Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Fikk skviset inn 30 min hard bakketrening.. gått til og fra butikken... husarbeid ikke sittet stille. Det er da noe.

Det er fredag ettermiddag og familien har bedt om hjemmelaget pizza. Og mor er jo ikke så vanskelig å be, akkurat. Nå står grov pizzadeig og hever. Begynner hvertfall sunt.

MArkedet med "nøttemannen" er stengt... det er rett og slett skrekkelig. HVOR skal jeg få tak i de gode mangoene, cashewnøttene osv... SKRIK!!!

 

Ok .

Ha en fin fredag.

Klem, Anne-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo ladies

Ikke så god uke for meg, denne uka. Ikke så håpløst kostmessig, men jeg har vært trøtt og hatt mye hodepine. Ikke blitt mye trening, akkurat... så den mila jeg skulle løpe i dag får bare vente. Jeg har gått en times tid, det får være bra nok.

Spiste pizza og nøtter OG sjokolade i går, men ikke helt kritiske mengder... Det burde være lov en fredag ... selv om jeg egentlig burde være totalt avholdende... men, men...

Brrrr det var kaldt ute i dag. Jeg hadde litt for lite på meg. Burde hatt varmere jakke, lue og vanter... Vinteren er på vei, det er sikkert.

Håper dere har det fint der dere er.

 

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies.

Syns ukene flyr av gårde jeg. Før jeg vet ordet av det er det søndag igjen...sukk

Punkt 1 - mine synder: fredag gikk jeg totalt bananas.... nøtter, lefser (og ikke bare en bit men en hel lang strimle - sikker 1000 kalorier bare der...) vin og likør til kaffe.... sukk

Punkt 2) på grunn av elendig energinivå ble det bare karatetrening mandag og onsdag. Ikke noe annen trening. Irriterende og jeg ble passe sur på lørdag da jeg tenkte på treningsmengden denne uken og hva jeg greide å trøkke i meg på fredag....

 

Så det har vært min uke. Ikke bra i det hele tatt. Badevekta har gått bananas så jeg vet ikke hvordan jeg ligger an der - sist gang jeg sjekket vekta stoppet den på 64 kilo men med påfølgende melding fra badevekta "ERROR ERROR"..... jaja dingsen har pokker meg inteligens også... har slitt den ut og bare det er en prestasjon...Syns bukser passer som vanlig så jeg holder meg rimelig stabil, men de ekstra kiloene jeg ønsker å bli kvitt da.. sukk...

 

Har vært litt flink i dag - sunn frokost (ikke overspist heller juhuuu!) fått unna litt husarbeid og nå tenkte jeg å ta noen timer ute i hagen. Ting som må gjøres før snøen kommer.

 

I morgen er det ny dag, ny uke og nye muligheter for å vise at vi er knallflinke :)/>/>

Vi tastes og ha en flott søndag ladies!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64 kg! Du er råflink!!! Jeg ligger og vaker fortsatt rund 69 og føler meg feit og teit.

Startet i går kveld med ny tilnærming mentalt! Nå må jeg begynne å visualisere mine egne framskritt. Så i dag har jeg arbeidet noen minutter med å "se" meg selv ha stålkontroll på hva jeg putter i munnen og at jeg sier nei til det som ikke er bra for meg! Frokosten er fortært og er sunn og god nok. Så mandagen starter som den skal! Jeg har ingen store planer i dag, så det skal være GOD tid til både trening og litt av hvert annet jeg har tenkt jeg skal gjøre.

Helgen som helhet har ikke vært av de verste. Men i mitt tilfelle sier det INGEN ting. Jeg har ikke overspist sånn som jeg av og til gjør, men jeg har forsynt meg av både snacks og sjokolade og det var ikke meningen. Har drukket vin, men ikke for mye. Har bakt boller og spist et par, men heller ikke der har jeg skeiet helt ut. (Sunne boller ;) med havregryn og skummet melk! GODE!!!)

 

VEL vakre Ladies.

Jeg skjønner jo at dere som er flinke (Ok Optimista... EN dag med utskeielse .... du er jo så flink bestandig, så du trengte den!!!) ikke orker å være innom så ofte som meg,,,, jeg MÅ det! Men uansett om jeg i øyeblikket ligger i overkant av hva jeg skal, så har jeg ikke gitt opp, altså!!!! OVERHODET ikke!

Bam Bam... hvordan går det med ryggen???

 

VI ses :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

64 kg! Du er råflink!!! Jeg ligger og vaker fortsatt rund 69 og føler meg feit og teit.

Startet i går kveld med ny tilnærming mentalt! Nå må jeg begynne å visualisere mine egne framskritt. Så i dag har jeg arbeidet noen minutter med å "se" meg selv ha stålkontroll på hva jeg putter i munnen og at jeg sier nei til det som ikke er bra for meg! Frokosten er fortært og er sunn og god nok. Så mandagen starter som den skal! Jeg har ingen store planer i dag, så det skal være GOD tid til både trening og litt av hvert annet jeg har tenkt jeg skal gjøre.

Helgen som helhet har ikke vært av de verste. Men i mitt tilfelle sier det INGEN ting. Jeg har ikke overspist sånn som jeg av og til gjør, men jeg har forsynt meg av både snacks og sjokolade og det var ikke meningen. Har drukket vin, men ikke for mye. Har bakt boller og spist et par, men heller ikke der har jeg skeiet helt ut. (Sunne boller ;)/> med havregryn og skummet melk! GODE!!!)

 

VEL vakre Ladies.

Jeg skjønner jo at dere som er flinke (Ok Optimista... EN dag med utskeielse .... du er jo så flink bestandig, så du trengte den!!!) ikke orker å være innom så ofte som meg,,,, jeg MÅ det! Men uansett om jeg i øyeblikket ligger i overkant av hva jeg skal, så har jeg ikke gitt opp, altså!!!! OVERHODET ikke!

Bam Bam... hvordan går det med ryggen???

 

VI ses :)/>

 

Enna

Enna.... hallo skjønne deg - 64 kilo er ikke rett vekt på meg.... badevekta mi har streika!!! :) men det var et flott tall å se da.. hihi

snakke (tastes) senere

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere mine skjønne! :)

Nå er jeg egentlig ganske sur! :angry: Jeg logget meg på da jeg kom på jobb idag. Begynte å skrive til dere (og hadde faktisk fått skrevet en del!). Tenkte jeg bare kunne ha dere liggende å vake sånn i bakgrunnen idag, så kunne jeg skrive iløpet av dagen når jeg hadde tid - og så sende avgårde før jeg gikk hjem. Tror dere dataen datt sammen her idag eller, så alt jeg hadde skrevet ble borte!?? :angry:

 

Men, men - her er jeg raskt innom så dere ikke tror jeg ligger halvt ihjelsultet et sted..... For Enna - du har min fulle forsåelse! Det krever STÅL DISIPLIN ikke å spise mer enn man skal.... Jeg jobber med det hver eneste dag, og som du sier - hele tiden.

Mat, godsaker, hvor lenge det er til neste måltid, hva jeg kan tillate meg, og ikke minst - hva jeg IKKE kan tillate meg surrer konstant oppe i hodet mitt!

Har jeg noe tilgjengelig, kan du være sikker på at jeg spiser det. Så mitt beste våpem mot meg selv, er å ikke ha noen ting i hus.

Men noen ganger så har man det.... Og det blir jo alltid rester etter middag... Jeg er stort sett -_- flink til ikke å spise for mye til middag, men jeg er fæl å spise rester utover kvelden....

Og i helga har vi hatt litt ost og kjeks... og både fredag og søndag hadde vi middag med fløtesaus... Å du salige stund så godt det var, men definitivt IKKE GR oppskrift...

 

Men samtidig må jeg skryte! Jeg har nemlig nådd målet mitt! Jeg har løpt 10 km!!! :D Ryggen løsnet heldigvis med en gang igjen, så etter en dag uten trening, og et par dager med forsiktig trening, tenkte jeg at nå - nå bare gjør jeg det! Og det gikk!Pusten var ikke problemet (hvilket jeg hadde trodd det skulle være), men heller at bena ble blytunge de siste par km. Og begynte å kjenne det litt i det ene kneet. Så det blir lenge til jeg gjør det igjen - men nå vet jeg at jeg kan!

 

Dere er overhodet ikke glemt selv om det går tid imellom hver gang jeg er inne. Har alltid som mål å legge igjen noen ord, men som Optimista sier, dagene bare forsvinner....

Er veldig takknemlig for at du, Enna holder liv i tråden vår imens. Vær så snill og fortsett!

 

Ha en fin uke, dere to - glad i dere!

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAAAA for Bam Bam og 10 km :D . Strålende bra og veldig bra at ryggen slapp taket raskt! Hi-hi, i dag hadde jo jeg "allverdens" tid... men en time i telefonen med en god venninne kan knuse selv god tid :lol: . Men gjett om det var hygglig!! Det ble 7 km i god fart, så jeg er godt fornøyd! Har også gjort reint, øvd på noen sanger jeg skal synge med koret mitt og lest litt russisk, så jeg har faktisk gjort NESTEN alt som stod på planen :) .

 

Godt å høre fra dere begge to. Jeg holder nok liv i denne tråden leeeeeenge.... det trenger jeg nemlig!!!

 

Ha en fin fin dag og ettermiddag. Vi tastes!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....... og så var det dette med hvor man har fokus igjen da, jenter...... Hvorfor er det så vanskelig? Hvorfor er jeg så slem med meg selv? :(/>

Jeg har klart meg bra i hele dag. Dro og trente min planlagte intervalltrening. Har bestemt meg for å droppe styrketrening de to dagene i uka jeg løper intervall, så jeg var flink og droppet den idag. (Selvom ryggen slapp med en gang denne gangen, fikk jeg en liten støkk og er nå litt forsiktig) Trodde jeg kom hjem til ferdig idag, men 16-åringen min som skulle stå for den - hun lå på sofaen og sov! :o/> Sulle ha sunn middag idag. Brokkoli - og sellerirotsuppe med marinerte krepsehaler og parmesan. Så langt, så vel. Det er sunt så lenge man begrenser seg...... :huh:/> Ja, jeg spiste en hel porsjon for mye! Jeg elsker den suppa! Og hvor er nå mitt fokus? På den teite ekstra porsjonen - ikke på at jeg har vært flink resten av dagen eller at jeg har gjennomført treninga mi.... Dust! :angry:/>

 

Hjelper ikke at jeg sitter her med en mage som en sprengfiolin heller. :(/> Det er 1 mnd siden jeg skulle hatt mensen som jo ikke kom, så nå er det jo egentlig tid igjen. Kjennes iallefall sånn ut. Er så oppblåst og fysen og får liksom aldri nok av noe. Jeg vet det går over. Og da jeg var på trening, tenkte jeg at hvis jeg kom meg avgårde idag av alle dager, ja da kan jeg klare hvilken som helst annen dag.

 

Så det var kveldens sutring fra meg. Sorry.

 

Koselig med sånne lange telefonsamtaler!

Husker i min ungdom. Pappa hadde et ark liggende ved siden av teleonen. Der måtte vi skrive opp når vi ringte, hvor vi ringte og hvor lenge vi pratet. Dette ble så trukket av ukelønna....... Har tilbrakt noen timer i telefon.... ;)/>

 

Ha en god natt, snuppeluerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) God morgen! Eller..... er det morgen enda? :huh: Er jaggu ikke helt sikker jeg. Her pøsregner det og er så mørkt, grått og trist at fy! :(

Hittil har høsten bare vært nyyydelig - så dette er uvant...

Kjenner at det å ha lyst til å unne seg noe ekstra godt kommer når været blir sånn. Hvorfor har man behov for å trøste seg selv bare fordi det regner? :huh:

Det korrekte er vel at man får lyst til å kose seg inne når det er ufyselig ute - men hvorfor er det ensbetydende med noe å spise? Det gjør det så ekstra vanskelig å være flink....

 

Ha en fin dag, dere - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. En suuupertrøtt Enna melder inn. I dag har jeg bakt ikke mindre enn tre langpanner med Brownies! Smakte litt på noen tynne strimler.. Har ikke bakt den oppskriften før og de skal deles ut i morgen... Var gode. Kunne gjerne spist mer, men var FLINK,!! Spiste fornuftig av lasagnen til middag, også. Løp 7 km på mølla - ny bestetid :). Så stort sett fornøyd med dagens innsats!

 

Håper dere har hatt en fin dag, også.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Enna! :)

Mer enn jeg kan si.....

 

Er skikkelig stolt over å ha gjennomført ukas "helvetesøkt" , raske, korte intervaller. Forrige uke måtte jeg gi opp, idag fikk jeg det til.

Men så.....

Har spist middag - fisk masala, en av mine favoritter! Godt! :)

 

Men etter det.... To glass rødvin og en pose pistasjenøtter.... Jeg vet ikke om jeg tør å si det, men det blir verre..... :( Hadde en pakke med kakepynt i skapet.... Sånne sjokoladeblonder... Tynn, tynn sjokoladepynt. Har jeg spist de opp? :unsure: Ja........ :( Er det flaut? Ja..... :unsure:

 

Vil dere fortsatt være venner med meg? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Oppe og ikke gråter i regnværet? :) Først, før jeg glemmer det - ja Bam-Bam, vi vil fremdeles være venner med deg selv om du har spist opp nøtteposen og all kakepynt i huset. Se på den positive siden - det var bare kakepynt og ikke kake hahaha! :)Men gjort er gjort, spist er spist Bam-Bam; i dag er det en ny dag men mange nye muligheter!

 

Må si jeg er mektig imponert over treningen deres ladies! Gleder meg til å få så pass mye overskudd at jeg og kan henge meg på! Var forresten på karate trening i går - og det var en hard treningsøkt. Svetten rant etter 15 minutter! Nytt blåmerke har jeg også fått så alt er slik det skal være :P

 

Matveien? Jo har vært flink så langt denne uken. Ikke noe godteri eller nøtter og haha og kakepynt har fått ligge i fred... Får sånne Coockie-monster assosiasjoner (Muppets show) når jeg leste det du skrev Bam-Bam....

 

Ha en fin dag ladies! Må jobbe litt nå!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUH - her i gården (les: her jeg bor) ble det feiret Halloween i går - en uke før tiden, og det er en grunn... vel... altså Enna hadde kjøpt inn godteri - som seg hør og bør _ og har klart å holde fingrene av fatet til tross for at godteriet har ligget i boden i mange dager :rolleyes: .

Så må jeg rulle tilbake til onsdag, jeg har jo rett og slett ikke meldt inn på flere dager...

JEg møtte opp på skolen med mine tre brownie-kaker, klar til dyst. Delte ute kaker med krem, sjokoladesaus, m&m´s og kakestrøssel.... timene gikk og jeg ble jo sultnere og sultnere og som den idioten jeg er hadde jeg ikke på forhånd tenkt ut at noe som begynner kl 12 og slutter rundt 13 krever både forberedelser og opprydding... hadde jeg med sunn matpakke??? Nei! Løste jeg problemet med å gå i kantina å kjøpe noe sunt??? Nei! Spiste jeg Brownies???? JAAAAAA!!!!! Mer enn en?? JAAAAA! så da jeg kom hjem spiste jeg ytterliger et par biter + litt godteri!!!! Og hvem fikk hodepine på ettermiddagen? Jo det var Enna... og det behandlet hun med et par glass hvitvin <_< - det hjalp IKKE!

I går var jeg ganske flink - GANSKE. Vel, det vil si egentlig ikke flink... totalt ble det vel ikke altfor mye kcal inn, men HELT feil type. Champagne og sjokolade! OK OK OK! Likevel havnet vekten omtrent 1 kg NED fra forrige uke, så nå er jeg hvertfall UNDER 69... om enn ikke så laaaangt under.

jeg løp litt over 5 km i går - tiden går fort her borte ;) , I dag har jeg foreløpig ikke rukket det, og nå er det så fint vær at jeg skal benytte anledningen til å gå i butikken i solskinnet... da får jeg god mosjon... blir litt over en times gange til sammen i skogen.. det blir bra. Kan evt løpe litt seinere...

Dere er sikkert like flinke som alltid - bare jeg som er en tulling, men that´s ok!

Ha en superfin fredag :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere vil være vennene mine! :) Og jeg vil være din, Enna! ;)

Det der med å planlegge slik at man har jevnt blodsukker, bare blir alfa ogomega oppi dette her....

 

Prektig og prektig, fru Blom? Jeg tror jeg har drukket vin hver kveld denne uka. -_- men jeg har IKKE rørt noe av godsakene på jobben. Kjenner jeg spiser litt for mye til middag, da. Er veldig sulten når den tid kommer - og mat er jo så godt! Tror jeg prøver å beskytte meg litt mot evnt " lyster" utover kvelden ved å spise litt ekstra til middag. Tenker at da er jeg så mett at jeg ikke kommer til å fyse på noe resten av kvelden. Men vi vet jo alle at det å fyse på noe ikke henger sammen med om man er mett eller ikke. Ihvertfall ikke for min del. Jeg kan være stappa, men allikevel ha lyst på noe "godt"

 

Ikveld er jeg alene hjemme. Har jeg rød vin? Nei! :( For det første så er jeg tom, for det andre så er jeg sjåfør ikveld. Datteren er borte. Først noe med skolen, så overnatting hos ei venninne. Så mor har skysset hit og dit. Min elskede har guttetur på byen ikveld med noen fra jobben. De pleier å ha det ett par ganger iløpet av året. Så han må jeg vel skuffe inn i bilen når han kommer hjem med toget etterhvert. :P

 

Vissheten om at jeg skulle være alene hjemme idag, fikk meg til å vurdere helt seriøst om jeg bare skulle gi helt beng i alt ikveld. Bare gå fullstendig bananas i alt som finnes av fy- mat. Jeg har faktisk tenkt på det i hele dag..... :lol:

Men jeg har ikke gjort det. Hurra for Bam - Bam! :D Har ikke unnet meg en bit mørk sjokolade engang. Og jeg har attpåtil vært og trent! Det overrasker meg hver fredag hvor mange som faktisk tilbringer tid på treningssenteret på fredag kveld. Og så lurer jeg på hvorfor de gjør det og ikke noe annet på en fredag? Og da må jeg spørre meg selv hvorfor jeg er der? Og det svaret er jo enkelt ; jeg MÅ jo! Ellers går jo alt til helv..... med meg! Må holde planen og rutinen! Men alle de andre som ser så perfekte ut - DE kan jo ikke ha det sånn? :o Eller? :huh:

 

Ble mye rot fra meg ikveld. Men dere skal jaggu føle dere privilegerte! Jeg valgte å ha selskap av dere to på hjemme- alene- kvelden min! ;)

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Føler meg litt sånn katolsk, her jeg sitter og tilstår mine synder... men hihi fordelen med den religionen er at alt - absolutt alt - blir tilgitt!

Jeg fristet meg selv i går, kjøpte nøtter (egentlig til mannen da) men kjøpte de jeg likte - veldig smart..... nope.... det ble to store never med nøtter på meg, 2 glass rødvin og 4 stk. pizzabiter.... jeg sprengte nok kaloriinntaket på en liten time.... sukk... å ja cognacen til kaffen etterpå - noen parhundre kalorier der og....

 

Skal ut og shoppe litt nå, får besøk i kveld av et vennepar. Gleder meg, lenge siden vi har hatt sånn samling. Skal prøve å spise sunt og ikke drikke alt for mye kaloriholdig drikke..... får ha et stort glass vann ved siden av så fyller det nok magen min litt...

 

Vekta holder seg stabil og syns den er blitt redusert noe denne uken, men badevekta funker ikke så får ikke kontrollert skikkelig.

 

Ha en flott helg ladies! Om vi sprekker litt og nyter noe godt å spise og drikke er det ikke verdens undergang - jeg tror sannelig min hatt at vi begynner å få kontroll jeg.... endelig!!!

 

Stå på, vi tastes!!

stor god klem Optimista :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag ladies. (ettermiddag her, forresten...)

Har nettopp løpt 40 min på mølla - ny fartsrekord :) Godt fornøyd! I går løp jeg et nokså tøft bakkeprogram etter at jeg hadde gått tur retur butikken... hadde en laaaaang samtale med meg selv i går om hvor viktig den løpeturen var/ikke var... Det var egentlig fint vær, men jeg hadde bare IKKE lyst til å løpe ut... så jeg inngikk et kompromiss - løp på mølla. Syns egentlig det var et greit kompromiss! Gjorde det samme i dag, men det var fordi jeg hadde en mistanke om at magen kunne slå seg vrang... og da er det ikke artig å være i en skog FULL av mennesker som spaserer helgetur <_< . Så jeg hev meg på tredemølla og resultatet ble altså ny fartsrekord - GODT fornøyd med det :D .

Maten i går - ikke av de verste, men jeg holdt meg ikke unna snacks og godteri... men etter at markedet mitt er nedlagt og nøttemannen forsvunnet har det virkelig blitt mindre nøtter! De nøttene man får kjøpt i ferdigpakkede poser frister på ingen måte like mye som de han solgte... resultat - mindre nøttespising! Aldri så galt, osv... B)

 

Ok, i dag skal mannen og jeg ut på konsert og vi går nok ut for et glass etter det, tenker jeg.... Gleder meg til å gå ut. Vi gjør det litt for sjelden, egnetlig!

 

Ha en fantastisk lørdag!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God aften ladies!

Først ; Enna - grattis med ny rekord! Syns du er knallflink! og den diskusjonen du hadde med deg selv hehe ja den likte jeg!

I dag har vært en sløvedag - hadde et vennepar på besøk i går og det ble en sen kveld/natt - men tross festligheter så holdt jeg meg rimelig på matta hva gjelder matinntak og alkohol holdig drikke! Sjokolade og nøtter som vi har hatt i hus har (heldigvis) min mann tatt seg av hehe 2 store poser med sjokoladebiter og en nøttepose!! jeg har kun tatt 3 små sjokoldebiter og ikke en eneste nøtt!! Han er sylfideslank også så det er nesten irriterende å se at han kan trøkke i seg så mye og ligge henslengt på sofaen.... :)/>/>

 

Jeg sitter her og nyter en god kopp urtete, og er rimelig sløv. Ønsker egentlig bare å legge meg, men tror jeg må vente noen timer til det...

 

Denne uken blir det mye karate trening - og gleder meg til det. Håper at energinivået er greit nok slik at treningen blir effektivt og knall!

 

Nei, nå skal jeg sløve litt (igjen). Kos deg ute i dag Enna - og du kan med god samvittighet ta deg et glass vin i kveld med din kjære!

Vi tastes.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Jaggu godt 2 av 3 har holdt seg på matta i løpet av helga :P Dere er kjempeflinke!

 

Selv har jeg ikke tatt særlig lure valg.... Løp på lørdag, da - det skal jeg ha! :) Men så var det rett utforbakke....

Forsynte meg grådig av både sjokolade og snacks da vi var borte på lørdagskvelden. Og det ble vin. Mye vin. Søndg ble dertil sløv, og veien var ikke lang til å bestille pizza litt sånn utpå dagen. Utpå kvelden tømte jeg en pakke søte kjeks. <_<

 

Men idag er det mandag. Ukas treningsprogram er planlagt, og jeg er tilbake på rett spor.

Ønsker meg selv og dere lykke til med uka som kommer! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matta og matta, fru Blom... jeg har ikke tatt mange lure valg denne helgen.. Kanskje ikke spist så mye, men HELT feil! Og i går begynte jeg på en løpetur, men jeg var så sur i magen og etter en stund fikke jg så mageknip at jeg bare måtte gi meg - etter 20 minutter! Ikke mer å hente... :unsure: resten av dagen var mer eller mindre i sofaen med dataen :rolleyes:

Vel i dag har jeg vel for såvidt ikke vært helt på bærtur, men har spist 4 stk havrekjeksaktige kjeks (Å himmel og HAV for en idiotisk beskrivelse!!! <_< )

Jeg lader opp til en løpetur, men det kjennes umåtelig tungt i øyeblikket.... TIme will show. Sånn ellers... dere to er fortsatt flinkere enn meg med kosten sånn i hverdagen og jeg tror også dere er flinkere til planlegging. Det er nok et resultat av at dere har arbeid og må planlegge utfra det. Jeg tar ting litt mer som de kommer... og du stor tid som tingene kommer... jeg tror alltid at jeg har allverdens av tid, men så dukker det ene etter det andre opp, og siden jeg i utgangspunktet er elendig til å planlegge, så har jeg en tendens til å glemme at det tar tid å komme fra A til B, og her i byen tar det virkelig tid! Så jadda, utrolig at jeg til slutt får gjort NOE!

Sukk nå bare roter jeg. Liver er godt, konserten lørdag kveld var FANTASTISK!!!! Og mannen og jeg hadde en veldig koselig tur ut etterpå!!! Skikkelig helaften :lol: . Mer av det!

Ha en fin mandag, ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil lettere å holde styr på kosten og måltidsrytmen når man har en hverdag med jobb. Ser jo bare hvor ekstra fokusert jeg må være i helgene. For ikke å snakke om feriene hvor ingenting er som det pleier. :blink:

Og ja, jeg synes jeg stort sett er flink med maten. Og nå er det vel en kombinasjon av både det og at jeg har trent såpass javnt som jeg har gjort, at vekten har vært så stabil så lenge. Det har jeg aldri klart før - så jeg er kjempestolt! :D

Det slo meg her om dagen da jeg vurderte å kjøpe en sommerkjole som var på salg. I mitt hode kom jeg til å ha samme vekt til sommeren igjen. Det var en ny opplevelse! :) Før så har jeg aldri handlet utenom sesong - for jeg kunne aldri vite hvor på vektskalaen jeg var når klærne skulle brukes. :mellow: Men nå tenkte jeg ikke i de baner i det hele tatt. DET kaller jeg en seier!

Men det koster..... Hver eneste dag er det helt bevisste valg hele tiden. og ja - det er til tider veldig slitsomt. :( Jeg er så lei noen ganger! Ønsker bare å komme endelig i mål - at det skal ta slutt - at jeg ikke lenger trenger å tenke på mat og trening hele tiden. Og jeg er så nær ved å gi opp mange ganger. Tenker at hva er egentlig vitsen? I de periodene hvor det er ekstra slitsomt, så lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare lever livet og nyter det jeg har lyst på.

Men så klarer jeg å gjenskape den følelsen jeg har i KROPPEN. Ikke den dårlige samvittigheten, men rett og slett hvor elendig kroppen føler seg når den får bare junk. Og det er rett og slett elendig - og sånn vil jeg jo ikke ha det! Så da fortsetter jeg å slite hver dag med sunne valg, mens jeg håper på at en gang i fjern fremtid kommer alt dette til å gå av seg selv. Sukk......

 

Hyggelig at dere koste dere ute, Enna! Det å gjøre sånne ting sammen gjør så utrolig godt!

Og jeg er så enig med deg : Ja takk! Mer av det! :wub:

 

Ønsker dere en tirsdag hvor alt kjennes enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så klarer jeg å gjenskape den følelsen jeg har i KROPPEN. Ikke den dårlige samvittigheten, men rett og slett hvor elendig kroppen føler seg når den får bare junk. Og det er rett og slett elendig - og sånn vil jeg jo ikke ha det! Så da fortsetter jeg å slite hver dag med sunne valg, mens jeg håper på at en gang i fjern fremtid kommer alt dette til å gå av seg selv. Sukk......

 

Junkfood... jeg liker godt "dårlig" mat - med det mener jeg lettvint mat, gjerne fulle av karbiser... deilige karbiser :rolleyes:

Sukk, men jeg spiser jo FOR DET MESTE sunt og fornuftig jeg, også.... det er bare at jeg ikke helt har kommet til dette med MÅTEHOLD.... vel - gammelt nytt :huh:

FAntastisk at du kjøpte(?) eller hvertfall vurderte sommerkjole.... jeg har også begynt å tenke at det jeg har nå skal passe videre framover.

Mannen hadde kjøpt kjole til meg i går!!!! Og svarte pumps... (Jeg har ET og annet par fra før, men kan aldri få nok... og disse var ulike de andre B)) Tenk, han kjøpte kjole og jeg visste bare at den kom til å sitte fint. Jeg har ikke helt flat mage og definitvt hofter, men jeg tror ikke jeg har så håpløs fasong, tross alt.... Kan selvfølgelig sikkert stramme opp både det ene og det andre, men det ser ikke så ille ut :P og mannen er godt fornøyd, han :rolleyes:

Men gi opp - aldri i livet. Nå gjelder det som aldri før! Nå er vi jo på sett og vis i mål... vi skal bare forbli i målet, det er det som er saken n´est ce pas??

Jeg har vært utrolig huslig i dag + gjort en masse "papirarbeid" - altså sendt mailer hit og dit osatt i gang div. prosesser....

 

Ha en flott tirsdag, vakre damer

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Me again - min unnskyldning for å ikke taste ned noen ord er..... gangsperre i hele kroppen! Karate trening mandag og i går, og lader nå opp til ny treningsøkt i dag... og gruer meg allerede. hadde privattime i går, og da blir treningen enda hardere.Svetten rant etter 15 minutter (timen varte ja en hel klokketime) og jeg pustet som en strandet hvalross... Instruktøren ser absolutt alt av feil bevegelser, og det er det ikke få av... så den berømmelige sidesparket som jeg skulle ta x antall ganger... hehe dere hadde gapskrattet hadde dere sett meg! Ene bene lett bøyd (den jeg skulle ha full tyngde på) og så sidespark, og så høyt som mulig... Holde balansen er en utfordring, men så skal sparket være "rett" og i rett vinkel, fotbladet skal være skrått, tærne bøyd oppover (ikke sprik med tærne sier instruktør...anatomien min sier det er en umulig oppgave) og "inn med rumpa"!!! ropte han til stadighet.... "jaja lett for deg å si" sa jeg, "men min er av litt større kaliber...." Jeg fikk kjørt meg kan man trygt si... og i dag kjenner jeg at jeg har muskulatur i setepartiet, lårene, ermene, magen.... ja det eneste stedet jeg ikke kjenner noe er mellom øra.... :P men det er gøy! storkoser meg på treningen!

 

Matveien, rimelig flink de siste dagene (kan hende kortidshukommelsen svikter litt) men tror jeg er ærlig å si at jeg har ikke skeiet ut med noe forferdelige saker. Vekta virker stabil, men kroppen forandrer seg synes nå jeg pga medisinen. det får jeg bare akseptere og lære å leve med!

 

Nå skal jeg få i meg en brødskive før jeg skal brenne av litt kalorier!

Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er litt misunnelig på de treningsøktene... det er så artig når det fungerer!!!! Jeg er litt ute å kjøre.. HAr spist sjokolade et par dager - ikke i dag... men i dag har jeg spist TO rundstykker med ost til kveldsmat... (Hjemmebakte og sunne, men likevel....) Håpløs matdat totalt. Sunn havregrøt (Skjønt - jeg har hørt at det visst ikke er sunt med havregrøt, vel... DET slutter jeg ikke med!) til frokost, og så bare et eple fram til halv 5... GLEMTE å ta med matpakke og så var det ikke mer å gjøre.... Det er sikkert derfor jeg ble litt "fysen" sånn utpå kvelden...

Har sittet og sett på Black Swan på blue ray... Bitte, lille, tynne Natalie Portman trente først to timer om dagen i et par måneder, så intensiverte hun til 5-6 timer, så begynte innspillingen hvor fortsatte å trene mens hun drev med innspillinger for liksom å "holde stilen" i tillegg måtte hun gå ned i vekt før innspillingen begynte... og hun var vel ikke påtrengende tykk fra før...

Vel... jeg HÅPER jeg får tid til litt trening i morgen. Må innrømme at jeg hadde trodd jeg skulle få mer tid denne uka, men nei - ikke mye. Jeg hadde teoretisk hatt tid i dag, men jeg var altså såååå trøtt. Fredag vet jeg at det ikke blir trening, men det blir ganske mye gange, da... Lørdag og søndag burde det ligge til rette for trening... Så noen treningspoeng blir det!

Neste ute drar jeg noen dager til Norge og der burde det være muighet for et par løpeturer...

Jeg må bare sette inn et par støt med kosten nå, for jeg kan ikke fortsette å holde på sånn som jeg gjør!

 

Håper du har det fint også, Bam Bam... Optimista er jo bare helt rå!!!! Jeg er megastolt av deg :)

 

 

Klem fra en Enna som føler seg litt lat siden det ikke har blitt trening på to dager! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...