Gå til innhold

Jojo-slanker hele livet


Gjest Livsglede58
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Livsglede58

Jeg er 54 år og føler jeg kan delta i verdensmesterskapet i Jojo-slanking. Er det mulig å få slutt på det en gang for alle?

Jeg er veldig motivert for det, og håper det er flere av dere som føler det på samme måte. skal vi gjøre dette sammen? Hadde vært flott å få litt tett kontakt med noen som er i samme bås. Jeg har nettopp meldig meg på et Roede-kurs som starter på onsdag. Vekta mi stopper nå på +/- 95, og målet mitt er ned til 75/70. Det er faktisk mulig i løpet av 2013. FOR EN DRØM det hadde vært!!

Og drømmer skal jo realiseres, ikke sant?

Roede kurset jeg har meldt meg på er et Roede-aktiv kurs. Det passer meg midt i blinken. Det er rett ved der jeg bor, og aktiviteten på dette kurset er stavgang, som er det jeg har trent mest med og liker veldig godt. Så, som dere skjønner er jeg full av pågangsmot og motivasjon. Prikken over i'en hadde vært om vi kunne være en gruppe her i forumet som er i litt samme situasjon og som kan stå last og brast sammen om dette....

Tenk for noen julekjoler vi kan kjøpe oss ved enden av året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megselv

Jeg er 54 år og føler jeg kan delta i verdensmesterskapet i Jojo-slanking. Er det mulig å få slutt på det en gang for alle?

Jeg er veldig motivert for det, og håper det er flere av dere som føler det på samme måte. skal vi gjøre dette sammen? Hadde vært flott å få litt tett kontakt med noen som er i samme bås. Jeg har nettopp meldig meg på et Roede-kurs som starter på onsdag. Vekta mi stopper nå på +/- 95, og målet mitt er ned til 75/70. Det er faktisk mulig i løpet av 2013. FOR EN DRØM det hadde vært!!

Og drømmer skal jo realiseres, ikke sant?

Roede kurset jeg har meldt meg på er et Roede-aktiv kurs. Det passer meg midt i blinken. Det er rett ved der jeg bor, og aktiviteten på dette kurset er stavgang, som er det jeg har trent mest med og liker veldig godt. Så, som dere skjønner er jeg full av pågangsmot og motivasjon. Prikken over i'en hadde vært om vi kunne være en gruppe her i forumet som er i litt samme situasjon og som kan stå last og brast sammen om dette....

Tenk for noen julekjoler vi kan kjøpe oss ved enden av året :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Er selv det du kaller en jo-jo slanker, og vil gjerne i likhet med deg slutte med det. Men aller først må jeg ned 25 kilo slik at jeg kommer ned til trivselsvekta mi. Det er jo der jeg ønsker å holde meg, men jeg har mye jobb før jeg klarer å komme dit.

 

Blir gjerne med på turen ned. Skal selv begynne på nytt nettkurs tirsdag. Har ikke mulighet til å følge et aktivkurs slik som deg, men begynner å bli flink til å trene på egen hånd. Har dessverre ikke vært frisk denne uka, men begynner å bli bedre så da skal trening stå i fokus igjen.

 

I likhet med deg ønsker jeg å nå målet mitt i løpet av 2013 slik at 2014 blir et år hvor jeg kan jobbe med å holde vekten. Håper du vil fortsette å komme inn på forumet og si ifra hvordan det går. Jeg er inne en tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megselv

Hei,jeg blir med deg på turen mot en slankere kropp og en bedre helse ,og en flott julekjole ;) jeg er 57 år og veier over 91 kg nå.Alt for mye for ei bestemor på 168 cm,,men skal ned til under 80 iallefall i løpet av året.Har gått på kurs i fjor, og som jo jo slanker her å er jeg oppe igjen i det samme. Men nå er det slutt!!! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livsglede58

Så herlig å komme tilbake fra tur og finne innlegg fra dere :) Nå ble jeg skikkelig glad. Vi har jo veldig like mål og situasjon, og da kan vi være sterke sammen. Jeg er 170 høy og med mine 95 har vi et temmelig likt utgangspunkt, Megselv. Da jeg satte inn mål og vekt fikk jeg beskjed om at at realistisk mål for 75 kg var 9. desember. Vi kan greie dette, dere!

Metchen - Har du gått kurs før? Du har allerede vært flink å gå ned noen kilo i år, ser det ut til. Var starten vanskelig?

Lurer også på om dere legger inn mat og trim hver dag. Tenkte jeg skulle legge inn i starten for å holde litt nøye oversikt over hva jeg spiser og "forbruker" i starten, og så går det vel litt av seg selv etterhvert.

Jeg liker også å skrive regelmessig, så håper vi kan følge hverandre framover. Det tror jeg blir veldig inspirerende, og så kan vi gi hverandre noen gode tips og råd. Håper du blir frisk igjen, metchen, så du får trent du også!

Fantastisk turvær i dag. Blir helt våryr, hehe

Nå skal jeg strikke og se på 5 mila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har gått på flere GR-kurs, men hver gang jeg har sluttet har jeg etter en stund gått opp igjen. Denne gangen skal det blir annerledes. Har nå gått på kurs siden 7. januar, og som du ser gått ned 7 kg. Forrige uke ble ikke bra, selv om jeg ikke hadde de store utskeielsene tror jeg nok det blir en negativ veiedag i morgen. Har veiedag på tirsdager.

 

Har heldigvis blitt litt bedre. I morges fikk jeg trent 20 min zumba, og i dag ser det ut til at det kanskje blir vær til å gå en tur selv om det er ganske kaldt. Satser på en bedre treningsuke enn sist. Merker selv at jeg blir trøttere og mer uopplagt når jeg ikke trener.

 

Er veldig nøye med å føre inn det jeg spiser og trener hver dag. Det er så lett å tro at man har spist mindre enn man tror dersom man ikke regner ut. Kcaloriene renner fortere på en man skulle ønske, og jeg synes det hjelper meg å ikke småspise ting jeg ikke skal. I tillegg er det motiverende å se hvordan trimpoengene blir.

 

Selv er jeg 45 år og har 3 barn fra 5-10 år. Er bare 154 høy, og veier nå 81,5 kg. Det er alt for mye, og heldigvis har jeg nå klart å stoppe vektøkningen og begynt å gå ned isteden.

 

Det skal bli gøy å følge med dere nedover. Er inne på noen andre tråder også, spesielt min egen tråd "Veien tilbake til trivselsevekta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livsglede58

Hei og hyggelig å hilse på deg også, Kikk

Topp at vi er flere som er litt tett på hverandre. Kjenner at jeg trenger det.

Det var fint at du delte litt erfaringer, metchen.

Jeg ser at dere fåt opp litt info om utvikling og mål under innleggene. Må man gjøre noe spes for at det skal vises, eller kommer det etterhvert?

Jeg driver også med Zumba. Veldig glad i å danse, så det er morsom trening. Hopper rundt på stuegulvet de dagene jeg ikke er på jobb. Stakkars naboer, hehe

Blir spennende å høre hvordan det går på kurs og veiedagen din i morgen. Jeg har min på onsdag. Siden det er første gang, er jeg veldig spent på hvordan gruppa er, om det er folk jeg kjenner fra før. Hyggelig om man får litt god kjemi, siden vi skal trene sammen i 45 minutter også.

Jeg var på vektklubben.no i fjor, så er vant til å registrere mat og trening. Litt uvant å registrere her, men blir sikkert fortrolig med det fort. Hvor mange måltider om dagen spiser dere?

Skulle vært ute og gått i kveld, men er så mørkt og glatt ute, at jeg tror jeg står over. Kanskje jeg skal underholde gubben med litt grasiøs zumba :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen :D

 

Etter det jeg har lest hører jeg vi er i samme båt.

Jeg er 55 år, stor og kraftig av natur og veier nå 106 kg. Min trivselsvekt er 90kg!! Har som mål å gå ned 0,5kg pr uke, og i løpet av 2013 SKAL jeg være i mål.

 

Stikker innom her med jevne mellomrom. Det er mange av oss der ute!

 

Jeg er kjempeglad i å gå turer, både med og uten staver. Jeg har som mål å gå 30-60 min hver dag, og det skal gå greitt.

 

Snakkes :rolleyes:

Hilsen Optimisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livsglede58

Hei på deg også, Aloe

Godt å høre fra en optimist. 2013 er målet for oss her inne, og det skal bli kjempespennende å følges i løpet av året.

Har min første kursdag i morgen, men har forsøkt å være mer bevisst etter nyttår, så har gått ned 2,5 kg siden da. Nå har vannet begynt å slippe, samtidig som jeg er flinkere til å drikke vann. Det merkes :huh:

Tirdager har jeg stavturdag med en venninne, så skulle egentlig ut å gå i kveld. Men, det er for glatt (selv om jeg har brodder)

Blir zumba og strikk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da kom ukas veiedag med en oppgang på 200 gram. Var forberedt på det siden jeg ikke har fått trent, men det var allikevel en nedtur. I morgen må jeg få til å trene ordentlig, for jeg skal ikke ha flere uker som dette. Målet er 700 gram ned per uke, og da må jeg jobbe hardere for det. Både når det gjelder trening og kostholdsmessig.

 

I dag har det bare blitt tull etter å ha vært i byen hele dage, men i morgen er det en ny dag med mulig het for full kontroll igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livsglede58

Friskt mot, metchen! Det er jo faktisk veldig bra at du ikke gikk opp mer siden du har vært syk mange dager og ikke fått beveget deg stort. Dette retter seg nok til neste gang. Kanskje til og med med noen ekstra gram ned, hvis du kommer i gang med treningen!

Jeg tror jeg kommer til å slite litt også de første ukene. Skal på hyttetur med venner i helgen og jentetur helgen etter det, så er det påske og så skal jeg en uke til USA...... Kan bli mai måned før jeg kommer ordentig i gang.

Tenkte på at det var dum til å starte på kurs, men på den annen side tenker jeg at jeg vil ha mer bevisthet på hva jeg spiser og hvor mye jeg beveger meg, så kanskje jeg iallefall unngår stor vektoppgang. Jeg forbereder meg iallefall mentalt på at jeg ikke får noe vektras med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Friskt mot, metchen! Det er jo faktisk veldig bra at du ikke gikk opp mer siden du har vært syk mange dager og ikke fått beveget deg stort. Dette retter seg nok til neste gang. Kanskje til og med med noen ekstra gram ned, hvis du kommer i gang med treningen!

Jeg tror jeg kommer til å slite litt også de første ukene. Skal på hyttetur med venner i helgen og jentetur helgen etter det, så er det påske og så skal jeg en uke til USA...... Kan bli mai måned før jeg kommer ordentig i gang.

Tenkte på at det var dum til å starte på kurs, men på den annen side tenker jeg at jeg vil ha mer bevisthet på hva jeg spiser og hvor mye jeg beveger meg, så kanskje jeg iallefall unngår stor vektoppgang. Jeg forbereder meg iallefall mentalt på at jeg ikke får noe vektras med det første.

Takk for oppmuntrende ord. Du har helt sikkert rett. Jeg har allerede 2,6 trimpoeng denne uka, og kjenner at formen er mye bedre. Dessverre må jeg være hjemme fra jobb fordi min sønn på 5 har fått spysyka så jeg måtte hente ham fra barnehagen. Krysser fingrene for at jeg ikke får det selv.

 

Skjønner at du er skeptisk til vektnedgang med alle planene du har for de neste ukene, men jeg er enig med deg i at å gå på kurs kan gjøre at du ikke legger på deg. Man kan gjøre fornuftige valg, og du kan få til trimturer på på hytteturen og USA turen dersom du planlegger det. Kanskje du kan få venninnene med ut. Alle har jo godt av litt frisk luft, spesielt dersom man hygger seg litt mye. I USA kan du jo drive sightseeing. Jeg var i byen i går og da viste skrittelleren nesten 10000 skritt til tross for at jeg hadde sitti flere timer i bil og på møte.

 

Tenk positivt, vær positiv og det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Denne uka ble positiv. Jeg har gått ned 900 gram og 2 cm. Selv om jeg gjerne skulle hatt endre større tall må man være fornøyd så lenge det går nedover.

 

Det er lite aktivitet på dere. Håper dere tar en tur innom snart. Husk at man trenger hjelp til å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...