Gå til innhold

I dag er dagen :-) målet er 10 kilo til juni! Hvem er med?


Gjest Sylfideiwishtobe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sylfideiwishtobe

Hei! Jeg er ei jente som fyller 22 år dette året og er 170 høy.

 

Jeg var på mitt tyngste 86 kilo før jeg ble gravid, det ble selvfølgelig en tung og sittestillende graviditet pga tidlig bekkenløsning og endte opp på 115 kilo. Nå, 9 mnd etter fødsel er jeg lettere enn før graviditeten, men fortsatt tung. Kommer til å oppdatere litt kosthold, trening, mål og selvsagt alltid vekta på fast veiedag: Mandag :-)

 

Nåværende vekt er 84,2 kilo,

Trivselsvekten min er 75 kilo, men 70 kilo er absolut noe jeg også kunne tenkt meg.

 

Veier meg hver Mandag :-)

 

1 mål 80 kilo, belønning: nye treningsplagg (500kr)

2 mål 78 kilo, belønning: nye sko (500kr)

3 mål 75 kilo, belønning: ny garderobe (2000kr)

 

Innen Juni mnd.

 

4 mål 70 kilo, til Jul. Belønning: weekend tur til en storby på shopping!!!

 

Fornuftige belønninger?

 

Dette blir gøy :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Sylfideiwishtobe

Mandag er dagen jeg storhandler matvarer, så til frokost måtte jeg ta det jeg hadde liggende.

Endte opp med wasa sport + knekkebrød med mager kesam/løvtynn baguette skinke og agurk som pålegg.

 

Etter trening inntok jeg en nutrilettbar, til lunch en skinkesalat og til middag mine hjemmelagde rødbetkarbonader med div.tilbehør.

 

Totalt har jeg inntatt 1119 kcal, skal i utgangspunktet ligge på 1600 kcal daglig,

Men siden jeg kjører en kickstart diett med low fat og high protein så er det vanskelig og oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får jeg bli med?

Er en jente på 23år, to barn, en mann og en hund, studerer sykepleie (1,5år igjen, så har blitt mye sjokolade i eksamenstider + ellers mye stillesitting..) :)

Jeg er 158cm høy, veier per i dag 72,8kg. Har gått ned fra 77,7kg. Mistet motivasjonen for en tid tilbake, så da ble det mindre med trening og mer mat.. Men nå er jeg klar igjen. Målet mitt er å komme meg ned til 60kg.

 

Delmål:

1. 69,9kg

2.65kg

3.62kg

4.60kg

 

Har en operasjon som jeg skal ta mot sommeren, da ønsket ikke legen at jeg var over 69kg, Så må vel bare begynne jobbingen.

 

Jeg er ikke på noe treningssenter, men jeg går tur, tenkte jeg skulle begynne med litt inervall trening i noen bakker ved huset, ellers tar jeg Planken moren og kveld + litt rockering på ettermiddagstid.

 

Jeg er helt elendig på veiing og regning av maten. Så jeg prøver å bruke sunn fornuft, spise små posoner, bare en middagsporson, drikke mye og bare grovregne på kcal.. Får se nå etpar uker om det fungerer, hvis ikke må jeg vel ta meg sammen, men helt ærlig syns jeg det er noe herk. :)

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vil gjerne være med her :) Har også som mål -8 kg til sommaren... er ikkje flink til og registerer mat og slit med sjokoladen :/ Men kjem meg på trening 3-4 gangar i veka.. det hjelper jo litt på sjokoladeinntaket.. :)

 

Startvekt 79.5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir gjerne med på 10 kg innen juni!

Er akkurat det som er målet mitt!

veier nå 70 og vil ned til 60,er akkurat passe høy, 160, men målet er at vekta også skal være akkurat passe :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Så bra! Da er vi flere sammen. :)

Denne uken har ikke gått så bra for meg, har vært sjuk og har enda bihulebetennelse så har ikke fått trimmet noe, håper det blir bedre i løpet av helga. Så har vel spist en god del for mye snop også ja.. og kakao.. og te med honning. . Ja, lista er lang, så får vi bare se hvordan det går på tirsdagen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ikkje målt cm.. men det burde man jo absolutt gjere.. spesielt om man trenar ein del ..om man bygger musklar vil jo man gå inn i cm, men ikkje ned i vekt sidan musklar veg meir ein fett...

 

trur eg skal skaffe meg eit måleband :)

 

så kjekt at vi er fleire! Har ein plan om å begynne med registrering av mat på mandag! i dag har eg laga gele av fun light saft. så desserten i dag blir iallefall sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i hvertfall for min sin del, å måle holder mye motivasjon da jeg syns vekten går tregt! På 1 mnd så har jeg gått ned 2 kg og 19 cm... Måler cm annen hver uke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsfin13

Hei på dere jeg er en jente på 29 år. Er 162 høy og hadde i går en sjokkartet opplevelse med vekten.

Den viste 86 kg riktignok med klær midt på dagen, men regner nok med at jeg stadig er på feil side 80 når jeg skal veie meg ordentlig i morgen. Jeg tar mandag som veiedag Så da begynner jeg med blanke ark og en hel masse dårlige unskyldninger.

 

Startet slanking i fjor vår da veide jeg 76 og har altid sett på 80 som noe jeg ikke skal over.

Slankingen i fjor gikk fint med et halvt kilo i uken til vi dro på ferie og jeg ikke kom i gang igjen.

 

Har vært litt slapp i det siste mest sansynlig fordi jeg ikke bevegger meg nok. Jeg er av typen som hvis jeg begynner å trene får mye overskudd og iver, men blir trøtt og uoplagt hvis jeg ikke trener. Alikavel slutter jeg ofte av div grunner.

 

Den utrolig vektøkningen tror jeg jeg skylder på bilen har ikke gått til skolen siden gubben kjøpte bil. Har 3 månder igjen på en bachelor i matteknologi og n gutt på 18 månder hjemme.

 

Er jobbsøker så kommer sikkert til å finne en rekke halvdårlige unskyldninger, men satser på at sjokket over å ha krysset 80 kg var nok til å hindre meg i fr å skli helt ut.

 

Håper jeg får være her med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei:) velkommen skal du være!

Kjenner meg igjen i dette med å bli slapp hvis en ikke trenrt. Så jeg tenkte jeg skulle begynne å svømme noen dager i uka.

Men det er jo dette med tid til å trene da.. Har en mann som jobber skift (da både dag, ettrtmiddag og natt) så kan jo ikke ha noe fast dag i uka heller, men det må vel bare prioriteres :)

Trener dere mye? Og hva?

 

Huff.. gruer meg til i morgen.. har ikke gått bra denne uken, men må har bihulebetennelsen begynt å slippe taket heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er jo veldig fin trenning.

Veide 85,2 i mårest trudde variasjonen var litt større mellom morgen og dag, men pytt pytt.

 

Tok 30 day shred i går. Skal prøve en zumba dvd etterhvert er veldig for trenning hjemme.

Må bare få gubben til å pushe meg litt.

Så jeg ikke skulker er det noen av dere som har et trennngsprogram dere syns funker å gjøre på stuegulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylfideiwishtobe

Oi, her var det mange som har hivd seg på! kjempebra :rolleyes:

 

bra jobba siljepia, med dine 1,8 kg! hva har du gjort for å få til det? :rolleyes:

 

Her går det litt tregt må jeg si. Trener styrketrening og intervall 3-4 gg i uka, og spiser sunt, men tror kanskje jeg skeier ut en del i helgene... Må ta meg sammen! Har bare gått ned 1 kg siden sist jeg veide meg inn her, men merker nok at jeg kanskje har gått ned litt mer på cm, men jeg har desverre ikke målt, burde kanskje begynne med det!

 

Oppdatering av veiing ;) :

 

Mandag 4/2: 83,5 kg

Mandag 11/4: 83,2 kg

 

-1kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Herlig økt i svømmebassenget i dag, gleder meg til neste gang :D

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg har gjort, spist og drukket bra, mye vann og ikke noen måltider etter kl 20:00 :) Men det er nok opp en del denne uken frykter jeg, blir spennende i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor mange kallorier dere skal spise iløpet av en dag? Prøvde å regne selv her inne, å kom opp på 1900 !??? Det høres jo fryktelig mye ut? Noen som kan forklare/ hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. 71,2.. opp 200 gram..:)/>

 

200 g er ikke så mye da siljepia :) det kan være mye vann i kroppen osv.. Du hadde jo en kjempe nedgang sist uke! Har veie dag i dag egentlig, men har ikke vekt hjemme! Så skal se om jeg får det til iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Neida, det er ikke så mye da :)

Jeg skal ligg på 1600kcal. Men er ikke flink til å veie og regne på maten.. så vet egentlig ikke hvor mye jeg eksakt ligger på om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke så mye da :)/>

Jeg skal ligg på 1600kcal. Men er ikke flink til å veie og regne på maten.. så vet egentlig ikke hvor mye jeg eksakt ligger på om dagen..

 

Hvilken meny ble du på? Er det slikt at man skal trekke av deb summen man kom til for å gå ned i vekt? Om du skjønner hva jeg mener? Jeg ble meny 3 på 1900 kallorier. Kan jeg gå ned til 1600 eller mindre for å gå ned mere i vekt uten å gå i sparemodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver mæ gjerne med her :)/>/>

 

Har 84 kg som startvekt, og målet er å komme ned til 74 innen juli..

 

Begynte i gruppen i går, så helt fersk..

 

Velkommen til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg ble meny 3 på 1900 kallorier. Kan jeg gå ned til 1600 eller mindre for å gå ned mere i vekt uten å gå i sparemodus?

 

Er du veldig aktiv med trening og en fysisk arbeisdsdag? Eller er du meget overvektig? Da vil jo 1900 være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig aktiv med trening og en fysisk arbeisdsdag? Eller er du meget overvektig? Da vil jo 1900 være riktig.

 

Jeg jobber på sykehjem, å er 76 kg å 165 høy. Trener ca 1 time 2-3 ganger i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...