Gå til innhold

Tjukkebærta skal bli Tynnebærta


Anbefalte innlegg

Nå er det nok! Jeg må ta et tak, før jeg eser ut av hele garderoben min.

 

Tjukk har jeg stort sett alltid vært, men så stor som nå....det vil jeg aldri bli igjen.

23.oktober starter jeg på mitt første Grete Roede kurs i denne omgang. For jeg har prøvd før, med gode resultater. Minus 8 kg på to kurs, men så ble jeg dessverre syk rett etterpå, og siden da har det krøpet på 15 kilo til.

 

Hverdagen min er veldig stillesittende nå, da jeg er sykemeldt for utbrenthet, men det kan da ikke være ensbetydene for å bli enda tjukkere??

 

Så nå trenger jeg motivasjon og oppfølging, så da spør jeg dere andre etter hjelp! Om dere ser at jeg faller ut av forum, og bare slutter - så er det lov og kjefte litt og smelle litt!

 

I morgen går jeg på vekta, en uke før kurset offesielt starter, for hva er vitsen med å utsette starten?

 

Seks kurs skal jeg minimum være med på, og målet er ca 5 kg hvert kurs. Mener jeg veier ca 103 kg nå, og skal ned til 73. Hårete mål, sier dere?

 

Hvorfor skal ikke jeg klare, når så mange andre klarer:)

 

Gleder meg til å starte og til å ta fatt på livsttilsendringen. Gleder meg også til å følge dere andre på forumet og til å følge resten av kursdeltagerne. Dere er til stor inspirasjon!

 

Hadet fettet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig burde jeg byttet emne på hvor min tråd ligger - det fikk jeg smertelig erfart da jeg gikk på vekta i går. 104kg!! Det vil si at det er 31 tunge til jeg når mitt mål på 73.

 

Hva tror dere? Klarer man det med god motivasjon? Jeg tror det, og jeg blir motivert av å lese dere andre sine tråder. Mange flinke folk altså!!!:)

 

Men for å klare å nå målet, vil jeg sette opp delmål og jeg vil belønne meg for å nå disse delmålene. Her er mine mål:

 

Innen 18.desember: 99kg

Innen: Innen 5.mars: 94kg

Innen 30. April: 89kg

Innen 25.Juni: 84kg

Sommeren kan være litt vanskelig med ferie og diverse reiser og turer, så målet er å holde ved like vekten i løpet av sommeren, men samtidig legge opp til en aktiv sommerferie, kanskje klarer jeg å miste litt.

...

...

Innen 22.oktober: 73kg

 

I ettermiddag skal jeg kjøpe meg et målebånd. Tror det vil være med å motivere meg:)

 

Da skal jeg også legge ut min mål...

 

 

Er det forresten noen av dere som trenger en "slankekamerat" på nett? Si fra, jeg er gjerne med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er med som slankekamerat veit du :lol: We can do this!!

 

Du skriver at du er sjukemeldt for utbrenthet.... Er det slik at du ikkje orker å trene heller da? For det er jo den beste medisin mot alt!! Etter ei treningsøkt har jo man den beste følelsen ever! ;) Eg har iallfall en sånn uovervinnelig følelse etter kver hard treningsøkt, og det er det beste med hele dagen min! :D Håper du kommer deg i gang med trening, eg lover at det hjelper.

 

Korleis er kostholdet ditt da? Ka spiser du på en dag? Ka liker du?

 

Eg syns ikkje det er et hårete mål, du klarer det nok uten problem ;) Eg er iallfall klar for å kjefte på deg om det trengst!! :P

 

Hvilke belønninger tenker du?

 

Gleder meg til å følge deg videre, til å se vektnedgang og krymping på cm!

 

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er med som slankekamerat veit du :lol: We can do this!!

 

Du skriver at du er sjukemeldt for utbrenthet.... Er det slik at du ikkje orker å trene heller da? For det er jo den beste medisin mot alt!! Etter ei treningsøkt har jo man den beste følelsen ever! ;) Eg har iallfall en sånn uovervinnelig følelse etter kver hard treningsøkt, og det er det beste med hele dagen min! :D Håper du kommer deg i gang med trening, eg lover at det hjelper.

 

Korleis er kostholdet ditt da? Ka spiser du på en dag? Ka liker du?

 

Eg syns ikkje det er et hårete mål, du klarer det nok uten problem ;) Eg er iallfall klar for å kjefte på deg om det trengst!! :P

 

Hvilke belønninger tenker du?

 

Gleder meg til å følge deg videre, til å se vektnedgang og krymping på cm!

 

LYKKE TIL!!

 

Ja, visst fa%# skal man klare dette:)

 

Du har jo vært superflink, så alle gode tips taes i mot med takk:)

 

Jeg er sykemeldt, ja, og formen varierer veldig opp og ned. Trener de dagene jeg klarer, og prøver å bare rusle eller sykle en liten tur de andre dagene. Og så skal jeg nå begynne å ri to dager i uka. Det viktigste for meg i denne omgang, er kostholdet. Så får jeg gjøre det jeg orker å gjøre frem til energien er tilbake:) Er ikke helt kommet dit at treningen gir mer energi hver gang. Noen ganger øker energien etter trening, mens andre ganger kan det være jeg "betaler" litt etterpå, og må hvile litt ekstra. Men heldigvis synes jeg er gøy å trene, så jeg vet at det ikke blir det største problemet når jeg er frisk igjen. Men jeg kan virkelig ikke gå opp flere kilo i løpet av sykeperioden min:-/...Men leste en av suksesshistoriene her på GR, om ei med ME som slanket seg nesten like mye som jeg ønsker. Så hun er også en stor inspirasjon.

Tror jo at om man reduserer vekten og får et godt kosthold, så blir jeg også fortere frisk. For det livet her, som så sliten, det er jammen meg lite innholdsrikt....

 

Forrige gang jeg deltok på GR hadde jeg samme treningsiveren som du! Herregud, det var så deilig å bare se resulltatene uke for uke. Og enda deiligere og bare orke mer og mer. Så da vant jeg treningslyst, og den fulgte med godt fram til jeg ble sykemeldt.

 

Prøver å følge meny 2 på 1600 kalorier, men det endelige svaret på hvilken meny jeg skal følge, får jeg vel når kurset starter på Tirsdag!

 

Og så har jeg godteristopp fram til jul!!

 

Min største last er egentlig ikke godteri, men det er heller at jeg er så innmari glad i mat. Kokkelerer og koser meg masse på kjøkkenet, men det ender dessverre med at jeg koser meg litt for mye. Men skal nå kose meg akkurat bare nok:)

 

Er det lenge nå til du skal være i mål? Tror du at du har klart å lagt endringene for livet, eller tror du at du alltid vil være i en slags slankemodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visst fa%# skal man klare dette:)

 

Du har jo vært superflink, så alle gode tips taes i mot med takk:)

 

Jeg er sykemeldt, ja, og formen varierer veldig opp og ned. Trener de dagene jeg klarer, og prøver å bare rusle eller sykle en liten tur de andre dagene. Og så skal jeg nå begynne å ri to dager i uka. Det viktigste for meg i denne omgang, er kostholdet. Så får jeg gjøre det jeg orker å gjøre frem til energien er tilbake:) Er ikke helt kommet dit at treningen gir mer energi hver gang. Noen ganger øker energien etter trening, mens andre ganger kan det være jeg "betaler" litt etterpå, og må hvile litt ekstra. Men heldigvis synes jeg er gøy å trene, så jeg vet at det ikke blir det største problemet når jeg er frisk igjen. Men jeg kan virkelig ikke gå opp flere kilo i løpet av sykeperioden min:-/...Men leste en av suksesshistoriene her på GR, om ei med ME som slanket seg nesten like mye som jeg ønsker. Så hun er også en stor inspirasjon.

Tror jo at om man reduserer vekten og får et godt kosthold, så blir jeg også fortere frisk. For det livet her, som så sliten, det er jammen meg lite innholdsrikt....

 

Forrige gang jeg deltok på GR hadde jeg samme treningsiveren som du! Herregud, det var så deilig å bare se resulltatene uke for uke. Og enda deiligere og bare orke mer og mer. Så da vant jeg treningslyst, og den fulgte med godt fram til jeg ble sykemeldt.

 

Prøver å følge meny 2 på 1600 kalorier, men det endelige svaret på hvilken meny jeg skal følge, får jeg vel når kurset starter på Tirsdag!

 

Og så har jeg godteristopp fram til jul!!

 

Min største last er egentlig ikke godteri, men det er heller at jeg er så innmari glad i mat. Kokkelerer og koser meg masse på kjøkkenet, men det ender dessverre med at jeg koser meg litt for mye. Men skal nå kose meg akkurat bare nok:)

 

Er det lenge nå til du skal være i mål? Tror du at du har klart å lagt endringene for livet, eller tror du at du alltid vil være i en slags slankemodus?

 

Lykke til på ferden videre! Jeg skal også ned 30 kilo, nå er det 2,8kg igjen til jeg har gått ned de første 10 kiloene. Begynte 20 august, så syntes dette fungerer bra! Veide 94,5 når jeg begynte, veier nå 87,3 :) Jeg har trent hard, hver dag og lagt om lifsstilen og maten helt! Alle greier dette om man bare bestemmer seg for at nok er nok!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig flink å trimme litt, selv om du er sjukemeldt, det er bra :) Og det er supert at du liker å trene, da blir det jo null problem for deg når du er friskmeldt! Det livet du har no, som du sier, som så sliten, det er ikkje sånn det skal vere. Har hatt det slik lenge eg og, men no er eg virkelig på bedringens vei. På alle måter!

 

Kostholdet er jo alfa omega, så er like bra å fokusere mest på det i starten.

"30% GYM, 70% KITCHEN, ab´s are made in the kitchen, not in the gym!" ;)

 

Den treningsiveren eg har no ja, den er bare helt genial :D Går det en dag uten trening, blir det nesten krise, og da må eg ta det igjen skikkelig neste dag ;) Når eg begynner å jobbe igjen blir det verre, men eg SKAL ta meg tid til det!

 

Lykke til med å ikkje spise godteri helt fram til jul! Da blir eg imponert! :D @

Eg også er altfor glad i mat. Og da mest den usunne maten. Elsker pommes frites, bearnaisesaus, chips osv. Men no går det heller i lett bearnaisesaus på lørdagen, heimelaga potetbåter istedet for pommes frites, og masse grønt på tallerkenen istedet for mange poteter og altfor masse saus.

 

Eg skal vere i mål til sommeren. Men klarer eg å bli 65 kg til midten av april, har eg akkurat brukt 1 år på å gå ned 40 kg! :) Det hadde jo vert knall!

 

Eg håper eg klarer livstilendring og ikkje bare slanking, men er nok ikkje helt der enda.. Men skal klare det!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! Du har god motivasjon og det er superviktig! Jeg misunner dere som har treningslyst altsaa, det har ikke jeg.

 

Jeg er som deg at jeg foerst og fremst elsker mat og kokkelering paa kjoekkenet. En skvett floete og litt smoer, parmesan ogsaa, ja takk. :rolleyes:

 

Det er rett og slett en evig kamp mellom den delen av meg som vil og burde gaa ned i vekt, og den delen av meg som vil nyte god mat og masse.

 

Har du motivasjon saa kommer mye av seg selv, ta ett steg om gangen :)

 

Du klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er herlig med så mange nydelig, postivie folk! Tusen hjertelig for så mange gode ord.

 

Fikk ikke kjøpt meg målebånd i går da, så det skal jeg gjøre nå i ettermiddag! Og jeg blir så imponert over dere hvor flinke dere er, så da kan jeg jo ikke annet enn tro at jeg skal jammen klare det, jeg også!: )

 

Kommer tilbake med målene mine ikveld!

 

God fredags ettermiddag, folkens!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på kurs, og det var egentlig ikke så skummelt! Det var mest vanlig, dødelige folk, som også var passe tjukk, og hadde omtrent samme mengde kilo som skulle renne av. Noen fortalte at de allerede hadde begynt og hadde hatt suksess i løpet av første kurset!

 

Så var det veiing da selvfølgelig, og siden jeg allerede hadde startet litt her hjemme, så var det en positiv opplevelse. Jeg hadde gått ned fra 104,4kg til 103,7. Ikke store spranget, men da har jeg hatt ei fin uke! Har ikke hatt følelsen av at jeg slanket meg, eneste forskjellen har vært at jeg har notert alt jeg har spist og vært bevisst på valgene mine.

Var så fornøyd av at jeg endelig har startet, så jeg gikk faktisk hjem fra kurset! En halvtimes tur i moderat, rask gange! Deilig.

 

Så da er det bare å fortsette fremover. Tror virkelig jeg faktisk har motivasjonen denne gang.

 

Takk for alle fine meldinger. Er så bra å ha flere å gjøre dette sammen med, og så er det gøy å få tips og råd av andre!

 

Jeg har nå innsett at jeg er tjukk OG innsett at jeg vil gjøre noe med det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint på kurs! Eg husker at eg ikkje likte å sitte der, eg er ikkje den mest frampå personen, så eg syns det var litt småpinlig å vere der. Vi satt i ring rundt et bord, blærk.. No klarer eg dette alene! Med hjelp av GR-forumet, bloggen min og mine venner :)

 

Det er jo nesten 1 kg da, kjempebra!! Og det at du egentlig ikkje føler at du har slanket deg, er jo en god ting det, da blir det kanskje ikkje så vanskelig likevel! :)

 

No sover bebisen, så da må eg sette igang i støvsuge huset! Litt trim i det heldigvis, sida han er småsyk, og vi ikkje kan på trening i dag. Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink som klarer det alene, Nyaco! All kred til deg. Koselig med en liten en hjemme. Det gir evl forsåvidt også en del gratis trim? Og vasking kan være trim, så absolutt...hehe...bare synd den trimmen ikke frister så veldig:)

 

Og Storemeg - du er til god inspirasjon! Og du har helt rett; nok er nok!:)

 

Nå er det slutt på fløte i kaffen og rømme i maten:) Sant, NokerNok2010?;)

 

Banna bein ,dette skal gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målebåndet er i hus!!

 

Og her er målene;

 

Hals: 36

Overarm: 32

Bryst: 112

Midje: 101

Hofte: 123

Ende: 127

Lår: 74

 

Midje/hofte ratio: 0,82

 

Nå gleder jeg meg til å se tallene synke!

 

Oppdatering på vekt og mål burde da komme hver onsdags morgen fra meg!:)

 

Har du så tynne armer?!? :D Eg måler på det tykkeste på armen, og eg er 33 cm der. Da har du tynne armer! Heldiggris! Med tanke på vekta liksom. Eg ser jo at eg er mindre enn deg andre steder, sida eg har gått ned dei 25 kiloene, men ikkje på armane :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så tynne armer?!? :D Eg måler på det tykkeste på armen, og eg er 33 cm der. Da har du tynne armer! Heldiggris! Med tanke på vekta liksom. Eg ser jo at eg er mindre enn deg andre steder, sida eg har gått ned dei 25 kiloene, men ikkje på armane :P

 

 

Ble nå usikker og måtte måle en gang til, denne gangen med litt hjelp. Endte på 32,5, så vi kaller det 33 fra nå av:) Og dessverre litt mindre muskler enn vanlig....:(....

 

Men nå skal jeg heller bare glede meg over å se at det forsvinner i stedet for å ergre meg over det som allerede er der!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nå usikker og måtte måle en gang til, denne gangen med litt hjelp. Endte på 32,5, så vi kaller det 33 fra nå av:) Og dessverre litt mindre muskler enn vanlig....:(....

 

Men nå skal jeg heller bare glede meg over å se at det forsvinner i stedet for å ergre meg over det som allerede er der!:)

 

Da HAR du tynne armer, det skal du vere glad for! :) Eg har såvidt begynt å kjenne en muskel på bicepsen eg da, men det har nok ikkje noe å si enda, på målebandet ;)

 

Jaaa, DET er riktig innstilling!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt!

 

Da er det igjen veiedag, dvs kursdag. Jeg vil ikke gå på vekta her hjemme, så jeg venter til kurset ikveld. Ikke så sikker på at jeg har gått ned så mange grammene, men jeg kan i alle fall si meg fornøyd med uka så langt. Jeg har fått kontroll på hva jeg spiser, jeg vet hva jeg gjør feil, hva jeg gjør lite av og hva jeg må gjøre. Jeg har blitt mye mer bevisst. Og bare det synes jeg er fint!

 

Har vært litt slitsom uke, da formen ikke har vært på topp, så har ikke fått gjort så masse utenom. Men jeg har prøvd å skaffe meg litt ekstra trim her og der; Tar konsekvent sykkelen i stedet for trikken, velger å gå litt lengre enn planlagt og prøver å tenke at det jeg gjør ekstra vinner jeg kaloritap på. Så jeg holder motet oppe. Er jo også opp i en stall tre ganger i uka, og har de siste gangene passet på å gjort litt ekstra enn ellers!

 

Men det som virkelig var gøy, var å måle meg idag. Tror jeg har målt litt feil forrige uke, for klarer ikke helt å tro på resultatene. Men i følge de målene jeg nå tok, har jeg gått ned 11cm bare på første uka! (så inni meg velger jeg å tro at det er 7-8cm, for jeg mååå jo ha målt feil? Det går vel ikke an å gå ned 11cm på en uke?? )...tror jeg stod på badet i en time og målte og målte og målte....! Samboeren lurte på hva i alle dager jeg holdt på med:)

 

Men her er målene;

 

Hals: 35

Overarm: 33

Bryst: 112

Midje: 100

Hofte: 117

Ende: 125

Lår: 73

 

 

Så håper jeg bare at det stemmer:)

 

Og gjør det ikke det, så funker det nå uansett som motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det to dager siden veiedag, og resultaten ble -1,4 på siste uke! Vel fornøyd. Bare 3,6kg igjen til første delmål.

Håper på å miste fem kilo pr Grete Roede-kurs, så innen midten av desember skal jeg da veie 98,7 kg.

 

Men jeg har spist for lite i forhold til mitt energibehov. Etter grov utregning, skal jeg ligge på fra 1750-1900 kalorier hver dag. Men det har vært litt vanskelig å nå så mange kalorier. (forutenom i går, da jeg skeiet litt ut, men for mange kalorier i en energibar + at jeg måtte kjøpe mat på en kiosk. Det ble kyllingsandwich, men kjenner jeg denne ferdigmaten godt nok, så inneholder de nok kalorier).

 

Prøver å ikke øke så masse i mengde på hva jeg spiser, men heller bruke litt mer pålegg, litt ekstra nøtter og frukt. Føler allerede at det går feil vei - er rart å skal spise mer for å gå ned i vekt, men de kan vel dette, disse GR-folka:)

 

Så skal stålsette meg, skal klare det!!

 

Nå skal jeg ut å trimme litt for å lette på samvittigheten for i går. Spist er spist!!

 

Ha en god dag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forrige uke synes jeg det har gått skikkelig dritt. Har hatt besøk av familie, med det resultat at det har blitt masse god mat og vin. Så derfor gruet jeg meg skikkelig til å ta fatt målebåndet idag.

 

Men det var ingen trist opplevelse:) Kanskje man har mer kontroll enn man tror? Når jeg tenker etter, så har jeg drukket masse vann til vinen (kanskje mengden vin minkes?), jeg har spist popcorn når andre har spirt sjokolade, og jeg bestemte meg for å dele desserten med samboeren - og siden han er en søtmoms, så har jeg selvfølgelig gitt han mesteparten. Det har vært lnge frokoster, men har jo tenkt litt på dette at man sitter lenge ved bordet, så jeg kuttet opp ekstra med grønnsaker og frukt...og lagde heller masse god kaffe og te.

 

Så kanskje det skjer endringer, selv om man føler man skeier ut?

 

Her er ukens mål:

 

Hals: 34

Overarm: 34

Bryst: 109

Midje: 99

Hofte: 114

Ende: 124

Lår: 74

 

Så siden sist uke, så er dette da -9 cm siden sist uke, -20cm siden start OG jeg har fått mine første kommentarer på at jeg har gått ned i vekt:)

 

Så nå er det skikkelig digg å ha startet på ny uke. Så digg at jeg også starta uka med trening! Det var særdeles lenge siden jeg har vært på treningssenteret, men jeg gjorde en skikkelig iherdig innsats og sanket 2,6 trimpoeng. Er nå litt rart å skryte over at jeg har trent, det har jeg nemlig aldri gjort før når jeg var aktiv. Men skitt au; Jeg er flink!!

 

Og anbefaler i samme slengen Romaskin; http://www.vektklubb.no/artikkel/10-paa-topp-i-forbrenning-20294720

 

Min rotrening idag forbrant godt med kalorier!;

post-36921-0-61511200-1352118683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det veiedag.

Trodde jo i og med at jeg hadde målt nedgang på cm, at jeg også skulle se en nedgang på vekta. Men nei da!!...+300gram.

 

Sliter litt med å få til trening, men prøver så godt jeg bare kan! Holder på å bytte treningssenter nå, for jeg vil tilbake til saltrening og ikke minst spinning. Det savner jeg skikkelig.

 

Og jeg skal måle en gang til over kroppen min...det kan jo ikke stemme at man går ned så mye i cm, og ikke noe i vekt. Men det får jeg ta litt senere idag....

 

Så skal jeg lese litt mer gjennom forum, og på suksesshistoriene - jeg må vinne tilbake litt motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å krympe mye i cm, men ikkje gå ned i vekt. Vekta har så mye å sei på ka du har spist og drukke, f.eks salt, alkohol osv, mens cm kan jo minke likevel :)

 

Du har vert veldig flink da, når du har velgt noe anna når de andre spiser sjokolade, du gir vekk mye dessert til søtmomsen av en samboer og mye vann til vinen :)

 

Spinning skjønner eg godt at du savner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også gjerne være med på denne tråden :)

Jeg er 31 år gammel, veier 102 kg og skulle gjerne ha gått ned noen kg nå.

Første delmål er 95 kg, har ikke satt noen dato, men 1 kg i uka nå i begynnelsen hadde jo ikke vært å forakte. 80 før sommeren kanskje? Trivselsvekt på 75 kg, da jeg veide mindre enn det hadde jeg ingen former(er riktignok endel år og to barnefødsler siden så ting kan jo være annerledes nå).

Ser Tjukkebærta har veldig fine resultater på målingene sine, så jeg tror jeg må kjøpe inn målebånd, sikkert veldig godt å ha målene å se på i perioder vekta står stille.

 

Jeg er ikke så glad i å trene, men har hund, så det blir turer både langs vei og i skog(tips fra venn som er personlig trener, en times tur i ulendt terreng tilsvarer det samme som en times joggetur i moderat tempo, og er mye hyggeligere!). Med familien, jobben, turer med hunden og det som må gjøres i huset så er det ikke tid til så mye mer, men føler at jeg er passe aktiv selvom jeg ikke trener, så det får bare være bra nok.

 

Gleder meg til mandag når jeg skal veie meg igjen, har på følelsen at dette skal gå veldig bra(begynte for en uke siden, veide meg ikke før jeg begynte, men merker at jeg er mindre "stinn" i magen og tror jeg har mindre vann i kroppen).

 

Gleder meg til å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...