Gå til innhold

Tjukkebærta skal bli Tynnebærta


Anbefalte innlegg

Gjest Pannekake

Ingen vektnedgang på meg denne uken..... men målene er litt bedre da.

 

Lår-69 cm(minus 2 cm)

Overarm-37,5 cm(minus 0,5 cm)

Mage-116,5(står stille, men jeg merker at buksene er mindre stramme i magen, så lurer på om jeg er litt dårlig på å måle)

Legg-46 cm(minus 1 cm)

Bryst-113(minus 3 cm, litt kjedelig at det er her jeg mister flest cm da)

 

6,5 cm på en uke er vel ikke så værst, rart det ikke vises på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kossen er motivasjonen din no da, Tjukkebærta? Min er dårlig.. etter 7 mnd med fullt mot. Håpte denne perioden ikkje skulle komme...

 

Og kossen gikk det på vekta??

 

Pannekake: Dessverre er det ofte cm på bryst som forsvinner mest av ja :P Det kunne dei ha spart seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen.

 

Tok en liten pc-pause..

 

Jeg sleit jo skikkelig med motivasjonen her forrige uke, og fikk litt blod på tann! Snikveiinga ser bra ut, men jeg tør ikke håpe før jeg står på vekta i morgen kveld.

Men mitt "blod på tanna" har nok resultert i at jeg har spist litt for lite, så jeg må skrive igjen. Vil ikke havne i "sparemodus", som GR kaller det..

 

Ukens mål:

 

Hals: 34

Bryst: 107

Midje: 92

Hofter: 111

Ende: 120

Lår: 74

Overarm: 34

 

Det går sakte, men sikkert nedover på målene! Det er herlig å se, for det funker jo fint som en motivator. Kjenner allerede at det igjen er litt morsommere å pynte seg!

Men litt slingringsmonn, så har jeg da mistet like i overkant av 30cm siden jeg startet:) Mistet jo sikkert masse vann de første ukene, så da forsvant cm litt fortere. Men denne gang var det -3 på hoftene som har forsvunnet. Og det er godt å se at det ikke bare er bryster og midjen som mister!

 

Skjønner jo at jeg virkelig må begynne å trene litt styrke igjen, for målene på overarmer og lår rikker seg ikke. Må nok stramme dem opp litt.

Skal få til en styrkeøkt tirsdag og torsdag, tror jeg....

 

Nyaco, du som har vært så innmari flink, skjønner godt at motivasjonen butter litt innimellom. Er det trening eller maten det står på?

 

Pannekake: Grattis med mange centimeter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du allerede syns det er litt morsommere å pynte seg! Eg også synes det! Da eg fant den kjolen eg skulle bruke på festen i dag (som eg ikkje skal på likevel) vart eg såååå glad! Og eg har høye støvletter (opp til knea) som eg faktisk får igjen og ikkje er for trange til og med! Er helt fantastisk! Men siden eg er blitt gravid igjen, orker eg ikkje det styret med å skjule at eg ikkje drikker alkohol, så vi blir heime i kveld alle sammen. Så den lekre inntilsittende kjolen i str. 38/40 skal eg spare til julafta og nyttårsafta :) Blir en fin julekjole i det minste :) Samboeren min har ikkje sett den enda heller, og eg trur han kommer til å bli positivt overraska :)

 

Strammere overarmer ja, det er ikkje lett, men eg holder på! ;) Fettprosenten må seriøst ned og styrketreninga må seriøst økes på armene! Men er det eg skal fokusere mest på i svangerskapet, å få muskler på armene. Gleder meg :) Bare eg ikkje blir så sliten og mister all motivasjonen min... føles jo ikkje så altfor bra ut nett no.....

 

Riktig god helg, Tjukkebærta, vi skrivast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye nyaco!!!

 

Har tatt pause i registrering av mat denne uken, for å teste om jeg klarer å beregne sånn ca hvor mye jeg skal spise på egenhånd(synes det tar mye tid å registrere jeg....) og det ser ut til å gå bra. Har gått ned en halv kilo fra mandag til idag, dvs en kilo siden mandag for halvannen uke siden som er sist jeg skrev noe her.

Blitt dårlig med trimpoeng denne uken, mannen er skikkelig syk så det er vanskelig å komme seg ut av huset siden mannen ikke er i stand til å ta seg av ungene alene akkurat nå. Får tørke støv av strikken og trene litt styrke kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye nyaco!!!

 

Har tatt pause i registrering av mat denne uken, for å teste om jeg klarer å beregne sånn ca hvor mye jeg skal spise på egenhånd(synes det tar mye tid å registrere jeg....) og det ser ut til å gå bra. Har gått ned en halv kilo fra mandag til idag, dvs en kilo siden mandag for halvannen uke siden som er sist jeg skrev noe her.

Blitt dårlig med trimpoeng denne uken, mannen er skikkelig syk så det er vanskelig å komme seg ut av huset siden mannen ikke er i stand til å ta seg av ungene alene akkurat nå. Får tørke støv av strikken og trene litt styrke kanskje.....

 

Tusen hjertelig takk, Pannekake! :D

 

Huffda, sjukdom i heimen er ikkje bra. No veit eg ikkje om det kun er omgangsjuke eller ka med mannen din, men håper han blir fort bedre. Du får finne på noe trening heime ja. Du får få med deg barna? :) Jenta mi på 6 liker å vere med meg å ta pushups og sånt, hehe ;) Da er ho så stolt over at ho har trent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Det tok sin tid før jeg kom meg på her igjen.

 

Vekta nådde sist tirsdag 98,9. Var kjempefornøyd. Var faktisk så fornøyd at jeg glemte litt å gjøre det samme denne uka...:) For vekta står enda på 98,9. Men det er godt å vite at jeg klarer de fem kiloene før jul, som jeg hadde håpa på!

 

Målene er slik:

 

Hals: 34

Overarm: 34

Bryst: 106

Midje: 91 (har mistet mine første 10 cm i midja!!)

Hofte: 113 (opp 2 cm siden sist, men tror nok jeg bomma litt sist uke)

Ende: 120

Lår: 74

 

Totalt har jeg til nå;

- mistet 35 cm

- mistet 10 cm i midjen

- gått ned 4, 8 kg

- gått ned i BMI fra 35,1 til 33,4

 

 

Synes ikke det er så verst, jeg...og synes faktisk heller ikke det tar for lang tid. Det skjer så mange endringer rundt kropp annet enn vekt, og jeg tror jeg har klart å sette pris på det som skjer, i stedet for mye vil ha mer!! Håper dette varer!!:)

 

Så tøff du er, Nyaco, som legger løpet for treninga i graviditeten også! Skjønner deg godt, jeg..

 

Litt av motivasjonen min i vektnedgang er jo at jeg ikke er så langt unna å ville ha barn. Men jeg vil ha en sunn kropp og gå gravid med, og en forhåpentligvis lettere fødsel enn jeg hadde fått ved stor kropp...

 

Håper du har blitt frisk, Pannekake. Flink du er å holde fokus selv om du ikke skriver. Jeg kjenner at det er langt unna meg enda...må skrive for å få fokus!

 

Lykke til videre, folkens!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg byttet emne på hvor min tråd ligger - det fikk jeg smertelig erfart da jeg gikk på vekta i går. 104kg!! Det vil si at det er 31 tunge til jeg når mitt mål på 73.

 

Hva tror dere? Klarer man det med god motivasjon? Jeg tror det, og jeg blir motivert av å lese dere andre sine tråder. Mange flinke folk altså!!!:)/>

 

 

 

Hei

 

jeg vet at du har holdt på en stund, allerede, tjukkebærta - men da jeg leste de første innleggene dine fikk jeg så lyst til å svare deg!

 

Vis F**^\?=# kan du klare det :)

 

Jeg klarte det - i begynnelsen av 2007 veide jeg 116kg (sikkert mer også, men det var det som sto på vekta siste gangen jeg turde sjekke...). Nå veier jeg ca 80kg, og har holdt meg her en stund.

 

Kan jeg, så kan du!!

 

Jeg har ikke tryllet, og jeg har ikke gått på noen ketosediett, og jeg har ikke sultet meg, og jeg har heller ikke blitt treningsnarkoman.

 

Jeg har gått på Grete Roede-kurs av og på, jeg har brukt mat- og treningsdagboka her inne, og jeg har vært (stadig) flink(ere). Jeg begynte med å bli oppmerksom på hva jeg spiste, og når jeg spiste for mye. Jeg tok grep, og byttet ut snacksen min med sunnere mat. Jeg byttet ut en del av trøstespisingen med strikking og husarbeid. Jeg har ikke gjort noe ekstremt - jeg har bare endret livsstilen min til en litt sunnere versjon av meg selv :)

 

Og dét kan alle få til, hvis motivasjonen er god nok!

Min motivasjon er at jeg har blitt kvitt mange helseproblemer som fulgte med overvekten, og at jeg har fått to barn som skal ha en mamma som gidder!

 

Hva er din motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg hatt en lang juleferie! Har ikke fokusert så masse på vekta annet enn å holde den...og det har jeg klart! Nå skal jeg igjen i gang med reduksjonen, men det er litt vanskelig å finne de gode rutinene igjen.

 

Vekta er enda på 98,7, og målene er ca de samme som før jul. Men samtidig føler jeg meg bare kjempetjukk igjen. Så nå må jeg ned noen kilo for igjen å få en liten boost!

 

Tenkte melde meg inn i et nytt treningsstudio nå, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilket. Er det lurest at det er nærme, eller lurest at det er koselig? Klarer ikke bestemme meg...

 

Er nå medlem på Evo Fitness, men jeg vil tilbake til et senter hvor de har timer. Savner skikkelig en god spinningtime med trøkk!! Har trent på sats i flere år, men meldte meg ut etter at jeg flytta og den nye, nærmeste avdelinga suger....mildt sagt...! Klarer ikke bestemme meg...

 

Hvordan har det gått med dere andre i juletider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pannekake

Godt nyttår jenter!

Jeg har også klart å holde vekta gjennom jula, gikk ikke ned, men det synes jeg egentlig er helt greit. Følte at jeg skeiet veldig ut etter jul jeg da, og har ikke turt å gå på vekta før idag, men jaggu hadde jwg ikke gått ned 2 kg, dvs jeg har nådd delmål 1 på 95 kg(7 kg ned). Setter som neste delmål å få bmi under 30, dvs 86,5 kg. Vil klare det på 3 mndr.

Ang treningssenter så tror jeg jwg ville valgt det stedet jeg trives best, så sant det ikke er veldig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...