Gå til innhold

Hvor fort ned i vekt?


Gjest Vanilli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt på slankingen, igjen, med friskt mot.

Jeg har sluttet med den daglige sjokoladen, spiser sunt og trener. Hvor fort og hvor mye fremskritt vil jeg se? Både på vekt og formen.

Jeg skal gå ned 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Hei det er jo forkjellig fra person til person men selv var jeg ei som ikke var så god iform å veldig glad i sjokolade å annet snader.Når jeg sluttet i værtfall gikk jeg ned 3kg den første uka siden det er normalt og gå ned mest da og di andre ukene har jeg ligget på snitt i 1.8kg i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er jo forkjellig fra person til person men selv var jeg ei som ikke var så god iform å veldig glad i sjokolade å annet snader.Når jeg sluttet i værtfall gikk jeg ned 3kg den første uka siden det er normalt og gå ned mest da og di andre ukene har jeg ligget på snitt i 1.8kg i uka.

 

Hva gjør jeg da feil? 0,3 på første uka.. Venninna mi gikk ned 2 kg, og tilsammen litt over 4 på 3 uker.

Har kuttet sjokoladen, byttet ut pasta og lyst brød med grovt brød, fiberrike knekkebrød, rent kjøtt, mye grønnsaker og trent 4 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke sikkert du gjør noe feil. For de fleste som begynner å slanke seg er det overflødig væske som går først. Mens andre har kanskje ikke så mye overflødig væske, eller den henger litt igjen. Kommer litt an på hvor mye salt du har fått i deg blant annet. Mange som begynner å trene opplever også at det hoper seg opp litt væske i kroppen. Så at det skjer lite på vekta betyr ikke nødvendigvis at du ikke mister noe fett. Mål cm også, så ser du om du får resultater selv om de ikke vises på vekta ;)

 

Du sier du spiser sunt. Men det er ikke alltid det er nok å spise sunt for å gå ned i vekt. Man må ha et kaloriunderskudd for å forbrenne av fettet man har lagret på kroppen. Så anbefaler deg hvis du ikke alt har gjort det, å regne ut hvor mye du skal spise og legge opp en kostholdsplan etter det. Det samme gjelder jo for trening. Det kommer veldig an på hva man trener og hvor intensivt. Det nytter ikke så veldig å være på trening i 2 timer hvis man bare sitter å trør rolig på en trimsykkel...

 

Ikke bli utålmodig, resultatene kommer nok. 0,3 ned er mye bedre enn ingenting. Det er veldig forskjellig hvor raskt en går ned i vekt. Jeg selv har brukt over ett år på å gå ned 14 kg. Mens venninnen min brukte 3 mnd på 15 kg. Det beste er faktisk å ikke sammenligne seg med andre og bare være fornøyd med egen prestasjon.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...