Gå til innhold

Kostholdsscore


lella66
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg klare å få 7 eller mer i kostholdsscore?

Noen som har tanker og erfaringer med det?

 

Du må ha riktig fordeling av næringstoffene, holde deg innenfor kaloriminimum og -maksimum, drikke nok vann, spise minst 2 hjertevennlige produkter hver dag, drikke nok melk, og spise nok grønnsaker og frukt, og ta tran/vitaminer :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha riktig fordeling av næringstoffene, holde deg innenfor kaloriminimum og -maksimum, drikke nok vann, spise minst 2 hjertevennlige produkter hver dag, drikke nok melk, og spise nok grønnsaker og frukt, og ta tran/vitaminer :)/>/>

 

Takk Spipp,

Jeg har vært litt snar med å hive meg rundt for å spørre. Man måtte ha over 900 kcal for å få registrert kostholdsscoren :rolleyes:

Så når alt var blitt registrert, hadde jeg akkurat over 7....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fortsetter å være frustrert :huh:/>

I dag etter middag hadde jeg 2,4 i score. Så førte jeg opp et eple, og så ble scoren 1,4!?

 

Da har jeg spist havregryn, grovbrød med skinke, tomat, salat, kjøttboller av karbonadedeig, potetmos, salsa. Jeg lurte meg til 50 gram skillingsbolle, men allikevel! 1,4?

Da har jeg fått meg en vekker: mitt kosthold er helt feil!

 

Jeg har tatt tran, men ikke spist margarin eller majones i dag.

 

Jeg fortsetter å "forske" og følger kostholdsrådene, og jobber mot 7+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne søylen skal jo være innenfor de blå feltene. Hvis du får så lav kostholdsscore må jo søylen være utenfor flere steder. Da ser du hvor du bør gjøre justeringer. Er søylen for karbohydrater til venstre og for fett til høyre for de blå feltene må du spise mer fett og mindre karbohydrater f.eks.

 

Så må du huske å føre opp antall glass vann og huke av for vitaminer.

Hjertevennlige produkter har et hjerte ved siden av seg. Har du fått to av disse hukes det automatisk av med grønn hake.

 

Jeg foreslår at du forsøker å legge opp menyen på forhånd. Planlegg dagen før eller før frokost. Legg inn det du skal spise og juster for å få det det i henhold til de forskjellige kravene. Dersom du gjør endringer utover dagen korrigerer du bare dette underveis eller på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne søylen skal jo være innenfor de blå feltene. Hvis du får så lav kostholdsscore må jo søylen være utenfor flere steder. Da ser du hvor du bør gjøre justeringer. Er søylen for karbohydrater til venstre og for fett til høyre for de blå feltene må du spise mer fett og mindre karbohydrater f.eks.

 

Så må du huske å føre opp antall glass vann og huke av for vitaminer.

Hjertevennlige produkter har et hjerte ved siden av seg. Har du fått to av disse hukes det automatisk av med grønn hake.

 

Jeg foreslår at du forsøker å legge opp menyen på forhånd. Planlegg dagen før eller før frokost. Legg inn det du skal spise og juster for å få det det i henhold til de forskjellige kravene. Dersom du gjør endringer utover dagen korrigerer du bare dette underveis eller på kvelden.

 

Hei,

Takk for en god ide! Jeg skal jammen meg legge inn maten på forhånd.

Nå må jeg virkelig fokusere her. Jeg SKAL nå første delmål til påske.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Går du kurs får du full tilgang som når du er gullmedlem. Har du betalt for gullmedlemsskap og melder deg på kurs, så får du forlenget gullmedlemsskapet tilsvarende kurslengden. Så du kan ikke betale dobbelt opp.

 

OK. Takk for svar! :)

Har meldt meg på kurs, med kursstart 4. mars. Så jeg gleder meg til å få tilgang på full pakke her inne. :) Lurkikker litt her inne da for å være litt forberedt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...