Gå til innhold

Påskemål torsdag 23/2


Gjest CamCam

Anbefalte innlegg

Mye glade meldinger i går! Koselig at det ser ut til å gå bra både med privatliv og vektreduksjon for de fleste av oss!

 

Var på West Side Story i går, og det var en koselig forestilling! Som vanlig ble det endel snørr og tårer fra min side, men det hører med! Vi var ute å spiste i gåt også, på indisk restaurant, og maten var forholdsvis grei. -Litt problematisk at risen glinset av olje, men det var lite jeg kunne gjøre med det.. Godt var det iallefall, så får jeg heller ta det litt roligere på fredag med tortilliasen!

 

Jannicke; Da må jeg ha blingset, trodde jeg leste at du hadde nådd påskemålet ditt i ett tidligere innlegg, men det var sikkert bare ønske tenkning :(

 

Ha en fin dag, alle sammen, og utifra forslaget til dagens fokus, så forslår jeg at vi burde vidreføre gårsdagens, pluss ta inn det nye forslaget om en gulrot om dagen!

 

Dagens fokus kan dermed være Drikke mye vann OG spise 1 gulrot!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi et bra fokus for denne dagen også. Viktig at de ikke blir for store - da skjer jo ofte det motsatte :-)

 

Ellers har jeg hatt tre fine dager så langt denne uken. Trent to av dem, spist riktig og humøret er på topp i dag!

 

Har et lite spørsmål til dere som har fulgt kurs: jeg er ikke så glad i lett-yoghurter :-(

Er det veldig forskjell om jeg spiser vaniljeyoghurt f.eks.? Synes den med eple og kanel er så god, og spiste en til dessert/kvelds i går.. Det er ca. 160 kcal i et lite beger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig yoghurt er laget på helmelk, og dermed får du i deg det som anses som det mest skadelige fettet. Det jeg vil anbefale er Mild og Lett Vanilje yoghurt, den er laget på lettmelk, og smaker veldig godt! I tillegg har Sans nettopp kommet med en ny vanilje yoghurt, og den smker også veldig godt!

 

Er ikke så glad i lett yoghurtene selv, men disse vanilje yoghurtene, gjerne over ett micro-varmet eple med masse kanel på er MYE bedre enn de vasne lette yoghurtene. -Tror til og med jeg liker dem bedre enn vanlig yoghurt! Bruker også en del frosne bær som jeg mixer med enten vanilje eller maturell yoghurt til smoothies. SKikkelig godt det også, og en veldig fin måte å få i seg både bær (med masse antioksidanter) og melkerasjonen!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Endelig er jeg oppe av senga igjen. Har vært så sjuk som jeg aldri har vært før. :)

 

Oppkast, feber, hodepine og hele pakka.

 

Slanking har jeg ikke hatt i tankene, og nå er det to uker siden sist jeg var på vekta.

 

Og vekta..... Ja den har "satt seg fasta" på 70 kilo.

 

Vekt sept -05: 86 kg.

Vekt nå: 70 kg.

 

Resultat totalt: - 16 kg

Resultat siste to uker: 0,0 kg

 

Kanksje jeg bare må innfinne meg med denne vekta, og heller satse på å stabilisere den.

 

Hadde så lyst å gå ned bare et par kilo til...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tines Sans yoghurter er "ny og forbedret". Smakte disse da de kom på markedet og syntes de var fæle. Men nå kjøpte jeg eple/pære varianten og de var utrolig mye bedre enn før.

 

Min favoritt er derimot Yoplait 0,1 %.

 

Tines mild og lett, vanilje er også god. Og som du sier Cam Cam, så er den nydelig over litt frukt eller bær. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det kanskje ikke var det svaret jeg ønsket, så er det viktig for meg at jeg ikke lurer meg selv ved å spise noe jeg tror er greit.

 

Har faktisk ikke prøvde Tine Sans eller "mild og lett". Men nå er det notert!

Tusen takk for tips - noen kcal (og fett) mindre her og der gjør jo plutselig susen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og være hjemme igjen,og lese alt det fine dere skriver:-)

 

blir ikke mye trening på meg idag,de første dagene av fru rød, har jeg ikke ork til så veldig mye.. Så jeg får ta det igjen til helgen..

blir ingen veiing på meg før til uka igjen,hopper over denne uken..

 

Blir en del vasking for meg idag,vært mye "lus" på skolen hos ungene,og min datter har fått det,hun har ligget med shampo i natt, men fy så ekkelt:-(

Hun er hysterisk stakkars,vil helst stå i dusjen hele tiden.. så her blir det kammet me finkam på alle mann hver dag en stund fremover.. man sier man ikke skal bli hysterisk,men det er jo veldig ekkelt da... Sånn er det.. nå fikk jeg jo sagt dette til noen da ihverfall....Godt og ha dere:-)

 

 

Men lykke til alle som har veiing idag.

 

Ha en fin dag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å se de glade meldingene i går.

Her er det en grå og trist dag i dag ... men det å lese slike gladmeldinger gjør dagen litt lysere.

Jeg har vært litt sløv til å skrive denne uken men har nå en vane på mengde så det går vell bra . Har en psykisk nedtur og er spent på om det virker inn på vekten. Det synes som jeg får mere vann i kroppen men det er jo ikke veiedag før neste uke. Blir i alle fall i godt humør av å lese meldingen deres så takk for det.

Ha en riktig fin uke videre til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det supert at du orker å gå inn her og legge inn svar selv om du ikke har verdens beste dag. Tror nok det er veldig mange som distanserer seg litt mer når ting går i motbakke.Selv hadde jeg en litt kjip uke forrige uke, og var ikke fullt så aktiv på vektklubben...

Og som det har blitt skrevet på en del andre tråder her; det positive fra andre smitter :-)

 

Det rare er å se hvordan vann påvirker kroppen; forrige uke drakk jeg veldig lite, men følte meg likevel oppblåst. Denne uken har jeg fyllt på hver dag, og synes allerede kroppen føles bedre. Tydeligvis et fint maskineri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur innom i dag her jeg og!! I dag er jeg i veldig godt humør! 6+grader og det begynner å smelte ute på parkeringsplassen. Det liker jeg :( Jeg har trent mandag, onsdag også skal jeg trene i dag, lørdag og søndag, det er de faste treningsdagene og det er så deilig å stå i dusjen etter endt trening og vite at du kan legge deg med god samvittighet :) Var mye positivt å lese i går ja. Får komme med en ting jeg og da, dattera mi ble 7 mnd i går. Tida går så utrolig fort!! Syns ikke det er lenge siden hun lå i kurven sin og bare sov og spiste. Nå er hun jo overalt :)

 

Ha en flott dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern
Måtte en tur innom i dag her jeg og!! I dag er jeg i veldig godt humør! 6+grader og det begynner å smelte ute på parkeringsplassen. Det liker jeg :( Jeg har trent mandag' date=' onsdag også skal jeg trene i dag, lørdag og søndag, det er de faste treningsdagene og det er så deilig å stå i dusjen etter endt trening og vite at du kan legge deg med god samvittighet :) Var mye positivt å lese i går ja. Får komme med en ting jeg og da, dattera mi ble 7 mnd i går. Tida går så utrolig fort!! Syns ikke det er lenge siden hun lå i kurven sin og bare sov og spiste. Nå er hun jo overalt :)

 

Ha en flott dag alle sammen!!![/quote']

 

Synes heller ikke det er lenge siden guttene mine lå i vogga - men den yngste blir konfirmert til våren.

 

Veldig imponert over hvor mange av dere som har vært kjempeflinke og gått ned over 1 kg denne uka. Kjempeflink er dere. :)

Håper virkelig det er min tur igjen neste uke (har liksom blitt annenhver uke)

 

Jeg har ikke vært så veldig flink til å skrive så mye i det siste, men jeg henger fortsatt med. Legger inn all maten jeg spiser, og titter som snarest på det som blir skrevet hver dag. Ha en fin kveld.

 

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og være hjemme igjen' date='og lese alt det fine dere skriver:-)

 

blir ikke mye trening på meg idag,de første dagene av fru rød, har jeg ikke ork til så veldig mye.. Så jeg får ta det igjen til helgen..

blir ingen veiing på meg før til uka igjen,hopper over denne uken..

 

Blir en del vasking for meg idag,vært mye "lus" på skolen hos ungene,og min datter har fått det,hun har ligget med shampo i natt, men fy så ekkelt:-(

Hun er hysterisk stakkars,vil helst stå i dusjen hele tiden.. så her blir det kammet me finkam på alle mann hver dag en stund fremover.. man sier man ikke skal bli hysterisk,men det er jo veldig ekkelt da... Sånn er det.. nå fikk jeg jo sagt dette til noen da ihverfall....Godt og ha dere:-)

 

 

Men lykke til alle som har veiing idag.

 

Ha en fin dag alle sammen..[/quote']

HEI.leit og høre at det er lus på skolen til din datter,men heldigvis har vel noe av fordommene fra tidligere forsvunnet for opplysningen om at dette har ingen ting med urenslighet og gjøre ,men med helt andre ting.

 

i 14 dager nå har ikke vekta vist tegn til og vise mindre,kanskje den ikke vil mer?men målbåndet mitt viste 1 cm mindre enn forje uke,så jeg prøver og være positiv og tenke på hva jeg spiser og drikker.det har blitt lite trim i det siste så det kan også være en årsak. det hjelper på motivasjonen og lese deres innlegg om sprekker og mål dere når!!ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si fra at jeg får besøk i en ukes tid nå av min lille tenåringsøster, og at jeg derfor ikke kommer til å være på forum i denne perioden. Grunnen til det er rett og slett at jeg ikke vil at hun skal bli enda mere fokusert på slanking enn det hun allerede er. Hun snakker ofte om hvor tjukk hun er, og har i en periode trent ekstra for å få trimmet bort litt "flesk". Av den grunn at jeg ønsker å være forbilde for henne, blir jeg altså borte en ukes tid. Hun tilbringer en del tid på pc, og vil ikke at hun skal komme over denne siden på dataen. Så må for en periode også fjerne linken fra mine favoritter...

 

Så må dere ha lykke til i helgen og med veiing neste uke! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...