Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Optimista - du har alltid et poeng... og jeg har tenkt mye på det med EN bit, nyyyyyyte og så være ferdig. Kjenner mange som tilsynelatende ikke har noe problemer der. Jeg har aldri klart det. Jeg har klart (og klarer tildels ennå) å la være å ta i det hele tatt... men har jeg først fått smaken så har jeg omtrent ingen kontroll... Ideen din om 5 pushups og 10 situps pr bit mango... For det første ville jeg bli sterkere enn deg på EN helg :lol: , men jeg har en følelse av at familien hadde flyttet! :P Det hadde blitt formye uro!!! Jeg kan jo prøve :) .

 

I går var jeg litt flink, da... Hadde bakt rundstykker, så jeg unnet meg det til kvelds med geitost.. og te ... mannen tok fram nøtter, men jeg spiste bare noen få! Så det var framgang. Mangoen var spist opp dagen i forveien, så det var ikke noe problem...

 

Noe annet som skjedde i går, var at jeg skulle vært ute på en lunsj sammen med noen venner... (Det ble ikke noe av,, men det var andre årsaker) Vel - i forkant av lunsjen skulle vi alle på samme møte på skolen. OG jeg gikk og lurte på om jeg skulle avlyse lunsjen for ikke å bli FRISTET til et eller annet... DET var en ubehaglig tanke! Jeg skjøv den raskt unna, for jeg må ikke bli asosial... og stort sett er det ikke vanskelig å finne ganske sunne lunsjer her i byen... men ekkelt å ha tenkt det!

 

Tok ellers en Bam Bam/Yngvar i går kveld (forsåvidt NIKE, også... ) bare gjør det/ berre gjer da/ just do it... det var blitt kveld og jeghadde egentlig fraskrevet trening... men fant ut at SÅÅÅÅ seint var det da ikke og løp 6 km på mølla. Det gikk ganske greit til tross for bra tempo over ganske lang tid. Var fornøyd da jeg avsluttet. Tok litt mage/rygg til slutt og tenkte at det ikke er så verst å være meg :rolleyes: .

 

I dag er det middag med en gjeng skandinaver. Da blir det nok et par/tre glass vin også :) .

 

Det er blitt kjempekaldt her.. er bare 4 grader og det er sur vind i tillegg :huh::unsure: .

 

Ladies, ha en fortreffelig torsdag. VI tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen damer!

Ny dag, nye muligheter! :)/>/>/>/>/> Fikk en fin start på dagen - truet meg på vekta (håper den ikke lyver til meg) og det ser jammen meg ut som om noe begynner å skje - -500 gram siden sist! og det er jo et halvt kilo det!! Syns jeg kjenner det på kroppen og, at spekket begynner å gi opp og slipper taket! :)/>/>/>/>/> Lønner seg å være tålmodig ser det ut som! hadde jeg bare kunne trent masse i tillegg nå... jaja jeg får ta spaserturer i stedet. Gå til jeg blir svett. Ble en god time i går, og satser på å gjenta suksessen i dag :)/>/>/>/>/>!!

 

Enna, må si jeg er mektig imponert over pågangsmotet ditt! Misunner deg og tredemølla - tror jeg må skaffe meg en sånn og ha i kjelleren! Ingenting er bedre enn å ta en god treningsøkt før man legger seg, synes nå jeg - en sunn god måte å avslutte en lang dag på.

Og du var nå så riktig så flink i går syns nå jeg - du spiste nøtter med fornuft - du satt ikke der med skålen og beskyttet den som en snerrete frådende rabiesinfisert villhund.... det må jeg si er fremgang!! Du har lært å dele yndlingsnøttene dine med flere!! :lol:/>/>/>/>/>

og kanskje smart å ikke ha mango i hus hver dag for da slipper du å friste deg selv der og....

 

Ja det kan være tøft å være oss noen ganger - men husk vi er ikke på noe slankekur - vi er på god vei å endre livsstil. Og det tar tid det, men se på alle de små skrittene vi har tatt i riktig retning nå i over ett år!! Og vi holder oss stabile på en fornuftig vekt også ikke sant? Ja vi skal ikke hvile for mye på laurbærne våre men vi kan jammen meg klappe oss selv litt på skulderen. Kanskje begynne dagen med å se oss i speilet å si "hei der skjønne slanke dame! Jammen er du flink!" Jeg skal iallefall begynne å si det - men må få normal ansiktfarge rundt øya først... haha nå ser jeg f... meg ut som jeg har møtt Mike Tyson i ringen....

 

Vi tastes ladies! Ha en super dag, og vær stolt av deg selv!

klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabiesinfisert villhund... det kan jo godt hende jeg blir med tid og stunder... det er en del villhunder her, skjønt jeg tror de har drevet og skutt ned bestanden i løpet av sommeren, for det er lenge siden jeg har sett noen.

 

Har nettopp løpt 7 km og jeg kjørte litt tøff økt for meg selv. Inkke en typisk intervalløkt, men en lang pyramide. Det var ganske tøft, syns jeg. Resultatet var bra og jeg tror at tempoet er på vei opp. Ikke verst :) . Avsluttet med litt mage - og ryggøvelser.

Så spiste jeg et mellommåltid - ryvita med makrell i tomat. Det kan vel ikke være så ille, vel... (Jeg pleier å skrape vekk tomatsausen, er ikke så glad i den ;) )

Neste måltid blir middag på restaurant.

 

Vel...

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt en ikke så aller verst dag i går, men litt dårlig etter at jeg kom hjem fra restauranten... det var rett og slett litt lite mat så jeg var gansk sulten, faktisk.. Spiste derfor litt nøtter istedenfor å ta et knekkebrød.... <_< .

Har nettopp spist en ALTFOR sein lunsj. Det har gått 6 timer siden forrige måltid. Jo utgangspunktet var litt dårlig planlegging, men jeg forventet ikke å bruke nesten 1,5 t i kø hjem fra storhandelen. Jeg har ikke bil her og tar følge med en venninne en gang i mellom... og det kan føre til ufattelig mye tid i bil... ikke artig. :(

Så hørte jeg i går kveld - dere kommer sikkert bare til å flire - markedet hvor jeg handler mine nøtter og ikke minst mango, skal legges med fra medio oktober :unsure: . Det er kjempedumt! Ikke bare fordi jeg ikke lenger får tilgang til mangoen min, men de har veldig mange gode grønnsaker der, også!!! Det er TRIST!!!.. Men da blir det vanskeligere med den mangoen... den vet jeg nemlig ikke hvor finnes, ellers.

Det er sol ute! Kryss i taket... Jeg skal gå til det nevnte markede å kjøpe litt forskjellige grønnsaker. De er nemlig mye bedre enn i den store butikken jeg nettopp var i... så da får jeg meg en fin tur ut i solen :P

Bam Bam... det har nå gått mange dager siden vi hørte fra deg! Selv den blågule Optimista har meldt inn. Står det bra til ?

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag - midt på dagen og jeg har vært huslig, lat og familiær, men ikke trent foreløpig. Vel, vel. Fortsatt mange timer igjen av dagen :) .

 

Av noe uforutsette grunner ble det ikke trening i går. Trente heller ikke på fredag, men det var delvis planlagt. At det ikke ble i går gjør at jeg nok MÅ trene i dag. Gikk en tur på fredag, forresten :P .

 

KATASTROFALT kosthold på fredag, i går - ikke så håpløst på matfronten, faktisk, men over hele dagen litt mye vin???

 

i dag... så langt... helt fint! Har faktisk telt timer, BAM BAM!!!

 

Sukk... sliter fortsatt med mine sommerkg... og det fortsetter jeg med etter denne helgen ser det ut til... men gir selvfølgelig ikke opp!!! ALDRI tilbake til "gamle former"!!

 

Håper dere damer har det fantastisk og at dere er flinkere enn meg!

Takk for at dere er her!!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink i dag... men hadde veldig lyst på både det ene og det andre... holdt meg i skinnet. I morgen vil jeg nok være fornøyd, men sånn akkurat nå kjenner jeg at det hadde vært godt! (Ligger i senga, så det er ingen "fare" :rolleyes: )

I dag har jeg satt ny rekord på mølla.. helt ny gjennomsnittsfart. Løp helt flatt og det er virkelig mye lettere enn med 1% stigning, men uansett har jeg aldri løpt så fort. Hadde 4 minutters innsatser og ett min roligere.. og jeg opplevde full kontroll på pust og bein. Helt siste minuttet kjørte jeg opp ytterligere og siste halve minuttet kunne ikke vært særlig mye lengre! Føltes GODT!!! :lol:

 

Har kjøpt en ny te. En svart te med appelsin og mynte - knallgod! den kommer nok til å bli en favoritt framover :)

 

god natt

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager går dagen fortere enn andre... Det har ikke blitt tid til den løpeturen jeg hadde tenkt.... Sov veldig dårlig sist natt, så jeg tenker kanskje det er lov til å hvile seg litt.... Egentlig ikke det lureste å gjøre første dagen i uka, og spesielt lite gunstig med tanke på at vi får besøk til onsdag og de blir til søndag... Det blir ikke mye trening de dagene, that's for sure! Og jeg er. Litt redd det kan bli mye mat.... Men vi kommer til å gå en del, hvertfall...

Hvordan står det til med dere, da... Jeg tror Bam Bam er litt inne i hulen sin, litt lei av å rapportere inn, kanskje? Det er lov det, altså.... Jeg kan jo skrive litt her alene i min frustrasjon over å stå litt stille... Tror løsningen for meg er fullstendig nytenkning og løsriving fra en del (dårlige) vaner... Men det er for skummelt... Og for øyeblikket er jeg ikke HELT klar til den totale endringen... Sukk...

Leser om denne "fine" kuren "spis vanlig i fem dager, fast i to". For meg virker den helt tullete. Går kanskje bra for dem som skal ned noen få kg, men hele poenget med overvektige er jo at de ikke vet hva som er "vanlig". Hadde de visst det, hadde det stort sett ikke vært noe problem med overvekt i det hele tatt.

Vel, det var min mening om den kuren.

 

Ta vare på dere... Om dere leser eller ikke.

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna, kjære deg! :) Jeg er faktisk ikke inni hule min - jeg har bare sykt travle dager... :o

Har såvidt vært innom her og "skumlest" skribleriene deres. Har fått med meg at Optimista er gul og blå, men av helt andre grunner enn at hun har fått juling, heldigvis! Vet du, Enna - jeg lurer litt på hvor det ble av han med vommen...? Enten så forsvant han i dimman, eller så har han lært å sparke fra seg? ;)

 

At er bra med meg. Fredagens veiing viste ned 200 gr de siste 2 ukene. Jeg har ikke gjort noe anderledes enn i ukene før. Det er litt derfor jeg sier at jeg ikke vil endre på noe, at jeg fortsatt vil holde fokus. Det kan virke som om kroppen justerer seg selv, på en måte. Den fortsetter ikke bare å rase ned i vekt. Vi får se. Jeg spiser som jeg skal og trener som jeg skal, og er fornøyd med det.

Ble noen små kakestykker i helga, men de var med veldig god samvittighet. Feiret 4-årsdagen til barnebarnet mitt - fineste gutten i verden, selvfølgelig! :wub:

 

Har som sagt vært rasende travle dager. Ble plutselig kastet rett ut i et pilotprosjekt vedrørende nytt IT - system på jobben, sjefen har hatt ferie - da blir det litt ekstra, vært foreldremøter på skolen osv,osv.

Men jeg er her. Beklager at jeg ikke så flink til å gi livstegn fra meg når jeg er stresset. Dere skal vite at dere er livbøyen min, uansett! Kan ikke forestille meg ikke å ha kontakt med dere nå!!! :unsure::o Skrekk og gru! :( Så hold ut med mine små fravær - jeg er aldri langt unna!

 

Glad i dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra Bam Bam, den travle :) . Og gratulerer med at du har funnet "oppskriften" som fungerer for deg!!! FANTASTISK!!!!!

Jeg har nå sittet og surfet litt på nett mens jeg har brettet tøy og drukket kaffe. Multitasking ;) .

Skal i gang med litt husarbeid og så må jeg handle inn litt til vi får gjester i morgen. Nå er butikkene åpne hele tiden, men det er jo greit å ha mesteparten i hus, likevel... særlig viktige ting som vin... :P .

(Nå er det et søtt ekorn i treet utenfor. Jeg ELSKER ekorn!)

Det går ikke noe særlig nedover med meg - vektmessig. Jeg er stabil ( <_< ) omtrent 2 kg over der jeg burde være og 3 kg over der jeg VIL være... Sukk... Skjerpings må til. Håper bl.a jeg får tid til litt trening i dag!

Ladies. Ha en fabelaktig dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Bra du ikke har vært i hulen din Bam-Bam, jeg har heller ikke vært der, men dagene har rast fra meg , uten at jeg kan si eksakt hva jeg har fylt dagene med... det er noe med alderen tror jeg...

Skal ta stingene i dag og gleder meg til å komme videre slik at jeg får virkelig kommet i gang med treningen! Energien går opp og ned, men mest opp så det er jo et godt tegn!

Matveien synes jeg nå selv jeg har vært kjempeflink. 200 gram mindre i dag (og det var før jeg gikk på do!!! - juhu...) hehe ja her får man alle detaljer.... Det går sakte med sikkert rett vei.

 

I går satte jeg meg selv på en liten prøve. Min kjære mann kjøpte den største sjokoladeplata som finnes... han var godtesyk..(og han er slank og kan spise absoulutt alt...sukk...) han satte i godstolen og koste seg med den i går kveld... spurte flere ganger om jeg ville ha, sa neitakk gang på gang... men så tentke jeg - jeg må da lære å bare spise litt og ikke ALT? vel jeg tok to ruter...selv om han sa "resten er din (og det var over en halv plate - av de store...vettu..)har aldri sugd så lenge på en sjokoladerute... men poenget, jeg greide å holde meg til 2 ruter, jeg gikk ikke amok!!!(må ærlig innrømme at jeg tenkte på rådene jeg ga deg Enna, og jeg orket hverken situps eller pushups i går kveld hehe... :lol:/>/> )

Nei nå skal jeg gjøre meg i stand, komme meg til lege og så skal jeg nyte masse nydelig høstsol!

 

Livet er herlig! :)/>/>

Vi tastes ladies!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare MÅTTE innom å si til deg Enna, at stabil - det er kjempebra!! :D

Du klarer faktisk det (selv om du aller helst vil være stabil på et annet tall), kroppen venner seg til å være i ro - ikke sprette opp og ned slik den har gjort før. Jeg synes du skal være kjempefornoyd med deg selv, for det har du all grunn til! :D

 

Plutselig er du tilbake i et modus der du klarer å gjøre det lille ekstra som skal til for "å ta" de 2-3 siste kg også!

Jeg heier på deg!

 

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Optimista - du hadde postet mens jeg skrev, så jeg "så" deg ikke! :)

Godt å høre at du har det bra! :)

 

Jeg tenker ikke tanken engang på å ta litt og ikke mer! :o Jeg mistenker faktisk at jeg aldri vil klare å komme dit.... :(

Nesegrus beundring for deg som klarte det! DET er styrke, det!

 

Nevnte for Enna isted at jeg har spist litt kake i helgen, men når du nevner sjokolade, så spiste jeg faktisk sjokolade også! :o Og det var rødvinen sin skyld.... :rolleyes: Sånn mørk 70% med havsalt.... og det var ikke bare 2 biter....

Men hvis det er det eneste litt rødvin får meg til å gjøre galt, så skal jeg overleve det! :P

 

Ønsker deg en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester av helgens lammestek til middag ikveld.

Det var dessverre ingen rester av helgens rødvin, så da måtte det bli en ny da! :P

Kanskje ikke det smarteste valget etter 45 min styrketrening og 20 min intervall, men sånn ble det nå ikveld. Jeg har iallefall trent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bare si at du var heldig som hadde en "norsk" pose med nøtter... Hos nøttemannen "min" kjøper jeg i løsvekt, og LITT mer enn 100 g.... Så en hel pose her borte er ca 5000 kcal :lol: (1 kg)

Vel. Trent har ikke jeg.... Men jeg har gått mye, vasket tre bad, støvsuget, redd opp nytt på senger, i det hele tatt vært mye i bevegelse. Gått til ig fra butikken - tot en time... Strengt tatt KUNNE jeg trent i kveld, men jeg prioriterte mannen min. Det får heller bare bli en sånn uke. Med 5 overnattingsgjester blir ikke min trening det viktigste. Tar det igjen neste uke :)

Hvis jeg blir "borte" litt fra og med i morgen så vet dere hvorfor.

Tenk på meg, og dra gjerne litt hardt i nakkehårene mine... Dette kan bli tøft!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies...

Håper inderlig du ikke trøkker i deg 1 kg med nøtter Enna.... for da må du jaggu meg løpe mye og ta rimelig mange situps, pushups, spensthopp etc etc etc for å forbrenne noe... :)/>

 

Bam-Bam, ja jeg vet jeg ikke skal le... men jeg ser deg for meg...i går må jeg si du var vår alles kjære matvrak! Men i går var i går og i dag er en ny dag! Så dra deg selv opp og tren i dag!! Og litt ekstra for å bøte på gårdagens ja hehe hva skal jeg kalle det... matorgie? :lol:/> :o/>

 

Jeg skal prøve meg på trening i dag, så får vi se hvordan det går. Vi tastes ladies - og Bam-Bam; husk du SKAL trene i dag, jeg henger over deg og passer på deg.... :P/>

klem fra Optimista - glad i dere småskrullinger! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer meg skvett ihjel!! Hysterisk... først nøtter så is og så den kommentaren om å henge "klam og tung" i nakkehårene mine :lol: .. Ser deg for meg!!!

Vel, i dag GLEMTE jeg å ta med et lite mellommåltid (hadde planlagt det og alt, men...) og var altså såååå sulten på korøvelsen at jeg vurderte å ta en liten kjeks (butterdeig med noe sukker... ) men jeg lot være og er glad for det! For jeg er ikke så veldig glad i sånne kjeks, så det ville vært teit å bruke tillatte kcal på noe jeg egentlig ikke liker bare for å få et mellommål...

Nå må jeg hive meg rundt i legge på sengetøy, støvsuge, flytte senger fra rom til rom, gå i butikken osv - alt sånn man må når man venter gjester :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verste mareritt er blitt sanne :o .

Gjestene våre hadde med smågodt... Sånn candy king i løsvekt.... Det er helt forferdelig!! Jeg bare ELSKER DET!!! Og de hadde ikke med en liten pose, neida - EN til hver av ungene, en diger til huset og en til meg med LAKRIS. Det burde vært forbudt :blink: .

Åpnet en champagne i går. Den hadde ligget en stund i kjøleskapet og så hadde jeg tatt den ut, ikke ristet, åpnet den ekspertmessig og så stod spruten... Over halve flaska for utover. Litt trist, for det er en god drikk... Mye vasking førte det til, også ;) .

Ellers gikk dagen ikke så bra, ble litt mye nøtter <_< .

Ladies, ha en fiiiin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen!!!

hehe Enna jeg ler meg skvett av deg! Sjampis og smågodt! Vel vel du fikk litt aktivitet da du måtte vaske opp etter sjampis-seansen! :lol:/> Jeg har hørt at hvis man spiser mye lakris får man skikkelig fart på tarmene... så da tenkte jeg at hvis du spiste masse av det ville ikke tarmene greie å ta til seg alle kaloriene fra smågodtet! :P/> (hehe gleder meg til det referatet....)

 

I går var det karate og min motstander i går var godeste Vom-mann... for en seanse... Her skulle vi sparke hverandre i magen.. og etter hvert spark peip han "au..." "jamen, du må stramme magemusklene dine før jeg sparker" sa jeg... "du sparker så hardt" var svaret... "nei det gjør jeg ikke - det er bare så vidt jeg treffer magen din..du strammer ikke magen din, det kjenner jeg"... "men jeg gjør det" peip han... ooops, da begynte min berømte roing igjen....meg og kjeften min...

Men treningen var gøy og for første gang på aldri så lenge følte jeg at jeg hadde overskudd og energi! I dag skal jeg ta en rolig løpetur og styrketrening tenkte jeg. Det er så godt å kjenne kroppen begynner å fungere igjen!

Matveien? joda, der går det bra. Veeel, pistasj nøtter spiste jeg litt av i går da, men det var ikke så mye. Håper bare det ikke er mange kalorier i hver nøtt...Det ble vel en god neve tipper jeg... jaja gjort er gjort, spist er spist!

 

Ha en fortreffelig dag ladies! Nyt dagen!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skrullinger" - ja, det var en passende beskrivelse av oss tre! :P

 

Jeg kan forsikre dere om at jeg trente igår, og har oppført meg ordentlig i matveien. Det ble linsesuppe til middag igår. Det er utrolig godt - bare så synd den gjør systemet så "livat" etterpå! :unsure::lol: Så det har vært en litt vanskelig dag på jobben idag.... :huh:

 

Idag er ukas planlagte treningsfrie dag. Imorgen er det slynge, lørdag blir det rolig langløp og søndag har jeg planer om å dra med meg mine gamle foreldre ut å gå tur.

 

Hu hei hvor det går! :)

 

(Var forresten kake på jobben idag - nok en bursdagsfeiring. Det har dessuten vært masse smågodt som folk har hatt med seg fra ferie. JEG HAR IKKE SPIST NOE - IKKE EN ENESTE BIT!!! -_- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!!

Skulle ha skrevet noen ord i går kveld, men kom så sent hjem etter trening at jeg prioriterte dusj og senga :)/> Var på min første spinningstime på aldri så lenge - 1 time. Og kroppen fungerer pokker meg! Yes! Yes! Yes! Det var tungt, men knallgøy! Avsluttet med litt situps og øvelse for rygg/ermer men da klokka var så mye ble det ikke mer styrketrening. Og tenkte at det er ingen vits å overdrive heller selv om jeg følte kroppen var proppfull av energi!

 

Blir ingen trening i dag, her blir det besøk i hjemmet, men satser på at jeg får litt tid for meg selv på søndag!

 

Nå må litt husarbeid gjennomføres, god mat skal handles inn - men skal gjøre mitt ytterste å satse på sunn mat - og satser på at mine gjester ikke kopierer gjestene til Enna.... :blink:/>

Bam-Bam, jeg må si du var riktig så flink på jobben! At du ikke lot deg friste! Grattis! Sånn skal det være! Stolt av deg!

 

Nei får svinge meg rundt og få gjort noe - har tatt meg fri fra jobben i dag - deilig egentlig. Vi tastets.

Ha en nydelig fredag - nå er det snart helg!! :)/>

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg sitter her og er egentlig litt... deppa? :mellow:/

 

Det ble rødvin på tirsdag til restene av lammesteken. Det ble rødvin igår - rett og slett fordi vi hadde lyst på.

Men så tenker jeg - det er da vanvittig bortkastede kalorier?? (Vær så snill å motsi meg heftig nå, jenter! Vi er jo enige om at rødvin ikke teller! :rolleyes:/)

Men jeg tenkte på det idag tidlig. For i tillegg til den rødvinen, så ble jeg litt "fysen" når det nærmet seg sengetid. Da var jeg med skjeea oppi den hjemmelagde kornblandingen - den har så god smak av honning og ingefær! Så fant jeg frem resten av en fetaost som jeg tok bitte, bittesmå biter av mens jeg satt forann tv'en.

 

Da jeg la meg hadde jeg kjempedårlig samvittighet for å ha "skeiet"ut. :(/

 

Men - "skeiet" ut?? 4 teskjeer med kornblanding og noen biter fetaost?? :o/ Det var ikke kaker, det var hverken sjokolade eller potetgull eller andre "farlige" saker. Men FØLELSEN - den følelsen jeg hadde da jeg la meg, den var ikke god. Jeg FØLTE meg jo mislykket, udisiplinert, dust og teit! Hvorfor kan jeg ikke bare la være å dytte ting i trynet utenom måltidene? :angry:/ Samme hva det er for noe egentlig!

Vi har vel snakket om det litt før - det at vi aldri kan slappe helt av. Og det er det som gjør meg deppa. Skal jeg til evig tid måtte være "koblet på" i hodet mitt? Enna sa det hun også. "Sånne som oss" må passe oss for resten av livet. Det kommer aldri til å ta slutt.

Det er ganske demotiverende, spør du meg. :mellow:/

 

Jo, jeg hører hva dere sier - det går lettere etterhvert. Og dere har rett. Vi sliter jo ikke med det samme nå som for 15 mnd siden. Det er mye lettere å takke nei til ting nå, vi spiser sunnere og det går lenger tid mellom hver gang man faller, og når man først gjør det - så kommer man seg raskere opp igjen. Så enda ett år frem i tid, så ler jeg kanskje av hvordan jeg føler det nå?

 

Det var bare et lite hjertesukk fra meg. Jeg ønsker meg jo overhodet ikke tilbake dit jeg var! :o/ Ingen tvil om at kroppen kjennes bedre med riktig mat og trening! Man blir jo i godt humør av det! :D/

Jeg leste i et ukeblad i dag om en som hadde gått ned mange kilo. Hun sa : "En bit sjokolade gir et øyeblikks nytelse - mens en lett kropp gir mye større og langvarig glede!" Det er veldig sant!! :)/

 

Da skal jeg se å komme meg hjemover snart.

Enig med deg, Optimista - godt det er helg! Så får jeg se om det blir rødvin på meg ikveld - det er jo tross alt fredda'n!! :P/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam - først og fremst må jeg si at, 4 teskjeer kornblanding og litt fetaost på toppen av din daglige kost er nok ikke å skeie ut :) . Rødvin... det er alltid litt vanskelig :huh: . Personlig er jeg dårlig på det å drikke ET glass vin og så ikke bli "fysen" på noe mer... og dessuten blir ett glass fort to for meg. Så jeg prøver å holde meg unna vin på hverdager... Ikke prinsipielt, men fordi det er ER (dessverre) ekstra kcal... Jeg tros dessverre det må bli sånn at et glass vin må da komme istedenfor mat... og jeg er ikke sikker (beklager å si dette, Bam Bam B) ) på om det I LENGDEN er det beste for kroppen.

MEN (det er alltid et men!) om du en uke drikker vin på tirsdag og onsdag så er ikke det et problem. Du er stort sett veldig flink og det er ikke noe problem... og jeg må gjenta at om din utskeielse er litt ornblanding og noen små biter fetaost... not a problem... derimot om du tar en "Enna" og hiver deg rundt i nøttenes verden ... DA har du et problem :blink: .

 

Tok med gjestene mine til "nøttemannen" min i går... De gikk like mye berserk de som jeg! OG de innførte noe nytt som je gikke har kjøpt før... kokosbiter... mannen min likte det godt. Jeg syns også kokos er godt, MEN det er ikke sånn som jeg kommer til å småspise, så DET kan jeg kjøpe.. da får familien noe de liker mens mor klarer seg bra :lol: ... to fluer i ett smekk!!!

Jeg har IKKE gravd dypt i lakrisposen min.. bare tatt tre biter. (EN AV GANGEN, LADIES - EN AV GANGEN... og det har gått bra :) ) Men jeg frykter en ting.. Mannen reiser til Norge til Tirsdag og blir borte over en uke. HVA GJØR JEG DA???? Jeg må rett og slett dele ut det meste av godteriet til de a ndre i dag, så blir det som er best spist opp og jeg har mindre fristelser til den perioden jeg er alene.... Sukk...

Ja Bam Bam.. Det er en evig kamp! OG jeg vet jammen ikke om jeg om et år ler av vdet du beskrev i ditt siste innlegg... jeg sliter så jeg svetter oppover. Onsdag og torsdag var jeg ikke flink i forhold til nøtter osv... Drakk måtelig med vin, da... vært flink der (Det er godt at NOE fungerer i hodet mitt :unsure: ), men spiste for mye av godsakene. I går gikk dagen veldig bra, men så hadde vi indrefilet til middag... og det har vi nesten aldri. Mannen stekte noen biffer som bare var VIDUNDERLIGE!!! Og lagde en saus av (GR - Ikke les dette!) fløte og blåmuggost og sky ..... god??? JEg som nesten aldri tar mye saus tok TO sauseøser!!!. Råstekte poteter med olivenolje og havsalt og gode grønnsaker... Det var bare godt!! Og med råstekte poteter har jeg veldig fort spist nesten to poteter... for de ser så små og unselige ut .... vel... jeg ble stappmett. MEN da spist ejeg hvertfall MINIMALT med nøtter :P - aldri så galt osv...

 

VEL - jeg kan nok bare si at min vei mot undergangen er staket ut, men vi går og går! I følge min venns skritteller gikk hun 14000 skritt i går og 15000 dagen før, så vi sitter ikke stille!!!

 

Ta godt vare på dere.

Gjestene mine forsvinner i morgen og da er det tid for løping, igjen! OG med mannen vekk i over en uke kan jeg løpe når som helst på dagen... (jeg prøver ellers alltid å løpe mens han er på jobb.. han har så lange dager at jeg helst vil være sammen med han når han først er hjemme)

Selv om jeg ikke har hatt like mye tid til å melde inn som vanlig tenker je gpå dere hele tiden Og i går før middagen - litt sulten osv... da jeg dyttet inn litt nøtter ... da kjente jeg tyngden av Bam Bam i nakkehårene (men det hjalp litt på hodepinen som hadde kommet smygende... ;) ) og faktisk roet jeg litt ned!!!! Så "storebror" eller i dette tilfellet "storesøster ser deg" er bra for meg!!

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...