Gå til innhold

Påfunn fra iform.no - trening i henhold til kroppsform


Gjest Havana
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp et nyhetsbrev fra iform.nu (som jeg meldte meg på en gang fordi de hadde et bra løpeprogram), og der hadde de et innlegg om mat/trening ift kroppsform. Jeg (som er "eple") skulle trene enten kort og veldig hardt eller langt og veldig lett. Visstnok skulle lange passe harde treningsøkter ikke være bra for meg fordi jeg da ville "stresse kroppen" og den da ville holde på alt magefettet.

 

Mener tullebukkene at jeg virkelig skal droppe den eneste treningsformen jeg faktisk liker, å løpe langt? Jeg blir litt matt. I følge dem er det bare de med "bananform" som skal løpe langt. Seriøst, er jeg liksom predisponert til ikke å få lov til å løpe maraton? Ikke få lov til å gå med tung sekk i fjellet i dagesvis i strekk? Liksom at jeg gidder å komme meg på treningssenteret for å trene superhardt i en halvtime.

 

Så mye for "å finne den treningen du synes er gøy". Tror jeg melder meg av det nyhetsbrevet jeg.

 

Sånn, jeg måtte bare få ut litt frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nei, en skal ikke tro alt en leser.

Det viktigste er at en finner en treningsform en trives med, som en synes er morsom og da vil jeg tror at en ikke stresser kroppen mer enn andre treningsformer.

Jeg har mistet epleformen i form av veldig variert trening.

Både harde og lette turer, egentlig mest harde, kanskje og lange...

Danser flere timer i strekk.

Vanngym er lett, men slitsomt i 34 graders vann.

Intervalltrening og løping.

Zumba og Magedans.

Styrketrening.

For meg er variasjon viktig ellers går jeg lei.

Så lykke til videre i med din form for trening som du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...