Gå til innhold

NÅ! - eller aldri..


Gjest Zizzy
 Share

Anbefalte innlegg

Kvelden igår ble som forventet; veldig koselig og mye god mat. Til og med dessert, som jeg forresten nøt til fulle. Jeg har jo faktisk ikke spist godteri på en uke, og jeg vet at desserter skal det ikke vanke mye av, så da må man jo nyte hver munnfull.

 

Jeg trøster meg med at det ikke er hver dag jeg er i forening. Jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomføre dette om jeg bare skal spise salat og drikke vann, enten man er hjemme eller i forening...

 

Vel.. Ny dag. Nye muligheter. So far so good :-)

Ønsker dere alle en knakende god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Kunsten er nettopp det - å kunne nyyyyte det man forsyner seg med. Det er som du jo fikk erfart gjerne den første cookien eller kakestykket som smaker godt. Nr. 2 er sjeldent like godt, og når den dårlige samvittigheten kommer i tillegg forstår man jo at den nr. 2 egentlig var ganske meningsløs. For sent selvsagt. Men - da er det enda en kunst som kommer inn i bildet - å umiddelbart ta seg selv i nakken og ikke tenke at "nå kan jeg likegodt fortsette", men faktisk gi seg der, og fortsette med gode takter dagen derpå! :)

Og du har rett - man skal ikke leve på salat resten av livet. Men i den prosessen vi er er det viktig å tenke ut i hvilke situasjoner man skal eller skal ikke unne seg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag. Og jeg tryna under oppvarming så det smalt! Svihull i buksa faktisk!Et gigantisk blåmerke på kneet med tilhørende kul og litt flau i maska.. Jeg ga iallefall alt - det skal jeg ha!

 

Svetten dryppet fra håret, men jeg føler meg ikke sliten. Har jeg ikke gått på nok da kanskje? Var det for lett? Ikke vet jeg.. Det kjennes iallefall godt med en ny uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt meg på treningsutfordringen i mars! Limer inn en kopi her, kan kanskje være greit å bare forholde seg til et fora..

 

Jeg har ambisjoner om 5-7 TP pr uke

 

1.3:

2.3:

3.3: Gange, 1.4 TP

 

4.3: Trening i hall, 2.4 TP

5.3:

6.3: Svømming, 1,2 TP

7.3:

8.3:

9.3:

10.3:

sum uke: 3,6 TP

 

11.3: Trening i hall,

12.3:

13.3: Svømming,

14.3:

15.3: Gange,

16.3:

17.3:

sum uke:

 

18.3:

19.3:

20.3:

21.3:

22.3:

23.3:

24.3:

sum uke:

 

25.3:

26.3:

27.3:

28.3:

29.3:

30.3:

31.3:

sum uke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikkas

Heisann.

Starta på nettkurs denne uka og går på med friskt mot :)/>

Gikk på nettkurs for ca 3 år siden og da gikk æ ned 15 kg på 2 kurs, men de kiloene er kommet snikende på igjen.....

Dette skal nok gå bra, men må jo være tålmodig og legge om på mange uvaner...

Hyggelig å være på et forum og lese/fortelle til andre om hverdagen.

 

Har ikke satt meg mål om hvor lett jeg skal bli, men ca 40 kg ned....og da kommer vi vel rundt 75kg+-

 

Ønska dere andre ei super uke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, helgen ble nå så som så. Med selskap og kaker - og jeg åt. Arrrggghhh!!

Torsdag og fredag skulle jeg gå tur, hhv på stranden og opp på en høyde. Men det ble ikke noe av..

 

Men ny uke, ny start!

 

I går ar det sirkeltrening. Hardt så hardt. Men så godt lell..

 

Og idag satt jeg av 30 minutter til rockering. Jada, jeg har en sånn rockering stående å støver ned. Nå tørket jeg støv av den og ga gass. Og jammen klarte jeg noen runder også. Men du hendelse for et pineri!! Skal det gjøre så vondt, noen som har peiling? Skal det være sånne "tagger" på innsiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jada, de er "ruglete" på innsiden, og jada - det pleier gjøre vondt. Og ikke bli forbauset om du får blåmerker! Det har jeg hørt mange som har fått. Selv har jeg gitt opp siden jeg ikke får den til å gå rundt mer enn en og en halv gang før den faller ned - og jeg som var så flink i mine yngre dager! Ikke det, er god trim å bøye seg for å ta den opp igjen hele tiden og da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Skal det gjøre så vondt, noen som har peiling? Skal det være sånne "tagger" på innsiden??

 

Det gjør mindre vondt når du får bedre teknikk. B)

Jeg testet den ut for noen år siden og ble blå og gul på hoftekammen.... men det ble bedre, og jeg ble sterkere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har lest innleggene dine og kjenner meg veldig godt igjen, jeg også.

Men du har pågangsmot uten sidestykke, reiser deg opp og opp igjen, trimmer og står i......og JA, dette er et langtidsprosjekt. Stå på videre, jeg heier på deg :)

 

Jeg har veldig vanskelig med å holde meg til en kjeks, et kakestykke, litt dessert, litt chips.....her er det mye/alt eller ingenting. Vet med meg selv at i oppstartfasen kan jeg ikke unne meg noe snop for jeg klarer ikke stoppe. Da er det faktisk lettere og motstå fristelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har lest innleggene dine og kjenner meg veldig godt igjen, jeg også.

Men du har pågangsmot uten sidestykke, reiser deg opp og opp igjen, trimmer og står i......og JA, dette er et langtidsprosjekt. Stå på videre, jeg heier på deg :)/>

 

Jeg har veldig vanskelig med å holde meg til en kjeks, et kakestykke, litt dessert, litt chips.....her er det mye/alt eller ingenting. Vet med meg selv at i oppstartfasen kan jeg ikke unne meg noe snop for jeg klarer ikke stoppe. Da er det faktisk lettere og motstå fristelsene.

 

 

Takk for gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal så lite til før det bikker over - og da bikker det skikkelig!!

 

Ta f.eks gårsdagen.

En vellykket frokost og lunsj.

En time trening.

En liter vann.

250 g cherry tomater å knaske på

En banan

 

Men så går det galt. Tidsklemma, hus og hjem skal ha sitt.

Big one pizza

Solo

Skolebolle (2,5 stk faktisk!)

 

Argh!!

Hva skal til? I praksis, altså..??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen, men det er viktig å ikke gi opp nu.

Før når jeg sprakk, revnet alt. Jeg fortsatte å dytte i meg helt til neste mandag. Mandager har alltid vært dagen for å begynne et nytt og bedre liv, aldri onsdager eller fredager!!!!

Men nå fortsetter jeg mitt livs prosjekt til tross for en sprekk, som i dag. (spist sjokolade, en snickers og krokanrull)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

DA er jeg tilbake, nok en gang...

Jeg våger ikke å fortelle til venner og familie at jeg slanker meg, redd at de tenker "jaja, hun får det ikke til likevel"... Jeg vil så gjerne. Jeg må få dette til!!

 

Men har begynt å blogge da. Meningen er at det skal være en motivator for meg selv, med "før-bilder", tanker og handlinger.. Forhåpentligvis er det store endringer å se tilbake på innen utgangen av året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :)

Jeg kjenner godt den følelsen av å ikke tørre å fortelle andre at jeg slanker meg,har jo gjort det sååå mange ganger før og feilet, så de rundt meg må jo tenke at jeg ikke klarer det denne gangen heller.

Men stå på og ikke gi deg! Dette klarer du!

 

Og hvis du kjenner at motivasjonen svikter eller du bare har lyst til å skryte litt av degselv , så er det bare til å ta turen innom forumet, her er det alltid trøst,hjelp,oppmuntring og ros å få :D

 

Ønsker deg en flott kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :)/>

Jeg kjenner godt den følelsen av å ikke tørre å fortelle andre at jeg slanker meg,har jo gjort det sååå mange ganger før og feilet, så de rundt meg må jo tenke at jeg ikke klarer det denne gangen heller.

Men stå på og ikke gi deg! Dette klarer du!

 

Og hvis du kjenner at motivasjonen svikter eller du bare har lyst til å skryte litt av degselv , så er det bare til å ta turen innom forumet, her er det alltid trøst,hjelp,oppmuntring og ros å få :D/>

 

Ønsker deg en flott kveld videre :)/>

 

Tusen takk Sandzax. Godt å vite at det er stort rom for prøving og feiling her på forumet - det er noe jeg absolutt trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fri idag. Vært hjemme. Sett mye valgkamp på TV og lest mye på nett. En sånn dag resulterer fort i mye "nei-mat", som litt godteri og en liter Pepsi Max. Og begge deler har vi innomhus, så veien er kort...

 

Men ikke en eneste bit! Hver gang jeg åpner kjøleskapsdøren (og det gjør jeg ofte, tro du meg, for vannet MÅ være kaldt!), så står brusen og lokker på meg. Og hver gang jeg er på kjøkkenet (som jeg er enda flere ganger!) hvisker godteskuffen "her er jeg, kom kom!"

 

 

Men brusen har fått stå i fred og eneste gang godteskuffen ble åpnet var for å ta et bilde av den til bloggen min.. Uten å røre noe, altså!!

 

Og jeg er ganske så stolt over meg selv altså! For å gå nesten ei uke uten ett eneste glass Pepsi Max hadde jeg ikke store troen på!!

(Ps: legger ut en del bilder på bloggen min, titt gjerne innom om du vil se dem. Får ikke til å legge inn vedlegg via mobil her på forumet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Sånne greier som det der er virkelig en seier, altså! Jeg kan ikke ha sånt i huset. Dvs Pepsi Max går fint, og enkelte typer godteri så lenge det ikke er åpnet. Men åpnes det? Da er det gjort.... Så jeg er imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trent styrke og spinning idag, begge 30 minutters. Og det var hardt gitt! Etter 30 minutter på spinningsykkelen var jeg redd jeg skulle svime av når jeg skulle gå av... Men jeg gjorde ikke det altså, hehe

 

Etterpå var det styrke. Noen av øvelsene måtte jeg bare le av, aldri i livet om jeg kunne klare å gjennomføre dem! Men kanskje "en vakker dag" ;)

 

Åh som jeg lengter etter den dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg utenfor treningsstudioet, venter på at de skal åpne. Haha, det har aldri skjedd før..

Resultat uke 2: -7,3 kg og -12 cm. FANTASTISK!!!

Jeg er drittlei av denne kuren!! På tirsdag er det 14 dager på kur. Jeg har lyst til å gå videre - disse resultatene er jo en boost!! Men vet ikke om jeg orker ei uke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at 7,3 er totalt og ikke på en uke? Har jo sett at du går på EasyLife, men selv der klarer man vel ikke så mye på en uke... Eller??? Ære være deg for at du orker det! Har noen damer på jobben som har gått på tilsvarende, jeg skjønner ikke hvordan folk orker å gå på måltidserstattere - sikkert fordi jeg er altfor glad i mat! *ler* Vi er jo alle forskjellig og heldigvis for det, men hatten av fra meg ihvertfall! :) Og godt at du har kommet i gang med litt trening og - når man kommer til et punkt der man begynner å se resultater av treningen blir det ekstra kjekt! De styrkeøvelsene klarer du plutselig. Selv slet jeg voldsomt med teknikken på knebøy, men plutselig løsnet det og nå går det så det suser. Men du kommer aldri til å se meg stå og vente på trappen på at treningssenteret skal åpne... Greit, senteret mitt er døgnåpent, men du skjønner hva jeg mener... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...