Gå til innhold

Noen som vil slå følge med meg?


Gjest Småbarnsmor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Småbarnsmor

Hei.

 

Noen som vil slå følge med meg på nyåret? Fra 1.nyttårsdag(vet at det kan være en dårlig dag, men den passer meg ;)) skal jeg starte å legge om kostholdet mitt. Jg spiser det meste, og har et greit variert kosthold, men jeg spiser mye og mye godis på kveldene. Jeg har født mitt andre barn for noen mnder siden og kjenner at jeg må skjerpe kostholdet mitt! Jeg skal ikke bli en mor som ikke orker å leke med barna mine. Målet er å gå ned 5kg i første omgang, men det er ikke selve tallet som er kjempenøye for meg, mere hvordan kroppen ser ut, og hvordan jeg føler meg! Håper det er mange som har litt gode råd til meg :)

 

Forresten så er jeg 28år, har to barn, er 171 og veier ca 72kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Noen som vil slå følge med meg på nyåret? Fra 1.nyttårsdag(vet at det kan være en dårlig dag, men den passer meg ;)/>/>) skal jeg starte å legge om kostholdet mitt. Jg spiser det meste, og har et greit variert kosthold, men jeg spiser mye og mye godis på kveldene. Jeg har født mitt andre barn for noen mnder siden og kjenner at jeg må skjerpe kostholdet mitt! Jeg skal ikke bli en mor som ikke orker å leke med barna mine. Målet er å gå ned 5kg i første omgang, men det er ikke selve tallet som er kjempenøye for meg, mere hvordan kroppen ser ut, og hvordan jeg føler meg! Håper det er mange som har litt gode råd til meg :)/>/>

 

Forresten så er jeg 28år, har to barn, er 171 og veier ca 72kg :)/>/>

Jeg er med!! Har nettopp meldt meg på nettkrurs som starter uke 1. Jeg har ikke så veldig mange kilo som skal vekk, men trives ikke sånn jeg er nå. Jeg er ca 67 kg nå å målet er 60kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Jeg er med!! Har nettopp meldt meg på nettkrurs som starter uke 1. Jeg har ikke så veldig mange kilo som skal vekk, men trives ikke sånn jeg er nå. Jeg er ca 67 kg nå å målet er 60kg.

 

 

Så hyggelig! Jeg skal be min bestevenninne ta bilde av meg i min minste bukse som var trang FØR svangerskapa, når den passer fint er jeg fornøyd ;) Har du gått på kurs før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også med :)/> . Jeg er 36 år, og trebarnsmor. Minstemann er snart 9-måneder og det har sneket seg på en del gravidtetskilo etter de to siste svangerskapene.

Jeg har meldt meg på ekspress-kurs, og begynner 01.01.13. Har så smått begynt allerede ved å følge oppskrifter her på Grete Roede og kalloriteller, og faktisk gått ned fra 70,6 til 68,5 i løpet av to uker :D/> . Må innrømme det er litt vanskelig nå i jula med så mye god mat på alle kanter, og i går gikk det helt skeis med både masse ribbe og riskrem, men ny dag i dag :P/> !

 

Startvekt var 70,6 og målet er ca. 62-63kg. Jeg er 165cm høy.

 

Vi får støttet hverandre så godt vi kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Jeg skal be min bestevenninne ta bilde av meg i min minste bukse som var trang FØR svangerskapa, når den passer fint er jeg fornøyd ;)/> Har du gått på kurs før?

Jeg har gått på et "minikurs" tidligere, et kurs som gikk over 4 uker, men det er 8-9 år siden. Jeg har alltid vært svært fysisk aktiv, men av flere årsaker har jeg ikke mulighet til å være like aktiv nå, og da vises det på vekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også med :)/>/> . Jeg er 36 år, og trebarnsmor. Minstemann er snart 9-måneder og det har sneket seg på en del gravidtetskilo etter de to siste svangerskapene.

Jeg har meldt meg på ekspress-kurs, og begynner 01.01.13. Har så smått begynt allerede ved å følge oppskrifter her på Grete Roede og kalloriteller, og faktisk gått ned fra 70,6 til 68,5 i løpet av to uker :D/>/> . Må innrømme det er litt vanskelig nå i jula med så mye god mat på alle kanter, og i går gikk det helt skeis med både masse ribbe og riskrem, men ny dag i dag :P/>/> !

 

Startvekt var 70,6 og målet er ca. 62-63kg. Jeg er 165cm høy.

 

Vi får støttet hverandre så godt vi kan!

Så flink du er!!! Imponerende at du greier å holde deg unna alle godsakene nå i jula. Satser på å komme sterkere tilbake etter jul. Kurset mitt starter 3. jan., jeg veier i dag 66,9 kg. og målet mitt er 60kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slår følge frå 2.1.! Vil ha den siste fridagen i fred med resten av julegodtet... Difor namnet "manana" -i morgon, i morgon men ikkje i dag. Men så er det slutt på å utsette ting!

 

Eg anar ikkje kva eg veg no, skal kjøpe batteri til badevekta i morgon. Trur ikkje talet på vekta er så grusomt ille (65?) men vi snakkar null musklar og ei rumpe som nylig måtte SKVISAST inn i det same skjørtet eg hadde på meg julaftan 2011 -og den dagen kom eg heim frå føden med barn nr 2. Med andre ord har eg LAGT PÅ MEG etter fødselen. :blink:/> Ein smule glad i mat og søtt denne dama her, så permisjon er ikkje bra for vekta.

 

Før har eg gått på kurs (standard) to gongar med godt resultat begge gongane, særleg første gong då eg gjekk frå 68 til 63 kg og ein haug med cm.

 

Det er ikkje så lett for meg å få trent men har planar om å kjøpe tredemølle på nyåret.

 

Eg er 35 år, 1,69 høg, og vil inn flest mogleg cm og ned kanskje 5 kg. Ser fram til ein lettare vår utan for mange "bulkar" over buksekanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Så hyggelig med flere her inne! :) Jeg sitter og koser meg med godis nå :P Fra og med 1. så er det skjerpings her i huset! Jeg vil hovedsakelig lære meg å lage sunnere mat og spise oftere og mindre! Jeg spiser sjeldent og masse :/ Jeg er litt spent på hvordan dette går! :)

 

Noen som vet hva forskjellen på et kurs og gullmedlemsskap her inne vil være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! Imponerende at du greier å holde deg unna alle godsakene nå i jula. Satser på å komme sterkere tilbake etter jul. Kurset mitt starter 3. jan., jeg veier i dag 66,9 kg. og målet mitt er 60kg.

 

Takk :)/> . Har egentlig gått greit, men er jo litt tøft til tider med så mye god mat overalt. Og det har blitt til at jeg spiser godt og koser meg når jeg er bedt på familiemiddager :P/> .

 

Vi får støtte hverandre og heie på hverandre:-)! Er det ekspress-kurs du skal gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere her inne! :)/>/> Jeg sitter og koser meg med godis nå :P/>/> Fra og med 1. så er det skjerpings her i huset! Jeg vil hovedsakelig lære meg å lage sunnere mat og spise oftere og mindre! Jeg spiser sjeldent og masse :/ Jeg er litt spent på hvordan dette går! :)/>/>

 

Noen som vet hva forskjellen på et kurs og gullmedlemsskap her inne vil være?

 

Det er lov å kose seg :P/> .

 

Litt usikker på hvordan dette med gullmedlemsskap er, men da jeg meldte meg på ekspress kurs for ett par uker siden fikk jeg automatisk gullmedlemsskap. Da fikk jeg tilgang til medlemssidene hvor man kan registrere hva man spiser (kalloriteller) og evnt aktivitet/ trening. Det er også en kalkulator hvor man legger inn data som regner ut hva man skal ligge på av antall kallorier daglig. Det er dette jeg har benyttet meg av for å komme litt i gang før selve internett-kurset begynner.

Det går opp noen lys når man registrererer hva man egentlig putter i munnen, og merker jeg setter mer pris på litt godis nå enn før :)/>. Med tanke på kurs så får man personlig oppfølging fra en kursleder i tillegg til verktøyene her inne på nettsiden.

:)/> :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Det er lov å kose seg :P/>/> .

 

Litt usikker på hvordan dette med gullmedlemsskap er, men da jeg meldte meg på ekspress kurs for ett par uker siden fikk jeg automatisk gullmedlemsskap. Da fikk jeg tilgang til medlemssidene hvor man kan registrere hva man spiser (kalloriteller) og evnt aktivitet/ trening. Det er også en kalkulator hvor man legger inn data som regner ut hva man skal ligge på av antall kallorier daglig. Det er dette jeg har benyttet meg av for å komme litt i gang før selve internett-kurset begynner.

Det går opp noen lys når man registrererer hva man egentlig putter i munnen, og merker jeg setter mer pris på litt godis nå enn før :)/>/>. Med tanke på kurs så får man personlig oppfølging fra en kursleder i tillegg til verktøyene her inne på nettsiden.

:)/>/> :)/>/>

 

Aha! :) Da skal jeg starte med gullmedlemsskapet, så ser jeg ann hva jeg syns om det! Jeg har en frokost jeg har spist hver dag i mange år(med unntakt av når jeg var gravid :P)og den er det en del kalorier i! Det blir nesten det værste, men må finne noen sunnere alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)/>/> . Har egentlig gått greit, men er jo litt tøft til tider med så mye god mat overalt. Og det har blitt til at jeg spiser godt og koser meg når jeg er bedt på familiemiddager :P/>/> .

 

Vi får støtte hverandre og heie på hverandre:-)! Er det ekspress-kurs du skal gå?

Nei, det blir standar nettkurs på meg... Vi får støtte og motivere hverandre så godt som vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Jeg vil også være med. Jeg skal ikke gå på kurs både fordi jeg kan dette i teroien, og vil heller bruke kvelden som ville gått til kurs, på en treningsøkt :)/> Jeg trenger noen å snakke med underveis for å beholde motivasjon, utveksle erfaringer med osv. Det blir mye lettere og mer forpliktenede, når vi følger hverandre.

 

Jeg er en tobarnsmor på 37 år. Har gått på Grete Roede-kurs tidligere og gått ned, men kom aldri i mål med de siste 5 kg. Og har over tid gått opp igjen noen kg. Jeg er 170 sm høy og veier nå 77 kg. Målet er 68 kg

 

Jeg er flink med trening, og spiser i utgangspunktet veldig sunt. Men jeg spiser for mye kalorier, fordi jeg fyller på ikke fullt så sunn mat fra etter middag og utover. Stort søtsug! Dette søte fører til svingende blodsukker, noe som gir meg hodepine, lavt energinivå og svingende humør :blink:/>

 

Er klar for veiing 01.01.13 :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAARRRG!!!

 

Fikk endeleg satt i nye batteri i badevekta.... Lat oss berre seie at motivasjonen no er på topp! Eg trudde ca 65 kg men eg har akkurat bikka 68, som er det tyngste eg har vore. Men men, no skal eg hive innpå resten av den heimelaga julekaka og karamellen, og nyte morgondagen før den harde kvardagen inntrer fom onsdag.

 

Dette skal vi klare i godt lag! Håpar vi kan følge tråden jamnleg (eg tenker eg må innom ein gong i veka eller meir for å halde motivasjonen oppe) og oppmuntre kvarandre. Tenk å kunne iføre seg vårkleda utan å gremmest (altfor mykje)!

 

Godt nyttår! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilmum

Her var det mange flinke og motiverte folk :)

Jeg slår gjerne følge.

Jeg har meldt meg på ekspress-kurs og starter i dag. I går ble det ikke "tid" til det he he :rolleyes:

Jeg skal ned 5 kg. Jeg er ikke overvektig men har to foreldre som er det. Derfor går jeg alltid ned de kg jeg legger på meg for å slippe å slite med det de gjør.

Nå synes jeg det er ekstra vanskelig å kvitte meg med kg. Det siste året har vært travelt og litt vanskelig til tider. Med min lideskap for mat og søtsaker så har jeg trøstet meg selv litt mye med kalorier :unsure:

MEN nå er jeg i gang og det er godt. I mars skal vi til Syden og da må kiloene bort.

 

Håper alle blir fornøyde og opplever stor mestring :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår :)

 

Da var jeg i gang. Har meldt meg inn i gullklubben her, og ser at kostholdscoren og prosentvis sammensetning av karbo/protein/fett blir veldig motiverende for meg.

 

Jeg har valgt den karboreduserte varianten av Grete Roede, da jeg allerede spiser lite korn og ris. Mine karbohydrter kommer fra grønsaker, frukt, belgfrukter og nøtter/mandler/frø (og dessverre for mye sjokolade/boller <_<)

 

Ellers ligger jeg på meny med 1600 kcal.

 

I dag har jeg vært på vekta og målt meg. Kommer til å ha vekt og samlet cm-mål i signatur, fordi reduksjon da blir ekstra synlig.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp på skuldra til Cecilmum og Gleder, og andre som startar i dag. No er de i gang! :) Det er godt når ein startar å merke at kiloa forsvinn -ein ting er kva vekta visar, men når buksa blir behagelig i staden for trang er ein virkelig der ein skal vere! Vi må tenke fram mot det øyeblikket alle saman.

 

Eg veltar meg i det usunne ein dag til men så er det MASSIV nedtrapping. Sidan eg ikkje følger noko kurs har eg ikkje tru på at eg greier -1 kg i veka akkurat, men så har eg då betre tid også. Går for -5 kg før påske (slutten av mars). Eg må lage meg ein kosthaldsplan (eg har bl.a. aldri fått til brødskiver på 30 g, og er dessverre lite glad i sunt pålegg...), og ein treningsplan.

 

Skal investere i tredemølle, har nokon eit godt tips? Eg betalar gjerne for noko som er bra men særleg meir enn 10 000,- blir ikkje aktuelt. Skal ringe den lokale sportsforretninga i morgon og høyre kva dei kan skaffe, elles har eg jo sett på sportsmaster men det er kjekt å ha ein lokal butikk å gå tilbake til viss der skulle vere problem med apparatet.

 

No er det på med kleda og ut i sola på trilletur med minstemann! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

God dag folkens! Jeg var gått opp litt mer enn jeg trudde i morrest, 75,3 viste vekta :unsure: Så nå er det full skjerpings! Jeg har lagt meg på meny 3 med 1900 kalorier siden jeg fullammer. Jeg vil jo ikke slanke meg når jeg ammer, bare legge om kosten litt og ikke spise masse sjokolade daglig :P Lykke til folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på vekta i går fikk jeg en liten overraskelse, nøyaktig en kilo mer en jeg var sist jeg veide meg!! Jeg begynte veldig godt i går med registrering av mat, men det ble vanskelig å følge opp når vi skulle feire nyttårsaften hos min søster. Ut over kvelden følte jeg meg som den festbremsen, siden jeg ikke rørte alkohol.

 

Jeg bestemte meg derfor for ett glass eller to med rødvin, etter det var det i grunn gjort, det ble litt snaks og andre godsaker som ble servert. Ikke syns jeg det var så enkelt å takke nei till speilegg og bacon da jeg stod opp i dag heller. :(/>/>

 

Men nå er jula definitivt over, og heldigvis så tok jeg med alt julegodt og rester av julekaker til selskapet i går og ingen ting ble med hjem igjen i dag B)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Når jeg gikk på vekta i går fikk jeg en liten overraskelse, nøyaktig en kilo mer en jeg var sist jeg veide meg!! Jeg begynte veldig godt i går med registrering av mat, men det ble vanskelig å følge opp når vi skulle feire nyttårsaften hos min søster. Ut over kvelden følte jeg meg som den festbremsen, siden jeg ikke rørte alkohol.

 

Jeg bestemte meg derfor for ett glass eller to med rødvin, etter det var det i grunn gjort, det ble litt snaks og andre godsaker som ble servert. Ikke syns jeg det var så enkelt å takke nei till speilegg og bacon da jeg stod opp i dag heller. :(/>/>/>

 

Men nå er jula definitivt over, og heldigvis så tok jeg med alt julegodt og rester av julekaker til selskapet i går og ingen ting ble med hjem igjen i dag B)/>/>/>

 

Nei, detta er ikke lett. Jeg er blitt anbefalt at ett av mine måltier kan være egg og f.eks noen få skiver bacon uten brød, for jeg spiser så mye brød ellers.. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>/>/>

 

Jeg vil også være med. Jeg skal ikke gå på kurs både fordi jeg kan dette i teroien, og vil heller bruke kvelden som ville gått til kurs, på en treningsøkt :)/>/>/>/> Jeg trenger noen å snakke med underveis for å beholde motivasjon, utveksle erfaringer med osv. Det blir mye lettere og mer forpliktenede, når vi følger hverandre.

 

Jeg er en tobarnsmor på 37 år. Har gått på Grete Roede-kurs tidligere og gått ned, men kom aldri i mål med de siste 5 kg. Og har over tid gått opp igjen noen kg. Jeg er 170 sm høy og veier nå 77 kg. Målet er 68 kg

 

Jeg er flink med trening, og spiser i utgangspunktet veldig sunt. Men jeg spiser for mye kalorier, fordi jeg fyller på ikke fullt så sunn mat fra etter middag og utover. Stort søtsug! Dette søte fører til svingende blodsukker, noe som gir meg hodepine, lavt energinivå og svingende humør :blink:/>/>/>/>

 

Er klar for veiing 01.01.13 :)/>/>/>/>

Jeg kan også dette i teorien, men jeg trenger sårt den oppfølgingen som jeg får ved å gå på kurs. Jeg har valgt nettkurs nettopp for å spare litt tid, jeg må kjøre et lite stykke for å komme meg til kursstede så det ryker fort to timer per kveld.

 

Det du skriver om å spise sunt, trene, med påfyll av ikke fult så sunn mat fra ettermiddagen og utover kvelden, er prikk lik en "normal dag" for meg også ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, detta er ikke lett. Jeg er blitt anbefalt at ett av mine måltier kan være egg og f.eks noen få skiver bacon uten brød, for jeg spiser så mye brød ellers.. Hmm...

 

Så bra at jeg droppa brød til da B) Men det hjelper nok ikke, det ble noe snaks også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er en dame på 44 som lurer på om det er plass til meg også her inne? Jeg er 166 høy og 70,8 kilo er dagens vekt. Jeg ønsker å komme meg ned til trivselsvekta på 64-65 kilo, men er en uforbederlig godtegris med mangelfulle evner til å begrense meg når kakefatet eller godteskåla kommer på bordet.

 

Målet er å få sunne og gode vaner, og være et godt eksempel for ungene. De fortjener en sunn og glad mamma som er fornøyd med seg selv. Det er så mye lettere å få det til når man er flere sammen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Går det greit at jeg henger meg på dere?

Jeg er 27 år og i høst har jeg gått to kurs med Aktiv stram opp, og har kommet godt i gang med treningen. Siste veiing i begynnelsen av desember viste 62,6 kg (om kvelden), men etter det har jeg vært tilnærmet stilesittende i nesten en måned nå. At jeg har spist julemat og godterier hver dag har ikke akkurat hjulpet på, så da jeg veide meg i morges viste badevekten 64,1 kg :(.

 

Jeg er 164 høy og har satt min trivelsvekt på 58 kg, men dette blir muligens justert etter hvert. Jeg skal gifte meg i sommer, og håper å komme under 60 kg lenge før den tid. Jeg har meldt meg på et Hold vekten spinning-kurs. Matveiing og trening er noen lunde under kontroll, men jeg trenger å vite at jeg må svare for noen en gang i måneden.

 

Jeg ser frem til en treningsfylt og lettere vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med? Er 28 års tobarnsmor med 168 lange og nå etter julen ca 66 kg tung! var ned på 62 i sommer men så gikk det så sakte nedover at motivasjonen stoppa og i jula har jeg vært matmoms! vil ned til 58 til sommeren... må prøve å trene en del for føler at kroppen "sagger"!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...