Gå til innhold

Skravletråd...


Gjest mette77
 Share

Anbefalte innlegg

Ny uke og nye muligheter.

Eller ny og ny, det er allerede onsdag, men jeg har ikke fått vært inne her og skrevet noe før nå.

 

Jeg hadde en liten nedgang denne uka på 0,2, ikke mye, men for meg er det viktigste at det er ned!

 

Denne uka har begynt bra, mandag var jeg ute på trimtur, dvs delvis kjapp gang, delvis jogg. I går hadde jeg intervall på mølla. 10 minutt gange/jogg til oppvarming, deretter 1min gange i motbakke+1 min rask jogg på flatt *5, og 5 minutt gange tilslutt. Var godt sliten etter det ja. Kondisen kan vel egentlig bare bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3. trening denne uka unnagjort :D

Føles veldig bra! Skal klare en til denne uka! Minst!

Trening er jo gøy når en bare kommer igang, skjønner ikke hvorfor det ofte kan være så vanskelig å begynne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.... :)

Jeg har bestemt meg for å trene mer på treningsstudio. prøver nå 2 ganger i uka å så skal jeg egentlig gå turer de andre dagene, men tror vi oppjusterer til 4 dager på treningsstudio å så ser jeg hva jeg kan få til i helgene.... ;) Lykke til denne uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: her går det sakte men pent nedover riktig vei :rolleyes:

nå trener jeg 4ganger i uka,har det utstyret jeg trenger hjemme(ikke treningssenter for meg).

 

Så nå fra sist uke(da tok jeg en skikkelig oppvask med meg selv)og framover er jeg kjempe motivert til bli mindre,helst rundt midjen. :lol:

 

Håper at noen føler kallet til å lede oss gjennom en ny slankekrig på nyåret :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må ha en ny slankekrig over nyttår, skal tenke litt på om jeg tar på meg administrator-jobben i 2013 også. Tror nemlig jeg hadde droppa ut av hele siden her i høst om det ikke hadde vært på dere, her har vekta nemlig stått på stedet hvil i hele høst, ned den ene uka og opp igjen uka etter, høsten har vært supertravel og jeg har langt fra fått trent så mye som jeg ønsker.

Av en eller annen merkverdig grunn er jeg fortsatt med i slankekrigen denne høsten, men vil vel ikke påstå det er veldig fortjent akkurat....

Er spent på morgendagens vekt....Har hatt 3 bursdagsselskap forrige uke...

 

Denne uka er veldig mye roligere. Så planene er å trene 3-4 ganger. Første økt blir på mølla i kveld!

 

Jeg har veldig lyst å sette opp en skikkelig plan for våren, en streng plan for mat og trening, men med planlagte utskeielser for at jeg ikke skal sprekke totalt. Hovedfokus må bli på trening, men all mat må selvfølgelig også strammes skikkelig inn.

 

Men før det er det snart advent, venninnegjengen min starter med julekakebaking på fredag, da blir det 7 sorter på en kveld. Deretter går det slag i slag med diverse julebord etc etc før vi reiser på ferie 15. desember. Da blir det to uker i varmen før vi kommer hjem til nyttårsfeiring. Dvs at kjøleskapet omtrent vil være tomt når vi inntar det nye året og jeg vil være klar til innsats umiddelbart.

Når det gjelder ferien satser jeg på nedgang der, jeg har nemlig pleid å gå ned i vekt på alle mine ferien (unntatt den siste), så nå skal jeg tilbake til gamle ferievaner! Jeg har også planer om å ha med meg joggeskoa og se om jeg ikke kan få meg et par-tre-fire-fem joggeturer.

 

Hva slags planer/målsettinger/fokusområder har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, syden igjen, heldiggris! :D veldig lurt å ta med joggesko, får satse på du får tatt deg noen turer!

 

Jeg har vært litt lei av dette slankegreiene en stund, men vil jo så gjerne komme meg ned til trivselsvekt. Har derfor prøvd å være sunn i høst, men det går saaaakte nedover, fordi jeg nok skeier ut litt for ofte. Nå tror jeg og jeg har kommet til en vektterskel. Det som er så irriterende er jo at jeg har klart å komme meg under denne terskelen 2-3 ganger før, og har da sagt til meg selv at jeg skal aldri over igjen... Er litt dumt å tenke sånn, men nå mister jeg litt motivasjonen fordi jeg vet at selv om jeg skjerper meg og kommer under nå, vil jeg komme over igjen i desember... :/ Men samtidig må jeg slutte å utsette det til etter jul/påske/sommer/ferie/helg osv osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut med å utsette slankingen til etter jul/påske/sommer/ferie/helg osv osv.....akkurat som jeg skulle skrevet det selv...

 

Akkurat nå føler jeg at slankingen er "satt på vent" til etter nyttår, men samtidig har den ikke det allikvel, jeg vet at det blir mange utskeielser framover, men samtidig så vet jeg at jeg må skjerpe meg i hverdagen så jeg ikke går mer opp i vekt. Så målet mitt fram til nyttår blir egentlig å veie under 100 når jeg starter opp igjen da. Men selvfølgelig håper jeg på mye mindre. Jeg tenker litt på at siden jula er byttet ut med syden i år, så blir det ikke så mye av den småspisingen jeg normalt har i jula, så jeg håper det hjelper meg nedover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: god tur på forskudd :rolleyes:

Jeg tenkte litt på det du sa Mette om forhåpninger og mål på nyåret.

 

Det med planlagte utskeielser er nok ikke så dumt,for nå kjenner vi hvordan hver enkelt av oss reagerer på fristelser som er nesten helt umulig å stå imot,ihvertfall i perioder.

Alle kjenner vel til,bare en liten bit,problemet. :o

 

Vi håper,tror,mener veldig mye om å gå ned i vekt,men de fleste av oss lever desverre med litt bomull mellom ørene,slik at fornuften og viljen ikke blir hørt når fristelsene kommer,og det kommer de til å gjøre framover også B)

 

 

Dette var mye til meg selv,for jeg gikk i kjelleren å bestemte meg for å gi meg selv våren 2013 til siste forsøk på å bli kvitt 10kg.etter det får jeg være slik jeg er :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Heisann :) Litt stille inne på min tråd om dagen, så tok en titt her inne. Inspirerende å lese (har bare fått lese denne sia foreløbig da..) Ser det er flere som sliter med julebaks .l fremover, for ikke å glemme julebor(ene) og all den andre maten som er i førjul og romjulstid.

 

Det er viktig å kose seg litt ja, men hva vil det si å kose seg litt?

Så kose seg med måte når det kommer til mat/kaker o.l og heller kose seg glugg med all den gode stemingen og kosen som er ved å møtes til disse tilstelningene :) Jula er jo til for familie og venner mer enn det er mat og de 7 sorter, sånn egentlig, men mange av oss, ja kke bare oss som absolutt vil ned i vekt, men nordmenn generelt ar gjort det mer til noe om mat.. Ikke så rart, for ukeblader, aviser og andre medier vise år etter år "hvordan unngå vektoppgang i jula", "slik lager du sunnere julemat" og på nyåret: "hvordan bli kvitt julekiloene?" Er det rart vi henger oss opp i at det blir vanskelig å gå ned i vekt, vanskelig å ikke frotse i maten og lar jula handle mye om mat og vekt, nei det er jo ikke det..

 

Så er det et tips, ang julebord, som funker bra for meg, skal du på julebord, ikke dra dit sulten! I fjor spiste jeg en god posjon med grønnsaker til middag FØR jeg dro på julebord. Jeg visste at om jeg spiste litt mer enn jeg hadde godt av var det ikke mye kalorier jeg hadde fått i meg i de grønnsakene, men jeg var alikevel "mett". Julemiddag/buffe generelt er jeg lite flink til å posjonere riktig, men det er en grense for hva jegklarer å få i meg ;) derfor stoppet det med vanlig posjon sden jeg hadde endel grønnsaker i magesekken :)

 

 

For øvrig ble dette et myyyye lenger innlegg enn jeg hadde tenkt til, mn vil avslutte med at Marty har et VELDIG viktig poeng ang det å utsette slankingen til etter jul/nyttår/påske/ferie osv.. ;)

 

Lykke til!!! Kos dere MASSE i førjulstia og jula, kos dere litt mindre med litt mindre mat (og kaker og for min del sjolode) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kose seg har mange betydninger egentlig.

Jeg har blitt mye flinkere til å sette fram frukt sammen med søtsaker, og frukt er godt, og står den på bordet er det mye lettere å ta noe av frukta enn å spise masse godsaker.

 

Avisene/ukebladene er "helt på trynet" spør du meg, moren min abonnerer på hjemmet, og det hender hun sender opp en bunke til meg, den ene uka hadde de slanking øverst på siden, og gode kaker nederst på siden....hallo....hvordan er det i det hele tatt mulig.

 

Veien ned i vekt er egentlig veldig enkel, spise mindre kalorier enn en forbrenner. Så enkelt er det, men hvorfor i alle dager er det da så utrolig vanskelig? Viljestyre, viljestyrke, viljestyrke...men hvor blir den av....

 

Våren 2013 skal bli vår Bessa!!!! (og alle dere andre selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da tar jeg snart juleferie fra kjas og mas og alt som heter GR...nå er det øyeblikk klart for 2 uker all inclusive på Gran Canaria.

Jeg skal spise normalt, og det jeg har lyst på. Vet at med to uker med buffet 3 ganger om dagen begrenser det seg selv. Og det blir nok endel måltider utenfor hotellet også, restaurantlivet må nytes selv om en har all inclusive. Jeg har planer om å ta med treningstøy, og skal klare 4 joggeturer i løpet av ferien, i tillegg til vannaerobic i bassenget når det passer inn slik.

 

Kjekt å se at flere er med videre på slankekrigen. Jeg har falt helt totalt igjennom i høst, og ikke gått ned et eneste gram totalt sett, motivasjonen har vært omtrent fraværende. Men nå satser jeg på nytt år og nye muligheter og har allerede bestemt meg for at nyttårsforsettet mitt ikke skal blir det samme om et år :P Jeg SKAL ned 15-20 kg i 2013, sånn er det bare.

 

Da tastes vi igjen 1/1-13 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var jeg tilbake etter laaang juleferie!

Ferien begynte med å stå værfast i snøstorm på E39 på Høg-jæren i 10 timer (som aldri har skjedd tidligere og som aldri kommer til å skje igjen) og d å nesten bli nervøs for å ikke komme fram i tide, selv om vi gikk dagen før for pga værmeldingene....men vi rakk det og vi har kos oss masse på Gran Canaria, hadde kanskje 2 timer hvor sola var bak en sky på 2 uker og mellom 25 og 30 grader hver eneste dag! Nydelig, det eneste som mangler var julestemninga...fryktelig lite julepynt, og det synes jeg var skikkelig fårlig på et sunwing-hotell med masse barn...

 

Ble ble dårlig med trening, men vekta viste kun en kilo opp på 2 uker all inklusive, så det er jeg godt fornøyd med.

 

Men nå er det heldigvis tilbake til hverdagen!

Skal virkelig ta meg sammen nå, har vast og tullet altfor lenge nå, det må bli slutt på diverse utskeielser, og jeg må få til faste rutiner i treningen slik at det blir trent hver eneste uke og ikke tredje hver uke...

 

Mine nyttårsforsett:

1. Trene 3 ganger i uka

2. Spise fornuftig og planlagt, og ikke ha uforutsette utskeielser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å være tilbake i hverdagen igjen, godt å faktisk være litt sulten...i dag er det oppstart på trening igjen også, sirkeltrening i en time, nå er det så lenge siden at jeg kommer til å være skikkelig stiv og støl i morgen er jeg redd.

I helga starter jeg på tredemølla igjen, begynte såvidt på løplabbets nybegynnerprogram i høst, men det er så lenge siden nå at jeg får starte på nytt igjen. Det går over 12 uker, med 3 ganger i uken, men siden jeg skal trene en gang i uken med sirkeltrening, kommer jeg til å ta det over litt lengre tid. Målet er trening 3 ganger i uken totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Så flink du er!

Jeg sliter litt med å komme i gang :P/>

Har spist sunnere siden første veiing etter nytt år, men ikke optimalt. I dag skal jeg ut og handle magert og lett, så håper jeg at jeg til uka er i gang for fullt.

Trening blir det ikke noe av denne perioden :blink:/>

Men jeg har vært inne på løpelabbet og kikket. Tusen takk for godt tips. Dette skal jeg prøve hvis helsa blir bedre!

Får bare håpe jeg går ned nok innen neste veiing til ikke å forsvinne ut av slankekrigen første uka... :(/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har startet bra :D/> Rutiner - matpakke - trening. Deilig etter uker med "fri flyt". Treningsplan er laget. Målet ligger der fremme midt i juni (Farrisrunden - sykkelritt).

 

Treningsmål: 2-3 økter/uke sykkel samt styrketrening (3 x 30 min). Utfordringen blir å gjennomføre hver uke. Kontinuitet. Går det kommer resultatene av seg selv.

 

God helg og stå på! Nå gjelder det å ha steinfokus damer. Kom igjen nå. Hver gang fristelsene blir store, visualiser deg selv slik du helst ikke vil være eller prøv noen få situps og kjenn at magen er i veien. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har et mål i se fram til Bah63!

Sykkel er ikke noe for meg, altfor mye bakker her jeg bor for min del (selv om det er endel aktive syklister her også)

 

Mitt mål er Galdhøpiggen i august, og til det trenger jeg litt utholdenhet. Tror det skal være en tur på borti 9 timers gange.

 

I dag blir det økt nr 3 på løplabbets program på meg.

Jeg kjenner jeg ikke er ordentlig i gang enda, så det blir litt "tiltak" å trimme fortsatt, men jeg vet at det er ikke lange tiden som trengs for at det blir mer en vane, så det er bare å skjerpe seg, å komme seg på mølla i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vil nok en gang berømme Mette for jobben hun gjør med slankekrigen! Og så artig at vi oppdatere totalen underveis også :D Kanskje du ikke får det til hver uke, men oftere enn sist. DET gir motivasjon! Min største utfordring til neste veiing er å bli frisk, og gjøre det jeg kan for ikke å gå opp i vekt. Motivasjonen er tilstede så det er jo bra :)

 

Ha en fin og sunn uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging betyr alt. Da blir nemlig fristelsene mindre.... og være litt mett når man handler. ;)

 

Jeg er absolutt ikke like flink hele tiden, men jeg vet hva som må til - det er bare ikke så lett. Skal kiloene av MÅ man først og fremst ha fokus påkosthodlet og røre seg litt mer enn vanlig.

 

Erfaringen tilsier også at hvis man ikke unner seg en dag med "kos" ila uka sprekker man skikkelig og ramler fort tilbake til gamle dårlige vaner.

 

Husk at den som gir seg har tapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Her går det bra må jeg si :rolleyes:

 

Trimmer 3-4ganger i uka og prøver å holde meg til oppsatt matplan :P

ca 1500-1600kcal daglig.

Deilig at julegotteriene er borte(har gitt bort litt) :D

OG SPIST MYE :wub:

 

Takk Mette for jobben du gjør for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sånn tålig bra her også. Har ikke kommet igang med noen "matplan" eller noteringer i dagboka, og kjenner at motivasjonen ikke er helt på topp til det enda. Men nå det er sagt så vet jeg jo nøyaktig hva jeg kan/bør spise, så jeg prøver litt uten i første omgang og ser hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja Mette, resultatene er ikke lagt ut enda, men med mest vektoppgang denne uken så er det jo ingen tvil, jeg er ute av slankekrigen for denne gang (om ikke en heeeeeeel bunch skulle la være å registrere, men så ikke sånn ut :P ) Jeg visste jeg ville gå opp, men hadde håpet at jeg skulle rekke å gå ned igjen til veiinga. Siden jeg ikke fikk noe matlyst og i meg mat før lørdagen, så ble det ikke sånn.. Men forsatt 1,2kg ned siden nyttårs, og skal ned igjen til neste uke :)

 

Håper at jeg blir frisk nok til hvertfall å starte den lette treningen i løpet av denne uka! Kan ikke vente med å komme i gang!! Vært ute å gått i mellomtempo i 15 min, det er det jeg klarer nå. Kroppen har virkelig blitt slått ut av både sykdom og medisinereing.. Har alltid vært glad i å trene, og alltid trent, men unntak av noen skadeperioder, men trent endel alternativt da også, så lenge legene ikke har sagt nei til det, så å komme i gang blir ikke noe problem :)

 

Keep it up everyone! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du er med videre Mia...det var en hel bunch som ikkje registrerte vekta... :D/>

 

Lucky me :D Fikk begynt med bittelitt trening i går, det var deilig! Gleder meg til jeg blir frisk nå, helt frisk, så jeg kan ta skikkelig i på trenming :)

 

Helgen har gått fint, ingen inntak av godis heller, så det er jo bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...