Gå til innhold

Spiser jeg for mye mat?


Gjest Tomlus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle Roeders!

 

Begynt å spise sunt for 4 dager sia og det er helt greit det liksom. Har ikke noe sug etter sjokolade eller kjempe lyst på Cola lenger. Men jeg føler at jeg eter hele tia og alikevel klarer jeg ikke fylle kvota mi med 2200 kalorier?! -Jeg følger meny 4. Om kveldene mangler jeg som regel nesten 800 kalorier, og jeg prøver å spise meg inn på kvelden, det jeg har gått glipp av på dagtid selvom jeg er stappmett. Er det feil kanskje?

 

Jeg syns alt med mat er fryktelig vanskelig og at hver dag er en utfordring hvor jeg må planlegge lenge før jeg tror jeg blir sulten, om hva jeg skal ha og hva jeg skal kjøpe i butikken. Og det er så mye rart der ute.

 

Også syns jeg det er altfor mye LITT- mat i lista mi, noe jeg blir bekymra over. For hvis det er LITT-mat, så skal jeg vel ikke spise det i alle måltider, og hver dag? JA- maten er jo bare grønt så det blir vel litt mye det og hmm.

 

Vel, hvis det er noen som føler det samme, eller noen som har finni ut av det og kanskje lagd seg noen faste måltider til di forskjellige dagene,- som en diett, så er det bare å legge den ut :)/>

 

Over og ut! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kveldene mangler jeg som regel nesten 800 kalorier, og jeg prøver å spise meg inn på kvelden, det jeg har gått glipp av på dagtid selvom jeg er stappmett. Er det feil kanskje?

 

Også syns jeg det er altfor mye LITT- mat i lista mi, noe jeg blir bekymra over. For hvis det er LITT-mat, så skal jeg vel ikke spise det i alle måltider, og hver dag? JA- maten er jo bare grønt så det blir vel litt mye det og hmm.

 

 

Hei!

Har du prøvd å planlegge (dagen i forveien eller samme morgen) hva du skal spise til de forskjellige måltidene? Da blir det lettere å se hvilke måltider du kan øke for å komme nærmere kvoten din. Ikke feil å "spise deg inn" på kvelden, men for egen del får jeg problemer med å sover dersom det blir for mye til kvelds. Vet ikke hva du spiser, eller liker, men dersom du bruker vanlig ost, smør, majones osv er det også lettere å komme opp til kvoten din (forutsatt at fordelinga mellom fett, proteiner og karbohydrater tillater det :) )

 

LITT-mat er det bare å spise hver dag, ikke bli bekymra over det så lenge fordelinga mellom næringsstoffene er ok.

 

Veldig bra at du har fått kutta ut sjokolade og cola, og ikke kjenner suget heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som mistolker det med JA, LITT og NEI-mat... JA betyr at det er så lite kalorier at man nærmest kan spise ubegrenset av det. Stort sett grønnsaker. LITT betyr at man må veie og telle kaloriene. Det er dette som i hovedsak skal utgjøre kaloriene man inntar daglig. NEI mat er mat med høyt kaloriinnhold som man bør begrense. Mange velger å bruke frimerkene/kosemerkene på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge for utfyllende svar :) akkuratt det jeg trengte :D I morgen har jeg spist sunt en uke, og på torsdag er det møte med gruppa og veiing:P Er spent, men skal ikke håpe for mye så jeg ikke mister motet :)

 

Meeen.. Går taco bra? Så lenge man spiser mindre kjøttdeig og mer grønt, og selvfølgelig kutte lompene til det anbefalte? (Meny 4 =1,5 lompe?) hmm syns det er fært, at nå som jeg har begynt å spise sunt og drikke mer vann, så orker jeg omtrent aldri mat. Mens før jeg begynte åt jeg jo dritt hele dagen.. flotte greier det her altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Meeen.. Går taco bra? Ja, taco går bra, men bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig, bruk lettost og begrens mengden av den og av lefsene. Se forslag til tacooppskrift på oppskriftsidene.

 

 

 

Funker Grisla grovbrød by the way?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge for utfyllende svar :)/> akkuratt det jeg trengte :D/> I morgen har jeg spist sunt en uke, og på torsdag er det møte med gruppa og veiing:P Er spent, men skal ikke håpe for mye så jeg ikke mister motet :)/>

 

Meeen.. Går taco bra? Så lenge man spiser mindre kjøttdeig og mer grønt, og selvfølgelig kutte lompene til det anbefalte? (Meny 4 =1,5 lompe?) hmm syns det er fært, at nå som jeg har begynt å spise sunt og drikke mer vann, så orker jeg omtrent aldri mat. Mens før jeg begynte åt jeg jo dritt hele dagen.. flotte greier det her altså :)/>

 

 

"kjøttdeig"-tips: Om du har mulighet, så kvern kjøttet selv. Da vet du nøyaktig hva det inneholder av fett/salt/uhumskheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...