Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Svett Optimista taster ned noen ord før dusjen! Tok en passe grei treningsøkt - gikk/løp i underkant av 40 min og styrketrening etter det. Magen har virkelig fått kjørt seg! Og om det er noe trøst Bam-Bam, her sitter jeg nå og gomler yoghurt nøtter! Og med knall god samvittighet - 30 gram står det på pakken og kun 175 kalorier. Det skal jeg jaggu meg unne meg! Det samme gjelder de få skjeene med kornblanding du tok Bam-Bam - hallo i luken, vi skal jo leve også!!! Opp med hodet og smil til verden - husk på alt det positive du har gjort da!! Trent, redusert vekta og den holder seg rimelig stabil nå ikke sant? Du har faktisk greid det du ikke har greid før - stabil vekt!Og det er knallbra!!

 

Nei nå skal jeg slappe av resten av lørdagen, nyte ett glass rødvin eller to og virkelig ta helg! Det håper jeg dere også gjør!

 

Vi tastes!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags morgen..

I går gikk vi nok bare ca 12000 skritt, men pytt, pytt... Flink det meste av dagen, noen nøtter og mango (gir meg nok aldri... :blink: ) på kvelden og sushi til middag. Jeg spiste mine biter med glede og innlevelse, for de er HERLIGE!!! Og nå spiser vi det sjeldnere enn før... MEN jeg drakk øl til, og øl drikker jeg nesten aldri lenger. Det er for mye kcal.. for det er ikke nok med EN halvliter til meg, nei.. jeg bøtter gjerne ned 4... i går begrenset jeg med til to halve og en liten... og litt vin da vi kom hjem B) . Kjenner det litt godt nå... :huh: .

Det har vært veldig hyggelig å ha gjestene på besøk, men jeg gleder meg til litt mer hverdagsliv.. og ikke minst tid til å løpe. (Sukk jeg sitter og skriver så utrlig me feil....- ha! UTROLIG mye feil! LItt ukonsentrert, kanskje :) .

 

Dere er så flinke og jeg er så rotten for tiden.. jeg kjenner at jeg har lagt på meg... hadde på en bukse og en bluse i går og blusen (som skal være trang, var ubehagelig trang... det liker jeg ikke!!! Jeg må bare ha fullt fokus på 1600 kcal inn, daglig trening, løping OG styrke.. Ingen utskeielser what so ever, hverken helg eller hverdag... Dette har jeg fått til før, og får rett og slett få det til, igjen. HJELP!!!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel

Etter den søte kløe osv... Jeg har startet dagen med sunn og fornuftig kost. Har fått oppskrift på et skikkelig grovt brød uten hvetemel. Jeg er ingen lavkarbofantast, men jeg har mye vondt i magen og tenkte at jeg kan jo spise litt mindre hvetemel i hverdagen...

Ok altså en nokså katastrofal helg... men det jeg fryktet mest - godteriet i løsvekt - har gått bedre enn forventet... det var faktisk ikke såååå godt som jeg husket! Så det bli bare litt. Men altså, mye nøtter og mye god mat. SUKK!

Kan bare si at her skal det brettes opp både det ene og det andre og jeg skal snart være tilbake i vanlig gjenge!!! (ha - ha, som om mitt vanlige gjenge er fornuftig og veloverveid :o)

 

Ha en fin mandag, Ladies. Klarte forresten å la være å søle ute mer champagne.....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg bra i går og takk og pris for det! :rolleyes:

 

Sønnen i huset tok seg av godteriposen fra våre venner... jeg var innerst inne glad for det, men kjente likevel at det "rykket til" i godterinerven...

Løp intervall på mølla med 1% stigning. Skulle ikke tro at det var så stor forskjell på helt flatt og 1% stigning, men jeg kjente det! Gjennømførte de fire fire-minutters innsatsene jeg hadde planlagt. LITT raskere på de to siste enn jeg hadde tenkt, men det er jo artig, da... Holdt bare på 35 minutter, men det kjentes godt! I dag blir det litt mer "langkjøring". Har som forsett å ta push-ups HVER dag, denne uka.... (Det tar ikke lang tid, klarer jo ikke sååå mange, akkurat ;) ..)

 

Håper det står bra til med dere...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies - er dere et sted i kulissene :mellow: ?

Klart meg bra i dag, også. Hadde tenkt å løpe en mil, men pga litt treg med å starte ble det bare 8 km... Skulle jo ta push ups, også... Og jeg MÅTTE strekke ut. Rett etter dusjen gikk jeg til butikken i god fart... Med det resultat at jeg svettet som en gris inne i parfymeriet... Kan tro jeg følte meg lekker og fin :blink:

Kyllingwok til middag. Godt! Spiste nok litt mye ris... Det er bare så godt :P .

Nå må jeg sove. God natt

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bam - Bam melder inn! :D

Jeg er her - bare fryktelig travel som vanlig! :wacko:

 

Det virker som om du tar grep om ting nå, Enna! BRA! :) Og trene har du jo alltid vært flink til!

 

Alt bra med meg. Klarer meg helt fint i forhold til mat! Var innvitert bort på middag på lørdag. Fikk servert lammeskank med rotmos og saus. Utrolig godt! Ble jo litt rødvin også -_- Til dessert fikk vi hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus laget ferdig i konjakkglass - så det var ikke store porsjonen. Bra!

Men det beste av alt (og det har jeg aldri opplevd før), resten av kvelden fikk vi ingenting! Det var hverken sjokolade, kaker eller snacks - og det var så utrolig deilig å slippe og måtte forholde seg til det! :) Kun rødvin! :P

 

Når det gjelder trening så har jeg funnet en god rutine.

Jeg følger et løpeprogram der det er lagt opp til løping 3 dager i uka + en dag alternativ kondisjonstrening. I tillegg har jeg klart å få inn 4 faste økter med styrketrening, og det merkes kjempegodt! Er på 4. uka nå med det opplegget, og merker allerede tydelig at jeg har blitt sterkere. (når utgangspunktet er 0, så skal det ikke så mye til ;)) Men det var veldig deilig å oppdage at også løpinga går mye bedre når jeg trener styrke samtidig!

Så får vi se hvor lenge det varer. Er inne i en skikkelig "prektig" periode nå, kjenner jeg. -_- Alt funker - og jeg nyter det så lenge det går!

 

Ikke så vanskelig å være i godt humør heller, for vi har hatt og har fortsatt et aldeles nyyyydelig høstvær! Krysser fingrene for at det bare fortsetter og fortsetter!

 

Ønsker dere en fortsatt fin, fin dag. Veldig glad for at dere er der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld borte uten snacks el.l... ikke så vanlig, akkurat. Jeg pleier ofte å kutte opp gulrøtter å sette på bordet... mange har lyst på noe og det er godt!!! Jeg har veldig sjelden dessert når vi har gjester. Setter heller fram tørket frukt ( :lol: ) ... livsfarlig for vertinnen, hvertfall ;) .

I dag blir det ikke så lett å få til løping. Dagen har ikke vært tilbragt hjemme. Rent teoretisk kunne jeg rukket det før jeg begynt på middag, men da hadde jeg så vondt i hodet, at det var godt bare å sitte litt ned. Men jeg skal få til push-ups :P .

 

I dag lagde jeg den torsk på grønnsaksseng... veldig godt, men det granateplet jeg hadde kjøpt var i overkant SURT!!!! Tok ikke noe ekstra sitron på - og det er jeg jammen glad for! Dessverre tror jeg ikke det blir noen kjempehit i familien. Ungene spiste, men jeg hørte ikke at jeg burde lage det igjen...

Ok, Ladies. Ha en fortreffelig kveld.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Enna - litt rart uten NOE resten av kvelden :mellow: men det sparte meg for kampen med meg selv, iallefall.

 

Den middagen du lagde er en av mine favoritter! :D Kan forspise meg skikkelig på den salaten!! Men best med modent granateple, ja! ;)

 

Har vært og trent styrke idag. Ble middag i ensomheten for meg selv, for min kjære fikk noe trøbbel på jobben like før han skulle hjem, og datteren var hos ei venninne. Ikke ofte det er helt tomt hjemme. Selv katta var ute. :mellow:

 

Kjenner det blir tidlig kvelden. La meg altfor sent igår, og det straffer seg alltid neste dag...

 

Sov så godt dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke det skulle bli noe løping i dag, men strikkeklubbdamene mine gikk av forskjellige årsaker veldig tidlig, så da kl var 21.30 var jeg på mølla og løp 30 minutter i bakker... avsluttet med push-ups og litt for mage og rygg. Var rett og slett stolt av meg selv da jeg klarte å komme meg på mølla i steden for å synke ned i sofaen.. selv om det ikke akkurat var den lengste løpeturen, var den hard ;) Nå er jo klokka blitt ett på natta og jeg burde ha sovet for en time siden (minst), men....

 

Sov godt til dere, ladies.

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Selv om det har vært litt stille fra min front har jeg ikke ligget på latsiden! :) spinning på tirsdag med litt styrke etterpå -og 1 1/2 time karate trening i går - som naturligvis har resultert i blåmerker både her og der! Gøy er det som vanlig. He he vom-mannen tror jeg gjør alt for å unngå å komme i nærkontakt med meg....:) kan ikke forstå det egentlig... men god tone har vi!

 

Matveien går det, tja hva skal man si, bra. Har ikke hatt noen utskeielser hverken i nøtteavdelingen eller på sjokoladefronten. Vin har det heller ikke blitt på meg de siste dagene så kalorier har jeg spart.

 

Føler meg opplåst og ikke så lekker i kroppsfasongen, men det er vel en periode vi alltid går gjennom vi damer... Om noen dager vil jeg sikkert føle meg som den lekre sekye dama igjen.. Vekta er stabil ser det ut som!

Nei nå skal jeg lage middag, lam skal det bli i dag, og skal gjøre mitt ytterste på å lage sunn mat! :)

 

Vi tastes!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere ladies.

I dag var det rimelig fint vær og nå er det jo riktig så "varmt" ute, så jeg løp en tur i skogen. Det var veldig deilig helt til jeg måtte VELDIG på do og bare mått komme meg hjem, så turen ble ikke lenger enn 6 km, dessverre. Tok push-ups da :)

Matmessig... muligens litt tung lunsj, jeg spiste borte og vi fikk en nyyyyyydelig pai. IKKE GR, for å si det sånn... Men jeg sa nei takk til sjokolade og kaker, da... (det ble lagt merke til, men jeg fikk forståelse for det... ikke noe nøding - HELDIGVIS!)

Her hjemme har jeg "skeiet ut" med fem flak tørket mango og en - EN - bit av lakrisgodt. Den ene biten kjennes god og smakfull og faktisk - NOK!!! Seier til meg :) .

 

Ingen vin her i gården heller , siden søndag...men så fikk jeg kvoten min nesten hele forrige uke, da!

 

Må fortelle en IDIOTISK hendelse fra her vi bor... Vi bor i en compound, innegjerdet og med sikkerhetsvakter. Vel... jeg har to katter, den ene er sosial og han elsker å være ute, den andre er litt mer sky og vil helst ut når det er mørkt.

Vel, det er et slags reglement som sier at alle kjæledyr skal gå i bånd <_< Katter i bånd??? Vel jeg har gitt blaffen i det, for å si det sånn. I dag ble det sendt ut mail med BILDE av min katt tatt av en eller annen som bor her som "bevis" på at katter trenger seg inn... han stod utenfor et hus... det var omtrent sånn "wanted for trespassing" $100 to the finder... Ikke akkurat, men jeg likte det ikke noe særlig :angry: .

Ok, kvelden har kommet til Moskvas, så jeg får gå "godnattrunden".

 

God natt til dere, også !

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdags kveld... Jeg var altså så "flink" hele uken... så kom fredag ettermiddag og alt er bare dritt! Unnskyld uttrykket. Det ender vel med at jeg blir kastet ut av hele forumet for stygg språkbruk :mellow: . Jeg har ingen ord, ingen unnskyldning ingen noe som helst! Løp på mølla i går formiddag (hadde så begrenset tid at jeg ikek kunne dra ut... det ble effektiv trening.)

I dag har jeg ikke løpt, men gått over en time i skogen + på et kjøpesenter. Ellers vært lat...

Elendig matdag i dag, også. Latt meg friste av alt og ingenting. Spist MASSE sjokolade, spist kake :unsure: . Ikke bra det her! Ikke sunt, heller!

Ferdig med dette! nå legger jeg meg :angry:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Søndag morgen, solen skinner fra knallblå himmel - vindstille. Høsten i Norge er bare nydelig!! :)/>/>/>/

Lo meg skakk når jeg hørte om naboen din Enna - som tar bilde av gatas skrekk - katten din! :lol:/>/>/>/> Tydelig at vedkommende ikke har fritidssysler som er av kvalitetsmessig innhold!! Han/hun har sikkert ventet lenge - veeeldig lenge - bare for å stå klar med kamera og bevise det absolutte forferdelige... katt i bånd, har du hørt noe så dumt!!

He he det du burde gjøre er å finne ut hvem som har tatt bildet (se på bakgrunnen i bildet - vær en etterforsker nå, kjøp deg en leke katt som går på batteri, ha den i bånd og gå frem og tilbake foran boligen til "varseleren"...himmel og hav er det rart det er krig i verden!

 

Men fra en "krig" til en annen - ok Enna, du hadde en sprekk i går. Javel, i dag er en ny dag, nye muligheter! Gjort er gjort, spist er spist! Det vi skal lære nå er å spise kaker og sjokolade etc med vett - dvs nyte noe men ikke tømme hele kakefatet alene. Og man blir ikke verdensmester over natten! Her trengs det trening, og det er det vi holder på med nå! Så Enna, ikke gi opp! Banne har du lov til, blir sånn et fargerikt og beskrivende språk da hihi...

Og se på all terningen du har gjennomfør og Enna! Som jeg sa til Bam-Bam for en stund tilbake, vi må ikke glemme å også se på det gode vi gjør! Og være stolt av det! Så hadde du satt opp en liste med positive ting (trening, sunn mat, sagt nei til kaloribomber etc etc) og så en liste over sprekker, ja jeg tror du hadde blitt overrasket ove mye mye bra du har gjort og fremdeles gjør!

 

Jeg tror vi er i en litt ja kall det kritisk "hold vekten" fase. En periode vi ikke har holdt ut før. Men det skal vi lære oss nå! Vi har kommet lagt, og lenger skal vi komme, sammen!!

 

Nyt dagen ladies! Kos dere og vær stolt!

Stor klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, Optimista... nytt og ukjent terreng for meg, hvertfall. Har aldri hatt såpass stabil vekt over så lang tid i hele mitt voksne liv, tror jeg... Jeg har aldri tatt meg inn igjen før det har vært for seint... så selv om jeg roter fælt i helgene tar jeg stort sett grep i hverdagen. Og jeg sitter vitterlig ikke på rompa, heller... Har nettopp vært ute et par timer nå. Ikke noe voldsomt tempo, men vært ute i nyyyydelig høstvær. ENDELIG får vi litt av det fine, også :) .

Jeg er litt fastkjørt i kostholdet kjenner jeg, men jeg er jo bare såååååå matlei at jeg ikke klarer å tenke så mye nytt. Fant et granateple i dag, da... damen lovte meg at det er søtt ;) . Jeg kan jo lev ei håpet! Tror nesten jeg må ut en tur til, for det er jammen fint, i dag...

Når det gjelder detektivarbeidet i forhold til hvem som tok bildet av katten... alle husstandene her vi bor har samme underlag utenfor husenen sine og like søplebøtter som på bildet. det er bare EN detalj jeg kan finne ut og det skal jeg gjøre nå... men min lille, sosiale katt har nok ikke vært vanskelig å få bilde av... han elsker oppmerksomhet :rolleyes: .

vel mine damer. Vi "tastes"

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - nyyyydelig vær, formen laber... ikke syk akkurat, men tung i hodet, veldig trøtt ... har nettopp gjort reint og sitter og kjemper en kamp ned meg selv som jeg har tenkt å vinne :rolleyes: .. jogge/ikke jogge... jeg får bare snøre på meg skoene å komme meg ut. Ikke noe mer å gjøre! Dette nydelige været skal visst ikke fortsette her, hvertfall.. Og det er bedre med 10 minutter ute enn ingenting - det er mitt motto! Så derfor var detgreit at jeg "stakk innom" her, akkurat nå. Det gav meg det sparket jeg trengte!!!

See you later!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir dagene av???

 

Mindfullness er det noe som heter. Fullstendig fraværende her. Ha'kke tid! :(

Helga har gått forholdsvis greit. Dårlig dag på lørdag. Mest fordi det ble noen misforståelser mellom min elskede og meg som førte til at vi var skikkelig sure på hverandre.... :( Ble ikke noe bedre av at det gikk 9 timer fra jeg spiste en skive til frokost før jeg fikk mat igjen - og da i form av en grillpølse og rødvin! (Forklaringen er fest i en lavvo...) Toppet med noen biter vingummi.... <_<

 

Igår feiret vi diamantbryllupet til foreldrene mine. Tenk - gift i 60 år! :) Forspiste meg på fisk til koldtbordet, så om jeg så hadde villet, så hadde jeg ikke hatt plass til kake. Rørte det ikke!

 

Idag opplevde jeg noe veldig bra!

Løp intervall. Skulle ligge på 78-83% av makspuls, og jeg måtte øke farten på mølla iforhold til forrige uke for å komme opp i riktig puls. Så det er fremgang! Utrolig gøy å se!! :D

Er veldig fornøyd med treningen min de siste 4 ukene. Blir 5-6 dager med trening i uka, fordelt på løping, styrke og alternativ kondisjon. Det føles veldig bra! :)

 

Kjenner det blir tidlig kvelden på meg idag.

Setter stor, stor pris på dere, Og er så glad dere er her! Selv om jeg er temmelig sløv noen ganger.... :mellow: TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindfullness... det og yoga burde nok vært en større del av mitt liv, også.. Ikke at jeg er en stressa person og tross alt har jeg ganske god tid - for det meste - men av tar meg så sjelden TID... jeg hører på lydbok når jeg er ute og går eller løper, jeg ser på dataen eller tv eller liknende når jeg ikke "gjør" noe... jeg er liksom aldri stille. Tenker av og til på at det vi i dag søker som "luksus" - altså stillhet og ro, var det eneste som var gratis i gamle dager.. altså FØR alle hadde biler og telefoner osv. Da jeg var liten var jo butikkene stengt på søndager. Og det er litt artig at vi i dag maser om MER tid til åpne butikker og samtidig BETALER for kurs i mindfullness... (og vi kjører til det kurset - gjerne med musikk i bilen el.l....) Kanskje det ikke bare var dumt med søndagsstengt og til og med bilfrie søndager i oljekrisa! Det var mindre mas om slikt da... og jeg tror det var fordi man hadde litt mer tid... selv når man kjørte bil i gamledager hadde man tid... ikke bilstereo ..

Nei nå rotet jeg meg bort - igjen.

Jeg løp altså ut i solskinnet. Det ble bare 5 km, så måtte jeg (som vanlig <_< ) på do og måtte komme meg hjem... men det føltes bra! Kosten var innenfor tilltatt område om enn noe ustrukturert.

I dag skal jeg på en lunsj. Der er det sikkert vin, men vertinnen pleier å servere nokså sunn mat, så det burde være uproblematisk.

 

ha en fortreffelig tirsdag, ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig noe å tenke på.

Det der med ro og stillhet, mener jeg.

Jeg sitter her og lurer på om det eksisterer et eneste øyeblikk iløpet av en hel dag hvor jeg IKKE har lyd rundt meg?

 

Hittil en utrolig stressende dag på jobben - så jeg skulle gjerne ha hatt den vinen til lunch! ;)

Men jeg skal stresse ned med ny treningsøkt idag! Det er utrolig hvor godt det føles - etterpå! :)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdsmessig en ok dag... vin til lunsj - ikke hverdagskost, men godt var det. Ingen trening i ettermiddag... I morgen håper jeg at jeg får til en treningsøkt, men det er en travel dag. Torsdag derimot burde det ikke være noe problem å få til en økt...

I dag skal jeg legge meg tidlig ... har vært i overkant trøtt i det siste. Det er så slitsomt!

ååå jeg ELSKER å se på at kattene min leker :lol: ... da tenker jeg at det hadde vært fint å trene litt mere smidighetsøvelser! Jeg er rimelig stiv i kroppen...

 

Har ikke så mye nytt å melde... jeg er bare glad for at nok en dag med normal mengde mat er gjennomført... Det jeg sliter litt med er å spise sunt nok... Når jeg registrerer mat får jeg aldri noe høyt på kostholdscore, for det blir enten for lite eller for mye av frukt, for lite grønnsaker... det blir liksom ikke god nok balanse. Selvfølgelig er dette bare latskap fra min side for det er jo bare å legg på mer paprika etc... men så er problemet at jeg foretrekker kornblanding eller havregrøt til frokost.... og så glemmer jeg det litt .... og så blir jeg litt lei disse salatene Sukk - klage, klage...

 

Ladies - dere er fantastiske! Hold ut med min syting.

 

Stooooor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt jæ..... Tror jeg skal klare å syte mer enn deg ikveld, Enna....

Drittdag på trening. Trente styrke overkropp + core. Skulle løpe intervall, men kroppen sa nei. :o Det gikk bare ikke. Hadde ingenting å gi.

Vel hjemme skulle jeg i dusjen. Løfter venstre ben samtidig som jeg bøyer meg lett frem for å ta av meg sokken. PANG!!! Der låste ryggen seg! :o Resten av kvelden har jeg bevegd meg som en krøpling. Vondt er det også.

Drukket rødvin og spist sjokolade til trøst. Teite meg. :(

 

Gruer meg til natta. :mellow: Snakkes.

 

Ps: jeg har heller ikke så mye til overs for salat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si STAKKARS DEG :o !!!! Og du HAR virkelig grunn til å syte. HÅÅÅÅÅPER det gir seg relativt raskt... Det er absolutt noe herk!! :(

Kjenner ellers den følelsen du hadde på treningen... hadde en sånn tur her i forrige uke hvor alt var tungt!

SUKK!!

Ellers er kroppen min helt i utakt med alt! Nå har jeg hatt sånn premenstruell hodepine i tre dager. sånn vag som bare finnes om morran og så plutselig klemmer den til i flere timer på ettermiddag/kveld.. Jeg har rett og slett ikke tid til det! Og er jeg ikke snart for gammel til å ha mensen, da??? SUKK...

Vel..

Dette er ikke bra, altså! Starte dagen med å klage. :blink:

 

Skal tenke på deg, Bam Bam!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med minimalt med trening... litt gange, men ikke så det monner. Kjenner likevel at det har vært godt med et par dager uten at jeg har tvunget meg til trening. Jeg har ikke følt meg helt i form. Måtte løpe litt for å nå noe tidliger i dag og jeg følte meg direkte kvalm etterpå... og det var hverken langt eller fort... hmmm. Godt jeg ikke lever av å konkurrere... de som gjør det, har jammen ikke mange muligheter til å være "utafor"... Maten i dag har vel vært grei, tror jeg... pai til middag... ikke noen GR-bunn, men sunt innhold, hvertfall :) . I morgen satser jeg på god form og løping. Det er ikke fint vær, lenger heller.... blir nok tredemølla da B) . Føler meg sunnere når jeg løper ute, egentlig.. friskere på en måte. Får se om jeg orker å trosse været.. har mine tvil.

Håper ryggen er bedre, Bam Bam .... :mellow:

 

Sov godt, Ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Beklager, jeg har vært helt elendig denne uken hva gjelder meldigner her på tråden vår! Men det er liv i meg. Har hatt noen hektiske dager, en forklaring, men ingen unnskyldning! Skal skjerpe meg!

 

Det ble karatetrening på meg både mandag og i dag, og nye blåmerker har jeg fått - bombe det da... men like optimistisk som alltid!

 

Matveien? Jo der hoder jeg meg selv i nakken, men disse pillene jeg må ta gjør noe med kroppen min som jeg ikke er så glad i. Men bedre det enn det alternative. Energinivået mitt begynner å stabilisere seg, men dette tar tid merker jeg. Så da er det bare for meg å være tålmodig... sukk.

 

Bam-Bam, håper ryggen din blir bedre snart. Ryggproblemer har jeg hatt min dose av og vet det er helt j...lig når det står på.

 

Senga venter på meg nå, men ville bare gi et lite livstegn fra meg.

Vi tastes ladies

klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg Optimista! Ler av deg og alle de blåmerkene dine :lol: . Hardt liv å være karatedame, skjønner jeg!

I dag er planen å komme seg i løpetøyet... det skal holde hardt for jeg har ikke lyst... Jeg skal la kroppen våkne litt mer før jeg setter i gang... må også gå til butikken, for det er lovlig lite mat igjen til middagslaging... Det regner hvertfall ikke i skrivende stund, så kanskje jeg orker å komme meg ut... (det er alltid bra når jeg først kommer meg ut, da ;) )

 

Forrige uke var jeg veldig flink med maten fram til helgen.. jeg har vært flink denne uka også.. men jeg føler meg utrolig oppblåst og ekkel ... og alt sier at jeg skal få mensen, men jeg har det hele tiden nå og det er ikke artig.. Ja da, ja da... jeg vet at jeg må gjennom det, men det er så KJEDELIG!!!! Det er så få dager i måneden jeg føler meg fin når det holder på på denne måten... Går bare rundt med oppblåst mage, hodepine og slarkete rygg (lever i konstant redsel for det du opplevde her om dagen Bam-Bam.... tenker på det hver gang jeg tar et skritt når jeg er lett foroverbøyd... :blink: ) Vel, vel...det er en fase av livet det, også!

 

Ha en fiiiin dag, Ladies

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en time i skogen + 5 km løping. Hadde ikke mer tid... (jeg hadde glemt at jeg skulle noe på ettermiddagen :rolleyes: ) Men det føltes bra, formen var stigende i løpet av dagen og da er det akkurat som jeg er et nytt menneske... Glemmer at jeg ikke var i god form i går og at jeg syter og klager.

Det jeg har gått og tenkt en del på i dag er dette med metthetsfølelse og følelse av å være fornøyd.

Selv ikke nå når jeg mer eller mindre har holdt stabil vekt i snart et år har jeg noen som helst følelse av at jeg er fornøyd når jeg har spist det jeg vet jeg trenger. Jeg drømmer hele tiden om å "dytte inn i trynet" sånn som jeg gjorde mye før og av og til ennå. Det gir ingen som helst følelse av velvære eller på noen annen måte noe positivt å overspise... det er bare en slags "trygg" måte å spise på... jeg kan ikke forklare den, har aldri satt meg ned og spekulert i om det ligger en uoppklart hendelse til grunn for det... jeg hadde strenge restriksjoner på godteri da jeg var liten, men det hadde de fleste på min alder... godteri var dyrt den gangen... og ikke alle har blitt overspisere av den grunn...

Så nå er jeg altså i den fasen at jeg tvinger meg til å være fornøyd med det kroppen trenger for å (før øyeblikket) gå litt ned i vekt og på (forhåpentlig relativt) snarlig sikt holde stabil vekt. Men dette er jammen vanskelig. For mett er jeg nesten aldri... Og lysten på godteri er der ALLTID - absolutt alltid.

Vel det er torsdags kveld og i morgen skal jeg koooose meg med vin. Det er et høydepunkt med fredagskvelden ;) .

I morgen håper jeg tiden strekker til til en lengre løpetur. Kansje mila burde stå på programmet i morgen. Evt lørdag.

Håper dere har det bra. Ikke føl at dere måååå legge inn mange meldinger her... jeg storkoser meg når dere kommer innom, men det må ikke bli et ork. Da blir det kjedelig for dere. Og jeg vil heller har dere en gang i mellom enn at dere strever for mye og så gir opp...

Sov godt når dere legger dere. Det skal jeg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...