Gå til innhold

Slank i løpet av 2013


Gjest Brutva
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det snart nytt år, og nye muligheter. Jeg begynte å endre livsstil i begynnelsen av november, og siden det har jeg gått ned 5 kg. Har fortsatt 15 kg jeg ønsker å få bort :huh:/>

 

Jeg tenkte vi kunne opprette en ny motivasjonstråd for alle oss som går inn i 2013 med godt mot og klar for å bli en slankere utgave av oss selv :D/>

 

Jeg er 20 år gammel, bor alene i en liten leilighet i Bergen og skal begynne å studere nå etter jul.

 

Er det noen flere der ute som er med på å gi hverandre motivasjon og spark i rumpa? :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til nyttårsaften, og jeg gleder meg faktisk til det nye året med nye muligheter. Selv om jeg planlegger at jeg skal begynne 1. januar, betyr det ikke at jeg skal sitte på rumpa frem til det. Så jeg spiser sunt og godt nå i romjula, spiser frukt i stedet for en million julekaker, og i dag dro jeg med han far på en treningstur. :D

2013 kan bare komme, for om 120 dager drar jeg til syden! Og da skal denne kroppen være 15 kg lettere, og den skal være klar for å vise seg i bikini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Hei,

 

Jeg blir gjerne med å gir noen et spark i rompå så lenge jeg får noen selv. Skal prøve meg på egenhånd (gikk på kurs for 2 år siden). 2012 var et veldig godt år på alle måter så litt kilo kom seilende på.

 

Gleder meg veldig til å komme igang. og hva er vel ikke bedre enn å heie på hverandre å ha noen å "svare til" når du driter deg ut.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg blir gjerne med å gir noen et spark i rompå så lenge jeg får noen selv. Skal prøve meg på egenhånd (gikk på kurs for 2 år siden). 2012 var et veldig godt år på alle måter så litt kilo kom seilende på.

 

Gleder meg veldig til å komme igang. og hva er vel ikke bedre enn å heie på hverandre å ha noen å "svare til" når du driter deg ut.

 

:D/>

 

Jeg er 21 ås gammel jente og studerer i Nordens Paris - Tromsø. Har et studie med laaaange dager og mye lesesal. Veldig glad i å bevege meg, men innser at det ikke er nok.. kiloene vil virkelig bare ikke av :/ Gikk GK i høst og gikk ned 5-6 kilo. helt ok fornøyd. da hadde jeg hakket mer å gjøre enn det jeg har nå fram til mars, så føler at nå kan jeg virkelig sette inn støtet. Har meldt meg inn på nettkurs (noen som har erfaring med det? tips?) og jeg starter i uke 2. passer perfekt, for det er da jeg kommer opp til Tromsø igjen. Greit med en ny start :)

 

Jeg vil gjerne være med i en klage/motivasjonstråd med dere - vi er jo i samme situasjon ift. studier, alder osv :)

 

Jeg er 178-179 og veide 83 før jul (har ikke turt å veie meg på nytt enda....)

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Jeg er 21 ås gammel jente og studerer i Nordens Paris - Tromsø. Har et studie med laaaange dager og mye lesesal. Veldig glad i å bevege meg, men innser at det ikke er nok.. kiloene vil virkelig bare ikke av :/ Gikk GK i høst og gikk ned 5-6 kilo. helt ok fornøyd. da hadde jeg hakket mer å gjøre enn det jeg har nå fram til mars, så føler at nå kan jeg virkelig sette inn støtet. Har meldt meg inn på nettkurs (noen som har erfaring med det? tips?) og jeg starter i uke 2. passer perfekt, for det er da jeg kommer opp til Tromsø igjen. Greit med en ny start :)/>

 

Jeg vil gjerne være med i en klage/motivasjonstråd med dere - vi er jo i samme situasjon ift. studier, alder osv :)/>

 

Jeg er 178-179 og veide 83 før jul (har ikke turt å veie meg på nytt enda....)

 

Hilsen meg

 

 

 

Kjenner til at det ikke er lett å kombinere harde studier med slanking. Men ingenting er umulig. Må bare passe kostholdet i slike situasjoner. Vet av erfaring at det er veldig enkelt å ende opp på mac donalds, kina takeaway eller bare et saftig loff horn i kantinen mellom timene.

 

Har ingen erfaring med nettkurs selv, men hører fra andre at det skal være kjempe bra. selvfølgelig passer ikke nettkurs for alle men det er nok et godt alternativ. Så det er jo bare å ønske deg lykke til :D

 

Jeg har heller ikke turd å veid meg enda, er veldig redd for hva vekta kommer til å blinke, men sitter med en tanke om at jo høyere tall vekta viser jo mer motiverte blir jeg for å virkelig sette inn nådestøtet. Jeg har nok lagt på meg oppmot 20 kilo etter jeg sluttet på sist GK kurs, å det er så ufattelig dumt.

 

Jeg har startet i dag, registrerer mat og frukt og vann. Har lagt meg en liten "måltidsklokke" som henger på veggen min her på kontoret, og skal legge inn alarm på telefonen. Jeg må være veldig flink med å spise hver 3 time, ellers stopper forbrenningen min helt opp.

 

Men dette skal vi klare damer, så får dere ønske meg lykke til når jeg kommer hjem! (Mannen har kjøpt hjem badevekt til meg idag) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi er flere :D

Jeg har dessverre ingen erfaring med nettkurs, men som lilletrilletrillet sier, har jeg og hørt mange som er veldig fornøyd med det :)

 

Jeg tenker jeg skal begynne å veie meg på mandag, også følge utviklingen ;)

 

Har vært på trening i dag da :) Litt på ellipsemaskinen og styrke på beina :)

Har dere trent i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Lykke til med veiingen forresten! Krysser fingrene for at den ikke er så gale ;)/>

 

Har ikke trent i dag nei, men hadde meg en styrke økt i går og skal snart ut dørene for å hjelpe ei vennine med å flytte :-) så det blir nok litt styrke med kondisjon idag også, hehe!

 

Vekta viste 114.5 kg så jeg har en go vei å gå, klarer jeg å ta av 30 så er jeg veldig godt på vei tror jeg :-)

Motivasjonen min er på topp og viljestyrken sterk.

Planen er å veie meg hver onsdagsmorgen og ta mål om kvelden samme dag. Finner det mye enklere å holde motivasjonen me å se på mål istedenfor vekt av og til :-)

 

 

Men det som kommer til å være min største utfordring er hverdagskveldene. Er alt for glad i salt og søtt og har et manisk forhold til sjokolade. Tror jeg må ta et lite oppgjør med psyken også for å passe på at både kropp og sinn blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen! Sjokolade, søtt og salt - et sug uten like om kvelden! Men nå har jeg kastet alt ut av huset, slik at jeg ikke kan bli fristet :)

 

Jeg og skal måle meg! Er mye lettere å holde motivasjonen oppe når en ser at målebåndet går nedover :) Har også en bukse som jeg har lyst til å komme inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Ja, nå er alt kastet her også å byttet ut med spinat, tomat, agurk og masse annet sunt "godis". Har også kjøpt inn yoghurt naturel som jeg tilsetter litt oppvarme bær...mmmm himmelsk!

 

Var også innom Rema 1000 å kjøpte en te som heter Morgning Detox. Skal vist være bra for forbrenning og hjelpe kroppen kvitte seg med giftstoffer. Skal prøve den i kveld. *glede*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den teen på butikken, hvordan smakte den? Kanskje jeg også skal kjøpe inn, og prøve. Skader vel ikke etter julens mat...

 

Hvordan har den første uken gått?

Jeg har faktisk fått trent endel, og på matfronten har det gått veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Jeg så den teen på butikken, hvordan smakte den? Kanskje jeg også skal kjøpe inn, og prøve. Skader vel ikke etter julens mat...

 

Hvordan har den første uken gått?

Jeg har faktisk fått trent endel, og på matfronten har det gått veldig bra :D/>

 

 

Den smakte veldig greit iforhold til lukten og utseende. Tenkte at den kom til å smake mye fiber, men smakte lite og med en dryss med sitron saft eller sitronbåt oppi ble den kjempego :D Så den anbefaler jeg, så absolutt.

 

Den første uken har gått veldig bra, vert flink å spist magert, knekkebrød og ingenting snop, sjokolade eller chips som er min største svakhet.

Fått trent en dag denne uken, noe som ikke er veldig bra. men i dag skal jeg ut på tur og blir nok litt på mandag og tirsdag. Jeg har veie dag på onsdager så har et par dager igjen før det er første ukesveiing.

Supert at du har fått trent litt, det er treningen som jeg har vansker med å utføre. Noen tips?

Gjerne jeg trenger å finne meg en treningskompis som er i samme sko som meg.

 

Nå nermer det seg lunsj, rugbrød med makrell i tomat og gressløk. *Naam*

 

Lykke til resten av kvelden og helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kjøpe den teen senere i dag :D

 

Denne uken har jeg hatt motivasjon til å komme meg på trening, men tror det er pga jeg lever i tankegangen "nytt år, nye muligheter". Håper bare denne motivasjonen holder seg over tid :)

 

Nå er det straks lunsj her også :) I dag blir det omelett med masse grønnsaker på meg :)

 

Håper du får en strålende lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk lørdagen for dere?

 

Jeg greide faktisk å holde meg unna alt av snop og chips. Knasket på grønnsaker og dip i stedet :) I morgen er det veiing for meg.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Lørdagen gikk veldig bra :)

Hadde meg en god tur med ei vennina på rundt 11/2 time og det var vaniljekesam med fruktsalat i går.. Nam, kjempe godt.

 

Er glad jeg har veiing på onsdag, så får jeg komt meg skikkelig i rutinen. I helgen er det mye vanskeligere å spise hver 3 time og spise veldig sunt. men det er nå bare en utfordring enn får klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, helgen er spesiell på alle måtet! Men vi skal greie dette :D

 

I dag har jeg sittet i bil stort sett hele dagen, så tenker å ta meg en tur ut nå for å lufte hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Det er sant, helgen er spesiell på alle måtet! Men vi skal greie dette :D/>

 

I dag har jeg sittet i bil stort sett hele dagen, så tenker å ta meg en tur ut nå for å lufte hodet ;)/>

 

 

Åja, her er det game on! Har vært ekstremt snopesjuk i hele dag. Forstår ikke helt hva som gjør det. De serverte marsipankake i kantinen i dag i forbindelse en jubilant, men jeg var sterk å bare gikk fint forbi.. (men det er var forferdelig vanskelig). Huff huff.

 

I dag skal jeg ha litt styrketrening når jeg kommer hjem. Kanskje det blir en liten tur også. Må se om jeg får med meg "mannen" =) Er så mye kjekkere å gå sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper "mannen" blir med deg. Er så mye koseligere og lettere å komme seg ut på tur når man har en turvenn :)

 

Utrolig flink du er som gikk forbi kaken! Det krever selvdisiplin.

 

Jeg spiste litt for mye til middag merker jeg, er stappmett. Trente før jobb i dag da, føler meg flink :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Håper "mannen" blir med deg. Er så mye koseligere og lettere å komme seg ut på tur når man har en turvenn :)/>

 

Utrolig flink du er som gikk forbi kaken! Det krever selvdisiplin.

 

Jeg spiste litt for mye til middag merker jeg, er stappmett. Trente før jobb i dag da, føler meg flink :P/>

 

Må være lovt å spise seg litt god og mett av og til. Man skal jo ikke akkuratt ta livet av seg selv heller.

 

Han ble nå ikke med ut på tur, så jeg heiv meg foran tven med yoga dvdèn og prøvde etter beste evne å følge hun her flotte dama :) Så sikkert helt forferdelig ut, men det var ganske godt:)

Nå har jeg også bestilt meg Zumba, så det gleder jeg meg veldig til jeg får i postkassen! Da blir det nok å trene litt dag og natt ja :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Bestemte forresten i går for at jeg og tar veiedager på torsdag :)/>

 

Håper alle får en super-duper-dag :D/>

 

Så bra med veiedag. Det er alltid er godt utgangpunkt. Jeg har i morgen, å jeg gleder meg faktisk til å se hva som står på. Føler jeg har vært kjempeflink! Synest også at ukene går veldig fort når enn har veiedag en gang i uken. Hjlper på motivasjonen.

Må nå si at jeg ikke har vært så veldig flink med å la være å gå på vekta hver dag, men nå etter i morgen skal jeg la være å gå på vekta før veiedagen. Kjenner på meg at jeg kan bli veldig syk av å hoppe oppå hver eneste dag.

 

Akkuratt nå går jeg på kontormølla her på jobb. for øyeblikket ligger jeg på 4 km/t og har gått i 30 min. så nå trapper jeg ned til 2,5 km/t de siste minuttene. KAn jo ikke være helt svett og ekkel når man er på jobb heller.

Men guu så godt å få brukt kroppen sin litt her også, istedenfor å sitte dagen lang.

Nå fikk jeg melding om at zumba pakken min er blitt sendt fra CDON, så nå er det bare å vente.

Blir så kjekt. gjerne jeg må filme meg får å så filme igjen om 6 mnd, se fremgang.

 

 

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig smart med tredemølle på jobb! Deilig med litt mosjon mellom alt arbeidet som skal gjøres! Jeg gikk meg faktisk en liten tur i lunsjpausen :)

 

Kjenner til den"syken" med å gå på vekta hver dag. Farlig tiltrekning, også blir jeg så opphengt i tallet :P

 

Du kan godt legge ut filmen av deg danse zumba, hihi, så kan vi bedømme fremgangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Så utrolig smart med tredemølle på jobb! Deilig med litt mosjon mellom alt arbeidet som skal gjøres! Jeg gikk meg faktisk en liten tur i lunsjpausen :)/>

 

Kjenner til den"syken" med å gå på vekta hver dag. Farlig tiltrekning, også blir jeg så opphengt i tallet :P/>

 

Du kan godt legge ut filmen av deg danse zumba, hihi, så kan vi bedømme fremgangen ;)/>

 

Aah,nå har jeg akkuratt komt meg hjem fra dagens tur. Gu så herlig å gå om kvelden, alt er så rolig å lite folk. Helt nydelig.

Deilig å tenke på at jeg egentlig har hatt 2 treningsøkter i dag, føler meg veldig flink :D

 

Nå tenker jeg at det er på tide å ta noen motivasjonsbilder for å henge opp på innsiden av skapdøren! litt trist, litt glede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...