Gå til innhold

Mat til 40 personer - noe godt men enkel og SUNT


Gjest Fjelljenta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Tenkte først på den tradisjonelle lapskausen, men vet dere. Jeg har faktisk lyst til å lage noe annet. Skal være lett å lage, være godt på smak og ikke minst SUNT!!!

 

Kan dere komme med tips til meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fingermat? Da kan du ha både litt sunn og litt usunn mat. Strimlede grønnsaker, dip av lettkesam, baguetter, lefseruller med skinke/røkelaks, kanskje et ostefat og kjeks, oppskåret frukt, kjøttboller av karbonadedeig med f.eks litt tacokrydder, bruschetta, salat, og cocktailpinner med f.eks:

- små biter av svinekjøtt rullet inn i spekeskinke (stekes i stekovn)

- kyllingkjøtt og champinjong/cherrytomat

- chorizopølse

 

osv... Bare fantasien setter grenser her...

 

Det meste kan du jo forberede dagen i forveien. Noe for enhver smak og du er ikke avhengig av at maten må holdes varm. Kjekt å ta frem litt senere på kvelden dersom noen blir litt småsultne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ferdig marinert roastbeaf? Den fås kjøpt i vakumpakker med 1 - 3kg i pakken, trenger bare skjæres i skiver. Da kan du lage saus av kraften som er ved, eventuelt spe på med posesaus - (jeg foretrekker rødvinssaus). Poteter etter eget valg -kokte, gratinerte poteter er godt- eller poteter delt i halve, strødd med krydder og stekt i ovn - uhm. Grøntsaker kan være kokte, oppvarmede frosne, eller en god salat. God fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...