Gå til innhold

Langsom vei til 40 kg lettere


Gjest AnneMathilde
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest AnneMathilde

Jeg er en jente på 33 år, høyde 173 cm, startvekt 111,4 kg.

 

Jeg har med stor interesse og inspirasjon fulgt flere tråder på forumet her på avstand. Det har hjulpet meg mye i min mentale forberedelse å lese hva alle går gjennom, jeg føler jeg vet litt om hva jeg har foran meg av nedturer og oppturer, og det er gull verdt! Håper jeg kan gjøre det samme for noen med min tråd.

 

Av egen erfaring vet jeg også at det hjelper å se sine tanker svart på hvitt.

 

Litt om meg;

 

Jeg har kraftig benbygning og har - med unntak av et par år i tjue-årene - stort sett vært lubben/småtjukk. Jeg er av den "heldige" typen som får fettet plassert jevnt overalt, og kunne derfor leve i mange år med tanken om at jeg "bare var litt lubben". Nå veier jeg såpass mye at jeg ikke kan lure meg selv lenger, og må rett og slett innse at jeg er tjukk. Og at det ikke er sunt. Så jeg begynte på Grethe Roede-kurs på mandag. I og med at jeg aldri har vært spesielt tynn er jeg ikke helt sikker på hva min optimale vekt er, men jeg har prøvd meg på 70 kg så får vi se hvordan det går. Mitt hovedfokus er at jeg skal gjøre endringer som jeg kan leve med, og at dette blir en livstilendring på sikt. Jeg regner derfor med at dette kommer til å ta tid, men jeg vil heller ha et resultat som varer enn et som kommer fort. Sier jeg nå, hvertfall ;)/>

 

Gleder (og gruer meg litt) meg til å starte på reisen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Kan jo si med en gang at dag 1 ikke var en stor suksess. Alt gikk bra helt til ettermiddagen, da samboeren og jeg skulle vaske ned leiligheten vi flyttet fra i november. Vi dro rett fra jobb, og jeg var sulten som bare fy. Kiwien ved leiligheten selger ikke varm mat, og vi har jo ingenting av utstyr i leiligheten. Resultat var en stor pakke kjeks til middag, pluss iskaffe til "kos" fordi det er slitsomt å vaske ut leiligheter.

 

Lærdom: måltider må planlegges bedre, særlig når man ikke skal rett hjem. Må også slutte å belønne meg selv med matvarer.

 

Uansett, idag er en ny dag. Vi skal fortsette og vaske leilighet idag, så da får jeg vist om jeg virkelig lærte noe ;)

 

*fortsettelse følger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Kan jo si med en gang at dag 1 ikke var en stor suksess. Alt gikk bra helt til ettermiddagen, da samboeren og jeg skulle vaske ned leiligheten vi flyttet fra i november. Vi dro rett fra jobb, og jeg var sulten som bare fy. Kiwien ved leiligheten selger ikke varm mat, og vi har jo ingenting av utstyr i leiligheten. Resultat var en stor pakke kjeks til middag, pluss iskaffe til "kos" fordi det er slitsomt å vaske ut leiligheter.

 

Lærdom: måltider må planlegges bedre, særlig når man ikke skal rett hjem. Må også slutte å belønne meg selv med matvarer.

 

Uansett, idag er en ny dag. Vi skal fortsette og vaske leilighet idag, så da får jeg vist om jeg virkelig lærte noe ;)/>

 

*fortsettelse følger*

 

 

Hei Anne Mathilde.

 

Kjekt å se at vi er flere i samme vektklasse som har samme problemet. Jeg har også alltid vært lubben/stor og har en ganske kraftig benbygging som gjør at jeg har fått fettet mitt gjevnt fordelt over hele kroppen. Har pupper, rumpe, hofte, lår og mage. Mange sier at jeg passer å være stor.

Men så at vekta viste 114,5 kilo så da var det bare å si NEI.

 

 

Det at første dagen ikke var noe suksess må du ikke tenke så mye på. Det å endre kosthold og livvstil skjer jo ikke på en dag. Det tar tid og tankegangen må være der før det blir enkelt å styre unna gamle vaner.

 

Du har rett i at måltider må planlegges, og en dag når du trenger noe kjapt på veien er det som oftest vanskelig å velge rett mat. Men man må også være såpass snill at man kan ta noe som ikke er i produktboken eller magert til middag uten og få dårlig samvitiighet. Uten å kose seg litt er det enklere å sprekke.

et lite tips som funker på meg er at når jeg spiser middag, lunsj og kvelds så koser jeg meg med maten. Jeg smaker og ikke bare hiver i meg.

Jeg hadde litt maischips og salsa på lørdag og jeg nøt hver bit så gjorde at jeg spist mindre enn halvparten en det jeg normalt ville gjort :D

 

Gleder meg til å følge deg videre og lykke til med utvaskingen i dag.

Jeg skal også være med ei vennine og vaske ut leiligheten hennes i dag. *krysser fingrene for oss* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

LilleTrilleTrillet: Så hyggelig svar, nå ble jeg glad! Og du har så rett, så rett. Rom ble jo ikke bygget på en dag, tross alt :)Det er et godt poeng at man må være snill med seg selv, jeg tror jeg bare har vansker med det nå i begynnelsen. Er redd for å ikke være "flink nok" til neste møte. Da hjelper det å høre at man ikke må være perfekt og flink hele tiden! Og å nyte maten er jo et kjempetips, så enkelt. Jeg er nok ikke så flink til det, nei.

 

Håper vaskingen gikk greit for dere, vi holdt på sent men ble hvertfall ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Dag 3:

Jeg er fortsatt optimistisk til tross for litt utskeielser her og der. Har litt vanskelig for å holde meg innenfor 16oo kcal, ligger stort sett rett oppunder 2000 kcal. Mystisk nok ble jeg faktisk litt overrasket over dette, så det er tydelig at jeg ikke har hatt et realistisk forhold til hva jeg putter i meg.

 

Glad for at jeg er på vei mot mer kunnskap og (forhåpentligvis) mindre masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Mathilde! Gratulerer med at du i gang! Det er vel kanskje den viktigste avgjørelsen . å ikke bare tenke på det - men faktisk være i gang med kurs og ha et mål! :D

Jeg er selv i noen lunde samme vektklasse - beveger meg sakte men sikkert nedover og gleder meg for hver lille seier!

Jeg tror du har veldig rett i at nøkkelordet er PLANLEGGING. Å tenke framover for hele dagen i dag - hvilke måltider trenger jeg - hva skal jeg spise når osv. Særlig når en holder på med ting som er litt utenfor den dagligdagse rutinen er det viktig å ha planen klar - ellers kan det fort bli mange kjappe Kiwikjøp som ikke nødvendigvis gagner ens eget mål! :mellow:

Vanlige hverdager som følger et mønster er jo det greieste å komme inn i. Finne ut hva en skal spise og hvor mye. Men alle disse dagene som IKKE følger den daglige rutinen er jo også en del av livet - slike dager komme stadig vekk - og vi må forholde oss til dem. Jeg synes dette er noe av det vanskeligste! Men vi lærer jo etterhvert.

Jeg er blitt ganske flink til å ta med meg niste hjemmifra når jeg skal ut på ting som jeg ikke helt vet hva innebærer og hvilke matmuligheter som finns. Da har jeg youghurt og en brødskive og en frukt med meg. Det har hjulpet meg mange ganger fra å "måtte" kjøpe noe ferdigmat på impuls. :)

Det er selvfølgelig ikke like enkelt å huske på eller å få til til enhver tid - men jeg tenker at det er bra de gangene jeg får det til - jeg prøver å la det bli ofte - bedre det enn å ikke tenke bevisst på det.

Vi skal nok ha mange opp- og nedturer på veien :huh: min erfaring er at kiloene sitter "fastere" jo eldre jeg blir...men jeg har bestemt meg for en ting (som jeg forresten fant på en annen tråd her inne) : JEG ER FLINK OG JEG SKAL KLARE DET!!

Lykke til!! OG velkommen innom tråden min om du har lyst til det -min heter "over femti år" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 33 år, høyde 173 cm, startvekt 111,4 kg.

 

Jeg har med stor interesse og inspirasjon fulgt flere tråder på forumet her på avstand. Det har hjulpet meg mye i min mentale forberedelse å lese hva alle går gjennom, jeg føler jeg vet litt om hva jeg har foran meg av nedturer og oppturer, og det er gull verdt! Håper jeg kan gjøre det samme for noen med min tråd.

 

Av egen erfaring vet jeg også at det hjelper å se sine tanker svart på hvitt.

 

Litt om meg;

 

Jeg har kraftig benbygning og har - med unntak av et par år i tjue-årene - stort sett vært lubben/småtjukk. Jeg er av den "heldige" typen som får fettet plassert jevnt overalt, og kunne derfor leve i mange år med tanken om at jeg "bare var litt lubben". Nå veier jeg såpass mye at jeg ikke kan lure meg selv lenger, og må rett og slett innse at jeg er tjukk. Og at det ikke er sunt. Så jeg begynte på Grethe Roede-kurs på mandag. I og med at jeg aldri har vært spesielt tynn er jeg ikke helt sikker på hva min optimale vekt er, men jeg har prøvd meg på 70 kg så får vi se hvordan det går. Mitt hovedfokus er at jeg skal gjøre endringer som jeg kan leve med, og at dette blir en livstilendring på sikt. Jeg regner derfor med at dette kommer til å ta tid, men jeg vil heller ha et resultat som varer enn et som kommer fort. Sier jeg nå, hvertfall ;)/>/>

 

Gleder (og gruer meg litt) meg til å starte på reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan;) ønsker deg lykke til...vi er nesten i samme "båt" vi da! Jeg begynte på kurs på ons denne uken, har omtrent samme høyde vekt vi da 112,9 kg, fordelt på 170 cm. Så det kan bli spennende å følge hverandre, har et håp om å Komme ned i 70 kg, men klare jeg å komme ned til 100 kg innen sommeren er jeg super fornøyd...;). har ikke hatt problem med vekta før jeg fikk mitt første barn for 23 år siden, er nå 44, og har fått 2 barn til på 14 og 12, har gått på Levaxin for lavt stoffskifte, i 4 år, så det har nok hatt innvirkning på vektøkningen. Men nå skal jeg altså ta tak og gjøre forhåpentligvis langvarig resultat av dette....;)ønsker oss lykke til og håper vi kan dele positive først og fremst, men og negative erfaringer her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg blir gjern med deg på reisen, begynte min livstilsendring i dag. Er 164cm og veier 94 kg. Mitt mål er 65 kg. Dette skal vi greie!!! Har gått på Grete rode kurs, libra, vg vektklubb og greid å gå ned 30 kg før. Men har dessverre gått opp igjen. Så jeg har god trening i slanking. Denne gangen er det endring av vaner for resten av livet som gjelder!!! Er 40år og 3 barn 8mnd, 4år, og 7 år. Målet er å være et godt forbilde for barna mine og bedre helsa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Så hyggelig med mye besøk, det setter jeg STOR pris på! Særlig idag, for det er første veiedag siden jeg begynte på kurs forrige mandag. Jeg har ikke gjort så godt jeg kan, og det er vel derfor jeg gruer meg litt. Frokost, lunsj og mellommåltid på dagen har jeg fått god rutine på, og gleder meg til å finne variasjoner og gode, sunne lunsjer. Etter jobb har det derimot blitt mye tullball. Jeg skulle egentlig ligget på en dagsrasjon på 1600 kcal, men har stort sett hele uka (med noen hederlige unntak i helga(!)) ligget på underkant av 2000 kcal.

 

Jeg føler meg litt todelt akkurat nå. På den ene siden er det veiedag og jeg vil veldig gjerne være flink pike og gjøre det bra. Jeg kommer til å synes det er umåtelig flaut hvis jeg ikke har gått ned noenting (eller verre - gått OPP)! Samtidig er jeg fornøyd med meg selv fordi nedturene på kveldene har ikke fått meg til å gi opp, jeg har begynt på ny frisk neste morgen. Det er veldig typisk meg å tenke at siden jeg først har sprukket, kan jeg bare sabotere i vei.

 

ent: Takk skal du ha! Å gratulere seg for hver lille seier høres ut som en god plan, jeg skal prøve å gjøre det samme! Rart hvordan noe så enkelt kan være vanskelig? Og planlegging er virkelig det som redder meg om dagen, og motsatt. Høres ut som om du har fått dreisen på det, hvertfall :)

 

-30 kg: Så koselig! Mitt første delmål er også å komme til 100 kg før 1. juli. Det er litt under en halv kg i uka, så det burde være mulig? Tar det langsomt for jeg vil gjerne ha med både kroppen, huden og hodet :D Jeg tror også det hjelper å dele opplevelsene sine her, det er fint å få tips og å vite at det ikke bare er en selv som sliter til tider. Sammen får vi det til!

 

Fleske barbie: Gratulerer med en bra beslutning! Jeg følte meg lettere med en gang jeg bestemte meg, selv om det ikke bare har vært opptur denne uka er jeg så glad for at jeg er i gang! Enig med deg, livsstilendring er veien å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er innom på besøk :)

Det å skifte livsstil er ikke gjort over natten. Du må ikke være for streng med deg selv, slik at du gir opp. Vær ærlig med deg selv. Det er oppturer og nedturer. Viktigste er at du ikke gir opp og er stolt av deg selv for det du klarer enten det er store eller små skritt evt. ett lite steg tilbake men så framover igjen ;)

 

Jeg er nok litt lik deg i det med å belønne meg selv med "mat" (noe godt) Har denne uka (3 dager) kjørt på med fruktsalat med ei ts vaniljesaus B) Vips fikk jeg meg kos/ være sunn på samme tid. Bare variert med forskjellig frukt. Dette har også vært superpopulært hos barna. I tillegg har det dekket mitt "snopete" ettermiddagssug...... :P

 

Ny uke nye muligheter og noen steg i riktig rettning. Lykke til B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Mokka-mor: Veldig stas med besøk :) Jeg tror du har veldig rett i det du skriver, når jeg leser det så tenker jeg "selvfølgelig er det sånn"! Men i hverdagen er det lett å glemme sunn fornuft, merker jeg. Men det er en av grunnene til at jeg er så glad for å meldt meg inn i forumet. Her er det mange flotte, kloke mennesker som skriver de riktige og motiverende tingene.

 

Fruktsalaten høres kjempedigg ut! Ikke noe bedre enn å føle seg sunn OG få tilfredsstilt sukkerbehovet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Veiedag: 111,3 kg, ned 100 gr.

 

Ikke noe å skryte av, men jeg tar det jeg får. Denne uka skal bli bedre :D/>

 

Plan:

- få orden på middagslaging, minimum 4 hjemmelagde GR middager i løpet av uka

- få til en treningsøkt på senteret i tillegg til å gå tur

 

STOR utfordring:

- Bursdag på lørdag. Må forberede meg mentalt, og øve på ordene NEI TAKK ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 111,3 kg, ned 100 gr.

 

Ikke noe å skryte av, men jeg tar det jeg får. Denne uka skal bli bedre :D/>/>

 

Plan:

- få orden på middagslaging, minimum 4 hjemmelagde GR middager i løpet av uka

- få til en treningsøkt på senteret i tillegg til å gå tur

 

STOR utfordring:

- Bursdag på lørdag. Må forberede meg mentalt, og øve på ordene NEI TAKK ;)/>

Alt ned er ned :D Gratulerer. Ny uke, nye muligheter (og utfordringer). Motivasjon og forberedelse er lurt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammatil2søte

Hei hei.

Så fint å lese historien din - fint å se at det er flere av oss:)

Jeg begynte på kurs forrige tirsdag med vekt 119 kg, i går veide jeg 117,4. Super fornøyd.

Og ser som du at planlegging er tingen!!!

Gleder meg til å følge deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Takk for alle hyggelige meldinger! Jeg skjønner at jeg må komme hit oftere, for dere gir meg ståPÅ humør når jeg egentlig ikke har det :)

 

Forrige uke pådro jeg meg urinveisinfeksjon, og det satte stopp for alle gåturer i minus 15. Dette gjorde meg litt demotivert. Samtidig klarte jeg tre GR middager forrige uke, en mindre enn planen men samtidig mye bedre enn uka før der.

 

Spiste et lite kakestykke i bursdagen på lørdag, ellers gikk det greit å holde seg unna. Merker at det ikke er søtsaker jeg lengter etter, men YT restitusjonsdrikk og gode juicer. Og det verste er at det er så lett å sprekke, for jeg tenker jo at hvertfall juice er ganske sunt. Men det er ikke noe som heter "litt juice" på Mathildespråk. Det blir mye!

 

Jeg fikk ikke veid meg på kurs på mandag da jeg var på møte, så nå er det enda skumlere neste gang! Begynner å skjønne alle dere som synes det er skummelt med veiing. Trodde jeg skulle synes det var helt greit, men jeg kjenner presset nå!

 

Siden forrige uke ikke var optimal setter jeg opp nogenlunde samme målsetning for denne uka:

- frokost hver dag (hjemmelaget havregrøt (havrekli, sesamfrø, bokhvete) med cottage cheese.

- GR middag minst 4 dager i uka

- 2 treninger på treningssenter

 

Håper alle får en inspirerende uke! Og hvis ikke, kom hit og klag! Det hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silje1985

Hei!

Jeg hiver meg på denne tråden jeg :)/>/>

Jeg sitter i samme båt som dere, 171cm lang og 108,9kg (ny veiing i morgen da).. jeg startet med min vei ned 3 januar, da var jeg 112,2kg..

Har slitt med overvekt så lenge jeg kan huske,nå blir jeg snart 28år,er blitt 2 barnsmor og samboer. Så sånn sett smiler livet ;)/>/>

Jeg startet min gånedivekt-kamp i 2004. Da tok jeg grep å startet på grete roede kurs. Da veide jeg 118kg(!). Gikk ned ca 8kg.. med litt bedre selvtillitt fant jeg min nåværende samboer nyttårsaften 04/05, og da gikk vekta mi litt opp og ned..

I 2009 var jeg lei! Da bestemte jeg og svigermor oss for å ta tak. Da veide jeg 104kg. Vi startet med lavkarbo og akupunktur. Dette funket knall! Gikk ned til 78kg på noen måneder og var kjempe fornøyd med meg selv!!! På høsten samme år ble jeg gravid,fikk ei jente i 2010 og påfølgende svangerskap som ente med gutt i 2012 :)/>/> ♡

Da veide jeg plutselig 114kg igjen gitt... over sommeren ble de til116kg, men da var det stopp!!! Tok noen kilo før jul,la på meg noen kilo i jula..

Jaja,dette er historie! Nå ser jeg framover,og gleder meg veldig til jeg kan ta ned søppelsekken med klær jeg kjøpte meg da jeg var ferdig med lavkarbo'n!!

Denne gangen satser jeg på å legge om kostholdet slik at hele familien kan spise det. Jeg klarer ikke lavkarbodiett en gang til... sunt,grovt å grønt er tingen nå !!

Uansett,inspirerende og motiverende å lese det dere skriver,og ønsker veldig gjerne å få dele veiing å mat med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest AnneMathilde

Koselig å hilse på deg, Silje!

 

Jeg har akkurat samme motivasjon for GR som du, jeg ønsker å legge om kostholdet, spise sunt og grovt. Satser på at jeg skal vinne over overvekta med kunnskap med andre ord. Og som kvinnen i hjemmet (ingen barn ennå her, men det kommer forhåpentligvis ;)) vet jeg at hvis jeg spiser sunt følger samboeren etter. Føler at jeg er på reise, og det gir meg litt ekstra piff.

 

Prøvde meg på Elixia Light Club før jul, men det ga meg veldig lite. Mer sånn "ikke spis så mye kalorier, tren skikkelig hardt". Det hele toppet seg da jeg ble så sliten en treningsøkt at jeg kastet opp, og treneren vår repliserte med at det var bra fordi det viste at jeg stod på. Det var da jeg skjønte at jeg måtte prøve noe annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Nå har jeg ikke vært flink til å oppdatere, og det beklager jeg. Lover at jeg skal ta meg sammen. De gode nyhetene er at fraværet herfra ikke har betydd at jeg har sprukket, tvert imot.

 

På veiing mandag for en uke siden gikk jeg ned 2,1 kg. O glede!

På veiing igår hadde jeg gått ned 0,2 kg. O ikke like stor glede!

 

Jeg vet at ting går opp og ned, og det er mange faktorer som spiller inn (ikke bare mat og trening, selv om dette er store faktorer). Men det har nok også med at jeg spiste en stor porsjon hjemmelaget is og to biter bananbrød på søndag. Første gang siden jeg begynte på kurset at jeg føler jeg har sprukket. Men som kurslederen min sa det, det er ikke den ene dagen som betyr noe. Det er ukene, månedene. Å gå ned såpass mye i vekt som vi alle ønsker er et langtidsprosjekt. Man må løfte blikket og se det endelige målet. Og det viktigste, ikke å falle i staver og bli deppa fordi det ikke gikk fullt så bra en dag eller en uke.

 

Kurslederen min er kjempeinspirerende i så måte. At jeg gikk ned lite skal heller bli en inspirasjon til å stå på, ikke et sort hull som gamle AnneMathilde ville ha følt. Så selv om jeg ikke har blitt så mye mindre ennå, kjenner jeg at den gamle tankemåten er på vikende front. Og det ser jeg på som et kjempesteg!

 

Håper alle har funnet noe positivt å ta med seg videre fra de siste ukene. Jeg vil gjerne høre om det isåfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er innom å oppdaterer :) Når en går kurs, så blir det kanskje mindre her. Jeg går selv ikke kurs, så da er jeg aktiv her inne i stede for den sosiale biten ;)

 

Synes du har vært flink, masse første uka og mindre andre uka. MEN dog riktig vei :D Gratulerer så masse.

 

Tror også kurslederen din har veldig rett i at det er hverdagene og mnd som er viktig og ikke den ene/to dagene hvor det sklir litt ut. Hadde skikkelig drøm om potetgull, sjokolade og små-godt boooooom i går kveld, men det ble heldigvis med "drømmen" :P I dag skal det planlegges middager og annet for resten av uka. Så satser jeg på at alt går greit når der er en plan bak :rolleyes: hi hi hi

 

Lykke til videre, du er superflink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Så koselig at du stikker innom:)

Ja, det har blitt hektisk de siste ukene, og da har forumet blitt den delen som har måttet lide. Jeg føler jeg trenger både forumet og kurset, for jeg har så lett for å bli demotivert, jukse og lure meg selv. Det er hvertfall det jeg har drevet med tidligere. Jeg har som mål at hver gang jeg jukser må jeg skrive det her, svart på hvitt. Det gjør terskelen til å drive med slikt tull litt høyere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Veiedag i går: ned 400 g. Dagens vekt: 108,6 kg.

 

Det går sakte nedover mot mitt delmål på 100 kg. Herregud - tenk at 100 kg er et delmål. Nei, jeg skal aldri, aldri la det gå like langt igjen!

 

På kurset har jeg satt meg en rekke delmål som ikke er kilorelatert, og det var ganske gøy. Merker at jeg ser mer frem til dem enn til kilomålene, de er på en måte mer håndfaste.

 

04.02. Trene minst to ganger uka

24.03. Passe inn i en sennepsgul kåpe som er litt trang idag

17.05. Sy inn bunaden

 

Har dere noen andre forslag til delmål? Jeg mangler et for april og blir gjerne inspirert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg er ny her inne. Er på samme alder som det men med litt høyere vekt og høyde ;) Gratulerer med en god start på året. Fine delmål du har, selv om du kanskje skal vente med å sy inn bunaden til du er nærmere målet tenker.... om ikke du syr selv da. Her måtte jeg nemlig betale en god slant for den jobben...ehm bare bunaden skulle andre veien da :lol:

 

Jeg har lastet ned en app med et 5 minutters treningsprogram. Mitt første mål er å gjennomføre dette hver dag. Etterhvert håper jeg å legge til styrkedelen av appen også slik at jeg kan stramme litt opp samtidig som jeg går ned.

 

Har du tenkt ut premiering til deg selv når du når delmålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...