Gå til innhold

Slank i løpet av 2013


Gjest Brutva
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lilletrilletrillet

Hurra :-D

 

I dag har jeg veid meg. Tok det i dag morges for å ha minst mulig klær og minst mulig i magen. (så nå blir det morgning hver gang for å ikke ødelegge motivasjonen) og plutselig sto det 122 kilo.

Jeg har pokker meg gått ned hele 2,5 kilo på 1 uke. Er kjempe fornøyd. :D

Å nå er det bare 2 kilo igjen til mitt første delmål som vil si farging av hår :D Aaah, skal bli så herligt.

 

Nå er motivasjonen på topp og denne gangen skal jeg klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg skulle hive meg med her jeg og, trenger litt ekstra motivasjon. Jeg er 25 år og studerer i Bergen. Tatt lang juleferie og vært hjemme hos foreldre og kjærestens foreldre, da er det vanskelig å få til trening og bestemme maten selv. Så gleder meg til jeg er tilbake i Bergen i morgen og kan fortsette de gode vanene jeg fikk inn før jul:) Gikk på aktiv-kurs før jul. Gikk bare ned 2-3 kg, og 15 cm. Veier nå ca 60 kg, er 157 cm høy. Målet er 55-54 kg. Lenge siden jeg har vært under 60 kg, så vet ikke helt hva som passer for meg. Er dermed ikke så mye jeg skal ned, men har PCOS (en hormonforstyrrelse) og ustabilt blodsukker, så det er ekstra vanskelig å holde vekten og gå ned i vekt, samtidig som det er ekstra viktig å holde en lav vekt og ha sunne vaner.

 

Problemet mitt er ikke at jeg spiser så mye, heller at jeg har ødelagt forbrenningen med å spise så lite, ligger ofte på bare 800 kcal dagen. Skal ligge på 1300. Så nå tvinger jeg meg til å spise hver 3. time selv om jeg ikke er sulten. Ikke vært så flink de siste ukene da :P Ellers er jeg veldig glad i rødvin og sjokolade, så det er nok svakhetene mine. Men håper et kurs til og forumet kan hjelpe meg til å være litt streng med meg selv, og forhåpentlig nå målet :)

 

Har veiedag på onsdager (begynner neste onsdag når jeg begynner på kurs)

Håper vi kan motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du blir med oss amilia, velkommen :D Er så mye bedre når vi kan hjelpe og motivere hverandre til en lettere hverdag ;)

 

Jeg har selv PCOS, så vet hvor vanskelig det er å gå ned i vekt med den, og holde seg nede. Jeg har funnet ut at hvis blodsukkeret får svinge som det vil, går det i hvert fall gale. Så nå er jeg blitt veldig flink til å spise hver 3-4 time, også spiser jeg mat som ikke påvirker blodsukkeret i særlig stor grad.

 

Jeg har jo veiedag på torsdag, så i dag måtte jeg opp på vekta. 75,1 kg. 5 kg ned siden sist jeg sto på vekta :o 10 kg igjen til målet mitt :D Dette lover bra, ut på tur i kveld i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Så hyggelig at du blir med oss amilia, velkommen :D/> Er så mye bedre når vi kan hjelpe og motivere hverandre til en lettere hverdag ;)/>

 

Jeg har selv PCOS, så vet hvor vanskelig det er å gå ned i vekt med den, og holde seg nede. Jeg har funnet ut at hvis blodsukkeret får svinge som det vil, går det i hvert fall gale. Så nå er jeg blitt veldig flink til å spise hver 3-4 time, også spiser jeg mat som ikke påvirker blodsukkeret i særlig stor grad.

 

Jeg har jo veiedag på torsdag, så i dag måtte jeg opp på vekta. 75,1 kg. 5 kg ned siden sist jeg sto på vekta :o/> 10 kg igjen til målet mitt :D/> Dette lover bra, ut på tur i kveld i hvert fall!

 

5 kilo på 1 uke? WOOOOOW :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrine00

Hei!

 

Jeg henger meg gjerne på her, om det er greit for dere? :)/>

 

Er også student i Bergen, og har tidligere gått på nettkurs med grete roede! Det fungerte veldig fint og var overraskende motiverende, spesielt passet det inn i en travel hverdag hvor det muligens er vanskelig å få presset inn faste kursdager. Jeg gikk ned 6 kg i løpet av de åtte ukene, og var kjempefornøyd! Det som var utfordrende, var å ikke "sprekke" etter kurset var ferdig..

 

Dessverre var jeg ute med en fotballskade i et halvt år (i tillegg til at kostholdet ikke hele tiden var som det burde), noe som satte sitt preg på vekten.. så nå er jeg tilbake i 2013 med ambisjoner om å komme meg ned i trivselsvekten igjen, OG holde meg der :D/>

 

Hadde vært kjempekjekt å kunne gjøre det sammen med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrine00

Selvfølgelig Katrine00, bare koselig med flere som kan motivere hverandre. :D/> Velkommen i gjengen!

 

Noen som har treningsplaner for i dag? :)/>

 

 

Så flott :D Tusen takk!

 

I dag kjente jeg meg sliten etter en styrkeøkt i går, og har planlagt en lengre løpetur i morgen, så jeg tok beina fatt og gikk meg en tur på en liten time (faktisk er det SOL her i Bergen i dag, så det må nytes). Føler at jeg av og til trenger en roligere dag, og det blir uansett en del gåing på jobben i kveld ;) Håper alle dere andre har en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linasa88

Hei! :)

 

Fint med flere som meg... Hehe... :P Slenger meg gjerne på tråden her...

 

Er 24 år, har en sønn på 2 år. Mistet min mor i 2007, og etter alt detta har vekta rast i været... Fra å veie rundt 60 kilo til 85 kilo på det meste.

 

Jeg syns det er utrolig vanskelig og endre kostholdet og begynne og trene, men har nå virkelig tatt meg selv i nakken for å få forandring og bli slankere og ha en bedre følelse med meg selv og få en lettere hverdag... :)

Akkurat 1 uke igang i dag, og veier da 80 kilo. Gått ned 3 kilo på denne uken! woho... :)

 

Jeg er på dag 5 av 30, med trening av 30 days of shred med Jillian Michaels. i tillegg trener jeg noe på gåmaskin. Hva trener dere andre, noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du blir med oss amilia, velkommen :D/> Er så mye bedre når vi kan hjelpe og motivere hverandre til en lettere hverdag ;)/>

 

Jeg har selv PCOS, så vet hvor vanskelig det er å gå ned i vekt med den, og holde seg nede. Jeg har funnet ut at hvis blodsukkeret får svinge som det vil, går det i hvert fall gale. Så nå er jeg blitt veldig flink til å spise hver 3-4 time, også spiser jeg mat som ikke påvirker blodsukkeret i særlig stor grad.

 

Jeg har jo veiedag på torsdag, så i dag måtte jeg opp på vekta. 75,1 kg. 5 kg ned siden sist jeg sto på vekta :o/> 10 kg igjen til målet mitt :D/> Dette lover bra, ut på tur i kveld i hvert fall!

 

Ikke at jeg unner noen å ha PCOS, men så bra å høre om andre unge som har det og kan skjønne hva det innebærer :) Det er sant det, så jeg må bare passe på å spise selv om jeg ikke føler meg sulten, alltid ha med noe sunn niste osv. Sånne små smoothies og knekkebrød har blitt fast inventar:) Du har jo i alle fall vært kjempeflink, 5 kg på to uker, det er veldig bra! Hjelper på motivasjonen tenker jeg :) Har du noen konkrete tips til mat som ikke påvirker blodsukkeret så mye? Spiser kun ekstra grovt brød, ikke noe lyst brød, men kunne nok trengt noen flere tips.

Sjekket kveldsvekt med klær da jeg kom tilbake i kveld, og har i alle fall ikke gått opp, puh, nå blir det bare spennende å se på onsdag. I morgen skal jeg kjøpe treningskort på SiB, ingen grunn til å utsette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)/>

 

Fint med flere som meg... Hehe... :P/> Slenger meg gjerne på tråden her...

 

Er 24 år, har en sønn på 2 år. Mistet min mor i 2007, og etter alt detta har vekta rast i været... Fra å veie rundt 60 kilo til 85 kilo på det meste.

 

Jeg syns det er utrolig vanskelig og endre kostholdet og begynne og trene, men har nå virkelig tatt meg selv i nakken for å få forandring og bli slankere og ha en bedre følelse med meg selv og få en lettere hverdag... :)/>

Akkurat 1 uke igang i dag, og veier da 80 kilo. Gått ned 3 kilo på denne uken! woho... :)/>

 

Jeg er på dag 5 av 30, med trening av 30 days of shred med Jillian Michaels. i tillegg trener jeg noe på gåmaskin. Hva trener dere andre, noen tips? :)/>

 

Hei! Skjønner at slikt kan få sine utslag ja, sånt er veldig trist. Men så bra du nå har tatt et valg, er man fornøyd med seg selv har man det mye bedre :) Det var jo en veldig bra start da! :)

 

Kjenner til at det er vanskelig å komme i gang, men det blir faktisk lettere etter hvert, kroppen merker liksom at det er godt for en:) Så hold ut :) Får nok litt ny start-periode nå etter lang ferie, men skal komme meg gjennom den..Også prøvd 30 days shred, men glemte den liksom bort :blink: Har den nok fortsatt et sted, kanskje jeg skal ta den frem de dagene jeg ikke orker ut. Jeg går på aktiv Roede-kurs og trener corebar der, ellers trener jeg fast yoga og på ellipsemaskin, og prøver av og til litt forskjellig som pilates og aerobic, og skal prøve meg på zumba (utsatt det siden jeg ikke eier koordinasjon). Greit med litt variasjon syns jeg, så jeg ikke går lei :) Har også en liten stepmaskin fra Roede-butikken hjemme, som jeg går på mens jeg ser på en tv-serie, veldig greit :)Prøver også på litt styrke innimellom, men sannheten er at jeg synes det er litt kjedelig...heldigvis er det styrketrening på corebaren, lettere å gjøre det sammen med noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Hei alle! Tenkte jeg skulle kaste meg inn her.

 

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer antropologi og sosiologi på siste året i en liten by i England. Jeg er veldig glad i studiet mitt, og liker også å reise - har lyst til å jobbe i utvikling og bistand nå som jeg skal ut i "voksenlivet".

 

Jeg gikk ned 15 kilo mellom Januar og Juni i 2011 ved å gå på Roede-kurs, men så tenkte jeg at jeg skulle klare de siste par kiloene selv - og det gikk ikke så bra. Nå er jeg nesten tilbake der jeg startet, og jeg har bestemt at det er på tide å ta tak igjen og faktisk fullføre denne gangen! Målet mitt er ned hvertfall 10 kilo innen 26. juni, for da har jeg graduation, og jeg vil så gjerne at bildene fra det skal være noe jeg har lyst til å se på og være stolt av lenge fremover. Etter det kan det godt hende jeg fortsetter - et annet mål er å komme i såpass form at jeg kan lære meg å løpe innen slutten av året, fordi jeg har dårlige knær og må både ned i vekt og bygge muskler for å kunne løpe uten store belastningsskader.

 

I tillegg fant jeg ut denne sommeren at jeg er allergisk mot melkeprodukter og heller ikke burde spise mye hvete og korn... så jeg er i gang med å justere kostholdet mitt veldig, siden spesielt melk har pleid å være en stor del av det! Men nå har jeg faktisk begynt å bli vant til soya og ris-alternativer. :)/> Kornet er det verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi er flere!! :D God dag til alle sammen, og ekstra velkommen til dere nyeste :D

 

I dag har jeg vært på styrketrening + jeg gikk til og fra. Ble nesten 2 timer tilsammen. Sier meg meget fornøyd med aktiviteten, og starten på denne helgen :D

 

Håper dere alle nyter soldagen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det lørdag, og har tillatt meg litt lettbrus, sjokolade og pizza. Men så kommer den dårlige samvittigheten snikende..(selv etter en gåtur på 40 min).Tror jeg skal gjøre lørdag til den dagen jeg kan bruke frimerkene, og være streng ellers. Sånn at jeg vet at jeg har lov en dag, men da må jeg være flink ellers. Har laget handleliste på Roede-oppskrifter til neste uke, og skal trene i morgen. Skal en tur på kafé og, men da er planen å bestille en god te. Det er jo i grunn minst like godt som de kaloririke kaffedrikkene :)

 

Er det forresten noen av dere som tar proteintilskudd? Siden jeg nesten ikke spiser kjøtt mente kurslederen jeg burde gjøre det, så nå har jeg bestilt proteinpulver. Litt spent, for både kjæresten og brødrene mine tar det - for å legge på seg. Men de har med ekstra karbohydrater da. Tenker prøve det rett etter trening en stund, for å ikke miste så mye muskelmasse.

Litt utfordrende å skulle gå ned i vekt når man har en kjæreste som veier mindre enn seg selv, og som prøver legge på seg :P

 

Håper dere har har en fin helg uten for mange utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linasa88

Hallo igjen! :) Håper dere har/hatt en fin helg?? :) var treig til å svare her jeg nå, men hva skal man si, det er helg... Å heldigvis trente jeg både fredag og lørdag... :P Kan ikke huske at jeg noen gang i livet mitt har gjort det... Men men, har nå skjeid ut med noen twist og litt rødvin i kveld... :/ *dårlig samvittighet ja*! Ja dessverre får sånne utfall litt negativitet ut på livet eller hva man skal si..

Men nå ønsker jeg da endelig og innse hva som har skjedd i livet, og endre litt på meg selv!

 

Er nå på dag 7 av 30, så bare finn fram dvden du/dere å! :P Syns det er tungt, men ja,.. Som Jillian sier, vil man ha framgang, må man jobbe! :) Gå maskinen min blir vel det samme som eplisemaskin/stepmaskin, super tungt spør du meg... :/ Huff.. trener stort sett det til hotel cæsar, haha :-D Orker jillian og i tillegg den i knapt 10 min nå i starten.. Selvom jeg kjenner treninga med Jillian går ''lettere''. Den er jo jo tung og gjennomføre, men allikevel er den kun på 20 min og går fort unna.. I tillegg til at man kan trene den hjemme og slippe og reiuse unna! Er i grunn glad i styrke trening! Liker ting som går fort unna så man blir ferdig med det... hehe... :P Zumba er ikke noe for meg, liker ikke dans... Men, nå er jeg i starten, så får se hvor fort jeg går lei treninga og må bytte mer på... :)

 

skjønner at du kan føle at du får en ''ny'' start etter ferien, men stå på :) Vi er sammen om dette ;) Bytt på treninga så lenge det fungerer best for deg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å trene :D

Jeg løpte(!) faktisk intervaller idag. Trodde jeg skulle dø på slutten, men sitter faktisk levende i sofaen nå. En stk stolt jente :D

 

Håper alle får en kjempefin uke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det viktigste er å ikke tenke man har ødelagt alt, men bare fortsette som best man kan etter å ha sprukket litt. Men noen frimerker har man jo lov til. Trente på ellipsemaskin i går og i dag, bare 20 min, men har gått en del (40 min) også. Merker jeg må trene meg opp litt, formen er ikke som den var før jul, men er forhåpentligvis snart der igjen. Men nå har jeg fått smerter øverst på ene låret, virker som det er en sene eller noe, så skal ta det rolig i morgen, med unntak av gange til og fra skole. Onsdag er det Roede-kurs med corebar-trening, så håper jeg er bedre til da, vil ikke ha noe som hindrer meg nå.

Glutamin, er det et protein? Har bestilt Protein delite fra Proteinfabrikken, vurderte diet men valgte den som skal ha best smak nå i starten, siden jeg ikke har prøvd det før. Lite vits om jeg ikke får det ned. Og kanskje det hjelper på søtsuget? :) Eller har jeg hatt laks til middag bade i dag og i går, enkel, god og sunn oppskrift som nok vil bli mye brukt fremover :)

 

Intervaller, det er tungt! Kan være stolt da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linasa88

Tross sprekk, så fortsatte jeg som vanlig fra søndagen av igjen... :) Må ha noen frimerker som du sier. Å det er jo stor forskjell på å fråtse og ta noen biter sjokolade f.eks... :P Så innimellom går det ann...

Hadde treningsfri søndag, men var flink både mandag og i dag! Må trene meg opp jeg også, formen her er ikke bra... :/

 

Glutamin er den aminosyren som det er mest av både i blodet og i hjernevæsken, og danner basis for andre molekyler, som proteiner, signalstoffer, kommunikasjon mellom nerveceller, og nukleotider, alle deler av DNA. Glutamin er viktig for energiomsetningen i kroppen og for kroppens nitrogenhusholdning. Den finnes i nesten all vanlig mat. Tester ved Universitetet i Oslo utreder om innskrenket glutamin-transport kan redusere sjansen for kreft. Den hjelper rett og slett til og bygge opp musklene du trener. I tillegg blir man mye mindre støl av å ta det... Jeg tar kun 1 dose rett etter trening. 1 tsk utrørt i ett glass vann.

 

Håpe du er i form til grete rode treninga da amelia! :)

 

En fortsatt fin uke til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg henger meg på, kan hende oppdateringer fra min side blir litt spradiske, men men. :)

 

Jeg er ei jente på 24 år, som studerer i tigerstaden. Her har jeg bodd de siste 4,5 årene, litt av og på, men jeg stortrives. I dag eier jeg en leilighet sammen med verdens beste mann.

 

Jeg har "etter boka" drøyt 30-32 kg for mye på kroppen. Per i dag er vekten 95,6 kg fordelt på 163 cm. Jeg kan aldri huske at jeg har vært slank, så jeg har planer om å "go with the flow" og heller komme tilbake til en evt "trivselsvekt". Jeg aner ikke hva jeg trives med, så den biten skal jeg ta seinere.

 

I første omgang tenker jeg å runde 80 kg. Tidligere har 80 kg vært min nemisis, jeg har ligget rett over, men ikke under - så lenge jeg kan huske!

 

Jeg begynte på et Grete Roede standard-kurs i forrige uke. Etter å ha fått tallet 96,5 lysende mot meg ble det en ganske tårevåt time, men jeg er veldig glad for at jeg startet! Jeg dro hjem, snakket med mannen (som er kjempeengasjert!) og målte meg, samt energiberegnet meg. Jeg begynner med meny 3, eller 1900 kcal om dagen.

 

Den siste uken har jeg strevd med å spise så mange kcal. Jeg syns jeg spiser og spiser, men klarer ikke få det i meg. I snitt har jeg spist 1300 kcal om dagen den siste uken - og det er jo alt for lite! Jeg satser på å spise "kvalitetsmat", med middager lager fra bunnen av, grove skiver med godt pålegg, frukt og grønt osv. Jeg tror jeg må gjøre en endring på en eller annen slags måte, kanskje spise mat som inneholder flere kalorier per gram? Jeg får ta det opp på neste kurskveld.

 

I går var det kurskveld igjen, og vekta viste 95,6 kg, eller 0,9 kg ned! Og det til tross for at jeg ikke har trent ett sekund den siste uka. Det skal det selvsagt bli slutt på, mannen og jeg skal begynne å svømme i den lokale svømmehallen et par ganger i uka. Jeg elsker å svømme, vannet er liksom mitt element, så det gleder jeg meg til!

 

Vel, det var min lille avhandling om meg. Jeg er ikke noe flink til å prate om meg selv, men skrive er visst ikke noe problem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...