol og 30-35 grader hver dag (regn 3 timer en ettermiddag uten at det la noen demper på noe)

Vekta derimot har ikke likt ferien, er tilbake på grusomme 101,4 kg....jeg som hadde lovet meg dyrt og hellig at jeg aldri skulle blir 3-sifret igjen.

Men nå har jeg og mannen inngått avtale, det er 10 uker til vi skal på ferie igjen, vi skal nemlig feire jul i Syden i år med hele familien. Disse ti ukene skal brukes til å gå ned i vekt. Og denne gangen har jeg tro på det for vi er to om det!

 

Det vi er enige om er:

-kun brus i helgene (og selvfølgelig kun light)

-en dag med sjokolade i uka(selv om jeg skal prøve meg helt uten fram til ferien)

-oppkuttet frukt til kvelds (dersom vi begynner å lage kveldsmat blir det somregel altfor mange kalorier)

-sette opp ukesmeny for middagen

-ingen mocca eller latte med sukker eller sirup på hverdagene

 

Jeg har også noen mål for meg selv:

-Gjennomføre løplabbets nybegynner løpeprogram før ferien

-3500 situps før ferien (dvs 50 pr dag)

-1750 pushups før ferien (dvs 25 pr dag)

-3500 andre styrkeøvelser før ferien (dvs 2*25 pr dag, variere hvilke 2 øvelser som tas)

-70 sjokoladefrie dager

-registrere ALT i dagboka her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Så bra at du har satt deg nye mål ;)

Jeg hadde en weekend på Island forrige helg, gikk såklart opp igjenn litt... :(

men jobba hardt denna uka og klarte 0,5 kg i minus :)

 

Kjempefint at du kan samarbeide med mannen din, det er ekstra drahjelp. Jeg er sammen med en som kan spise hva han vil uten å legge på seg ett gram, han går heller ned i vekt.

 

Kan gjerne bli med på å kutte ut sjokolade fram mot jul.

Jeg har hatt prolaps i sommer så kan ikke trene så hardt, ellers skulle jeg satt meg samme mål som deg ang trening. Men skal ta første turen til treningsrommet i morgen og prøve slynge trening, tror det blir bra ;)

 

Koselig med en skravletråd :)

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble veldig bra, hadde lyst på cola zero til kvelden, men klarte å styre unna.

Dermed ble dagen helt som planlagt. En god start.

Tørket støv av mølla og startet på løplabbets nybegynnerløpeprogram (http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram). Gikk veldig bra synes jeg. Hoppet over de første 4 øktene og startet på økt nr 5. Tror det skal blir bra. Ellers ble det 50 situps, 25 armhevinger, 25 "ryggløft" og planken så lenge jeg klarte. Dermed var alle treningsmål i boks.

I dag er planen å kun ta styrkeøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt prolaps i sommer så kan ikke trene så hardt, ellers skulle jeg satt meg samme mål som deg ang trening. Men skal ta første turen til treningsrommet i morgen og prøve slynge trening, tror det blir bra ;)

 

 

Jeg vet ikke hvor hardt jeg kan trene jeg heller. Jeg har slitt med betennelse under hælen siden i vinter og har ikke trent på 1/2 år. Hadde kommet godt i gang med løpingen da, men måtte ta pause, så nå er jeg tilbake på 0 dessverre, eller strengt tatt under null også, men tanke på ekstra kilo som har kommet som følge av 0 trening. I vår hadde jeg feil sko til mine bein, samt at jeg nok kjørte litt for hardt litt for tidlig, så nå har jeg fått meg nye sko, og skal følge nybegynnerprogrammet slavisk og ikke jukse meg framover. Jeg har nemlig godt tid denne gangen.

 

Lykke til på treningssenteret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er over, og det ble en ny dag uten utskeielser og helt etter planen :) Ble styrkeøvelser på meg i går også!

 

Måtte snike meg på vekta i dag tidlig for å se om den tragiske veiinga på mandag fortsatt var der, eller om det var diverse ferierester som satt i kroppen, og jepp, i dag var den nede på 99,4, noe som er 0,3 opp siden før ferien, det var et bedre tall ja :)

 

Og jippi, jeg er med videre i slankekrigen!

 

I dag er planen å trene, blir økt nr 2 på nybegynnerprogrammet mitt, og viss det fine være holder seg blir det utetrening, viss ikke blir det mølla igjen :)

 

Tips til frukt for tiden: Appelsinene er kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, fortsett sånn! :)

 

Veldig vanskelig å ikke trene for hardt, har jo lyst til at vekta skal fort ned... Men av tidligere erfaringer lønner det nok seg denne gangen å begynne rolig. Har begynt for hardt hver gang før, men det har endt med at jeg faller av og går opp i vekt igjen. Nå må jeg bare ta meg i nakkeskinne å forandre alt ellers kan det ende med operasjon, noe jeg vil unngå.. ;)

 

Jeg klarte å holde meg unna sjokolade, men samboern hadde kjøpt ett nytt potetgull som måtte testes, var en type med mindre fett, så det ble ett par never med det. :(

Treningen med slynge i går var helt super, annbefaler det på det sterkeste. Kjenner jeg er støl i muskler som ikke har blitt brukt på en stund :)

 

Gode sko er afla omega... :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i treningsprogrammet mitt er gjennomført :) Og i kveld er det sirkeltrening med en jentegjeng, vi har leid en gymsal og har sirkeltrening en gang i uka :)

 

Gårsdagen gikk også på skinner :) Ingen utskeielser og ingen fristelser. Tenkte faktisk verken på brus eller sjokolade i går.

 

Chips er ikke noe problem hos oss, det spiser vi "aldri", kjøper vi en pose ender det som oftest med at den går ut på dato før vi får åpnet den.

 

Lyste "low batt" på vekta i dag, så i kveld med jeg demontere den og finne ut hva slag batterier den trenger...må jo være klar til mandagsveiinga igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig føler jeg at jeg har komme skikkelig i gang! 3 treninger unnagjort denne uka, og det er bare torsdag! Kun en trening igjen etter planen. Denne uka har det ikke vært noen utskeielser i det hele tatt, så da har jeg litt å gå på til lørdag, da skal vi på middag til noen venner, så da farer nok kaloriene til værs. Men den er planlagt, og det er ikke det som er planlagt på forhånd jeg skal skjerpe inn på, det er alt som havner i munnen min uten at jeg egentlig tenker over det. Har en tendens til å spise først og tenke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga også over. Den ble omtrent som planlagt, noen få sjokoladebiter, men ikke mer enn at de bør kunne nytes uten å ha dårlig samvittighet. I går ble det litt mer mat enn det strengt tatt skulle, men greit nok det også.

 

Lørdag var vi hos noen venner på middag, kjempekoselig, altfor mye kalorier og vin, men det var planlagt og derfor helt lovlig, vi treffes ca 2 ganger i året med hele den gjengen, så da koser vi oss når vi treffes. Vi har tidligere snakket om at vi skulle opprette turkonto og begynne å spare litt hver måned, men på lørdag ble første (og andre) turen allerede bestemt. Neste august blir det Galhøpiggen og enten Glittertind eller Besseggen i løpet av ei helg, og om to år blir det Rallarvegen! Så nå må det trenes!!! Men er jo kjekt å ha noe å trene mot!

 

Fikk ikke veid meg i dag, for jeg har glemt å kjøpe batteri til vekta, så nå må jeg øyeblikk ut å gjøre det før jeg glemmer det igjen :)

Er nemlig litt spent, har hatt en god uke, men frykter litt at jeg dermed har litt for store forhåpninger og at det ikke går som ønsket.

 

Denne uka er litt mer travel enn sist uke. Det blir ingen trening i dag, men satser på å trene tirsdag, torsdag og en dag i helga, så er jeg i mål der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig skriftet batteri på vekta...og det var ikke noe kjekt....bare 0,1 kg ned denne uka. Hva skjedde egentlig der? Var jo 2 kg ned tidligere i uka..... :unsure:

Men det er bare å kaste seg rundt og fortsette!

 

I dag skal jeg trimme igjen, da blir det dag 1 uke 3 i treningsprogrammet mitt, så min økt i kveld vil bli som følger:

Rask gange 10 min, jogg 2 min, gå 1 min, jogg 2 min, gå 1 min, jogg 1 min, gå 1 min, jogg 1 min, gå 10 min.(2 x 2 min jogg + 2 x 1 min jogg).

Så får været avgjøret om det blir inne eller ute.

 

Uansett hva vekta viste i dag, så føler jeg at jeg fikk en god start sist uke, og det akter jeg å fortsette med denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper at du holdt ut godtetrangen i dag :huh:

Vekta mi er rar 81,3kg sist uke

mand 82kg idag 83,4kg :o jeg har ny vekt så nå vet jeg ikke hva jeg veier,det blir jo ikke riktig i slankekrigen det :blink:

Forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper at du holdt ut godtetrangen i dag :huh:

Vekta mi er rar 81,3kg sist uke

mand 82kg idag 83,4kg :o jeg har ny vekt så nå vet jeg ikke hva jeg veier,det blir jo ikke riktig i slankekrigen det :blink:

Forslag???

 

Veide du deg inn i slankekrigen med den gamle vekta?

Virker den gamle vekta enda?

Viss den gjør det foreslår jeg at du veier deg på begge, så legger vi på eller trekker fra differansen mellom dem på startvekta di i slankekrigen, så justerer jeg siste veiinga di, slik at det du veier på den nye vekta stemmer med det du veier i dag i mitt skjema. Hang du med???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ut godtetrangen, men jeg kom meg ikke på mølla, var helt kaputt når kvelden kom, uten at jeg hadde gjort noe som helst som skulle tilsi at jeg skulle være så trøtt. Men det var vel festen i helga og sent i seng på mandag som gjorde utslaget tenker jeg.

 

Tror vekta mi fikk sjokk av nye batterier i går, for fra i går til i dag var det ned 1,7 kg...hehe....og ut i fra diverse veiinger i løpet av uka er nok det mer korrekt enn gårsdagens vekt. Men jeg hadde såvidt ned da også, og er med videre i slankekrigen!

 

I dag MÅ jeg klare å komme meg på mølla! Det er målet for dagen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :rolleyes:

den gamle vekta mi er død :mellow:

den døde mand kveld med hjelp av en vedkubbe som morder :D

Så da blir alså 83,4kg som den nye viser stående,den er nok riktig.

tilsvarer 82kg på den gamle.dvs jeg har ikke gått noe ned totalt i krigen,jo forresten rundt livethar det skjedd noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :rolleyes:

den gamle vekta mi er død :mellow:

den døde mand kveld med hjelp av en vedkubbe som morder :D

Så da blir alså 83,4kg som den nye viser stående,den er nok riktig.

tilsvarer 82kg på den gamle.dvs jeg har ikke gått noe ned totalt i krigen,jo forresten rundt livethar det skjedd noe!

 

En vedkubbe??? Jaja....

Så vekta på 82 er på den gamle og 83,4 er på den nye med en dags mellomrom?

Jeg kan plusse på en kilo på startvekta så blir det nok vertfall litt mer korrekt?

Er det som er ulempen med å bytte vekt, ingen er helt like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greit det :rolleyes:

tilbake til vedkubben:hadde satt vekta i entreen for å huske på å kjøpe nye batterier,bar inn ved og der gikk en kubbe i gulvet,selvfølgelig på vekta,sånn kan det gå.glad det ikke var foten min :P auuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kan føre til så mangt.....godt den ikke traff foten ja. Jeg kjørte ved i trillebår på hytta for et par måneder siden, og måtte ha litt ekstra fart i ulent terreng, hadde lagt noen plankebiter til å kjøre på, og vips fikk jeg trillebåra litt for langt foran meg i litt for stor fart, planka tippa opp og jeg sparka rett i planka...ikke en, men to ganger....og ja, jeg har antydning til vondt enda...var nok et lite brudd inni der tenker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det trim! Gjennomførte neste økt på programmet mitt :) og har nå kommet opp i hele 2 minutt sammenhengende jogging :P (neste gang blir det 3 minutt ;) )

 

Ble litt over på kalorier, men junior "måtte" bake, så da ble det grove scones til kvelds, og tatt i betraktning på at han begynte med å ville lage sjokoladekake, deretter muffins, før jeg klarte å overbevise han om at rundstykker var tingen en onsdag.

 

I kveld tar vi turen på hytta, er planleggingsdag i barnehage og skole i morgen, så da blir vi der til søndag. Skal blir utrolig godt å komme på hytta og føle stillheten og roen der. Gleder meg allerede. Utfordringen blir å glemme forestillingen jeg har om at hytte = kos = snop.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka blir traaaavel :( Både jeg og mannen skal på møter i dag, jeg skal på møte i morgen kveld, mannen på onsdag kveld, og jeg skal på kurs på torsdag. I tillegg har minstesnuppa fått ørebetennelse (antar jeg) og feber :( Kunne egentlig ikke passt dårligere, men det er vel typisk det...

 

Sist uke var ned 1,1 kg, eg jo veldig bra, men er allikevel bare sånn passe fornøyd, har hatt bedre enn det nesten hele uka...tror vel kanskje at mandag er en dårlig veiedag for meg, mulig jeg kanskje bør gå over til tirsdag for å glede meg selv litt mer...går jo ikke ned mer av å endre veiedag, men selvfølelsen blir kanskje litt bedre om jeg har et lavere tall på vekta...

 

Trening denne uka blir vel så som så...skal prøve å trene onsdag og torsdag er planen, og en gang i helga.

Treninga denne helge ble å kløyve ved og frakte masse gammelt rusk og rask fra hytta og ned til bålplassen, noe som innebærer en 30 meter lang veldig bratt motbakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka flyr avsted, uten at jeg har trent noe som helst. Tviler på jeg får til noe i kveld heller, minstesnuppa er ennå syk og mannen skal ut :(

Jeg får heller kose meg litt med symaskinen jeg fikk til bursdagen min, min nye hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her har ukene flydd avsted.... Har fått trent på treningssenter 2 ganger i uka, men ellers har jeg ikke fått gått alle de turene jeg vil.:(

 

Har nå blitt forkjøla så turen til treningssenteret i dag må dessverre hoppes over... men håper jeg er bedre om ett par dager. ;) Ellers har jeg begynt på svømming med ungene og det var veldig godt og moro ;) Håper snuppa di har blitt bedre.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her har ukene flydd avsted.... Har fått trent på treningssenter 2 ganger i uka, men ellers har jeg ikke fått gått alle de turene jeg vil.:(

 

Har nå blitt forkjøla så turen til treningssenteret i dag må dessverre hoppes over... men håper jeg er bedre om ett par dager. ;) Ellers har jeg begynt på svømming med ungene og det var veldig godt og moro ;) Håper snuppa di har blitt bedre.

 

Ha en fin dag :)

 

 

Jeg har ikke fått trent på snart to uker nå :)

Siste uke var skikkelig travel, pluss at snuppa mi var syk, og nå som hun er omtrent frisk, så har jeg blitt skikkelig forkjølet :(

Så det er vel bare å la det skure å gå og håpe at forkjølelsen snart gir seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: hei :rolleyes:

Jeg registrerer at jeg har nedgang på den nye vekta mi,men hvordan ble det med startvekta når jeg kjøpte ny vekt Mette 77?

Var det 83kg som startvekt vi ble enige om isteden for 82 som det var på den gamle vekta,kommer helt ut av det.

 

Takk for svar B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: hei :rolleyes:

Jeg registrerer at jeg har nedgang på den nye vekta mi,men hvordan ble det med startvekta når jeg kjøpte ny vekt Mette 77?

Var det 83kg som startvekt vi ble enige om isteden for 82 som det var på den gamle vekta,kommer helt ut av det.

 

Takk for svar B)

 

 

Jeg har registrert 83 som startvekt hos deg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...