Gå til innhold

Noen som vil slå følge med meg?


Gjest Småbarnsmor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LykkeligSomLiten

Hei!

 

Er det plass til meg også her? :)

 

Jeg er en jente på 26 år, som for tiden føler at jo mer jeg prøver å ta av, jo mer legger jeg på meg :P

 

Jeg veide i morges 67,6 kg, som er det meste jeg noengang har veid. Målet mitt er i første omgang å komme under den magiske grensen, 60-tallet, og det ultimate målet er ca 55. Jeg er bare 160 cm :D

 

Jeg har hatt spysyken selv de siste dagene, men det kom fort på igjen når matlysten kom tilbake. Blæ.

 

Jeg har en veldig stillesittende jobb på kontor, så må ta meg selv i nakken og komme meg på treningssenteret igjen.

 

Har vi en felles veiedag?

 

Gleder meg til å følge dere, og være med og motivere hverandre!

 

Klem fra LykkeligSomLiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så kjekt at vi er blitt så mange her.

 

I dag har jeg hatt veldig gangsperr etter treningen i går. Sånn går det når det er lenge siden man hadde en skikkelig treningsøkt B)

 

Er veldig motivert til å klare dette. Men sliter med noen sjokoladerester i hus. Det er mørk sjokolade-70 % og jeg krangler litt med meg selv om det er lov å spise litt av det daglig, eller det skal droppes helt. Det smaker jo så fantastisk godt, og spesielt etter middagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er veldig motivert til å klare dette. Men sliter med noen sjokoladerester i hus. Det er mørk sjokolade-70 % og jeg krangler litt med meg selv om det er lov å spise litt av det daglig, eller det skal droppes helt. Det smaker jo så fantastisk godt, og spesielt etter middagen :D/>

 

Eg har det same problemet med sjokolade -drikk jo alltid kaffi etter middag men den smakar ikkje så godt heilt åleine... Eg tenker at eg vil gi meg lov til ein liten bit eg, og så kan eg velge å stå over dei dagane eg ikkje "treng" sjokoladen. Har gjort det slik før, og då slepp eg dårlig samvittigheit når eg unnar meg den vesle biten og når eg hoppar over den blir eg veldig fornøgd med meg sjølv. ;)

 

Eg ser elles at eg slit med å få skrive ned alt eg et kvar dag (etter to dagar...). Er streng med meg sjølv når eg lagar til alle andre måltid enn middag så eg veit at dei måltida er ok, men mannen lagar all middag for tida (han er heime i perm) og eg driv ikkje med veging så middag blir nok eit svakt punkt.

 

Men men, ein ser jo korleis det går etter eit par veker, og så kan ein gjere justeringar der ein trur det er nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Så hyggelig med mange nye her inne! :) Dere er velkommene :)

 

Felles veiedag kan være motiverene, jeg veide meg på tirsdag, og tenkte jeg skulle veie meg til tirsdagen igjen, noen som er med på det?

 

Det er vanskelig å ha selvkontroll merker jeg, men er i det minste ærlig og oppgir hva jeg har spist her inne ;) I det minste merker jeg at jeg er mer bevisst. Kuttet ned på brødet, spiser knekkebrød. Tar en sjokoladebit, ikke 10 ;) Så det går jo riktig vei:) Og frukt- og grøntmåleren er jo bare supermotiverende!! :)

 

Hvordan har dagen deres vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har jo gått bra.. siste sunt og ofte og nok grønnsaker men jeg jobba seinvakt idag og da ble det ikke middag som førte til et matsug på jobb. Der var det jo selvfølgelig en del sjokolade etter jul så jeg spiste jo litt av det da og en kollega smurte noen lefser med sylte som var vanskelig og motstå men men... imorgen blir det bedre!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med omgangssyka i hus, har jeg ikke spist så mye i dag, men det jeg har spist har vært sunt. Spiste sunt og variert i går ogå, så her er vi i gang :P Er med på veiedag på tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med mange nye her inne! :)/> Dere er velkommene :)/>

 

Felles veiedag kan være motiverene, jeg veide meg på tirsdag, og tenkte jeg skulle veie meg til tirsdagen igjen, noen som er med på det?

 

Det er vanskelig å ha selvkontroll merker jeg, men er i det minste ærlig og oppgir hva jeg har spist her inne ;)/> I det minste merker jeg at jeg er mer bevisst. Kuttet ned på brødet, spiser knekkebrød. Tar en sjokoladebit, ikke 10 ;)/> Så det går jo riktig vei:) Og frukt- og grøntmåleren er jo bare supermotiverende!! :)/>

 

Hvordan har dagen deres vært? :)/>

 

Jeg veier meg også på tirsdager, så jeg er med på den :) Jeg har ikke registerert så mye hva jeg spiser, men siden jeg har vært aktiv på forumet tidligere, vet jeg jo godt hva som er nok... Jeg forsøker også så godt jeg kan å kutte med på vanlig brød. Holder meg til Ryvita knekkebrød og Fedon brød med solsikkekjerner. Egentlig tror jeg kanskje at jeg er litt intolerant for hvetemel, så det kjennes godt for kroppen å kutte ut vanlig brød.

 

I går kveld merket jeg at søtsuget faktisk var mindre! Har (nesten) holdt meg helt unna sukker siden nyttårsaften, men nå kommer helgen,- ukas store bøyg. Jeg synes liksom jeg fortjener å kose meg da, men det er bare det at jeg blir helt grenseløs og stapper innpå allslags snop og godsaker. Lurer derfor på om jeg denne gang skal prøve å holde meg unna godteri i helgene også, og heller velge sunt snop...Litt vanskelig å erstatte sjokoladen med et sunt alternativ, men lett sjokodrikk (fra Toro eller Regia) med en liten sukett oppi er en ok erstatning har jeg funnet ut.

 

Ha en god helg alle sammen, og lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Jeg mangler selvkontroll :( Er hjemme i permisjon, og nå fant jeg godteposen mens jr sover ;) Jeg registrerer maten for å få litt kontroll på hva jeg egentlig putter i meg. Jeg har omtrent levd på godis og sjokolade før, så har antageligvis høy forbrenning, for er jo ikke tykk. Veide panda ppen jeg spiste nå, tok 90g i steden for kanskje 250g som jeg kunne spist før. Det er en start for meg:) Om en til to uker så spiser jeg kanskje bare godis en til to dager i uka! Det ville jo vært fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også stand! Selv med hjemmelaga pizza og to lite-øl, ender jeg på bare 1700 kcal i dag. Til å være fredda`n er jeg veldig fornøyd med det.

Jeg har endelig kommet i gang med treninga igjen, og det var visst ikke bare meg som starter med gode nyttårsforsetter; spinningsalen var stappfull av folk i alle aldre, og det var kjempedeilig å få opp pulsen igjen.

 

På vei til trening var jeg innom butikken og kjøpte en pose Superchips. Heldigvis glemte jeg den igjen i bilen, og der skal den få ligge til i morgen, selv om tanken var at jeg kanskje skulle ta litt av den i kveld, men ute av syne, ute av sinn.. :) Det gjelder å ikke ha godsaker i huset. Men du og du så mye julegodt det var til halv pris! Jeg gikk standhaftig forbi,- hva skal jeg vel med slikt!!

 

Stå på videre, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også stand! Selv med hjemmelaga pizza og to lite-øl, ender jeg på bare 1700 kcal i dag. Til å være fredda`n er jeg veldig fornøyd med det.

Jeg har endelig kommet i gang med treninga igjen, og det var visst ikke bare meg som starter med gode nyttårsforsetter; spinningsalen var stappfull av folk i alle aldre, og det var kjempedeilig å få opp pulsen igjen.

 

På vei til trening var jeg innom butikken og kjøpte en pose Superchips. Heldigvis glemte jeg den igjen i bilen, og der skal den få ligge til i morgen, selv om tanken var at jeg kanskje skulle ta litt av den i kveld, men ute av syne, ute av sinn.. :)/>/>/>/> Det gjelder å ikke ha godsaker i huset. Men du og du så mye julegodt det var til halv pris! Jeg gikk standhaftig forbi,- hva skal jeg vel med slikt!!

 

Stå på videre, damer!

Får liyst til å klikke på "liker", men det var dårlig med den funksjonen her. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Så flinke dere er! :)

 

Jeg syns det er bedre å heller ta seg en liten sjokoladebit i ny og ne, enn å si at det er helt stopp, for så å sprekke fullstendig. Det funker iallefall best for min egen del.

 

I dag er jeg egentlig litt overrasket over hvor greit det har gått, til tross for at det er fredag :D Jeg har faktisk ikke vært fristet til å snoke i skapet en eneste gang. *klapp på skulderen*

 

Mulig jeg bare er så drittlei alt sånt etter julen :lol: Men det skal sies at jeg har kost meg med en kopp lett kakao da.

 

Sånn ellers tenker jeg at jeg har lov til litt fredag/lørdag. Forrige gang jeg gikk ned i vekt spiste jeg gjerne litt saltstenger eller popcorn, og så kuttet jeg opp en dark chocolate nutrilett bar i biter, og hadde som sjokolade hvis søtsunget kom. Funket fint B)

 

Håper dere klarer dere fint i helgen jenter :) Stå på!

 

Er spent på veiedag på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har også bestemt meg for veiedag tirsdag. Spennende!

 

Helgen begynte i går Vanligvis er det starten på sjokolade og bolle-spising hele helga. I går klarte jeg å holde meg unna vanlig snop, men det ble litt mørk sjokolade. Egentlig mer enn jeg hadde tenkt. Har bestemt meg for at jeg nyter en bit etter middag dersom jeg føler for det.

 

Her er vi tidlig oppe både hverdag og helg pga små barn, så frokost blir enkel. Så koser vi oss med en god lunsj når den av oss som sover lenger om morgenen, står opp. Dette har jeg fortsatt lyst å kunne gjøre. Som sagt, så gjort. Grove rundstykker, majones, reker, ost, syltetøy. Og fikk sjokk nå når jeg registrerte :blink: Har ikke mye å å på resten av dagen.

 

Jeg ser virkelig nytten av å registrere alt det jeg spiser. Jeg spiser sunt, men altfor mange kcal.

 

Jeg er for tiden ikke medlem på treningssenter, men lurer på å melde meg inn igjen for å begynne å trene styrketrening igjen. Har hatt en del problemer med vondt/betennelse i nakke og skulder og problemer med vanlig styrketrening. Har derfor lurt på om jeg skal spandere på meg noen timer med personlig trener for å få hjelp underveis slik at jeg gjør ting riktig og ikke gjør vondt verre. Noen som har erfaring med PT?

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at så mange er flinke, det gir motivasjon! :)

 

Eg klarer meg sånn passe trur eg, må nesten vege meg på tysdag og veka etter det for å sjå om eg kan fortsette slik eg gjer (veg ikkje stort men kuttar ut alt av godteri og "unødvendig" mat (unntatt når eg er i besøk, då et eg passelig høflige mengder og kosar meg veldig), et generelt mindre porsjonar, unngår det mest kaloririke osb). Får eg null resultat etter to veker skal eg begynne å vege maten samt skrive opp meir regelmessig

 

Eg kjøpte tredemølle i går! Den kan hentast først om to veker men kan jo slå ihjel tida med å lage til treningsromet. Har matte, vekter og ein terapimaster som eg kan henge i taket. :) Håpar inderlig at eg faktisk skal bruke dette! Eg treng virkelig å trene, føler meg stiv og veldig lite spenstig for tida!

 

I dag skulle eg ut og gå i sola men det blir innedag med febersjukt barn i staden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre tipse om ein kjempegod middag: Del ein squash i to, skrap ut den "våte" innmaten, og fyll med pizzaiola-saus (oppskrift finn du her på GR). Dryss på litt ost, steik i omnen (ca 20 minutt? Osten skal bli gyllen og squashen mjuk... medan du lagar salat) og VOILA; ein supergod og kalorifattig middag som mettar godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Må berre tipse om ein kjempegod middag: Del ein squash i to, skrap ut den "våte" innmaten, og fyll med pizzaiola-saus (oppskrift finn du her på GR). Dryss på litt ost, steik i omnen (ca 20 minutt? Osten skal bli gyllen og squashen mjuk... medan du lagar salat) og VOILA; ein supergod og kalorifattig middag som mettar godt! :)/>

 

Spennende! Dette skal jeg prøve en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Jeg syns denne helga har gått bra! Jeg har spist litt godis(sprakk en god del på antall kalorier den ene dagen), men har vært flink ellers(til og være meg vel og merke). Nå har jeg hentet pandappposen, men gikk inn her sånn at jeg ikke skulle spise noe av den :P Nå skal jeg hente meg en Kiwi, også legge meg etter det! Kanskje jeg greier og holde meg unna den fantastiske røde posen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den oppskriften skal jeg prøve en gang! Helgen min gikk også fint. Skeia ut litt men ikke mye og snikveiing viser litt nedgang. Har hatt store planer om å trene på ski og sykkel masse denne uken for jeg har en del fri men iløpet av natten har halsen snøra seg sammen og snyting er min hobby idag! Tyyypisk!

Ellers har jeg bakt meg grete roedes gjemmelaga knekkebrød og grovt brød så den biten skal være i orden!;)/>

Flink du var som ente opp med en kiwi istedefor småbarnsmor! Veldig lurt å stikke innom her hvis det er noe som frister!;)

 

Ha en fin dag alle sammen!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Jeg er i hvertfall spent på morgendagen! Føler jeg har vært flink, ingen utskeielser :)/> men jeg har selvfølgelig fått besøk av tante rød nå, så kan være hun ødelegger litt... :blink:

 

Lykke til i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

God morgen :)

 

Hvordan gikk det med dere i dag?

 

Her var det nedgang, vekten viste 66,9kr, altså -0,7kg.

 

Fornøyd med det, da gjør jeg noe riktig iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småbarnsmor

Blæ! Sprakk litt igjen i går :( Men, i det minste trente jeg litt da! Jeg har også fått besøk av tante rød for første gang på nesten to år! Sånn går det når man har satt inn spiral, håper den ikke tuller med vekta mi!

 

Men, vekta varierte mellom 75,3(utgangspunktet) og 74,9 alt ettersom hvor på gulvet den sto :Å Så nå har jeg et fast sted til den, og sier meg fornøyd med at jeg har ikke gått opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...

 

Skal eg liksom ha gått ned 1.9 kg...? Har IKKJE vore særleg flink, så tek tala med ei klype salt og prøver å ikkje slappe av denne neste veka. Gode resultat kan vere skummelt for motivasjonen!

 

No ser eg fram til å få tredemølla mi enten denne laurdagen eller neste, sidan det elles blir fint lite trening. Går på cross fit ein gong i veka som er kanonbra trim men det er jo litt lite då. Klarer eg to treningsrunder i veka må eg vere fornøgd med det, men tre hadde vore topp.

 

Stå på vidare alle saman! (På det første kurset mitt gjekk eg ikkje ned i det heile etter første veke med eksemplarisk diett, men eitt kilo andre veka)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Veldig fornøyd med måling i dag: -1,2 kg og -9 cm.

Godt for motivasjonen med god resultat.

 

Dere som ikke er SÅ fornøyde. På mitt første GR-kurs, tok det mange uker før det skjedde noe. Og spesielt hvis du egentlig spiser for lite. Jeg har spist sunt, men for mye (for mange kcal), så da responderer trolig kroppen godt på kcal-reduksjon. Jeg husker jeg lærte på GR-kurs at det var gunstig å holde seg på samme kcal-mengde hver dag. Dersom det er stor variasjon mellom hver dag, så blir kroppen forvirret.

 

Nå har jeg funnet meg en god måltidsrytme. Jeg liker å ha noe å kose meg med om kvelden. Og lurt litt på hva det kunne være. Jeg husker ikke om det var her inne at noen tipset om gresk yoghurt med varme bær på og litt lavkalori-søtning. Nam!! Den yoghurten er kremete og god. Litt iskrem-følelse i munnen. Gleder meg allerede til kveldsmat B)

 

Det jeg strever med er å få nok protein og å få i meg melkerasjonen. Jeg tåler ikke så godt melk. Men håper at denne greske yoghurten skal tåles, siden den gir både protein og melkerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...