Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

støøøøøøøøøøøøøøøl.... au :blink:

hvordan jeg greide å komme meg ut av senga i dag er et under! Treningen i går var beinhard for å si det mildt. På jobb nå, skriver mer senere, men ville bare si at karate kid verker fra øreflippene ned til stortåa...

 

Hadde gitt en million for en knall spa-behandling nå...

 

Ha en flott dag ladies!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Kjære deg, Optimista! Du har min fulle sympati og medfølelse! ^_^ Trøsten må være at det er godt/vondt? Virkelig godt å ha trent slik som du har gjort nå - slik at det virkelig kjennes! Men au,au,au..... :wacko:

Av en eller annen grunn, så ser jeg for meg at hadde vi møttes nå, så hadde du ikke hatt gangsperre i kjeften, eller hva? :P Hadde storkost meg!!! :D

 

Er ikke havregrøt sunt? :o Hvem sier det? Jeg pleier å spise det til frokost når det er kaldt ute, så snart begynner jeg igjen - og jeg GLEDER meg til det!

 

Black swan, ja... Så den for ganske lenge siden. God film.

Men si meg - hva trener man når man trener 5-6 timr? Selv fordelt på 3 økter, så vil det jo være 1,5-2 timer hver gang. Men det virket jo tydeligvis, da. Hun var jo mager - slik dansere er.

 

Jeg har også tenkt på det. Hva skal til for å bli kvitt det siste?

Jeg er egentlig fornøyd med vekta nå. Ingen vil si noe annet enn at jeg er slank med 65 kg fordelt på 175 cm. Men - og det er alltid dette men.... Denne kulen nederst på maven? Denne "fødselsmaven", som jeg kaller det. Blir ikke kvitt den. Og det skal ingenting til av utskeielser før magen strutter som ei kule! Irriterende! :angry:

Og det lille, dvaske laget rundt bh-kanten.... Må vi bli ala Natalie Portman for å bli kvitt det? Eller er det ikke meningen/mulig at man skal være stram og fin når man nærmer seg 50?

Sannheten er vel at jeg ikke orker tanken på å kjøre et enda strengere regime enn det jeg gjør for å ta av noen kg til - og SÅ måtte slite for å holde meg der.... Men jeg har jo et par små ting jeg godt kunne endre på.

Jeg vet jeg ikke skal spise to porsjoner middag, men jeg gjør det hver dag allikevel.... og jeg trenger jo ikke rødvin? JO! Forresten - DET gjør jeg! Og det teller jo ikke! :P

 

Ja, ja. Ønsker oss en strålende dag med alle våre feil og mangler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare digger dette evige, tilbakevendene temaet vin... Jeg kom nettopp inn døra og sitter nå med en kopp te og har tenkt meg på tredemølla når den er drukket. Så blir det middag.. vel tilbake til temaet... jeg satte nyinnkjøpte matvarer inn i kjøleskapet og tenkte at det hadde vært SVÆRT godt med litt vin... Og her i gården har ungene høstferie og da har liksom jeg ferie også selv om jeg har vært oppe i otta hver morgen med mannen... ;) - og ferie - det er jo noe som må feires, så jeg har drukket vin hver dag... og kjener jeg meg rett, blir det nok vin i dag, også B) .

I morgen skal hele familien være litt sånn turister. Vi skal ut av denne kjempestore byen og ut til en av de gamle, viktige byene. Jeg har ikke vært noe som helst sted annet enn i Moskva, så jeg gleder meg :) .

 

Vel ladies - støle eller ikke støle - ha en fin ettermiddag. Vi tastes.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tur i går og til tross for tidvise "egentlig vil jeg gjerne hjem", var hele familien glade for turen. Litt lang kjøretur, men vi hadde sjåfør så vi sov litt og hørte litt på musikk el.l. Vel hjemme ble det vin (rødvin-ulikt meg, men veldig godt.... :rolleyes: ) og tapas og sjokolade.... Men det mest skremmende med dette her.... Jeg har omtrent ikk nøtter for tiden, siden jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i det... Og det merkes på vekten! Tradisjonelt har jo vekten på lørdagsmorgen ligget høyere enn ellers pga nøttene, men nå gjør den ikke det TIL TROSS FOR SJOKOLADE. Det sier nok mye om hvor mye nøtter jeg faktisk spiser når jeg setter i gang... Vel, vel

Det ble løping på torsdag - 40 min bakketrening. I går ble det ikke noe, men vi gikk mye. Satser på en løpetur i dag....

Nå er det formiddag og jeg har ikke stått opp!! Men kaffelysten kommer.... Ha en fin lørdag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min på mølla i bra tempo :) . Kunne vært en lengre tur, men tiden gikk fra meg i dag. Var ute og gikk i omtrent 40 min også + husarbeid så jeg har ikke vært lat :) .

Men gjett hva jeg eller rettere sagt HVEM jeg fant i dag! NØTTEMANNEN min!!!! Jeg kunne ikke la være å le.... Klarte selvfølgelig ikke å la være å kjøpe nøtter og mango :rolleyes: .

 

Ha en fin "resten av helgen".

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen vil jeg ikke snakke om....

 

Vi har en venn som har et uttrykk som ikke egner seg på trykk når noe smaker godt. Igår hadde vi besøk. Jeg hadde kjøpt en sjokolade - fruktnøtt. Og du salige! Den første biten der! Himmelsk!

Aller hest ville jeg si det vennen vår sier, men som sagt - det kan ikke sies - kun tenkes!

 

Sentimental idag. Min sønn fyller 25 år dag. Elsker han over alt! Hadde med han og samboeren hans ut på lunch. Say no more....

 

Men - løpt min raskeste 5 km ever idag også.

 

Slitsom helg. Berg - og dalbane både følelsesmessig og når det gjelder disiplin i forhold til mat og noe i forhold til trening.

 

Sushi, peanøtter, potetgull, fløtesaus, sjokolade, vin, vin, vin og vin, eplekake m/krem....

 

Imorgen blir det grønnsaksuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg og raskeste 5 km ever... :) Veldig stolt over at du er blitt glad i å løpe! Tonen var ganske annerledes for et år siden ;) .

I dag har mannen, yngstedatteren og jeg vært på Ikea og kjøpt diverse... Ikea på en søndag her i Moskva er en opplevelse man godt kan være foruten, men det vi skulle kjøpe var det ok å være to om (prøvesitte osv) + at min russisk er for dårlig til å bestille hjemtransport.... (vi har ikke bil).

Føttene mine er meget ømme etter trasking i liiiitt trange sko... har nemlig et problem for tiden. Etter vektnedgang har føttene mine krympet fra 41 til et sted rundt 40,5... og det er ikke den enkleste skostørrelsen for å si det mildt.... så dagens sko var i str 40, derav ømme...

 

Jeg må si at nøttene og mangoen smakte fortreffelig i går!!! Utrolig hva to uker uten nøtter gjør med smaksløkene :lol: .

 

Nå står mannen og sønnen og steker sopp og skal lage indrefiletmiddag!! Jeg tror jeg trenger et glass vin B)

 

Bam Bam.... vi har alle helger bestående av usunnheter... jeg har vel alltid det, tror jeg :rolleyes:

 

Ha en flott søndag ettermiddag!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt mandag, men her i huset er det FORTSATT feriestemning. Offentlig fridag her i landet :)

Derfor tror jeg nok det må bli litt vin i dag, også.... Har forresten spist rundstykke med crispy sjokoladepålegg til lunsj :o . Det var såååååå godt!!! Sukk, smakte som daim :rolleyes:

Trasket gjennom skogen med veske, bærepose og paraply - silregn og litt sølete og ekkelt. Savnet bil akkurat da, men det føles jo greit når man først er hjemme, da... Har hvertfall vært ute i en halvtime.

Nå lurer jeg på om jeg ikke trenger litt kaffe. Har fått for lite av det i dag, kjenner jeg.

Ha en fiiin mandag.

Var ikke så flink i går kveld. Spiste nøtter og mango, igjen ... ikke UANSTENDIGE mengder, men UNØDVENDIGE mengder... Læringsprosessen går laaaangsomt og tregt og jeg ergrer eg litt over at jeg ikke kan komme meg ned de siste kg...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Ladies

Her er det en lett grå dag. Ser ut som om det KAN bli litt sol... Lever i håpet, for i går var det jammen vått :huh: .

 

Maten går så som så... det ble litt lite mat i løpet av dagen i går, hjemmelaget pizza til kvelds (middag), men for en gangs skyld klarte jeg å begrense meg litt i pizzafatet! Kjempegod pizza, men fornuften satte en stopper for frotsing. Ikke så fornuftig etterpå, men totalt ble det kanskje ikke så ille...

Startet bra i dag med hjemmebakt brød med skinke og agurk + litt melon til forkost.

Har en murrende forkjølelese i kroppen med litt "mørt" hode i dag... har et hus som trenger en omgang med støvsuger og vaskeklut + ærend til butikken, så jeg får se hvor mye jeg orker... men bevegelse blir det. Har nettopp funnet en linke med yoga for løpere... har tenkt å prøve den. Jeg opplever at jeg er SVÆRT stiv i kroppen.. Konstant vondt i korsryggen og "maur" i legger og ankler... (Har det noe med alder, tro???? Kan da umulig være, vel :rolleyes: )

Reiser til Norge til torsdag. Gleder meg faktisk litt!

 

Tenker så ofte på hvor stolt jeg er av dere!

Optimista har holdt et morderisk tempo gjennom en lang og tøff vinter/vår og jeg tror jammen du har kommet styrket ut av dette - på tross av alt!

Bam Bam som ikke løp ute hvis det var en smule fare for at noen kunne se - SE henne, knuser nå den ene rekorden etter den andre i - nettopp LØPING! Løping både ute og på tredemølle! Dette er stort, dere! Vi har mer eller midre holdt stabil vekt siden jul, vi snakker om å mer end enn hva vi i utganspunktet hadde tenkt var MULIG (omtrent, da) Vi har (hvertfall noen av oss - les dere) funnet et spisemønster som fungerer og er rimelig sunt... Vi har tatt oss selv i nakken før vi har seilt for langt utpå... og ikke minst: VI har våget å innrømme... innrømme feilsteg og fall.... Dette er STORT! Hatten av for oss og for vår videre kamp(?) for kontroll og trygghet.

 

Ha en knallfin dag!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies

Beklager, lovte at jeg skulle være flinkere å melde inn status her, men akk har sviktet igjen de siste dagene. Har gått i hundre på hjemmebanen og jobb - ikke noe galt, bare sinnsykt mye som skjer :)

 

Karate tre ingen gikk som en drøm på mandag, og i dag er det ny økt. Vi nærmer oss ny gradering, og da blir det mange treningsdager etter hverandre ifb. det... tipper jeg kommer til å gå som ei gammel krøkke etter de øktene :)

 

Skriver mer senere, ville abre gi en lyd

 

Håper alt er bra med dere begge. :)

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere ..

Du Optimista er altså helt rå på den karaten!!! Bare stå på og kom deg gjennom den graderingen jo før jo heller!!!! Og når det gjelder ganglag... EN time med karate og jeg hadde vært i senga en uke!! Løfte beina for spark... jeg får strekk bare av å tenke på det!!!

Det har blitt mest gange på meg, denne uka for jeg har vært så tett, men det ser ut som om det går over så da blir det nok løping hjemme i Norge, ja... bare at det er så kaldt der hjemme! Vi har jo varmerekord her i Moskva. I går kveld da jeg gikk hjem fra metroen i 22-tiden var det 15 (!) grader ute :) .

Nå sitter jeg på flyplassen - har helt enormt god tid!! Sjåføren kom litt tidlig for å ta høyde for kø. men i dag var det ikke noe særlig kø. så da sitter jeg her... godt man har"duppedingser" til å slå ihjel tiden med :P .

 

Ha en fin dag der ute, tenker på dere!!! Dere er så flinke :) .

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr nettopp løpt 40 min på mølla her hjemme i Norge. Godt fornøyd. Den er litt lettere å løpe på enn den i Moskva, så det er litt "urettferdig" å si at jeg satt ny fartsrekord, men jeg løp fortere i gjennomsnitt enn noen gang - STOLT :rolleyes: .

I skrivende øyeblikk skinner sola og det er litt vind, så man kan jo HÅPE at det tørker opp litt før neste skur... :blink: .

Våknet opp opp i otta - totalt jet-lag... kommer vel til å krasje i kveld.... Ja, ja.

 

Håper dere har det bra, vakre ladies. Tenker på dere!

(Må forresten innrømme at jeg spiste sørlandschips (!) OG Freia "Boblesjokolade med karamell" (Å du salige, det var godt!) i går.... hu hei! )

 

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si at jeg er flink, Enna....

Har hatt en helv.... uke.....Ingenting stemmer.

Kroppen er fullstendig i ulage. Den føles tung, tung, tung. Magen er oppblåst, jeg fyser på noe konstant. Føler meg feit, ekkel og stygg.

 

Er så lei av å bruke så mye energi på å holde på med dette her. Akkurat nå koster det MYE mer enn det smaker.

Har lyst til å gi beng i hele greia. Hvem bryr seg om jeg blir feit? Tenk så deilig å slippe og måtte si nei. Slippe å planlegge. Slippe å konstant tenke på mat. Slippe å konstant "være ett skritt forann"

 

Jeg har ikke vært 100% flink i matveien denne uka. Ikke spist noe ulovlig forsåvidt, men det går heller på mengder. Og det er jo ulovlig nok - men jeg blir liksom ikke ordentlig mett!

Men jeg har trent hver dag som jeg pleier. Skal på slyngetrening idag, og skal løpe (forhåpentligvis) ute imorgen.

Men det koster.

Noe så skrekkelig akkurat nå.

 

Beklager lite meldinger fra meg, men har rett og slett vært skikkelig muggen.

 

Du er vår evige optimist, Enna. Jeg har noe å lære der.

 

Jeg vaker i kulissene enn så lenge.

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulovlig, ja...

syns ikke jeg spiser annet enn "ulovlig" jeg... krabbe i går kveld og vin - ikke problemet, men daim-is, walters mandler, nøtti-frutti (jeg finner nøtter OVERALT)!!!!! Det er "ULOVLG"!!! :mellow:

 

nei, jeg er virkelig ute på glattisen! her må det tas skikkelige grep med mengdekontroll og ikke minst - jeg må bare kutte ut dette som bare gir kortvarige gleder og ellers tomme kcal...

 

Ute er det grått og surt.. jeg våknet kl. 5.30 i dag, også til tross for at jeg ikke la meg tidlig i går. sukk.. er litt trøtt, ja!!!

 

ha en god lørdag der ute med oppblåste mager og det som verre er :unsure: ...

jeg tenker på dere (Bam Bam... det er ingen andre enn du som ser den oppblåste magen! Andre ser bare en vakker kvinne som har klart å gå ned noen overflødige kg!!!)

 

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En FULLSTENDIG katastrofal helg er til ende. Har møtt familie og venner som planlagt. Det er bra, var ute og raket svært vått løv i går, det er bra, har løpt varierende turer på mølla fre, lør og i går, det er bra.... Maten??? Minimalt med mat, maksimalt med usunt! Sjokolade, is, nøtter.... :mellow: .

I dag skal jeg hjem, igjen, og siden slikt tull ikke KAN fortsette, har jeg bare ikke noe valg. Full skjerpings!

Sliter med veldig stiv og vond rygg om dagen... Burde løpe litt mindre og trene litt mer styrke....

Jeg er sur og grinete fordi jeg ikke fikser disse overspisingstendensene mine.... :angry:

 

Dere to... Flotte, vakre damer... Tenker på dere!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Å lese deres innlegg får meg i godt humør! Tusen takk :P Og oppbackingen fra dere varmer mer enn dere aner!Og tusen takk for e-mail. Dere er knallgode! klem klem klem til dere begge to!

Jeg gir meg ikke med karate, og hvis været tillater det (ja det er storm ute og total trafikk-kaos...) så skal jeg komme meg på trening i dag også. Godt å kun ha trening i hodet en time.

 

Har forresten tenkt over et patent på vin mens jeg har prøvd å drukne sorgene mine i helgen :) ... og siden vi alle tre er så glad i det. Det må da pokker meg gå an å lage vin som har null kalorier (nett som lettbrus) og alkoholholdig og som smaker knall..i mitt neste liv skal jeg bli vinbonde, men ladies, hvordan fjerne kaloriene?? Det er dagen "før-juls-nøtt" (oj sorry Enna, var ikke meningen å friste deg med nøtter igjen....)

glad i dere

vi tastes sånn plutselig igjen

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter - ja en nøtt er hvertfall å lære meg måtehold og fornuft!!!

I går SKREK kroppen etter godteri og utskeielse, men jeg holdt igjen (Vel altså, jeg drakk to små glass hvitvin, da...) I dag har jeg vært på kaffeslabberas hvor en av "damene" hadde bakt en kanelkake og en sitronkake... jeg tok ingen ting... bare drakk svart kaffe.

Det er ikke bønn, nå!!! Her er det skjerpings for alle pengene!

I går gjorde jeg ikke mye annet enn å reise - tre timers tidsforskjell gjør at dagen blir kort! (Hvertfall når man reiser østover <_< ) Men jeg la meg i rimelig tid, så det ble ikke så fælt å stå opp i dag...

Nå skal jeg kle på meg fornuftige klær, å komme meg ut til butikken. Det er litt varmere her enn hjemme der jeg var i går, men vinteren er på vei.

 

Ønsker dere en fin tirsdag. Her er nesten alle andre enn meg av gårde på et eller annet fram til seint i ettermiddag, så jeg har ganske god tid til det meste. Får vel ta meg en løpetur på mølla... og så var det dette med styrketrening, da.... Til lørdag skal jeg på en eller annen fin mottakelse. Og sa må jeg bare føle meg vel, så denne uken er det ikke rom for noe som helst utenom "programmet"... Kjolen blir tett og hælene høye :rolleyes: , så trekk inn magen og hold den der, sier jeg .

 

STOOOOR klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klippet jeg fra en artikkel på nettsiden Trening.no - De viser til en forskningsrapport.. HVIS det stemmer, slår det litt beina under noe av det GR står for. Men noe annet er at når man spiser sjelden, er det vanskeligere å kontrollere inntaket... man blir sulten og overspiser i steden... (Selv om det i dette klippet sier at det ikke var forskjell... vel - jeg kan jo bare snakke ut fra meg selv, og ofte og lite er bedre for meg enn sjelden om mye... - forresten ofte og mye er også godt ;) , hvertfall når det er snakk om sjokolade :rolleyes: )

 

Måltidshyppighet har ingen innvirkning på forbrenningen

Tidligere ble det anbefalt å spise mange små måltider hver dag for å øke forbrenningen. Nyere studier, blant annet en studie som ble publisert i The British Journal of Nutrition i 2009, viser at måltidshyppighet ikke spiller noen rolle. Så lenge det totale kaloriinntaket gjennom dagen er det samme, utgjør det ingen forskjell om det blir fordelt på flere små eller få store måltider. Studien hadde 16 overvektige menn og kvinner som deltakere. Disse ble utvalgt til å delta på en lavkaloridiett som de fulgte i åtte uker. Begge gruppene gikk ned tilsvarende i vekt. Det var ingen forskjell mellom gruppene i tap av fettvev, i apetittkontroll eller i hormonnivå som signaliserer sult og metthet.

 

Les, bli klok sies det... les og lær om mange forskjellige meninger er hvertfall sannhet!

 

Ha en fin kveld.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå her jeg klart meg bra i hele tre dager, og har en slags tro på at jeg er i en god stim.

Det eneste er at det ikke har blitt så mye trening som jeg kanskje hadde trodd... I går fikk jeg presset inn en rolig motbakke 5 km på mølla. Det var godt å ha overskudd! Men jeg må jo skryte litt av at at en tilsvarende tur med samme følelse av "rolig" gikk saktere for bare et halvt år siden :rolleyes: .

I dag har det vært så mye fram og tilbake at jeg ikke har rukket å løpe, men jeg har gått i litt over en time til sammen i godt tempo og jeg har ikke drevet med stillesitting.... så hlet håpløst har det ikke vært. Håper jeg får til en tur i morgen... fredag blir nemlig også travel... Hmm - travelt å være hjemmeværende ;) .

Litt fleip og tull her, mens tankene er på tøffere ting :unsure: .

Tenker på dere!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med det totale kaloriinntaket pr dag gir jo sense, Men det jeg erfarer, er jo at ved å spise små, hyppige måltider holder blodsukkeret jevnt. Det gir mindre sjans for å overspise eller spise feil når du først spiser. Jeg er iallefall helt og fullstendig avhengig av mat hver 3. time for ikke å gå fullstendig berserk.... :(/>/>

 

Når det er sagt..... Idag droppet jeg treninga til fordel for sterk, indisk mat og rødvin. På en onsdag.....

Trente styrke igår. Er støl dag. Lett å droppe ut da.

Er lei. Kroppen spiller ikke på lag. Mensen som ser ut til å vare " inn i evigheten". 3 mnd siden sist. Magen ser ut som en ballong. Buksene strammer.

Dårlig vær. Ikke ok å løpe ute - løping på mølle er drepen. Treningslei. Men har jeg tatt grep? JA!!!

Har tatt meg en feriedag på fredag. Og hva har jeg gjort? Bestilt en veiledningstime på treningssenteret med den jenta som er råest på styrketrening!

Har planer om å få til et skikkelig program som motiverer meg til masse trening og godt kosthold. Inn med masse styrke, samtidig som kondisjonen ivaretas greit nok gjennom vinteren til at jeg lett kan ta løpeskoene på igjen til våren.

Vet ikke om det går, men har så behov for nytt fokus nå. Føler jeg har stagnert.

Men ikveld er det rødvin. Ble en hel plate 70% mørk sjokolade med havsalt også...

Imorgen skal vi ut på middag med gode venner og så på konsert. Siste toget hjem. Fri på fredag, men avtale kl. 10.00 på treningssenteret, så ingen slinger i valsen. Er klar for noe nytt. Tror jeg. Håper jeg klarer å motivere meg til skjerpings på kosthold også. Er stort sett bra, men det er det lille ekstra som vil gjøre utslag nå.

Og tenk så deilig å komme gjennom jula uten noe ekstra hengende over buksekanten....

Har bestilt meg treningsdagbok fra Get inspired.no også, så her skal det bli enda mer orden i sakene. Skulle ønske jeg var 25 og hadde kropp som jentene der....men jeg er 47, mamma til 4 og mormor til 2. Heldige meg! :wub:/>/>

Så mye å være takknemlig for!

 

En noe rotete klem til dere fra meg, men jeg finner nok ut av det til slutt. ^_^/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er helt fantastisk, Bam Bam... DU tar grep og bestiller veiledning kl 10 på en fridag!!! Hørt om å sitte med aviser, drikke kaffe.... "roe nerva" (mitt standarduttrykk for å slappe av...) :lol: - nei - du flyr av gårde på treningssenter!!! DET står det respekt av :rolleyes: (I skrivende stund sitter jeg med kaffe og en aldri så liten film (TV-episode) på DVD... HVa burde jeg gjort??? Vasket hus, strøket skjorter eller (Hmmmm) løpt! Men morran er og blir MIN!!! Den bytter jeg ikke så fort bort ;) .

Vel....

Da jeg var i Norge sist helg, ble det bare mølleløping... det var altfor vått i skogen :( , men det burde egentlig gå bra å løpe i skogen her...Ja jeg får se hva det blir....

I morgen skal jeg på musical med High schoolensemblet. Sønnen min er på scenen og ene datteren backstage. Gjett om JEG gleder meg!!! :D

Vel jeg skal på lunsj i dag... asiatisk mat og i morgen skal jeg på matlagingskurs... koreansk mat... det blir to TØFFE dager for meg!!! :o

Hold ut, hold ut all som sliter med uppblåste mager ;) (HJELP det SNØR ute!!!), kostholdsproblemer og treningsutfordringer... vi STÅR på!!!

 

Enna, den TV-tittende av og til litt late

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt om det Enna - og jeg angrer kanskje litt.....? :mellow:

Men neste ledige time hun hadde var ikke før langt ut i neste uke, og da er jeg redd jeg hadde kommet opp med en god unskyldning for å la være. ;) Så jeg bare kaster meg ut i det!

 

Hu hei hvor det går!! :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har morgenen gått fort... og det ble ikke noe koreansk matlagingskurs på meg.... sykdom (ikke hos meg, heldigvis...), så siden jeg var så effektiv med ting jeg måtte få unna før jeg skulle dra, har jeg plutselig god tid :) Så nå skal jeg jammen ta meg en løpetur :) - UTE!

Rimelig godt fornøyd med vekten i dag. Har kommet meg under 68 kg, igjen... har jo ligget på de hersens 69 i hele høst. Så denne ukens IHERDIGE innsats på kostfronten har gitt resultater. Det kan jeg like :rolleyes: . (treningsmessig har jeg ikke mye å skryte av, that´s for sure!!!) Tok litt styrketrening i går bare sånn enkel på gulvet, men siden jeg "aldri" gjør det, så kjenner jeg det i ryggen!!! Sukk, HVORFOR er det så himla vanskelig å komme igang med styrketrening, igjen???? :unsure:

 

Plan videre:

Fortsetter å være flink med kosten, selvfølgelig får opp treningsmengden til vanlig hyppighet, arbeider med viljen til å gjøre styrketrening (Har noen hørt et vagere mål?????? <_< )

Skryter litt av meg selv til meg selv - sier pene ting!

 

Ok vakre kvinner.

 

Ha en fin helg...

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også her for å skryte av deg!! :D

 

Gratulerer med endelig å ha kommet over (under ;) ) vektkneika!!! :) Der ser du! Selv om vi ikke klarer å være veldig flinke hele tiden, så klarer vi å være MYE flinkere enn vi var før - og det får man igjen for. Det ser du jo nå! Så dette fortjente du å feire med en løpetur!!! Stå på videre, Enna! Er skikkelig stolt av deg! For det ER tøft å " sitte fast ", ingen tvil om det. Men nå er du igang igjen! :)

 

Vi var på konsert igår. Jeg vet ikke hva jeg tenkte, men i hodet mitt trodde vel jeg at vi skulle sitte rundt et bord, skravle og kose oss med litt musikk i bakgrunnen. Vi stod rett opp og ned i 3 timer! :o På høye heler..... Au...... :(

Men vi hadde en knallfin kveld! Er så glad i vennene mine, og så takknemlig for hver og en av dem!

Først dro mannen min og jeg og tok et par glass rødvin, bare han og jeg. :wub:

Møtte etterhvert de andre 8. Var på asiatisk restaurant, og der spiste jeg en 5 retters julemeny - men da med asiatisk vri på smakene. Utrolig godt! Det finnes så vanvittig mye spennende, god mat!

Så var det konsert, før det var hjem med siste tog.

Det ble med de to glassene med rødvin på meg. Tok jo de på tom mage, så de hadde sin virkning kan man si... Resten av kvelden drakk jeg bare vann. Det føltes veldig bra da klokka ringte idag og jeg skulle avgårde til veiledningstime.

Superfin dame jeg snakket med! :) Hun catchet med èn gang hva jeg mente/ hvor jeg vil hen - så dette blir spennende! Nå legges kondisjon på hylla de neste 6 ukene. Nå er det styrke og bevegelighet. Etter 6 uker legger vi til litt mer kondisjon. Og etterhvert som vi nærmer oss sommeren igjen, øker vi. Lover at jeg skal gi 100% ! Dette skal være mitt lille prosjekt denne vinteren. Wish me luck!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...