Gå til innhold

For oss som begynner på Roedekurs i uke 42,43 eller 44


Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år, gift og har 4 barn i alderen 7-14 år. Jeg har en jobb jeg trives i og mange gode venner:-) Vekten trives jeg derimot ikke med ! Jeg veide meg den 12 oktober 2012 og veide da 85,5 kg. Jeg er 169 cm høy og har med denne vekten en BMI på over 29. Altså overvektig. Grunnen er enkel- jeg trykker i meg alt for mye usunn mat. Elsker alt som er godt, både godis og god mat. Dette vil jeg gjøre noe med og begynner derfor på Roede kurs i dag kl 19.30 :D Gleder meg masse og håper at flere som begynner på kurs denne uken vil slenge seg på tråden min så vi kan motivere hverandre og dele tips og erfaringer.

 

Husk at sammen er vi sterke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år, gift og har 4 barn i alderen 7-14 år. Jeg har en jobb jeg trives i og mange gode venner:-) Vekten trives jeg derimot ikke med ! Jeg veide meg den 12 oktober 2012 og veide da 85,5 kg. Jeg er 169 cm høy og har med denne vekten en BMI på over 29. Altså overvektig. Grunnen er enkel- jeg trykker i meg alt for mye usunn mat. Elsker alt som er godt, både godis og god mat. Dette vil jeg gjøre noe med og begynner derfor på Roede kurs i dag kl 19.30 :D Gleder meg masse og håper at flere som begynner på kurs denne uken vil slenge seg på tråden min så vi kan motivere hverandre og dele tips og erfaringer.

 

Husk at sammen er vi sterke :D

 

Fantastisk flink du er som er i gang:)

Så bra at du startet denne tråden, denne vil jeg være med på:) Jeg begynte på kurs i går, mitt første kurs.

Er 163cm over sokkeleste og veier 71 kilo og har en BMI på 26,73. Dermed overvektig men ikke en av de verste. Grunnen til jeg melder meg på at jeg tidligere har vært oppi 100kilo eller mer. Sluttet å veie meg etter det, gikk ned og nå er jeg en jojo person.

 

Problemet mitt er at jeg spiser for lite på dagen og kvelden prakker jeg i meg for mye.

Dette vil jeg stoppe. Vil finne min trivselsvekt og være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flink du er som er i gang:)

Så bra at du startet denne tråden, denne vil jeg være med på:) Jeg begynte på kurs i går, mitt første kurs.

Er 163cm over sokkeleste og veier 71 kilo og har en BMI på 26,73. Dermed overvektig men ikke en av de verste. Grunnen til jeg melder meg på at jeg tidligere har vært oppi 100kilo eller mer. Sluttet å veie meg etter det, gikk ned og nå er jeg en jojo person.

 

Problemet mitt er at jeg spiser for lite på dagen og kvelden prakker jeg i meg for mye.

Dette vil jeg stoppe. Vil finne min trivselsvekt og være der.

 

Så bra at du blir med :-) Blir moro å følge hverandre gjennom kurset. Jeg har mål om å gå ned til 72 kg innen april 2013. Hva er ditt mål ? Du har jo vært flink før så da går det sikkert veldig bra denne gangen også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på denne tråden, begynner på kurs i morgen (meldte meg på i går) og skal prøve å gå ned en kg i uka fremover. Veier nå 78,6 kg og det er jeg meget misfornøyd med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg begynte på nettkurs, 24.10. Er 41 år gammel, 170 høy og vekta stanser på rundt 81 kg om dagen. Trives med en vekt på 70 - 72 kg. Ingen sylfide da heller, men det er en realistisk vekt for meg.

Blir sur når klærne blir for små og energien svinner hen...

 

Sliter mest med å kutte snop og øke trening! Akkurat nå er det mye snop og bittelitt trening. Er medlem av treningssenter i nærheten + har gode turmuligheter så og si utenfor husveggen. Det er bare meg selv det står på!

 

Her inne kan jeg love å være motiverende og ærlig. Jeg er ingen superdame som raser ned i vekt. For meg går innsatsen opp og ned, men det hjelper alltid med gruppeskryt og gruppepress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjorven13

Heisann. Dame på 43år her. Er 170cm høy og 81kg. Målet er ca 70 kg..eller aller helst 69kg. Hadde bare vært såååå utrolig herlig å kunne starte med et sekstall...har sikkert ikke vært det siden jeg var under 20år.. Har egentlig vært veldig flink i perioder, når jeg meldte meg inn i Grete roede for ca to år siden var jeg 96kg. Kom meg helt ned i 74kg og var såpass fornøyd med meg selv at jeg aldeles glemte å passe vekten. Så kom sommeren og jeg tillot meg selv å ikke tenke på trening og kosthold....big mistake...for jeg skulle jo begynt på igjen når høsten kom. August kom og dro, likeså september og nå skriver vi snart november. Resultat: har greidd å dra på meg 7kg på no time. Skummelt!! Så her er jeg igjen....håper vi kan støtte og motivere hverandre.... Selv lurte jeg på om jeg skulle vente til etter nyttår....men skrekk og gru...best å gjøre det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Heisann:) Denne tråden må jeg hive meg med i:) Jeg er 31 år, 157 og 74 kg. Nå skal det sies at jeg har alltid veid mer enn folk tror i forhold til hvordan jeg ser ut, den typiske "kraftig beinbygning";) Men nå er det jaggu meg nok! Har lagt på meg 14 kg de siste fem årene, og ihvertfall 12 av de skal bort, basta!;) Jeg starter på kurs i dag og er veldig spent. Jeg er utrolig glad i alt som er godt, selv om godis kanskje ikke er min største fiende. Da er det verre med fete sauser, potetgull, dip osv... Så detta blir spennende:) Kommer med oppdatering etter første kursdag! Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg startet på kurs forrrige uke, men vil gjerne være med dere her.

Jeg er 40 år, har 2 barn. 2 kull nærmest. 1 på 19 og 1 på 8. Jeg gikk på GR for 8 år siden og tok av 15 kg,rett etter kurset ble jeg gravid.Svangerskap og småbarnsperiode ble for meg en unntakstilstand. Jeg la på meg alt og litt til. Nå står vekta på 95 kg og det holder jeg ikke ut lenger. Er bare 1.65 høy, så jeg skal ned ca 25 kg minst. Dette er for meg et langvarig prosjekt, men første målsetting er 80.Jeg er veldig bestemt og har ikke noe problem med å følge mat/trening og opplegg generelt på GRK, men jeg sliter med å få i meg alt jeg skal spise i løpet av en hel dag. Det er MYE mat det er snakk om og det gjelder å få det i seg på riktig tid. Jeg er på meny 2.har kommet i gang med trening, jeg liker pulsspinn og det er så himla effektivt. Har vært på 2 timer forrige uke, som rett og slett var et helvete, men jeg har i perioder drevet mye med det og vet at om 3 uker vil dette ha endret seg betraktelig.Det merkes fort på formen(og forhåpentligvis vekta) :rolleyes: Gleder meg til å følge med dere andre også, veldig kjekt og ha litt moralsk støtte og noen som inspirerer når det røyner på. Jeg er veldig glad i å lage mat(bombe),og har hatt en tendens til å fråtse i fete sauser, smør,oster og altfor usunne alternativer. Hvis noen har magre gode middagstips, sier jeg JATAKK!Kan vel hende jeg har en og annen og dele etterhvert jeg også :rolleyes:

Jeg har kurskveld i kveld og det er duket for første veiing, veldig spennende da jeg har klart å holdet meg unna min egen vekt hjemme. Jeg bestemte meg for det, jeg har en tendens til å vil veie meg flere ggr hver dag når jeg driver på og det er jo galskap :D Nå er det hjem til fiskesuppe og rett på veiing, snakkes damer. Lykke lykke til i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Denne tråden må jeg hive meg med i:) Jeg er 31 år, 157 og 74 kg. Nå skal det sies at jeg har alltid veid mer enn folk tror i forhold til hvordan jeg ser ut, den typiske "kraftig beinbygning";) Men nå er det jaggu meg nok! Har lagt på meg 14 kg de siste fem årene, og ihvertfall 12 av de skal bort, basta!;) Jeg starter på kurs i dag og er veldig spent. Jeg er utrolig glad i alt som er godt, selv om godis kanskje ikke er min største fiende. Da er det verre med fete sauser, potetgull, dip osv... Så detta blir spennende:) Kommer med oppdatering etter første kursdag! Lykke til alle sammen:)

Gleder meg til å høre, jeg startet forrige uke og skal ha første veiing med resultat idag. Jeg er nok som deg, det er ingen som tror jeg er så tung som jeg er, har alltid vært kraftig og antagelig tung beinbygning. Synes det høres merkelig ut men...det skal ihverfall endres på. Lykke til på kurskvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge dere selv om jeg ikke går på kurs. Håper det går fint. Jeg har ikke fått kjøpt meg vekt enda men. Er 171 cm, veide 95 kg for 2 år siden og klarte å gå ned 10 kg. Ble gravid og siden vekta streika og jeg ikke veide meg i svangerskapet så vet jeg ikke. Men veide meg hos svigers for ikke så veldig lenge siden og da sto den på 86 kg mener jeg. Er altfor glad i mat og godteri, og hater å trene. Er med på håndball en gang ik uken og det vet jeg jo er altfor lite. Har stillesittende jobb og med 3 barn blir det ikke mye tid til egentrening.... Har begynt smått å spise mer knekkebrød istedet for brød, og laget kyllingfillet med rotgr-saker i tupperware-forma i ovn i dag... En god start på et bedre liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Takk for det Triller, første kursdag gikk fint:)Hvordan gikk veiingen? Og heng deg gjerne med ja viana2:)

 

Jeg begynte en uke for sent på kurset da, så de andre hadde holdt på en uke allerede. Så i går skulle de se mer på hvilken meny de skulle bruke i forhold til hvor mye trimpoeng de fikk den første uka. Alle hadde gått på 1600 kaloriers menyen den første uka. Men når jeg sitter og ser på det regnestykket, så skal det ganske mange trimpoeng til for at jeg skal havne på den menyen... Sikkert fordi jeg er så lav, så kaloribehovet mitt er jo lavere enn de andres. Jeg må sikkert ha minst 6 trimpoeng for å havne på den menyen, og tviler jeg på at jeg får til med jobb og familie. Så jeg er litt usikker da, på om jeg skal gjøre som hun sier og spise 1600 eller om jeg skal prøve 1300 som sikkert blir mer riktig... Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Veiingen gikk supert, -1,5 kg og det er jeg fornøyde med. Måtte det bare fortsette sånn. :D

Jeg skjønner problemet ditt ift. menyvalg. Jeg er på meny 2, men satser på gj.snitt på 7 trimpoeng.Jeg har stillesittende jobb og lav hverdagsaktivitet. Jeg er medlem på 3T her i byen og har drevet litt med pulsspinn tidligere. Jeg har allerede vært på 3 timer og man får jo masse poeng på disse øktene. Holder med 2 i uka for å oppnå 7 TP. Jeg prøver derimot å gå en kjapp tur de kveldene jeg ikke spinner. Har en løype rund i nærområdet som tar 40 minutter. Jeg kan gå den kjapt og bli skikkelig svett( da tar jeg på treningstøy), eller bare tar det som en rolig kveldstur i vanlig tøy. Det viktigste for meg er å bryte det vante "sofamønstret" jeg er inne i, og jeg kjenner bare etter en uke at energien er på vei tilbake og jeg "orker" å gjøre mer hjemme også. All aktivitet drar i riktig retning, om det ikke er direkte organisert trening.Jeg har 1600 kcl som utgangspunkt , men øker med ca 200 de dagene jeg spinner.Jeg kommer skjelden opp i mer enn 1500 på vanlig dager, det er himla mye mat som skal spises synes jeg .jeg synes 1300 virker lite, men jeg vet jo ikke hva/hvordan det er med deg, men en MÅ spise for å forbrenne også, så det er ikke lurt å komme for lavt heller. Da tror jeg det stopper forbrenningen. jeg hadde nok prøvd 1600 første uke, og justert hvis du ikke tar av noe som helst. :P

 

Takk for det Triller, første kursdag gikk fint:)Hvordan gikk veiingen? Og heng deg gjerne med ja viana2:)

 

Jeg begynte en uke for sent på kurset da, så de andre hadde holdt på en uke allerede. Så i går skulle de se mer på hvilken meny de skulle bruke i forhold til hvor mye trimpoeng de fikk den første uka. Alle hadde gått på 1600 kaloriers menyen den første uka. Men når jeg sitter og ser på det regnestykket, så skal det ganske mange trimpoeng til for at jeg skal havne på den menyen... Sikkert fordi jeg er så lav, så kaloribehovet mitt er jo lavere enn de andres. Jeg må sikkert ha minst 6 trimpoeng for å havne på den menyen, og tviler jeg på at jeg får til med jobb og familie. Så jeg er litt usikker da, på om jeg skal gjøre som hun sier og spise 1600 eller om jeg skal prøve 1300 som sikkert blir mer riktig... Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Ja spørs om jeg bare skal gjøre det... Jeg ligger på gjennomsnittlig ca. 1300 pr. dag nå da, men ikke noe problem å spise mer hehehe;)

 

Så flink du har vært, 1,5 kg er jo superbra!!!

 

Du er tydeligvis flink til å trene da, det er jo kjempebra:) Jeg trente styrke i vår og utover sommeren, og begynte å få ganske gode resultater, kroppen formet seg fint:) Men så kom ferien osv osv osv... You know the story! Og jeg har ikke kommet igang igjen. I sommer hadde vi sommertid på jobb, så jeg rakk å trene på morgenen, og det var så deilig. Det er sååå mye verre å komme seg ut av sofaen på kveldstid! Men har bestemt meg for å begynne å gå en god tur med hunden etter at litja har lagt seg, det er jo positivt både for meg og hunden;) Så får vi se om motivasjonen til treningssenter kommer krypende igjen etterhvert:) Har intens angst for treningssenter;) Klarte jo å bryte den barrieren tidligere, men det er jo så greit å trene klokka halv sju på morgenen når man er helt alene og ingen ser på. Men alt det er jo bare unnskyldninger! Før eller siden må jeg til pers igjen, for jeg vet at jeg trives med den type trening og at kroppen min har godt av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at så mange har blitt med her da :-) Jeg var på kurskveld 2 i dag og hadde gått ned hele 2,1 kg !!Kjempefornøyd :-) Håper det går bra med alles veiing så vi kan nyte helgen :-) Været er ikke akkurat en motiverende faktor for lange turer så man får komme seg inn på et treningssenter i stedet. God helg til alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

SÅ bra Anitas79!!! Tviler sterkt på at jeg går ned så mye til tirsdag;) Men jeg får liksom ikke til å spise 1600 pr. dag, jeg har sett på regnestykket og ser jo at jeg hører mer hjemme på 1300 i forhold til høyde og aktivitetsnivå. Men i helga skal jeg ihvertfall klare to trimpoeng:D Jeg og litja er på besøk hos foreldrene mine, så skal prøve å få gått noen fine turer hvis vi ikke blåser bort hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at så mange har blitt med her da :-) Jeg var på kurskveld 2 i dag og hadde gått ned hele 2,1 kg !!Kjempefornøyd :-) Håper det går bra med alles veiing så vi kan nyte helgen :-) Været er ikke akkurat en motiverende faktor for lange turer så man får komme seg inn på et treningssenter i stedet. God helg til alle :D

 

 

2,1 kg, det er jo helt fantastisk. Så flink du har vært.Trener du mye? eg er helt nazi med kostholdet og har trent bra denne uka, spinntimer gir jo mange trimpoeng så på papiret ser det bra ut. Jeg er klar over at spinning også gir mer musker så jeg må begrense forventningene i vektnedgang og fokusere på mål en del. Men etter ca 2 uke kjenner jeg allerede at en del plagg er løsere på enkelte steder. D er lykke for meg :rolleyes: ykke til med helg og neste uke alle sammen. Dette går nedover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg begynte på kurs på onsdag etter mange år som hobbyslanker. Ser at kurs er viktig for motivasjonen og ikke minst lærdom ;)

Jeg er 32 år, har 2 barn og jobber turnus, noe som er vanskelig med å planlegge kosten... men legger en plan og satser på at den funker med hjelp og veiledning fra kursleder.

Det jeg sliter mest med er å komme opp i antall kalorier iløpet av dagen, er ikke vant med å spise så mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Hei Mehli, velkommen;) Kan tenke meg det er en utfordring å jobbe skift ja, håper du får det til å gå opp:)Du får sikkert god hjelp fra kursleder, de har sikkert litt erfaring på det området fra før:)

 

Jeg har andre kursdag i morgen, så er spent på veiingen! Har vært skikkelig nøye på kaloriinntaket, men har ikke noen trimpoeng:| Så dette kan slå begge veier;) Uansett, håper alle får en flott start på den nye uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

Hadde jobbehelg i helga og det gikk overraskende bra :) Var nøye med å planlegge og tok med niste og mye frukt, men syntes det kan være vanskelig å komme opp i kalorier( sunne sådan) ;)

Har ikke noen trimpoeng jeg heller, men er på vei ut døra med joggeskoa på sånn at jeg får sanka noen poeng i dag ;)

Masse lykke til dere som har veiing i dag, krysser det som krysses kan for nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Heldig dere som sliter med å få til nok kalorier hehehe;) Jeg ligger på meny 1, så har egentlig ikke det problemet... 1300 kalorier er ikke så mye, så sliter mer med å få fordelt det fornuftig utover dagen. Men det har gått ganske greit hittil egentlig:) Er litt sulten sånn innimellom, men det kan jo være fordi jeg er vant til å proppe i meg mat til daglig... Jeg har også slitt med å få i meg nok vann, drakk utrolig lite vann før. Men kjenner at kroppen har godt av å drikke mere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Wow så bra Tascha! Litt av en nedgang, og hurra for flott kostholdscore:)

 

Jeg starta dagen med en giga lekkasje da jeg skulle dusje klokka halv seks i morges... Så plutselig at vannet fløt utover hele badegulvet, så med maskara ned til haka og shampo i håret måtte jeg kaste alle hånddukene vi har på gulvet for å berge katastrofen. Av med dekselet på badekaret, og ser at røret fra badekaret til sluket faktisk har falt av! Så det var min start på dagen;) Rakk ikke frokost, så måtte spise en sånn porsjonspakke med havregrøt, fytti fy, det var IKKE godt! Så nå sitter jeg her med vannflaska mi da hehehe;) Jaja, vi får håpe at kursdag nr. 2 som er i kveld blir litt bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er:) Og flotte vektnedgangstall da gitt. Jeg har begynt litt der att jeg drikker masse vann på jobb, tar ett tørt knekkebrød i ny og ne og takker nei til kake til kaffen. MEN når jeg kommer hjem så skal jeg lissom bare tømme godteskapet og drikke opp pepsi max for kan ikke ha det i hus. Men jeg sukk vet vel at når helga kommer blir alt fyllt op igjen. Er da en start å være flink på jobb da, hvor narvesen er rundt hjørnet og motstå kaker til kaffen.Orker heller ikke trene, er da så kjett, men vet jeg må, jeg MÅ. Har målt meg i cm i dag og funnet fram rockeringen... Ha en fin da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majapjusk

Da er andre kursdag over, og jeg er veldig fornøyd:) Ned 1,5 kg den første uka, 12 cm til sammen:D Jeg fortsetter på meny 1, men må justere hvis jeg begynner å trene. Jeg har vært nazi på å veie maten, men ser at jeg spiser for mye kalorier i brød, og for lite i frukt og melk. Så målet til neste kursdag er å spiser mindre brød og mer frukt og melk:) Og å komme igang med treninga selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 kg, det er jo helt fantastisk. Så flink du har vært.Trener du mye? eg er helt nazi med kostholdet og har trent bra denne uka, spinntimer gir jo mange trimpoeng så på papiret ser det bra ut. Jeg er klar over at spinning også gir mer musker så jeg må begrense forventningene i vektnedgang og fokusere på mål en del. Men etter ca 2 uke kjenner jeg allerede at en del plagg er løsere på enkelte steder. D er lykke for meg :rolleyes: ykke til med helg og neste uke alle sammen. Dette går nedover :D

 

Hei :-) Trener 2-3 ganger i uka pluss litt turer. Hvis plaggene er løse er jo det superbra :-) Hvis du ikke har gjort det allerede burde du legge inn alle måla dine. Er jo morsomt å se at måla går inn i tillegg til at vekta går ned. Er ganske nøye med kosthold jeg og. Prøver å spise sunt og regelmessig og bare en porsjon til middag :-) Vanskelig å få i seg nok vann og grønnsaker synes jeg, men jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...