Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Good luck to you!!!! And PLEASE send me some inspiration!!! I need every tiny little push I can get!!!!

Det ble 10 km - på mølla, tror det var ny fartsrekord, riktignok helt flat mølle, men det gikk ganske lett. Det er mulig jeg kunne ha presse ned tiden litt, men det kan komme seinere :)

Hadde egentlig ikke tenkt å løpe så raskt, men så gikk det greit! Lurer på om jeg rett og slett hadde hatt godt av å løpe annenhver dag og heller kjøre styrke de andre dagene... har vel lest noe om det, skulle jeg mene :rolleyes:<_<

 

Har nettopp kommet hjem fra en FANTASTISK musical med high school- gjengen.... Knallkult!! Sønnen var bare råflink :) Jeg var mektig imponert!!! :lol: :lol: :D

 

Vel, da er det - til en forandring - pizza til fredagskos. Så mor setter herved i gang med å steke kylling til fyllet mens hun drikker en himmelsk god hvitvin ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

 

Jeg synes det er helt "forferdelig" når jeg ser på noe ungene fremfører. Jeg griner hver eneste gang! :wub: Skikkelig slitsomt.... ^_^

 

Pytt,pytt - det ble plutselig 10 km på mølla. Err'u gæær'n???? :o:P Hvordan får du det til? Jeg synes det er så kjedelig å løpe på mølla, så jeg ser på klokka hele tiden. Og gjett om den går tregt?? :angry:

 

Apropos kondisjon/styrke annenhver dag.

Jeg skal kun trene 4 dager i uka nå ifølge det nye opplegget. Jeg kan ta en 5. men da skal det være iform av yoga eller pilates eller noe lignende. Og det tenker jeg å gjøre. Har prøvd det før og gitt opp med èn gang. Har følt meg skikkelig dust, for jeg har ikke fått det til. :unsure: Det passer perfekt at de har en slik time hver lørdag. Det skal være ukas avslutning og belønnes med en lang, god, varm dusj. Jeg prøver igjen, og jeg gleder meg! :)

 

Ble hvitvin her også ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går rakk jeg ikke løping fordi jeg måtte prøve antrekk for kvelden :lol: , MEN jeg tok noen styrkeøvelser (Sånn litt hysterisk "må stramme opp før den tettsittende kjolen-øvelser" :rolleyes: - det hjalp sikkert!!)

 

spiste helt håpløst i går... rakk rett og slett ikke å få i meg noe særlig mat i løpet av dagen og drakk et glass champis på svært tom mage... godt det ble med ett!!!! Fikk mat etterhvert og klarte faktisk å holde meg på matta til tross for svært sulten!! Var egentlig ganske flink.. Det var jeg litt på fredagskvelden, også. Spiste pizza og sikkert for mye, men jeg stoppet før jeg var stappmett og jeg gikk IKKE berserk i snacksskålen... Tok noen flak, men stoppet selv om det var masse igjen! Ingen ting i går, bortsett fra noen får seigmenn. Har ikke hatt nøtter på bordet denne helgen... helt bevisst!

 

Ok skriver mer seinere .

Ha det bra, vakre kvinner

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. 3 halvlitere... regnes det som brød og b-vitaminer??? Oi oi oi... sushi er godt og i følge med øl.... megagodt, og etter en intervalløkt på mølla hvor væskebalansen ikke helt er på topp... JADDA!!!!!

say no more! Men løp bra i 4x4 min i bra tempo... litt styrke for kjernemuskulatur etterpå...føles ok!!!

vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom for å si at jeg er sur og grinete på "padden" min :angry:

Hadde skrevet et langt innlegg i går, men da jeg skulle laste det opp, fikk jeg bare . Denne nettsiden er ikke tilgjengelig - og dermed ble alt borte!! :angry::angry:

 

Kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den litt drittkjedelige følelsen av å være sur på padda... det hender at den ikke vil det jeg vil, også...

Igår kveld gikk jeg HELT FULLSTENDIG berserk i sjokolade plata! Spiste likegjerne en 200g bergene melk karamell... minus litt som mannen min rakk å ta før den var borte (tror han ble lettere sjokkert da sjokoladen plutselig var borte... :blink: ) Blame it on the alcohol sier jeg, altså! De tre halvliterne (OOOOO lenge siden jeg har drukket så mye øl!!!!!!) gjorde noe med fornuften... spiste nemlig lakris, også :o . Jadda - that´s life as I know it!!!!

I dag har jeg hvertfall spist fornuftig, så langt. Ikke rukket noe trening, foreløpig. Nå har jeg bare en rask pause mellom slagene. Håper jeg rekker litt løping etterpå, men det er en mulighet for at jeg tar treningsfri... kjenner litt smerter i et kne som jeg egentlig ikke liker.... Vel, vel... vi tastes :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen verdens vakreste ladies!

Et lite livstegn fra meg :) Sommerfugler i magen, får forhåpentlig svar snart. Men midt opp i all elendigheten ( :rolleyes: ) har jeg sannelig meg greid å bli knall forkjølet. Første gang jeg har skulken karate trening... skulk og skulk fru Blom, da jeg gikk i trapper på jobben i dag, og pustet som en strandet hvalross, så skjønte jeg kanskje at det var smart å ta en hviledag..... så nå prøver jeg meg på verdens beste medisin - en diger cognac... :) Blir mye trening denne uken, så jeg kan like godt prøve å bli frisk til onsdag, for da er det karatetrening hver dag til og med søndag... Egentlig skulle jeg sende dere en videosnutt på søndag for å vise merkelig gange, for tipper jeg vil være både mørbanket, blå og gul innen den tid....

 

Igjen, tusen takk for at dere er der. Har sendt e-mail til Enna, så Bam-Bam lurer du på noe, gi lyd (glemte å ha deg på kopi)

 

Nå skal jeg lage noe knall hamburgere - hikk (sorry det er cognacen som slår inn) og satser på at jeg våkner frisk som en fisk i morgen!

 

Ha en fin fin kveld ladies! Vi tastes

Stor god klem til dere begge

Mega Optimista (om mulig enda mer nå. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantaaaastisk hyggelig å "se" deg igjen, Optimista :lol: . Men fysj... Sylte forkjøla når du har graderinger etc i nær framtid!!! Ikke bra! Drikk cognac og husk på ingefærdrikken!! God bedring til deg.

Legger meg nå. Flink med maten, men null trening og minimalt med bevegelse i dag :huh: . Satser på mer i morgen. Stå på, vakre damer. Vi tastes :) .

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet mye i dag :) Av og til er det gøy å shoppe... men stort sett blir jeg for varm, får for mye å bære på osv.... men i dag var det ganske hyggelig.

Vært på lunsj i dag også... forrett - noe nydelig fiskegreier som jeg tror ikke var så ille, vaktler (!) til hovedrett... greit nok, men ikke noe jeg kommer til å løpe å kjøpe, tror jeg... en skje is med noe hermetisk frukt til dessert... og litt flytende "frukt" i glasset.... godt og nokså fornuftige porsjoner. Jeg spiste hver smitt og smule av maten :P . Godt var det! Risgrøt ble det til middag her hjemme... Ikke noe trening i dag, heller.... sukk. To dager på rad uten trening. Ikke bra... satser på mere tid i morgen!

Håper dere har fått trent litt og at forkjølelsen har gitt seg litt... cognac-kuren brude ha virket nå ;) .

Bam Bam - jeg venter på første mål på bicepsstørrelsen... regner med at den svulmer med 5-6 cm pr treningsøkt :lol:. Går styrketreningen som håpet?? Har du PT en gang pr uke, eller hver time, eller var det "bare" en treningsveileder/PT som lagde program til deg???

 

Nå har jeg tenkt å sige ned i godstolen å se på en episode av Justified :) GLEDER meg!! (Må øve litt på korsangene mine, først... Skal synge solo i år igjen, må vite.... B) )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk... jeg tullet rundt i går kveld. Delte en flaske vin med mannen og da kom SUGET (føler at det er som en som bare står og SKRIKER at hvis jeg ikke spiser nå så.... Vel de dusten jeg er hørte på stemmen og spiste flere biter jarlsbergost og så bare spiste jeg en melkerull... smart, ikke sant??? Mm VELDIG smart.

I dag har jeg heller ikke trent - og det var ikke mangel på vilje, men på tid! MEN jeg har gått i raskt tempo nærmere 1,5 time idag, så jeg har ikke sittet rolig, hvertfall. DET er da noe!

Dro til byen uten telefon nå i kveld... det likte jeg ikke. SIden jeg ikke kan språket noe særlig er jeg nøye med å ha med telefon - sånn just in case ... vel er hjemme i stua nå, så det gikk bra :P

 

Det er egentlig ikke noe mer å si enn at jeg er "det sorte fåret" i vår lille tråd... dere er de hvite, flinke og snille... Ja, ja...

bicepsen, Bam Bam - hvor mye større er den??? Jeg venter og venter på rapport, men det ser ut til å ta laaaaang tid.

Optimista - du trener og hamrer løs på den ene etter den andre... klar for graderingen?? Er spent på det, altså... er det belte med farge, nå???

 

Stå på mine gode venner.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da er ukens første løetur gjordt unna. Det ble en tøff økt. Stigende tempo i 30 min... Det verste er at jeg sliter med å trekke pusten skikkelig. Jeg har sjekket opp at jeg ikke har noe astma... det er rett og slett dårlig pusteteknikk!!!

 

Lenge siden jeg har hørt noe fra dere. Håper alt er bra ... vel.... så bra som det går an, hvertfall.

 

Stor klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - jeg er her.

Vet ikke hvor det blir av dagene - de bare forsvinner....

Kveldene er på en måte så "korte". Tenker at jeg skal skrive noen ord, men så utsetter jeg det, og så blir det ikke gjort. Kikker innom iløpet av dagen mens jeg er på jobb, men her går det som regel i hundre, så det er ikke ofte jeg rekker å svare da.

(ser ut som dårlige unskyldninger dette her.... :( )

 

Dette er første uka med nye treningsrutiner. ( Har ikke PT. Ba bare om en veiledningstime med den jenta som var råest på styrketrening.)Det har gått bra. Deilig å trene styrke - kjenner at jeg liker det, men irriterende å stå i kø på apparatene. Jeg har faktisk allerede booket oppfølgingstime 3. juledag(!), for da må jeg holde meg selv i ørene nå i denne søte førjulstid!

Men jeg tror ikke det er så merkbar størrelse på bicepsen enda, Enna! :lol:

 

I matveien har det vel gått greit. Har spist "litt" (les : selvfølgelig alt for mange!) pistasjnøtter et par ganger. Og igår da jeg skulle rydde på kjøkkenet, da forsvant resten av pastaen rett ned i maven... :o ( Er så vanvittig glad i pasta, jeg... -_- ) Men - og hold dere fast! Jeg har ikke drukket et eneste glass rødvin hele uka!!! :o

Ingen spesiell grunn - det har bare ikke blitt til det. Skrekk og gru! Kjente i sted at det skulle bli godt å endelig synke ned i sofaen i kveld med et velfortjent glass, men det kan jeg nok se langt etter. Datter skal både kjøres til og hentes på kino, og min mann skal på "munke-party" (gutte kveld), så han trenger vel å bli hentet sånn litt utpå natta, tenker jeg. ;)

Kanskje like greit? Jeg har nemlig også disse "stemmene i hodet" som bare roper og roper på noe godt. Om de blir sterkere eller jeg svakere med rødvin, skal være usagt.... ;)

 

Beklager at jeg ikke er så flink å oppdatere som deg, Enna. Dere er i tankene mine mange ganger hver eneste dag. Og Optimista - særlig du akkurat nå.

 

Ønsker dere en avslappende og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja Bam Bam... du trenger nok ikke å oppdatere like ofte som meg, for du er så flink og fornuftig og strukturert... Det er bare jeg som er et rotehue og trenger disse "samtalene" og innrømmelsene! Og jeg er HELT på jordet om dagen. Flink i to-tre dager og så totalt på feil spor de neste to-tre og det fine <_< 67-tallet som viste at jeg var på vei mot 65 igjen sluttet å virke.. så nå er jeg der jeg har vært i hele høst og DET ER IKKE ET STED JEG ØNSKER Å TILBRINGE TIDEN MIN PÅ!!!!

I går gjorde jeg tre gode valg: 1) Jeg kjøpte IKKE nøtter og tørket mango. 2) Jeg lagde en fantastisk rett med kyllinglår (masse chili, appelsinsaus og en lun salat av rødkål, mango og plommer....) (grunnen til at dette var et godt valg er at jeg prøvde noe nytt og det var supergodt!) og 3) jeg holdt meg unna sjokolade.

Det ble ingen tid til trening :unsure: . (Dette kan virke som en dårlig unnskyldning, men jeg synger jo i dette koret mitt og vi har konsert om 1,5 uke og jeg har ikke stoffet 100% under huden, så jeg brukte altså tre timer på sang i går og da var det ikke så mye tid igjen resten av dagen.. Altså til trening....)

Jeg kan ta meg en løpetur nå, kanskje.... tror jeg må det, ellers blir det ikke noe seinere i dag... skal ut om et par timer og etter det går det i ett!

OK, da skal jeg avslutte her, ta på løpeklær å sette i gang!

 

Tastes seinere.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista- fortell!! Ny farge på beltet idag?? B)/>/>

 

Enna - søteste du! Du er så vanvittig flink! Vet du det?

Du sier du er på noen dager, så av noen dager. Ikke sånn du vil ha det, ikke det tallet på vekta du vil se. Men du er HER! Du er å utrolig standhaftig! Du er så tålmodig! Du gir deg IKKE! Og jeg er så stolt av deg!!! :)/>/> Hvor var du for 1,5 år siden? Hvor hadde du vært om vi ikke hadde hatt tråden vår? Hadde du da bare vært 2-3 dager av for så å være på igjen? Det hadde iallefall ikke jeg! Dere har virkelig vært mine reddende engler gjennom denne prosessen! Dere har gjort hele forskjellen!

Resultat? Jeg er blitt en slank Bam-Bam. Mine tanker om meg selv har endret seg. Og det har skjedd helt umerkelig. Grunn? Jo, jeg har vært i en prosess de siste 1,5 årene, og jeg har klart å holde nogenlunde samme vekt de siste 6 mnd! :D/>/>

Dette har gradvis og umerkelig - på TROSS av fall og tilbakegang blitt mitt nye jeg! Plutselig er det med den største selvfølgelighet jeg tenker på meg selv som en str 38 og ikke 42/44 - også inn i fremtiden! :D/>/>

Vi var på XXL igår og så på en rattkjelke til barnebarnet til jul da jeg kom over akkurat en slik tur/treningsbukse jeg ønsker meg til jul. Og da mannen min spurte hvilken str jeg må ha den i, ja da var det jo enkelt: 38!!!! :P/>/> Jeg ser ikke lenger for meg selv meg selv som lubben! And guess what? ME LIKE!!!!! :D/>/>

 

Idag var ukas "belønningstime" på treningssenteret; Body balance. Bare andre gang jeg er på en sånn time, men du verden hvor godt det er! Alt man har av stivhet, stølhet, spenninger og stress blir bare borte! Som dugg for solen! Jeg går derifra som et nytt menneske!

Jeg lurte på om det var dumt å "binde seg" til en fast time på en lørdag, alltid så mange andre ting som skal gjøres/ hensyn å ta til resten av familien. Men idag var all tvil feid til side. Det at dette er godt for mor, det gagner hele familien! Så disse timene prioriteres herved fremover! Anbefales på det sterkeste!

Når jeg nå attpåtil har fått ukas dose med rødvin, ja da er livet godt. ^_^/>/> ( De har riktignok ikke ringt fra Lotto på Hamar ikveld heller, men da får jeg leve èn uke til på luft og kjærlighet,da! :P/>/> )

 

Opp med hodet og inn med maven, jenter! :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body balance... ja det kunne man trengt... vel jeg løp intervall på mølla - DET var tungt!!! Nå er jeg trøtt som en strømpe - hva nå det uttrykket kommer av og skal gå til sengs.

 

Vin og nøtter har jeg fått nok av og møter mandagen med friskt mot og stor tro på at jeg fikser det som trengs fikses!!!

 

Ha en fin mandag der ute.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Kjapt innom - jupp ny farge på beltet! :) Og 3 dager med hard trening har medført x antall forbrente kalorier (juhuuuu!) og en skokk med blåmerker både her og der. Det har vært godt å tenke på noe positivt! :) Nå gjør jeg med klar til "sjekken" så vi får krysse fingrene. Sender dere mail når jeg vet noe mer. Men frem til da, spis med vett, tren ( :P ) og nyt livet! :)

 

Glad i dere, og Bam-Bam det er ikke alltid lett å finne rette ordene, det går helt fint :) Jeg vet dere er der. Vi heier på hverandre, som alltid!

 

Stor god klem fra Optimista! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny farge både på belte og kropp, Optimista! :)

 

Hva kan sies om meg idag?

Ha trent det jeg skal, vært flink helt til nå ikveld

Da røyk jeg på salte nøtter ( i mengder!) og rødvin.... På en tirsdag. Hurra for disiplinen... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ladies!

må flire av deg Bam-Bam.... se på det på denne måten - du fikk iallefall en knall tirsdag!! :)Du er litt som meg - ska' det være så ska' det være! Ikke noe halvveise saker her i gården nei! Når vi tar oss en treningsøkt så man kryper man av utmattelse etterpå eller når man har en sprekk, ja da skal man sprekke markant! :P Men gårsdagen er historie, i dag er en ny dag, med nye muligheter. Så grip muligheten med begge henda! Og la nøtteskåla være i fred i dag.... :)

 

Hmm, skulle tro vi har en stafett i nøttespising - er det ikke meg, så er det Enna, og er det ikke henne så er det det Bam-Bam...

Ha en fin fin dag ladies! skal på jobb nå og er formen bra så skal det bli ny økt med slag og spark! Og nye blåmerker :)

klem til dere begge

Optimista :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, vakre kvinner

I går tvang jeg mrg til å fullføre den tyngste 5-km EVER. Vet ikke hva som var. Så spesielt med akkurat gårsdagen, men tungt var det... Tiden var grei, men ikke bestetid. Ja, ja 5 km er bedre enn ingen ting. Vært flink i matveien i to hele dager <_< ....

Nå har jeg nettopp kommet hjem.. Klokken er kvart over to på ettermiddagen og jeg har ikke spist siden frokost.... Er jeg dum eller bare virker det sånn??? Avslutter "praten" med dere og går og tar meg mat. Vi tastes :)

Enna. (Mmmmm nøtter ER godt!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en ny dag, det er sikkert og visst, Optimista! Og jeg har grepet den med begge hender!

Les : rødvinsglasset! :P/>

Jadda! B)/>

Men resten av nøttene i posen fra igår, ja de ligger fortsatt i posen sin. :D/>

Har vært flink hele dagen med mat. Vet dere- kors på halsen - jeg ER faktisk stort sett flink med maten for tiden. Jeg spiser ikke mye usunne greier. Når jeg skeier ut, så er det stort sett i form av for store middagsporsjoner, eller at jeg mumser middagsrester litt utpå kvelden. Og DET dør man jo ikke akkurat av! ;)/>

Har trent slynge idag. Hun som vanligvis har timen var ikke der. Og vikaren var hun som satt opp styrkeprogrammet mitt. Hun jeg fikk da jeg ba om den jenta som var råest på styrke.....Tror dere det ble en tøff time, eller? :blink:/> Men fy søren så godt det er!!! Planen var å løpe intervall etterpå. Hadde ikke lyst, men hvem gjennomførte? HÆ? Jeg bare spør! B)/>

Så vinglasset tar jeg med verdens beste samvittighet!

Men noen av dere andre to får stå for nøttespisinga ikveld! ;)/>

 

Tudde-lu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, vakre kvinner.

Ja Bam Bam...nøtter er og blir godt, så jeg har ikke mer å si. Men det jeg HAR å si er at jeg ikke trente i går... er litt treningslei, på en måte... jeg gjør det jo stort sett 5 dager/ uke, men jeg har hatt så mye på programmet i det siste og dagene har vært så oppdelt og travle at når jeg først har vært hjemme har det vært for å sitte NED litt... og for å være HELT ærlig... jeg tror ikke det gjør noe om jeg tar noen dager litt roligere. Jeg sitter ikke STILLE, nemlig... Og det er ikke mange dager jeg ikke går MINST 40 minutter i raskt tempo. Men ikke tro at jeg har lagt treningen på hylla! Jeg ser på meg selv som en løper.. Selv om jeg ikke har noen maratonkropp, akkurat ;) . Men altså... en uke eller to uten daglig trening er ikke verdens undergang.

Har vært flink med kosten så langt denne uken... Når det gjelder den kosten... jeg kan også spise altfor mye middag, for middag er godt (hvis den er god :P ), men det er kveldene... hvis jeg ikke smører min kveldsmat ferdig på tallerkene, men setter fram knekkebrød og ost på ett fat... da... ja også nøtter og tørket frukt, da... og tydligvis har jeg hatt litt sjokoladeproblem denne høsten... Det har jeg jo tenkt at ikke skal være et vedvarende problem... er der nå at sjokolade skal ut av mitt kosthold fram til jul... Men jeg syns det er vanskelig å spise "korrekt"... Jeg vil jo ned to-tre kg så sånn sett vet jeg hva som fungerer, men jeg er redd det blir litt lite mat i perioder. Jeg vil liksom "spare" litt til kvelden, og så ender det opp med at jeg spiser for lite i løpet av dagen... Og jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre, heller... Eller dvs - innerst inne vet jeg det! Veie, måle og regne... men jeg vil jo helst bare "kunne" det...

I morgen er jeg invitert "på kino" hjemme hos en venninne... hun skal servere is og popcorn.. Isen er (dessverre) sånn pinne-isaktig... altså en til hver. Vet ikke hvor lett det blir å si nei, takk. Vel den tid, den sorg.

I dag er planen en løpetur på mølla. Snøen har kommet. Om den blir liggende er et annet spørsmål, men løpe på glattisen er ikke noe for meg.

Mye skravling, lite innhold.

Glad i dere.

ta vare på dere!

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...