Gå til innhold

Tjukkebærta skal bli Tynnebærta


Anbefalte innlegg

En ny oppdatering!

 

Har veid meg igjen idag, og har nå gått ned til 101,7 kg. (-1,2 den siste uken, -2,2 siden kursstart 23.okt og -2,9 siden uoffesiell start 15.oktober!). Jeg er veldig fornøyd.

 

Og;

 

BMI er gått fra fedme kategori 2 til fedme kategori 1. Fra 35,1 til 34,3! Det er god tå vite synes jeg!:)

 

Buksene begynner å kjennes litt løsere, og jeg orker faktisk å gå i bukser igjen, etter at de har vært pittelitt for stramme rundt flesket!

 

Jeg har fått igjen litt treningslyst, og håper den vedvarer utover!:)

 

Her er ukens mål: (De er litt varierende, for jeg synes det er litt vanskelig å måle rett)..

 

Hals: 34

Overarm: 34

Bryst: 110

Midje: 95

Hofte: 116

Ende: 125

Lår: 74

 

Det ble altså litt pluss fra forrige gang, har nok vært litt ivrig sist måling. Men totalt siden start har jeg da fgått ned 18cm, og i midjen har jeg gått ned 6 cm. Og jeg merker det selv - DEILIG!

 

Har startet uken med god trim; En times ridetur i går, og god stallmøkking og idag har jeg gått i rask gange 1,5 time, samt trent styrke i 20 minutter!

 

Begynner å kjenne at jeg gjør litt andre valg nå enn før, som jeg håper er varige. Jeg går mye mer enn før, og jeg gjør hele tiden pittelitt ekstra. (vasker leiligheten litt fortere, går kjappere fra a til b, går mye mer til og fra byen etc).

 

Og jeg er gladere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg vil også gjerne være med på denne tråden :)

Jeg er 31 år gammel, veier 102 kg og skulle gjerne ha gått ned noen kg nå.

Første delmål er 95 kg, har ikke satt noen dato, men 1 kg i uka nå i begynnelsen hadde jo ikke vært å forakte. 80 før sommeren kanskje? Trivselsvekt på 75 kg, da jeg veide mindre enn det hadde jeg ingen former(er riktignok endel år og to barnefødsler siden så ting kan jo være annerledes nå).

Ser Tjukkebærta har veldig fine resultater på målingene sine, så jeg tror jeg må kjøpe inn målebånd, sikkert veldig godt å ha målene å se på i perioder vekta står stille.

 

Jeg er ikke så glad i å trene, men har hund, så det blir turer både langs vei og i skog(tips fra venn som er personlig trener, en times tur i ulendt terreng tilsvarer det samme som en times joggetur i moderat tempo, og er mye hyggeligere!). Med familien, jobben, turer med hunden og det som må gjøres i huset så er det ikke tid til så mye mer, men føler at jeg er passe aktiv selvom jeg ikke trener, så det får bare være bra nok.

 

Gleder meg til mandag når jeg skal veie meg igjen, har på følelsen at dette skal gå veldig bra(begynte for en uke siden, veide meg ikke før jeg begynte, men merker at jeg er mindre "stinn" i magen og tror jeg har mindre vann i kroppen).

Gleder meg til å følge dere!

 

Så trivelig at det kommer flere!

Da har vi ca samme utgangspunt, du og jeg, og jeg har også delmål på fem og fem kilo av gangen. Startet på 104,4 og skal ned til 73,7. Første delmål skal jeg forhåpenteligvis nå innen 31.12.(Helst innen 24.des) Og det er under fire kilo igjen, så det er overkommelig.

Har også satt meg opp belønninger for hver gang jeg når målet mitt, og om jeg når målet mitt før jul, så blir det ny julekjole.

Innen 31.desember neste år vil jeg gjerne nå målet mitt. Satte først frist på ett år fra startdato, men av andres erfaringer å dømme, er det litt vanskelig å gå ned de ti siste, så jeg har satt litt lengre tid på de siste kiloene.

 

 

Så koselig med hund! Da har man jo både selskap og trening! Det er jo kjempefint at du orker å komme deg ut i skog og mark! Da får man jo trening og opplevelse i ett. Jeg også liker veldig godt å komme meg i skogen. Det gjør at jeg senker skuldrene litt mer og gir meg litt energi tilbake!

Og en annen ting jeg tenker om trening, er at man må finne en ting man setter pris på. Kanskje ikke akkurat der og da, men en ting som gir en noe. For meg var det sykling. Der får man også rask progresjon, og man kan sykle ute i skog og mark, men man får også god trening på Spinning. Nevner dette for deg også, for jeg vet det er mange som finner glede i sykkelen!

 

Mitt største mål er uansett ikke vekta, eller utseendet eller eller eller....Mitt absolutt største mål er å få bedre helse, både psykisk og fysisk. Å bli litt lettere til sinns og lettere i kroppen, og ikke ha noen hindringer på grunn av dårlig form og helse og å bare ha overskudd til litt ekstra. Jeg vil like meg selv bedre enn jeg gjør nå, og også vise det!

 

Har du forresten meldt deg på kurs? Jeg går på MAXIkurs gjennom Grete Roede, og det er virkelig å anbefale. Det er hjelp å få fra de damene en har rundt seg (for det er vel stort sett damer?) og man får tips, råd, inspirasjon og litt konkurranse! :)

 

 

Og til sist vil jeg bare si at det er gøy å begynne å få litt kontroll over mat og helse igjen!:)

 

Vi klarer det, vi! Andre har jo klart det, så hvorfor ikke oss??:):)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

BMI er gått fra fedme kategori 2 til fedme kategori 1. Fra 35,1 til 34,3! Det er god tå vite synes jeg!:)

 

Og jeg er gladere!!!

 

Det med BMI´en følger eg og med på! Da eg begynte hos PT (etter at dei første svangerskapskiloene var komt av, var BMI´en min på 35! No er den 29,01! :D Herlig å vere på 20-tallet, og eg gleder meg vilt til å bli normalvektig på 24! Men det er en lang vei å gå, siden eg bygger muskler i tillegg til å slanke meg. Er jo ikkje engang sikkert eg klarer helt ned til 24?! Men når kroppen er slank og stram, da skal eg vere meeegeeeet fornøyd! :)

 

Liker veldig godt det du skriver om at du er gladere!!! Ja, sant man blir det?!? Hele livet mitt er bedre og gladere etter at eg ble sunnere og friskere og begynte å trene. Det er endelig godt å leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også gjerne være med på denne tråden :)

Jeg er 31 år gammel, veier 102 kg og skulle gjerne ha gått ned noen kg nå.

Første delmål er 95 kg, har ikke satt noen dato, men 1 kg i uka nå i begynnelsen hadde jo ikke vært å forakte. 80 før sommeren kanskje? Trivselsvekt på 75 kg, da jeg veide mindre enn det hadde jeg ingen former(er riktignok endel år og to barnefødsler siden så ting kan jo være annerledes nå).

Ser Tjukkebærta har veldig fine resultater på målingene sine, så jeg tror jeg må kjøpe inn målebånd, sikkert veldig godt å ha målene å se på i perioder vekta står stille.

 

Jeg er ikke så glad i å trene, men har hund, så det blir turer både langs vei og i skog(tips fra venn som er personlig trener, en times tur i ulendt terreng tilsvarer det samme som en times joggetur i moderat tempo, og er mye hyggeligere!). Med familien, jobben, turer med hunden og det som må gjøres i huset så er det ikke tid til så mye mer, men føler at jeg er passe aktiv selvom jeg ikke trener, så det får bare være bra nok.

 

Gleder meg til mandag når jeg skal veie meg igjen, har på følelsen at dette skal gå veldig bra(begynte for en uke siden, veide meg ikke før jeg begynte, men merker at jeg er mindre "stinn" i magen og tror jeg har mindre vann i kroppen).

 

Gleder meg til å følge dere!

 

Lykke til på ferden, Pannekake!! Måleband er lurt å skaffe seg!! Dei vekene du stopper opp på vekta, kan målebandet vere en veldig god venn, siden du sikkert krymper litt i cm selv om vekta ikkje går ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på kurs nei Tjukkebærta, vet det er en dame ikke langt fra meg som holder kurs og selv har fått ned over 20 kg(hun holder Maxi-kurs), så jeg skulle sikkert absolutt ha vært der, får se om jeg har råd når det begynner nytt kurs hos henne i januar.

 

Spør og graver litt jeg hvis det er greit...?

Hva er den største forandringen dere har gjort etter å ha begynt på kurs/begynt på egenhånd? Er det mest forandringer i matveien eller mest økt aktivitet?

Vi har alltid hatt passe sunn mat her hjemme, problemet mitt er et jeg er skikkelig godtemoms og for ungene er bare godteri lov på lørdager, så vi voksne har spist på kvelden når de har lagt seg. Nå er det kun lørdager for hele gjengen.

Vi er ganske aktive, så noe spesielt økt aktivitet blir det nok ikke, men jeg tenkte å sette av tid når vi er i svømmehallen med ungene hver uke til litt aktiv svømming på meg før jeg blir med mannen og ungene og leker i barnebassenget, svømte 800m idag og det var veldig deilig. Hadde svømmehallen vært nærmere skulle jeg dratt oftere gitt....

 

Hvor mange treningspoeng ligger dere på pr uke ca? Har dere et minimumskrav dere har satt til dere selv, eller konsentrerer dere dere mest om kostholdet?

 

Hvis dere har samboer og/eller barn hvordan gjør dere det hjemme? For meg er det viktig at ikke ungene får veldig fokus på kropp og slanking, så her i huset snakker vi aldri om at noen skal slanke seg, er for tykke, må trene for å bli fine. Vi går tur fordi vi det er godt å gå ute(og hunden trenger det), er i svømmehallen fordi det er gøy, spiser frukt og grønnt fordi det er godt. Vi spiser den samme maten alle sammen, jeg har bare mer salat og grønnsaker på tallerkenen.

 

Og så glemte jeg selvsagt å kjøpe målebånd idag, pokker! Får huske det før jeg skal veie meg på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pannekake!

 

Eg tenkte eg sku prøve å svare på spørsmåla dine :)

 

Eg går ikkje på kurs, bare så det er sagt, merker at eg klarer det meget bra på egenhånd, selv om aldri hadde trudd det før! Det eg har forandret mest på er... hmmm... begge deler! Men eg veit at uansett kor mye man trener, så hjelper jo ikkje det om man spiser dritmat og alt for masse, og ikkje gir kroppen det den trenger for å bygge seg frisk og restituere seg etter all trening. Eg trener kver dag, fra å ikke ha trent i det hele tatt. Og eg har kutta MASSE av karbo i kostholdet, brødskiver holder eg meg helt unna, det ble bare slik helt plutselig! Potet og pasta går det masse mindre i også, spiser da heller fullkornris. Tenker mye over at eg må få i meg masse protein, så blir masse kylling, svinekjøtt og fisk! Ilag med gjerne wok eller salat og litt ris. Så for meg er rett og slett ALT annerledes for meg no. Og eg liker det meget godt! :) Lurt å kun holde godteriet til lørdagen! Om du er kjempefysen på noe om kveldene finnes det mye anna som er mye sunnere. Feks snack a jacks, en nutrilettbar, ei fruktskål, sjokoladekuler laga av proteinpulver, kakaopulver ++, osv!

 

Eg ligger på 15-25 tp i uka, og er veldig fornøgd med det :) Tenker at eg skal ha minst 50 tp i måneden. Så eg konsentrerer meg masse om trening, men også svært mye om kostholdet.

 

Eg har samboer og 2 barn. Jentungen på 6 år er svært kresen! Men klarer å lage sunne middager fordi. Kylling og salat i grove pitabrød, laks med potet til ho og salat og grønnsaker til meg, heimelaga kjøttkaker med gulrot og løk inni osv. Ho spiser mye polarbrød istedet for brød, men eg spiser ingen av delene. Eg prøver heller ikkje fokusere på slanking og sånt foran ho, men eg vil at ho skal bli treningsglad og eg syns det er veldig greit at ho veit at eg trener masse. Skulle gjerne fått ho til å spise enda mer grønnsaker og salat, men ho er i det minste glad i frukt og bær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere.

 

Jeg har valgt å først og fremst konsentrere meg om kostholdet. Og jeg tenker ikke mest på at jeg skal gå ned i vekt (selv om det er målet), men jeg vil endre hele livsstilen. Så jeg fokuserer på å spise sunt til hvert måltid, spise mindre porsjoner til middag og spise oftere. Jeg bruker matdagboka på nett effektiv nå i begynnelsen og ser at jeg fyller alle kvoter for fett, proteiner og karbohydrater.

I begynnelsen slet jeg med å nå alle kalorier jeg skulle ha i løpet av en dag og jeg ble ikke sulten mellom hvert måltid. Men nå etter fire uker, så kjenner jeg at jeg er oftere sulten.

Jeg prøver også å fokusere på å kjenne på både sult og metthetsfølelse, og ikke minst å nyte maten.

Vi har fra før en god middagsrutine her hjemme, hvor vi alltid lager all mat fra bunn av, og da er det også lettere å kontrollere hva man får i seg. Nå i begynnelsen bruker jeg også vekta en del for å få kontroll.

Karbohydrater har jeg aldri spist så mye av, for blir ikke så bra i magen av det. Det går i knekkebrød, fullkornris og av og til pasta. Men når man begynner på Grete Roede, så kutter man igjen betraktelig, siden porsjonene med ris og pasta, poteter og brød er redusert.

Jeg har også godteristopp nå frem til jul, men det er bare for å legge av dårlige vaner helt i begynnelsen nå.

 

For min del så handler det enda mest om bevisstgjøring om hva man spiser. Og det er deilig å følge disse prinsippene, for det viser seg at jeg savner virkelig ingen ting. (foruten om et glass god vin i ny og ne - men det skal sies at jeg tok et glass vin i går for første gang på tre uker, og det var eeeeenda bedre enn før)!

 

Trening blir det ikke så alt for mye for min del. Havner på mellom syv og ti poeng per uke. Jeg er sykemeldt for tiden, for utbrenthet, så grensa mellom å trene nok og å trene for mye er hårfin. Men jeg er på to treninger per uke, pluss at jeg er ute i skog og mark tre ganger i uka. Og så rir jeg litt, og det er jo også litt trim.

Siden jeg er i den situasjonen jeg er i, så fokuserer jeg også på at det jeg gjør skal gi meg godt humør og god energi tilbake, så jeg gjør ting jeg trives godt med!

 

Og du må måle cm - det er veldig gøy å se! Nå i begynnelsen har man nok mistet litt vann, så det gikk fort ned, men jeg hører hva de sier de andre på kurs, og det motiverer!

 

MEN mitt aller første mål er faktisk å like meg selv. Bli glad i meg selv også underveis, og ikke bare tro at alt fikser seg med en tynnere kropp. Så jeg har laget en regel; hver dag skal jeg gjøre noe som er godt for meg. Det kan være alt fra trening og tur, massasje, eller kanskje en deilig kopp te og et magasin. Det skal være en ting som gjør meg godt basert det det behovet jeg har den dagen! Det tror jeg også vil bidra med at jeg vil være snill med meg selv og min kropp, ved å gi den god, sunn mat og godt vedlikehold!:)

 

Lykke til videre dere.

 

Og Pannekake; spør, spør, spør - det er bra vi deler erfaringer. Da kan vi plukke opp gode tips og råd, og motivasjon, fra hverandre!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Nå begynner jeg å kjenne på kroppen at det er ting som skjer! Og det er deilig å starte mandags morgen, med å se at målebåndet også er min venn!

 

Ukens mål:

 

Hals: 33

Bryst: 109

Midje: 93

Hofte: 116

Ende: 124

Lår: 74

Arm: 34

 

Helga har vært fin den. Har kost meg med to øl (valgte LITEversjonen, og den var helt ok!), litt popcorn (droppet kveldsmat og mellommåltid den dagen), og vi hadde middagsgjester i går med deilige, sunne blåskjell(litt hvitt brød til å dyppei søet, men begrenset inntaket litt). Det er så deilig å være bevisst på hva man spiser, og hva man faktisk putter i munnen. Merker også etter at jeg satte mer fokus på det, at jeg ikke putter ting i munnen mens jeg lager mat, eller når jeg er på kjøkkenet....

 

Og....jeg tok en liten sjokoladekakebit i går, MEN jeg klarte ikke spise den opp for det var alt for søtt. Jeg tok litt mer frukt i stedet!! (håper den varer!!:)

 

Og det er deilig å kjenne at kroppen endrer seg, og samtidig ikke føle at jeg slanker meg. Vil ikke være den evige slanker, jeg vil heller være sunn!! :)

 

Håper dere andre har hatt ei god helg, og har en fin start på uka!!

 

Jeg starter uka med god frokost, en god kaffe og skal nå på en lang ridetur!!:)

 

God uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen med 1 kg mindre på vekta, hurra.

Svømte 1000 meter, ellers bare slappet av hjemme med ungene. MÅ huske å kjøpe målebånd i morgen, jeg merker tydelig at magen er mindre, så jeg skulle likt å ha noen tall å forholde meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag og -1,3 siden forrige tirsdag!! Jeg er så fornøyd. Vekta kryper sakte nedover, cm forsvinner, BMIen synker - og humøret stiger!

 

Dette er gøy altså!!

 

Anbefaler virkelig å bruke målebånd, Pannekake. Det får en til å se endringene enda bedre, og jeg fryser meg over hver cm som forsvinner! :) Og gratulerer så masse til deg også, med fantastisk vektreduksjon!!

 

Forresten...i begynnelsen skjønte jeg jo at jeg hadde startet tråd i feil forum, siden jeg skulle ned 30,5 kg....men nå er det bare 27:)

 

Feirer med litt slakking på sofaen ikveld. Med god samvittighet, for skrittelleren viser 16697 skritt idag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjøpt målebånd, så det blir spennende å se neste uke hvor mye jeg krymper. Merker at jeg er mindre rundt hoftene, har måtte stramme inn magebeltet jeg bruker når jeg går med hunden :)

 

Målene fra tirsdag er som følger(gidder ikke måle så mage steder jeg da....)

Overarm: 38cm

Midje: 119,5cm

Lår: 71cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Nyaco, og i lige måte!!

 

Jeg er så innmari motivert nå, og bare krysser fingrene for at all denne motivasjonen skal holde.

 

Har allerede begynt å grue meg til jul,jeg! For hvordan skal det gå med all julematen? Min akilles er jo ikke søtsaker, eller pottis eller noe sånt! Neida, det er matmatmatmatmat! Men jeg skal ha en ordentlig prat med samboer før vi reiser til familien, og jeg skal også ha joggeskoene i sekken! Jeg må bare bruke tiden frem til jul og kjenne på hvor mye jeg faktisk vil gå ned kontra juleribba....:)

Jeg skal legge en plan, og jeg skal informere samboer om planen - og jeg skal følge den!!

 

Kjempebra med målebånd, Pannekake. Det er så motiverende!! Og det er motvierende å kunne ta på seg klær som var litt for trange for litt siden:) Hurra!!

 

Lykke til videre alle!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du vil dele den planen med oss, Tjukkebærta!

 

Joggeskoa må følge med ja ;)/>

 

Min akilles er både søtsaker, salt snacks og mat! :P/> haha... huff så gale...:P/> Akkurat no er jo eg veeeeldig optimistisk på jula, at eg skal klare å ikkje spise så mye "drit", men når julekakene er komt i kakeboksene, snopen er handla inn og maten skal fortæres veit eg no ikkje heilt lenger altså... Nesten som om eg veit at eg kommer til å sprekke til de grader! Veit ikkje kossen eg skal klare å ikkje gjøre det. Trur rett og slett eg ikkje kan ha julekakebakst i hus... og ikkje noe julesjokolade heller... Ka dere har tenkt å gjøre for å ikkje sprekke for mye? Både i førjulstida og i jula?? Du sier jo det med å legge en plan, Tjukkebærta, og følge den! Og informere mannen om det. Det kan jo eg gjøre også, men kossen skal den planen se ut? Og mannen min veit jo veldig godt ka det går i her ;) Og han spiser ikkje snop han heller no, er på mi andre av fem veker uten godteri! Men han spiser jo ikkje, fordi det alltid har vert eg som handler inn! Mhmm............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula ja.....er heldigvis ikke så glad i julekaker og feit julemat jeg da, værre med godteri og potetgull.

Vi spiser kalkun på julaften, så det er jo ikke noen krise om jeg spiser litt mye akkurat den dagen, og regner med det blir nok rester igjen til at jeg kan spise det utover i romjula også når vi har gjester.

Uansett planlegger jeg at selve julaften er alt lov, da skal vi kose oss med julestrømpene foran TVn og spise akkurat så mye vi vil til middag og dessert, hele familien. Flink og fornuftig kan jeg være resten av jula, legger inn litt ekstra lange turer med hunden så ordner det seg.

 

Spent på vekt og mål i morgen jeg....hadde mensen forrige mandag, så håper jeg får meg en hyggelig opplevelse på vekta i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun er jo supersunt, så det kan du kose deg med ja, med god samvittighet! Da blir det jo heller tilbehøret som vil avgjøre kor sunt det er. Men på julafta, ja da skal man kose seg :)/> Eg og tenker at vi skal kose oss MASSE på julafta. Stå opp julemorgenen, kun slå på juletrelysa, se på juletegnefilmer, jentungen koser seg med masse små presanger oppi julestrømpa, og eg har lyst å kunne kose meg med noke eg og. Har jo tenkt å finne på noen sunnifiserte kaker og snop kanskje, får se ka eg finner av inspirasjon på nett :)/> Finnes mye der ute iallfall, spørs bare å finne det som virkelig smaker like godt som ekte vare! :)/>

 

Eg skal få til å trimme både før og etter jul, da kan eg nyte julegodisene med litt bedre samvittighet. Gleder meg sånn til juletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1 kg :-)

Målene på overarm og lår er de samme, men midjemålet er 3 cm mindre, hurra!

Synes det er helt håpløst å måle overarm selv, noen gode teknikker på det? Eller får dere kanskje hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1 kg :-)

Målene på overarm og lår er de samme, men midjemålet er 3 cm mindre, hurra!

Synes det er helt håpløst å måle overarm selv, noen gode teknikker på det? Eller får dere kanskje hjelp?

 

 

Utrolig bra!! :)/> Gratulerer! Jeg har heller ingen råd på overarm, synes selv det er vanskelig - jeg måtte selv ty til samboer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul ja.

 

Første punkt på planen er at jeg ikke skal tillate meg selv alt i jula, for å kose meg. Det skal heller bli min gode når jeg har nådd trivselsvekta mi, og vektnedgangen er over. Det er jo mye lettere å legge på seg i en vektreduksjonsperiode enn det er når man har stabil vekt. Så jeg tør ikke gå på den smellen og si at på julaften er alt lov.

 

Et annet punkt på planen, er at jeg skal spise saktere, drikke mer vann og kjenne etter om jeg er mett.

 

Jeg har også tenkt på at jeg skal prøve så godt jeg kan å følge tallerkenmodellen på julaften. Og prøve å kutte ut sosisser og medisterkaker. Det trenger man vel strengt tatt ikke?

I klubboka vår er det et bilde av en juletallerken med ribbe, medister og sosisser ++...hele tallerken består av en dagsrasjon kalorier. Tror egentlig ikke det blir så veldig vanskelig å kutte ut, for etter en lang periode med middager uten stor fettmengder, så tror jeg ikke kroppen er klar for medister, sosisser og ribbefett...:)

 

Vi skal jo reise til min familie for å feire jul, så jeg har tenkt litt i forkant å prøve å overbevise dem om middager. Jeg vet det finnes så utrolig mye god fisk i fryseren deres, som vi kan boltre oss i i jula i stedet for alt det feite.

 

I år blir det heller ikke noe julebord på meg, siden jeg er sykemeldt. Det er også egentlig greit i år, siden jeg holder på med dette. Men jeg har også bestemt meg for at det ikke skal bli verken rubbe, pinnekjøtt eller annet feit julemat før jul. Det vi har planlagt er lutefiskmiddag og rakfisklag. Og jeg synes det er ok å drikke LITE-øl til i år, selv om det ikke riktig er så godt som en deilig stout fra Nøgne Ø.

 

Og så er det godteriet og alle kakene da. Jeg er jo ikke egentlig noen godtegris fra før, men jeg vet at husene hjemme er full av snop til jul. Og jeg vet at i disse tider faller jeg for fristelsen. Har jo fått påvist noen matallergier i løpet av året, men når fristelsen blir for stor, forsvinner også fornuften...og sjokoladen vinner over en fin mage. Men jeg skal bestille mange kilo klementiner og nøtter - skal jeg momse i noe, så får det bli dette i stedet..

 

Tenker så masse på dette, kanskje nesten litt for masse. Men jeg vil virkelig ikke ødelegge gode resultater på en uke. Det er jo snakk om maks to juleferier hvor dette vil være et tema. Etter det neste året, så skal jeg være tilnærmet min trivselsvekt, og jeg har ikke tenkt å gå i samme "fettfella" en gang til.....

 

Ser mer og mer postitivt på at dette skal la seg gjøre, og da tenker jeg at det også blir lettere å følge.

 

Tror dere det lønner seg å ha en plan? Har dere tenkt å ha det?

 

Har dere noen gode tips?

 

Så er det bare å klare å holde dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Grete Roede-målebandet. Det er jo enkelt å bruke på overarm! :)

 

Virker som du har tenkt mye på det med jula, Tjukkebærta. Spise saktere og drikke mer vann var lurt. Men eg drikker no gjerne brus til julematen eg da (sukkerfri!). Men kan jo ha begge deler. Medisterkaker liker eg ikkje noe spesielt, så det klarer iallfall eg meg uten :) Men de grove julepølsene derimot, mmmmm :) Men ribbene og pinnekjøttet er jo viktigst!

 

Ja, du får overbevise familien din om å spise mye god fisk i jula! :)

 

Det lønner seg sikkert å ha en plan ja! Men så blir man jo veldig skuffet om man ikkje klarer den planen til det fulle. Men det er jo slik vi lærer, og i løpet av en lang vektreduksjonsperiode er det jo lurt å lære seg det å "stick to the plan" :)

 

Eg har egentlig ingen plan, og veit ikkje om eg skal ha det heller.. Men eg har jo feks ikkje tenkt å bake så mye usunne julekaker, eg har ikkje sjokoladekalender ;) og eg har ikkje lov å spise snop før julaften. Så det er jo litt plan i det da. Kjem ikkje på noen tips, synes du hadde mange i planen din eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu!! Opp 0,7kg....

 

Har vært flink, skeiet ut litt, men ikke nok til å gå oppp i vekt...tenkte jeg!!

 

Men tror kanskje det havner sammen med at det er den tiden i mnd, og at magen var litt trøblete...! Har også hatt et ganske lavt energinivå, da jeg har vært sliten denne uka! Neste tirsdag får jeg vite om det er på vei opp eller ned!!...blir spennende å se!

 

Krysser fingrene for at de grammene slipper denne uka igjen!

 

Og så gjorde jeg bare en observasjon nå - skulle ha rosiner og frukt i yoghurten min! Herregud, så mange kalorier det var i de rosinene!

 

Og så må jeg slutte å veie meg hver dag, men det er som om jeg er litt avhengig! Men har nå i alle fall begrneset det til bare en gang om dagen...:-/

 

 

Ellers håper jeg alt er bra med dere, og at motivasjonen er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå sliter jeg så innmari med motivasjonen. Helga gikk ikke riktig etter planen! Kostholdet har vært temmelig dårlig. For få måltider om dagen, som har resultert i størrre middager og søthunger...! Og et annet resultat av dårlig kosthold er jo dårlig mage....en ond, ond sirkel.

 

Er så redd for den vekta i morgen altså!

 

Men her er ukens mål;

 

Hals: 34

Orverarm: 34

Bryst: 108

Midje: 92

Hofte: 114

Ende: 120

Lår: 74

 

Nå krysser jeg fingrene for at mandagen gir meg litt ekstra motivasjon! Matpakkene er i alle fall lagd for dagen, så det skal ikke være lett å skeie ut idag!....

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...