Gå til innhold

Noen som vil slå følge med meg?


Gjest Småbarnsmor
 Share

Anbefalte innlegg

ned 0,6 kg.. er igrunn god start det! Kjempeflinke dere andre har vært også og står det stille kan det rase masse neste uke.. vektnedgang er uforutsigbart ja! ellers lite trening.. tar det igjen når jeg er frisk igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LykkeligSomLiten

Så flinke dere er alle sammen!

 

Litt stille her inne om dagen, håper det går bra med alle.

 

Selv har jeg klart å holde meg unna godis og usunn mat, men har ikke klart å komme meg på treningssenteret enda. Støttemedlem per dags dato.

 

MEN, i dag var jeg tøff i trynet et lite øyeblikk og meldte meg på I Form løpet i juni. 10 km :P Så da er det bare å sette i gang og trene seg opp på tredemøllen. Tenkte at jeg trengte et mål og trene mot for å komme meg på gymmet, funker ikke i lengden og trene på måfå for min del.

 

Og så har jeg bestilt meg rockering! Noen som har prøvd det før? Erfaringer?

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må innom på laurdagskvelden for hjelp til å stå imot potetgullposen som mannen meskar seg med borte på den andre sofaen... :angry: Eg har ete ein porsjon skogsbær med vaniljekesam, greitt nok men liksom ikkje det same. (Ærlig talt er det altfor surt og treng ein del sukker for å bli ein fullgod dessert... ;) )

 

Eg er ikkje heilt fornøgd med veka så langt, har nok slappa litt for mykje av ja! Har ikkje ete godteri og slikt akkurat (med unntak av ein bolle som redda livet mitt på handletur med to ungar i dag), men eg et generelt for mykje til kvart måltid mtp størrelsen på brødskivene og middagsporsjonane. Viss resultatet på tysdag ikkje blir bra skal eg skjerpe meg. Alternativet er jo ei lenger slankeperiode og det fristar ikkje så veldig... Men eg håpar eg klarer å legge om kosthaldet litt på sikt sjølvsagt.

 

No er det to dagar til veging -hald ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smarty Pants

Jeg slår gjerne følge med dere. Tobarnsmor med tilbøyelighet til sjokolade! Fødte min andre sønn i september og fullammer. Vekta viser nå 74 kg. Målet er 65.

Jeg har valgt meny 2, 1600 kalorier hver dag. Må få tak i en kjøkkenvekt... ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen!

 

Litt stille her inne om dagen, håper det går bra med alle.

 

Selv har jeg klart å holde meg unna godis og usunn mat, men har ikke klart å komme meg på treningssenteret enda. Støttemedlem per dags dato.

 

MEN, i dag var jeg tøff i trynet et lite øyeblikk og meldte meg på I Form løpet i juni. 10 km :P/> Så da er det bare å sette i gang og trene seg opp på tredemøllen. Tenkte at jeg trengte et mål og trene mot for å komme meg på gymmet, funker ikke i lengden og trene på måfå for min del.

 

Og så har jeg bestilt meg rockering! Noen som har prøvd det før? Erfaringer?

 

God helg :)/>

 

Jeg har rockering, og har brukt den mye i perioder. Problemet er at vi er litt trangbodde, så det eneste stedet det er plass til å rocke er rett foran peisen midt på stuegolvet. Der er det sikkert 35 varmegrader når vi fyrer nå om vinteren, og jeg blir et underlig skue for resten av familien. Når jeg rocker er det praktisk å bare ha på truse og bh fordi klærne vrir seg rundt. Dere kan jo tenke dere tenåringsdatterens reaksjon når trinne mamma står halvnaken foran peisen og rocker så svetten siler. Men rocking er bra, det er moro, og man kan f. eks. se på tv samtidig. Om sommeren er det ypperlig å ta den med ut, og jeg tror den gjør godt for både rygg og mage. Håper du blir fornøyd, LykkeligSomLiten. (Kan hende du må påregne noen blåmerker sånn i starten. Den kan være litt hardhendt til å begynne med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Rockering skal være effekt har jeg hørt. Av erfaring med at jeg er dårlig med hjemmetrening, har jeg ikke skaffet meg en selv. Men har prøvd, og kan skjønne at det må være effektivt. Men det gjorde litt vondt, ja :o

 

Jeg har hatt en veldig bra uke mandag-fredag kostholdsmessig. Men i går og i dag har det ikke blitt like bra. Kalorimessig holder jeg meg der jeg skal, men innholdet i kaloriene desse sagene derimot...Kino i går med popcorn og litt smågodt og kaffibesøk i dag med deilige skillingsboller. Helgene er absolutt de vanskeligste å holde seg. Blir spennende med veiing tirsdag, ja .

 

Ellers er min nye kveldsmat-favoritt gresk yoghurt med bær. For å søte bærene bruker jeg stevia.

 

Ellers har jeg funnet ut at tipset for å holde igjen på kaloriene er å unngå brødskiver, og heller spise knekkebrød eller salat til lunsj. Men må passe på å ha proteinrikt pålegg eller protein-produkter i salaten. Blir da mer mett og unngår søtsug. Det med det enorme søtsuget er utrolig deilig å slippe. Og for min del viste det seg at det å spise mer, dvs, nok, protein gjorde susen. Jeg har fortsatt lyst på søtt, men ikke så ekstremt sug, slik at jeg klarer å motstå de, eller enten en bit mørk sjokolade eller frukt er nok.

 

Ha en fin uke alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår gjerne følge med dere. Tobarnsmor med tilbøyelighet til sjokolade! Fødte min andre sønn i september og fullammer. Vekta viser nå 74 kg. Målet er 65.

Jeg har valgt meny 2, 1600 kalorier hver dag. Må få tak i en kjøkkenvekt... ;)/>/>/>

 

Hei og velkomen! :)

 

Vil ikkje trakke på nokon tær ved å blande meg for mykje, men eg trur kanskje du bør legge deg på litt fleire kaloriar om dagen. Når du fullammar brukar du ca 500 kcal ekstra om dagen (http://www.lommelegen.no/legesvar/slanking-under-amming-0) og det må du ta med i reknestykket! Eg håpar du tek det litt med ro med tanke på miljøgiftene som blir frigitt i kroppen ved vektnedgang og som baby får i seg med mjølka, og med tanke på å halde oppe mjølkeproduksjonen. http://www.greteroede.no/rdogtips/helse/1641792.o2.html

 

Mange som har fulgt GR veit også at ein som regel ikkje får noko godt resultat heller når ein et for lite...

 

Beklagar innblanding, måtte berre sei ifrå... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Hei folkens.

Fysj, jeg har sprekki litt, har hatt sykt barn, så når kvelden har kommet har jeg vært utkjørt og tydd til litt godis :( Men, full skjerpings! Jeg takka nei til dessert når vi var hos familien til svigers i dag, og holdt meg unna godiset nårj eg hadde lyst på det!

 

Velkommen til nye som følger med. Hvis du fullammer bør du ligge på 1900kalorier, for man bør ikke gå ned mer en 0.5 kg i uka da :)

Jeg fødte også i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Dagens vekt er 69,2, og jeg er superhappy! :D/>

 

Wow! Dødsbra!!

 

Trener du mye?

 

Ned 0,6 kg her. Fornøyd, selv om det kunne fått lov til å være mer ;) Men det er ned.

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka hadde jeg ca. 7 trimpong slik det er anbefalt. Noe mer klarer jeg ikke få til, for jeg har en travel hverdag. Denne uka blir det nok heller lite trening da den må vike plassen for andre aktiviteter.

Jeg har løpt endel på tredemølle, og det får nok opp forbrenningen. Siden jeg hadde stillstand forrige uke (til tross for iherdig flinkhet) er ukesnittet på 0,8 kilo ned, og det er jo bra.

 

Ha en fin-fin tirsdag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba giraffe og Lykkeligsom liten :)

giraffe jeg gleder meg til å runde (nedover) det magiske tallet 70.

 

Jeg var spent på målingen idag. Men dette så bra ut -0,7 kg og -3,5 cm B)

Ble ikke all verden trening forrige uke. Var ikke helt frisk noen dager. Men nå kjenner jeg at jeg er klar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sillymommy

Hei,

 

Vet jeg er litt seint ute, men kan jeg vaere med og? Jeg er 31 aar og har totalt gaat ned rundt 20 kilo med Roede metoden. Jeg aldri kom helt i maal, og naar har jeg lagt paa meg 5 kilo. Har lyst til aa gaa ned rundt 10 kilo (fra 70 kg til 60 kg).

 

Jeg jobber fulltid, har en veldig aktivt 3 aaring, og trener 2-3 ganger i uken. Jeg elsker aa bake, og klarer ikke aa slutt aa spise cupcakes, cookies og alt som har smeltet ost paa :blink: I uke dagene klarer jeg meg ok, men naar kveldene og spesilet helgene kommer er det veldig vanskelig aa ikke gi inn til alle fristene...

 

Dere virker saa positive innstilt og flinke :)

 

Jeg mangler Norsk bokstaver paa min keyboard, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Velkommen til deg sillymommy :)

 

Her er også helgene de vanskeligste. Skeiet ut noe mer en planlagt både fredag kveld og i går, lørdag. Men har hentet meg inn igjen i dag. Trodde det skulle bli så mange trimpoeng denne uka, men det har blitt mange små økter, og bare et par dager uten noen form for trening.

 

Veldig spent på tirsdagens måling, både med tanke på utskeielsen fredag og lørdag og noe mindre aktivitet enn planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. Eg har fått rigga til tredemølla på "trimromet" etter mykje strev og møye, og har innvia den med å springe 3000-meteren på tid. Faktisk overraskande greitt å springe, og tida var ikkje så ille, men gjett om eg er uggen no... Bør vel ta det litt meir med ro etter lang tid med treningsfri.

 

Ser elles ikkje fram til veging i morgon etter litt for mange utskeielsar denne veka. Det er så vanskeleg å ete små porsjonar når ein er svolten! Og så er det mannen som lagar middag og eg kan ikkje be han lage slankemat.

 

Men no er iallefall trimmuligheitene på plass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Heisann.

 

Her har det gått greit siste uken. Selv om det har vært lite fristende å gå ut døren i denne kulden har jeg likevel klart å skvise inn 4 treningspoeng. Middels fornøyd med det, men det er de første treningspoengene på noen måneder for å si det sånn. :P

 

Når det gjelder vekten, så ble jeg rett og slett litt grinete i morges. Ned 100 gram siden forrige uke.. Men jeg har en følelse at det kan være fordi jeg har begynt å trene (løpe på møllen), og kanskje har spist litt mye salt i helgen. Fordi jeg har jo ikke spist noe annerledes, og har vært veldig nøye med kaloriene.

 

Noen som har peiling? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSL: Då eg gjekk på kurs var det ofte folk gjekk ned bittelitt ei veke (eller ikkje i det heile) og så ganske mykje veka etter. Det kan jo hende du får god uttelling neste gong! Ein del salt i kroppen kan også ha litt å seie.

 

Eg har akkurat ete riskrem til dessert... Latar som ingenting. Eg berre MÅTTE. Det var forresten verdt det. :P

 

Å, som eg gler meg til å kunne ta på vårkleda og føle at dei sit fint! Den nye, lekre korte skinnjakka som eg følte satt akkurat litt for godt i fjor -og den kule buksa eg brukte sommaren 2010 men som berre akkurat gjekk på i fjor... Ikkje så fint med megabulkar over pølseskinnbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...