Gå til innhold

Vil du også føle deg fin?


Gjest gople.
 Share

Anbefalte innlegg

Okei, dere. Jeg leter etter en (eller flere) som også har bestemt seg for at de vil føle seg fin i kjole, kunne løpe på mølla uten at magefettet disser i alle retninger og ikke ha mer enn én hake mens de fremdeles er i tjueårene. Finnes dere?

 

Jeg er en jente på 23 år, fanget i jojo-slankingens jerngrep og vet (av erfaring) at jeg føler meg mye bedre, både inni og utenpå, med noen (kremt) færre kilo på kroppen. Erfaring har også lært at dette er et mye lettere (og triveligere) prosjekt når man har andre å snakke med, noen man føler man må fortelle hvordan det går eller bare si at man er potte lei.

 

Bunaden min liker ikke at jeg veier mer enn 70 kg, så mitt første mål er å komme meg ned dit før 17. mai. Første ordentlige veiing er på mandag, og jeg tipper at første del av prosjektet er rundt syv kilo. Er det noen som vil være med? Jeg håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Klart vi finnes! :)/>

 

Jeg blir gjerne med på reisen - trenger noen som kan sparke litt bak når jeg ikke kommer meg på trening. Dørstokkmila her er uendelig lang, og selv om jeg liker å trene når jeg først kommer meg på treningssenteret, sliter jeg veldig med å komme meg ut av huset :unsure:/>

 

Sånn ellers er jeg over gjennomsnittet glad i sjokolade (og smågodt), og har vel vært det de fleste av mine 24 år. Men nå er det slutt! (Kanskje.. ;)/> ) Orker ikke å ha trang bunad igjen i år - så har 17. mai som mål jeg også! Skulle gjerne vært 70 kilo til da, men satser på ned 5 kilo sånn at vekta viser 73 kilo på nasjonaldagen :D/>

 

yenoh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Klart vi finnes! :)/>/>/>

 

Jeg blir gjerne med på reisen - trenger noen som kan sparke litt bak når jeg ikke kommer meg på trening. Dørstokkmila her er uendelig lang, og selv om jeg liker å trene når jeg først kommer meg på treningssenteret, sliter jeg veldig med å komme meg ut av huset :unsure:/>/>/>

 

Sånn ellers er jeg over gjennomsnittet glad i sjokolade (og smågodt), og har vel vært det de fleste av mine 24 år. Men nå er det slutt! (Kanskje.. ;)/>/>/> ) Orker ikke å ha trang bunad igjen i år - så har 17. mai som mål jeg også! Skulle gjerne vært 70 kilo til da, men satser på ned 5 kilo sånn at vekta viser 73 kilo på nasjonaldagen :D/>/>/>

 

yenoh

 

Så flott! Det er fint å ha en til å backe seg opp litt. Jeg gleder meg til 17. mai! 6.7 kilo igjen. Hohoho. Game on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Det er fint å ha en til å backe seg opp litt. Jeg gleder meg til 17. mai! 6.7 kilo igjen. Hohoho. Game on.

 

Jeg også! Første 17. mai i Norge på 5 år! Forrige gang var jeg russ.. Gleder meg til å ha på bunad :)/>

 

Vekta i dag viste 1,3 kg ned på én uke, men det tror jeg ikke så veldig på.. Tror vekta hadde en av sine gode dager i dag.. Den er litt humørsyk virker det som ;)/> Én treningsøkt og en 40-min økt på sykkelen foran tv har det blitt, men også en del sjokolade lørdag (og litt søndag). I tillegg har jeg rukket å bli forkjøla, så på jobb i går måtte jeg ha trøstegodteri for å komme meg igjennom dagen :unsure:/> Utenom det har jeg vært ganske flink, og spist mye frukt og (litt) grønt, i tillegg til å kutte ut brus / drikke bare lett brus.

 

Hvordan går det med deg? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Første 17. mai i Norge på 5 år! Forrige gang var jeg russ.. Gleder meg til å ha på bunad :)/>/>/>

 

Vekta i dag viste 1,3 kg ned på én uke, men det tror jeg ikke så veldig på.. Tror vekta hadde en av sine gode dager i dag.. Den er litt humørsyk virker det som ;)/>/>/> Én treningsøkt og en 40-min økt på sykkelen foran tv har det blitt, men også en del sjokolade lørdag (og litt søndag). I tillegg har jeg rukket å bli forkjøla, så på jobb i går måtte jeg ha trøstegodteri for å komme meg igjennom dagen :unsure:/>/>/> Utenom det har jeg vært ganske flink, og spist mye frukt og (litt) grønt, i tillegg til å kutte ut brus / drikke bare lett brus.

 

Hvordan går det med deg? :)/>/>/>

 

Oi! Da er det virkelig grunn til å feire.

 

Vi kan jo håpe vekten viser rett. Humørsyke vekter er det verste jeg vet om. Jeg måtte gå til innkjøp av en ny da jeg fant ut at min varierte med flere kilo hvis jeg veide meg flere ganger på rad. Hoho.

 

Du gjør en god jobb, da! Både frukt&grønt og trening. Det er bra. Jeg har endelig kommet hjem etter å ha vært hos familien en stund, og jeg merker det er mye lettere å spise bra når jeg bare har meg selv å tenke på. Det er veldig lett å gomle kake når andre baker. Dessuten har jeg vært elendig på å spise frukt&grønt i det siste, så nå har jeg noen dager der jeg bare spiser det for å få det ordentlig inn i kostholdet igjen. Nesten som en liten detox. Jeg har også fått treningsdagbok i posten, så nå blir det spennende å se hvordan treningen holder seg fremover.

 

Har du noen treningsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har vært borti dem tidligere jeg også! Ved første forsøk viste vekta at jeg hadde gått ned – ved tredje forsøk hadde jeg plutselig gått opp, haha. Men tror egentlig den vi har nå ikke er så verst, så måtte dobbeltsjekke i dag.. Den viste nye 400gram ned. Og det uten noen som helst form for aktivitet siden søndag.. Hm. Har tenkt til å legge meg på veiing annenhver torsdag framover, så får vi se hvordan det går :)/>

 

Hvordan går det med nedgangen din nå som du er tilbake for deg selv? Vet alt om hvordan det er å bo med foreldre / søsken. Har en yngre bror som kan spise ALT i enorme mengder uten å legge på seg (så lenge han trener, og det gjør han mye av!). Vanskelig å si nei når kaken / isen / sjokoladen står framme :angry:/>

 

Åå, treningsdagbok! Det hørtes bra ut! Gøy å se at det går framover!! For øyeblikket synes jeg ikke at jeg er flink nok med treningen til at jeg kan rettferdiggjøre å kjøpe en slik en. Vi får se når jeg får treningen litt mer i system – kanskje det skal være premie ved første eller andre delmål? Hmm.. Har ikke satt meg noen konkrete mål annet enn at jeg skal prøve å få til tre/fire treninger i uken. Nå begynner jeg på fotballen igjen til uken (etter å ha fått beinhinnebetennelse i begge beina da jeg begynte igjen i høst), så da blir det minst en trening der, forhåpentligvis to hvis det ikke krasjer med jobb. I tillegg fikk jeg beskjed på treningssenteret at for å ha fremgang med styrketreningen måtte jeg gjøre programmet minst to ganger i uken, helst tre :mellow:/> Tror jeg skal si meg fornøyd med to x styrke og to x fotball fremover. Har du satt deg noen mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har vært borti dem tidligere jeg også! Ved første forsøk viste vekta at jeg hadde gått ned – ved tredje forsøk hadde jeg plutselig gått opp, haha. Men tror egentlig den vi har nå ikke er så verst, så måtte dobbeltsjekke i dag.. Den viste nye 400gram ned. Og det uten noen som helst form for aktivitet siden søndag.. Hm. Har tenkt til å legge meg på veiing annenhver torsdag framover, så får vi se hvordan det går :)/>/>/>

 

Hvordan går det med nedgangen din nå som du er tilbake for deg selv? Vet alt om hvordan det er å bo med foreldre / søsken. Har en yngre bror som kan spise ALT i enorme mengder uten å legge på seg (så lenge han trener, og det gjør han mye av!). Vanskelig å si nei når kaken / isen / sjokoladen står framme :angry:/>/>/>

 

Åå, treningsdagbok! Det hørtes bra ut! Gøy å se at det går framover!! For øyeblikket synes jeg ikke at jeg er flink nok med treningen til at jeg kan rettferdiggjøre å kjøpe en slik en. Vi får se når jeg får treningen litt mer i system – kanskje det skal være premie ved første eller andre delmål? Hmm.. Har ikke satt meg noen konkrete mål annet enn at jeg skal prøve å få til tre/fire treninger i uken. Nå begynner jeg på fotballen igjen til uken (etter å ha fått beinhinnebetennelse i begge beina da jeg begynte igjen i høst), så da blir det minst en trening der, forhåpentligvis to hvis det ikke krasjer med jobb. I tillegg fikk jeg beskjed på treningssenteret at for å ha fremgang med styrketreningen måtte jeg gjøre programmet minst to ganger i uken, helst tre :mellow:/>/>/> Tror jeg skal si meg fornøyd med to x styrke og to x fotball fremover. Har du satt deg noen mål?

 

Oboi, det høres jo kjempeflott ut! Jeg har satt veiedager til mandager, så vi får se hvordan ståa er når den kommer igjen. Det er litt skummelt at det er en helg før den tid, men det bør vel gå. Kanskje jeg skal forsøkt å lage en ukesoppsummering hver mandag, sånn for å se alt dette i et litt større perspektiv.

 

Når det gjelder mat og trening, har det gått veldig fint siden jeg kom hjem igjen. Masse frukt, masse grønt. Og fordi jeg har fri, har det blitt en del trening også. Jeg bor rett ved siden av treningssenteret, så da er det så lett å ta seg en tur. Treningsmålene dine høres flotte ut! Og fotball er så morsomt. Det er viktig å finne noe man liker. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva treningsmålene skal være, sånn i mengde, enda. Men jeg har i alle fall et mål om å løpe 3-km under 13 minutter (tidligere 13.30) og 5-km under 25 min (tidligere 17). Og gjerne mila under 49 (ltidligere 49.10). Hmm. Jaja.

 

Håper helgen blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag&veiedag;

og vekten viste 75 kg, altså 1.7 kg ned fra forrige mandag (dog på en annen vekt, så det er kanskje ikke en absolutt sannhet) og 5 kg igjen til 17. mai-målet.

 

Kort oppsummering av sist uke;

MAT: Mye frukt og grønnsaker, noe som har ført til at det noen dager har blitt litt færre kalorier enn det burde (holder meg til meny 2). Dagboken sier at snittet er på 1360, så det er jo ikke så verst fordetom. Godterirasjonen gikk til en mandelstang, johoo.

TRENING: Jeg har ikke hatt så mye annet å gjøre denne uken, så jeg har garantert trent mye mer enn jeg kommer til å gjøre fremover. 22.1 trimpoeng fordelt på 3 styrketimer, 3 spinningtimer, 1 skitur og 1 gåtur. Jeg kan allerede si nå at det ikke er noe jeg har som mål å fortsette med fremover.

 

Håper din uke har vært fin. Og god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! Ned er ned (om det er samme vekt eller ikke) :D/> Da er det bare å fortsette i samme spor, selv om det kanskje blir litt mindre trening fremover.. Mat er kilo, trening er gram :)Og plustelig står du der på 17. mai og føler deg fin(ere) i kjole B)/>

 

Her har alt gått på tverke.. Først lå jeg rett ut i flere dager med forkjølelse og syntes veldig synd på meg selv, og så forsvant motivasjonen.. Det hjelper heller ikke at jeg bor hjemme og det blir handlet inn ALT som er godt :(/> Får la den uken her gå sin gang tror jeg, og starte på igjen på mandag.. Slutt på påske og tilbake til hverdagen tror jeg kan hjelpe.

 

Var på fotballen på mandag, og på tross av tett nese og dårlig kondis var det veldig gøy! Er støl i muskler jeg ikke har brukt på lenge, men det er vel bare tegn på at har vært i bruk! Ny trening i dag, og så får vi se om det blir noe styrke i morgen eller fredag...

 

God påske til deg også :)/>

 

Edit: Har sniktitta på vekta, og er snart tilbake til start :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er påsken snart over. Tiden går til tider så sykt fort, altså. Det høres ut som det er fint med en ny start nå etter påske. Det er så leit å forsøke når det er så mange faktorer som går mot en. Da blir man jo bare trist og lei, og som du sier, motivasjonsløs. Mye bedre å starte skikkelig når man har mulighet! Gleder meg til å høre hvordan det går når du er tilbake. Og så flott du har kommet deg på trening selv om kanskje ikke alt har gått perfekt matveien.

 

Denne uken har vært litt rar for min del. På onsdag var jeg sykt lei og endte opp med å spise en pose med potetlomper til kvelds bare fordi. Jeg har også hatt veldig lyst på sjokolade (damn you, påske), så jeg har forsøkt å lage meg litt sunnere bakverk, med varierende hell. I går lagde jeg sjokolade og den ble skummelt god. Dessuten var jeg på vaffelkalas i går. Mmm, vafler. Til tross for dette viste vekten 0.9 kilo ned. Oboi! Jeg vet jo at 'små' matmengder har enormt å si på vekten, men jeg tror allikevel det var godt for treningsmotivasjonen med nedgang. Jeg endte nemlig opp med syv treningsøker denne uken også.

 

Og så har jeg et tips! Den nye byggrynsgrøten til Fjordland er fantastisk. Jeg er en taper for risgrøt og kan gjerne spise det -hverenestedag-. Byggrynsgrøten med sukker&kanel er (nesten) like god, med enda mer av den faste konsistensen jeg liker og har bare 350 kcal per porsjon (i motsetning til over 500 på de andre). Simpel lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så flott :)/> Fint å kunne kose seg med noe uten dårlig samvittighet!! Takk for tips ,det skal jeg huske på! Tåler egentlig ikke risgrøt, men det er jo så godt! Fint hvis noe annet uten ris kan fungere som erstatning!!

 

Wow, så bra!!! Tenk tilbake for 3 uker siden, hvis noen hadde sagt at du skulle gjennomføre 14 økter på to uker – hadde du trodd på det?? Flinke du :D/> Da kan man unne seg litt med god samvittighet! Sant som du sier – det _er_ mer gøy når vekta går ned når man har lagt ned en innsats på treninga.. En pakke lomper er vel ikke det verste du kunne spist når du først skal spise noe.. Her har det gått i påskeegg (fra Freia <3) og vanvittig mye godteri, gelé og alt annet som hører påsken med.

 

Tilbake på vekta igjen i går, og på tross av kjapp vektøkning i begynnelsen av påsken, har jeg faktisk ikke gått opp noe mer. Forstår meg ikke på vekta… Hvis jeg er flink og spiser sundt og ofte, så går den opp og når jeg glemmer hele vekta men spiser hva jeg vil, holder den seg stabil :s Jaja, uansett bedre utgangspunkt for meg etter påsken enn fryktet. Opp rett i underkant av en kilo, dvs. tilbake på 77,9. Meeen likevel 0,6 ned fra startvekt B)/> En får ta med seg alt!

 

Jeg begynte uken med ca. to timer fotballtrening, 1km på mølla og 40min styrke etterpå. Høres mye bedre ut enn det er, da jeg ikke orker å ta i noe særlig på fotballen.. I tillegg sliter jeg med en beinhinnebetennelse som nekter å slippe taket helt, så det sitter nok litt i bakhodet. Kjenner det greit i beinet i dag, for å si det sånn…

 

Nå er det å få i seg resten av havregrøten og appelsinjuicen og komme seg på jobb.. 12-20 i kassa på Meny i dag, hurra... <_</>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Det er kjekt med både trening og litt godt. Helst i en i balansert kombinasjon (det er kanskje å finne den balansen som er noe av grunnen til av vi er her?). Og herregud, jeg har ikke spist Freias påskeegg i år. Det er jo så godt. Mmm. Jeg spiste visstnok en pose boller på mandag. Hoho. Jeg tenkte det skulle booste motivasjonen enda mer å vite at jeg egentlig blir mest kvalm av store mengder godter, i tillegg til at jeg ikke vil gå helt i godteri-er-forbudt-kjøret. Det er sikkert ikke lærebokeksempelet på hvordan det bør gjøres, menmen.

 

Det er jo ikke verst veieresultat, det! Du er jo på ingen måte tilbake til start, så da går det jo rette veien til tross for påskekos. Leit med beinhinnebetennelse, altså. Håper det går seg til. ;) Håper det går fint tilbake i hverdagen, selv med lange økter på Meny! Var det slik at du veide deg på torsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du sier noe! Hadde trim og godteri utjevna hverandre så hadde vi nok ikke vært her :) Den tankegangen har jeg prøvd meg på også; det hjelper sånn ca. 3 dager, så lenge jeg har kvalmen friskt i minne, og så er det tilbake til gamle synder igjen..

 

Neida, det er jo ikke det.. Ikke med det kostholdet jeg har hatt de siste ukene i alle fall! Har så lyst til å bli flink til å ikke spise godteri hele tiden, og har i utgangspunktet tenkt å ha godtedag på lørdag. Som deg så klarer jeg heller ikke å se på godteri som noe som er forbudt, men det er bare så innmari lett å ta det fram om kvelden. Kan gå hele dagen og være så flink som bare det, og så har jeg kanskje trena litt i tillegg, og da er det jo «greit» å kose seg litt etterpå. Må jo ha belønning som har vært så flink og trena!! :(

 

Men, jeg leste noe smart på en av de andre trådene her. Det var en som skrev at når man endelig har klart å gå ned i vekt, så kan man jo utjevne inntak og «uttak», dvs. har man lyst på kake en dag, så er det jo bare å ta en treningsøkt dagen etter, evnt. før! Problemet nå er jo at vi må ha mer ut enn inn.. Det gjorde det i alle fall litt lettere for meg å tenke at jeg ikke behøver å være like streng etter hvert, som det jeg er (les: burde være) nå..

 

Planen var å ha på torsdager, men med påsken og alt som har vært, så tenker jeg det blir mandager fremover.. Da kan vi ha samme dag og dele mål og vekt? Blir nok litt opp på meg på mandagen som kommer; reiser til Skottland senere i dag, og videre til England i morgen for å se fotballkamp :)

 

Uff, da er det vel bare å begynne på’n igjen på mandag – og denne gangen skal det gå!!! Jeg vil passe inn i bunaden på 17.mai!!!!

Ha en fin helg, også er jeg tilbake igjen på mandag kveld B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å vite at man ikke trenger å være like 'streng' resten av livet som man er i vektreduksjonsfasen, det er sant det. Problemet mitt når jeg har fått ned før, er at jeg plutselig blir litt for snill i stedet og etter noen måneder er tilbake i det samme gamle kjøret, med tilhørende returnering av de onde kiloene. Denne gangen tenkte jeg faktisk å melde meg på kurs når jeg når 70 kg. Det er rundt der jeg har kommet tidligere før alt har gått på tverke, og jeg har aldri kommet ned til trivselsvekten. Bare det å komme helt i mål tror jeg er en enorm motivasjon til å fortsette med samme sunne livsstil.

 

Flott at du blir med på mandager! Og wow, du er heldig med reise. Håper det er flott! :D Etter den uken her, er jeg redd det blir litt opp på meg i morgen også. Det har ikke gått helt som planlagt i matveien (har både fått en pakke fra iHerb med sunne sjokkiser, bakt cookies, vært på pizzakveld og halvveis blitt dratt med på byen, og i dag er det vaffelsøndag), og da jeg snikveide meg i går, var jeg på akkurat samme som på mandag. Med andre ord; jeg lar denne uken avrundes med kaloritellefri vaffelsøndag og starter med blanke ark i morgen.

 

Skrives snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp på meg også i dag, 0.1, så da er vi i samme båt! Men med tanke på all maten jeg har spist i helgen, så var det forventet..

 

Tilbake på 80 blank.. Kunne vært verre, men også mye bedre :)/> Vi får krysse fingrene ( og være flinkere ) denne uken, og forhåpentligvis blir det bedre resultat til mandag :)/>

 

Kommer sterkere tilbake med melding i morgen, tenkte bare å gi et pip siden det var en stund siden sist :)/>

 

Ha en fin dag i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei dere to! :)

 

Jeg lurte på om det var hreit for dere at jeg hang meg litt på her?? :)

 

Kjenner meg så igjen i hva dere skriver, og er på samme alder og i samme vektklasse!

 

Har akkurat fyllt 25 år, og veier pr. dags dato 79.3 kg.

Er 170 høy, og vil gjerne ned til 65 kg! :-O Har tidligere slanka meg ned til ca. 72 kg (hvor jeg var i 2-3 år) så VIPS så var jeg 85.3 kg i januar!! Pføy.. Nå vil jeg ned til endelig trivselsvekt på 65, noe jeg aldri har vært før.. :) Har gått ned 6 kg siden januar.

 

Min største utfordring er trening, kommer liksom aldri helt i gang med det...Vet det er deilig når jeg først gjør det, men det var det å komme seg opp av sofaen.. :blink:

 

Jeg har forresten veiedag på tirsdager (tenkte det var greit å komme en dag lenger vekk fra helga..:P)

 

Håper dere har en fin uke så langt! Lykke til videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to! :)/>

 

Jeg lurte på om det var hreit for dere at jeg hang meg litt på her?? :)/>

 

Kjenner meg så igjen i hva dere skriver, og er på samme alder og i samme vektklasse!

 

Har akkurat fyllt 25 år, og veier pr. dags dato 79.3 kg.

Er 170 høy, og vil gjerne ned til 65 kg! :-O Har tidligere slanka meg ned til ca. 72 kg (hvor jeg var i 2-3 år) så VIPS så var jeg 85.3 kg i januar!! Pføy.. Nå vil jeg ned til endelig trivselsvekt på 65, noe jeg aldri har vært før.. :)/> Har gått ned 6 kg siden januar.

 

Min største utfordring er trening, kommer liksom aldri helt i gang med det...Vet det er deilig når jeg først gjør det, men det var det å komme seg opp av sofaen.. :blink:/>

 

Jeg har forresten veiedag på tirsdager (tenkte det var greit å komme en dag lenger vekk fra helga..:P/>)

 

Håper dere har en fin uke så langt! Lykke til videre!! :)/>

 

 

Ja, så trivelig med en til! Og så flink du har vært - 6 kg er bra :D Nå som våren er på vei, håper jeg det blir lettere å komme seg ut for å bevege på seg. Sykling, for eksempel. Gud, som jeg gleder meg til det. Kanskje du er enig? Jeg syns trening blir mye lettere når været er bra (:

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Ja, det er lettere å komme seg ut av døra når det er litt varmere i været :) Men har vel ikke helt funnet min treningsgreie ennå, noe jeg virkelig liker å holde på med liksom..

 

Tror ikke jeg har sykla siden ungdomsskolen :P Men kanskje det hadde vært en idé å prøvd :)

 

Håper det går bra med dere! Noen planer for helga? :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye forskjellig å velge mellom, så det er jo ikke bare-bare å finne sin treningsgreie. Det blir jo brått avhengig av tilbudene der man bor :rolleyes:

 

Min helg er hittil ganske planløs. Spinning i dag og i morgen, og hvis været holder seg, må man jo ut (normann-fenomenet, altså). Litt dumt at det fremdeles er iskaldt her. Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jepp! Jeg bor litt "øde" da, så er dessverre ikke alt for mange tilbud å velge og vrake i.. Men, det ordner seg vel.. Får bruke beina å gå tur iallefall :)

 

Har ingen planer i helga selv, og det er egentlig veldig deilig.. Da er det lettere å holde seg unna forskjellige fristelser.. :)

Tenkte jeg kanskje skule prøve en eller annen Grete Roede dessert i morgen.. Har dere prøvd noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, LindaM :)/> Så hyggelig med flere!! Tiden flyr, skulle innom her på tirsdag, og nå er det plutselig fredag.. Greide å miste telefonen min i Skottland i helgen også, så får ikke automatiske meldinger på telefon når noen skriver her lenger. Må bli flinkere til å gå inn og sjekke!

 

Wow, -6!! Flink! :D/> Jeg lå på rundt 80 etter jul, men begynte å skrive her når jeg var på 78,5 kg. Etter å ha vært flink en liten stund, er jeg nå tilbake på 78kg (mandagen som var, heldigvis ikke 80 som jeg skrev!!). For fire år siden var jeg nede på 59,ettellerannet men fikk høre fra alle kanter at jeg var alt for tynn. Følte det ikke sånn selv, men.. De kom fort på igjen, for å si det sånn.. Så tror ikke det gjorde så mye :P/> Jeg gjetter på at trivselsvekta mi ligger på et sted mellom 60 og 65, litt avhengig av hvor mye muskler jeg greier å bygge..

 

Jeg har i dag vært hos fotterapeut og fått fastslått at jeg har helt stive ankelledd :(/> Det var visst ikke vanlig å være sånn jeg er, med mindre man har passert 75 :/ Så da blir det mye øvelser fremover, slik at jeg blir kvitt betennelsen i beina (som kanskje er muskulært, og ikke beinhinne.. Vet ikke hva som er verst :P/> ) Har lyst til å løpe, men er redd for å få noe kronisk.

 

Angående helgen så blir det venninnebesøk i dag, og jeg har kjøpt inn masse frukt og "mørk" sjokolade - litt sunnere enn bare sjokolade i alle fall :)/> I morgen og søndag har jeg tenkt til å få til en liten økt på Puls, men vi får se hva det blir til. Føler liksom ikke jeg har tid når jeg har fire eksamener å skrive.. :(/>

 

Har forøvrig ikke vært borti noen av oppskriftene på siden her - men de både ser og høres gode ut! Namnam :D/>

 

Forøvrig så har denne uken bestått av null trening, og bare dårlig mat. På onsdag glemte jeg helt å spise, og etter å ha spist en bolle og en nutrilett bar til frokost/lunsj, og et par sjokoladebiter, var jeg så sliten at jeg la meg. Våkna skikkelig svimmel og helt uttafor :blink:/> Tror det var det jeg trengte for å forstå hvor viktig det er å spise regelmessig, og bra. Så får vi se hvor lenge det holder seg..

 

 

Dere får ha en fin helg så lenge, så snakkes vi snart :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å gjøre ingenting noenganger, helt klart! Svaret på desserten kommer kanskje litt sent, men jeg har forsøkt kesamisen uten at jeg var spesielt overbevist. Det var visstnok en annen oppskrift enn den som ligger her på nett, og den som ligger her ser sååå mye bedre ut. Smoothie er jo alltid en sikker vinner :)/> Og fruktsalat med vaniljekesam. Jeg slenger på med en mandelstang denne lørdagen også (jeg har totaldilla og lurer litt på hvor mange alderspoeng det gir meg).

 

Oi, yenoh! Håper det blir bedre i ankelen. Du har vel fått noen øvelser du skal gjøre? Og er det ikke med dette som det meste annet; belast inntil smerteterskel, men ikke lenger? Da kan du jo kanskje småjogge litt (: Og lykke til med eksamenene!

 

Håper dere har en flott helg, begge to. Selv har jeg bakt cookies og endte opp med å gå en mil for å levere dem (jeg måtte plutselig gå en omvei, kan man si). Nå er jeg sliten i beina, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsoppdatering;

vekten er nå på 73.9 og midlemålet 84 (det var 87 sist jeg målte). Det ser ikke helt lyst ut med tanke på 17. mai-målet, men så lenge det går ned, går det jo rett vei på sikt. B) Med maten var jeg egentlig flink forrige uke, bortsett fra en dag jeg feiret at jeg hadde fått jobb med youghurtnøtter. Jeg var på åtte treninger, så denne uken skal jeg ta det mer med ro. Godt det har blitt dårlig vær her slik at jeg ikke får dårlig samvittighet for å sitte inne og skrive oppgave.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

3 cm rundt midja er jo kjempe gøy da gople! Bra jobba! :)

 

Yenoh, håper det går bra med anklene dine!

 

Er dere studenter begge to eller?

 

Jeg har veiedag i morgen, tror dessverre ikke det blir det beste resultatet, tyvveide meg igår (det må jeg slutte med!), og da viste vekta litt opp fra tidligere i uka, kjedelig... Og jeg som har vært så flink! :P Er egentlig redd jeg ligger litt for lavt, kalorimessig.

 

Jeg har funnet en god hverdagsdessert som jeg kan dele med dere!

Gele! Laget av Fun-saft.

Jeg skjærer opp litt frukt (blåbær, jordbær, drue) ca. 25-30 gram og legger i en liten porsjonsskål. Så lager jeg gele slik: 2.5 dl vann som du koker opp i lag med 6 gelatinplater (de må løses helt opp). Så heller du 2.5 dl kaldt vann og 2.5 dl Fun saft oppi det varme gelantinvannet (jeg bruker bringebær saft). Rør rundt og hell oppi porsjonsskålene med frukt. Etter 4-5 timer er det en liten dessertskål på ca 30 kcal! Ikke verst ;) Også god med litt vaniljekesam oppå! Anbefales! :)

 

Ønsker dere en fortsatt flott uke! Jeg skal prøve å være flinkere til å trene denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...