Gå til innhold

Vil du også føle deg fin?


Gjest gople.
 Share

Anbefalte innlegg

gople: Så flink du har vært!! Lå du ikke på rundt 79kg når du begynte? Det er fortsatt litt over en måned igjen til 17. mai – med den viljestyrken du har vist mtp trening de siste ukene er jeg sikker på du får det til! Dessuten er det jo midjemålet og ikke vekten som styrer hvorvidt du ser fin ut i kjole på nasjonaldagen ;) Stå på!! Viljestyrken her er derimot lik 0, men blir motivert av å se resultater hos dere andre :D

 

Ny jobb må feires, og yoghurtnøtter er jo langt fra det verste du kunne feiret med.. :) Dessuten tenker jeg all treninga veide opp for det, uansett..

 

Ahh, oppgaveskriving. Er midt i samme prosessen selv.. Sliter med drøftingsdelen :angry: Noen gode tips?? Har et par eksamener å ta igjen fra før jul + vårens to som skulle vært påbegynt. Nok å ta tak i! Føler at ikke jeg kan bruke tiden på trening før jeg har fått skrevet ferdig i alle fall den første oppgaven.. :/

 

LindaM: Jeg er førsteårsstudent på master i pedagogikk, og trives godt med det :) Hva med deg?

 

Uff, alltid kjedelig hvis man føler man har vært flink og ikke ser resultater.. Men jeg opplever ofte at det kan gå litt opp en uke, for så å gå «alt for mye» ned neste uke.. Så tror det jevner seg ut litt!!

 

Oooh, det hørtes godt ut! Og 30kcal er jo nesten ingenting!! Den må prøves en dag :D

 

Mandagsoppdatering:

Jeg veide inn til 77,3 i dag – det vil si NED 0,7 fra forrige uke på tross av at denne uken kun har gått med til nei-mat og ingen trening. Det henger ikke helt sammen. Mister også litt motivasjon til å spise sunt når jeg går ned mer den uken jeg ikke tenker på hva jeg spiser, og bare spiser alt som er søtt og godt :blink: Men jeg vet jo innerst inne at kroppen har bedre av frukt og grønt enn sjokoladepudding og smågodt..

 

Blir nok lite trening på meg denne uken.. Får se om jeg får til et par styrkeøkter og en gåtur.. Tror ikke jeg skal sette meg for høye mål før jeg får fikset såler og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge :) Og ja, det er jo centimeterne som har noe å si på klærne/bunaden, men kiloene hjelper i alle fall på følelsen. Det er jo bare å fortsette og forhåpentligvis ikke tråkke for mye feil.

 

Linda: Takk for oppskrift! Jeg skal forsøke den, jeg også (med agar vel og merke, ettersom jeg ikke spiser gelatin - og agar har jeg ikke forsøkt enda heller). Tyvveiing er så utrolig fort gjort å gjøre! Jeg har gjemt bort vekten min inni klesskapet, så da er det ikke så lett å 'fristes' til å gå på. Litt merkelig at det er et problem, å holde seg borte fra vekten liksom? Hmm, ja. Hvor mange kalorier forsøker du å være på? Det blir fint å høre resultatene i morgen, uansett hva det er. Uansett; det er aldri så galt at det ikke er godt for noe ;) Og ja, jeg er student, jeg også (medisin).

 

yenoh: Jeg begynte på 77, så det er jo tre kilo ned (og det er jeg jo storfornøyd med). Flinkhet for kilo 4 og 5 skal jeg ikke ha for enda, men forhåpentligvis snart. Og det skal jo du også :D Jeg skjønner at det er litt demotiverende når vekten først går ned når du ikke tenker så mye på å være flink. Men som du sier; du vet jo at kroppen har bedre av frukt&grønt, og kanskje merker du det også på hvordan kroppen fungerer? At det blir lettere å jobbe og skrive når du spiser jevnlig og god mat? Du har jo allerede fortalt at du var temmelig gåen den dagen du glemte å spise, så selv om de resultatene du (vi) er ute etter ikke kommer med en gang, er det klart at kroppen liker rutiner. Og dette er jo et langvarig prosjekt, så du får garantert tilbake for det senere selv om det halter litt i starten.

 

Angående oppgaveskriving har jeg lite tips. Sitter ganske fast selv. Sånn går det når man først som femteklassing skal skrive sin første ordentlige oppgave. Du får ha masse lykke til! Det går nok til slutt (som ALT annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Arg....Da var veiingen overstått, og jeg står på stedet hvil! (som sagt veier jeg meg aalt for ofte, og hadde gått ned 700 gram tidligere i uka) - så det var kjempe skuffende!!

Har ikke hatt noen utskeielser, gått tur nesten hver dag og ikke oversteget 1400 kcal om dagen..

 

Får vel bare bite tenna sammen, og håpe på at det er som du sier yenoh, at det stopper litt denne uka, men går ned mye neste! (slik at det jevner seg ut på en måte..) :)

 

Pedagogikk og medisin, spennende utdannelser dere tar! :) Jeg har bachelor i reiselivsledelse (adm. og ledelse), men jobber for tiden på skole faktisk, i administrasjonen.

Vurderer å studere videre på nett imens jeg jobber, for å ta MBA. Kan ikke slutte og jobbe for å studere igjen, ettersom jeg og samboeren har huslån å tenke på :P

 

Gople, gjerne jeg må kaste vekta inn i klesskapet jeg også. Hehe.. Det er veldig rart at den frister sånn hver morgen, men sånn er det vel når man hele tiden er fokusert på det man holder på med.. :)

 

Håper dere får en fin uke i alle fall! :) Og lykke til videre! Jeg skal spise litt kyllingsalat nå, nam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tirsdagsveiing på meg denne uken, og vekta viste 77,3 igjen. Riktignok en annen vekt enn forrige gang, så vi får se igjen på mandag om det stemmer..

 

Har bestemt meg for å prøve en siste gang før 17. mai, og se om det kan gå denne gangen. Var og handla inn masse godt og sunt i går, og unnet meg også et ShapeUp for å få litt motivasjon på treningsfronten. Har så lyst til å begynne å jogge, men er redd for at beinhinnebetennelsen skal bli kronisk så jeg venter litt til før jeg begynner på "ordentlig".

 

Lenge siden jeg har hørt noe fra dere nå - regner med dere er travelt opptatt med eksamen / trening / vektkasting :lol: Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Her var det også veiedag idag! 78.6 kg stoppe jeg på, ned 700 gram siden forrige uke (eller egentli siden 2 uker siden, ettersom jeg ikke gikk ned noen ting forrige uke!).

Det har iallefall begynt å gå ned igjen, heldigvis! :)

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg vil også prøve å sette inn et ekstra gir nå yenoh, før 17. mai.. Så kanskje jeg er fin i bunad i år! :) Har ikke gått med den på et par år.. Redd for å prøve! :P

 

Dere må iallefall ha masse lykke til videre! Stå på i regnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flotte resultater hos dere begge! Alt som ikke er opp, er bra B) Vekten viste 74 blank på meg i dag, og jeg har en mage som har sluttet å fungere. Fest. Snikveiing (det er visst mulig selv om vekten står i klesskapet) på lørdag viste 72.9 (!!!), så det blir jo spennende å se hvordan ting er om noen dager. Jeg har hatt noen håpløse dager den siste uken, og som dere sier; det er på tide å sette inn 17.mai-støtet. Yo! Nå skal jeg visst i konfirmasjon (og dermed også bunad) om 1.5 uke. Det kan jo både gå i ekstrem-motivasjon-veien eller håpløst-giropp-veien. Håper på det første. Hmm.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg håper motivasjonen din er stigende gople!!

 

Mulig du har samlet en del vann :)

 

1.5 uke var ikke så lenge til da.. Men jeg ønsker deg mye lykke til! Ikke gi opp, ikke nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia gople!! Selv om konfirmasjonen kom litt tidlig på deg, så tenk hvor mye finere du er i bunad nå, enn du hadde vært hvis du fortsatt var på samme vekt som da du begynte!! Ooog du har jo fortsatt en uke igjen før du skal bort - stå på!!(Så mye lettere det er å være positiv på andres vegne, enn når den gjelder en selv, hmm..).

 

Uff, den der alkoholen er ikke mye bra.. :(/> Morro der og da, men ofte føler jeg at det ikke har vært verdt det dagen etter.. Snakker om; blir fortsatt kvalm bare av tanken etter forrige gang jeg var på fest.. Vi snakker påsketider, uff :blink:/>

 

Ble litt popkorn her i går kveld, men gjetter på at det ble totalt to håndfuller, så er i grunn stolt av meg selv :)/> Tok en bixitbar i stedet som stilnet sjokoladetrangen, og ikke er så verst kalorimessig heller :)/> Tror det er ca. 75 kcal i en bar (15gram), så man skal jo ikke spise for mange..

 

Forøvrig har jeg prøvd meg på fun light geléen i dag, LindaM - så nå venter jeg spent på at den skal stivne :D/> I mellomtiden koser jeg meg med blåbær, bringebær og jordbær toppet med mager kesam vanilje - mmmmm....

 

Jeg kan forøvrig meddele gladnyheten om at jeg er ferdig med eksamensoppgaven jeg har sliti med nå siden før jul, og føler meg 10 kilo lettere pga. det. Nå er det bare å begynne på neste..

 

 

Håper dere har en strålende dag, her skinner solen fra skyfri himmel og 20 grader i solveggen!

 

Edit: Flinke LindaM! Da går det rette veien!! Tenk på det neste gang det stopper litt opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg har heller ikke smakt alkohol siden påske, yenoh. Men skal unne meg et par glass vin idag, (gjerne jeg kvitter meg med litt vann) :lol:

 

Så bra at du har prøvd geleen! Jeg håper den fallt i smak! :) Hadde du frukt oppi også eller?

 

OG gratulerer så mye med fullført eksamensoppgave!! Det må være deilig!! :D Holder selv på med litt nettstudier, så har en oppgave jeg må gjøre i løpet av helgen.. (Blææ)

 

Her er det forresten overskyet og regn, regn og atter regn...

 

Ha en flott helg dere!! Og stå på videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Det blir visst litt stille fra meg noen ganger. Tiden går så fort, og plutselig er det en ny uke. Så godt du har fått levert, yenoh! Gratulerer!

 

Mandagsoppdatering; 73.6 kg (ned 0.4 fra forrige uke), midjemål 82!! (ned enda 2 cm på..ehm, noen uker). Det er jo ikke det store vekttapet, men når midjen er på vei ned mot "sunn"-delen av skalaen + at jeg merker jeg blir sterkere (må støtt og stadig øke i vekt på trening, forrige uke måtte jeg øke på nesten alle øvelser), er jeg jo godt fornøyd. Dessuten føler jeg meg bedre nå enn da jeg startet. Det er jo kjempegode motivasjonsfaktorer for å fortsette med en sunn(ere) livsstil (og jeg skal for all del forsøke å unngå spisekick som jeg hadde på tirsdag og spiste en -hel- pakke polarbrød fullkorn og lå i fosterstilling og skrek av smerte i to timer etterpå, jeg mener, det gir meg absolutt ingenting).

 

Nå som dere er så godt i gang med geléfesten, tenkte jeg kanskje at jeg skulle prøve, jeg også. Håper jeg husker det :lol:

 

Jeg har forresten forsøkt kesamisen det er oppskrift på her, og den var veldig god. Den bør spises før den fryser helt, så det er kjekt å passe på i fryseprosessen. Kakaohavregrøt (ha i 1 ss bakekakao når havregrøten kokes) er forresten også flott hvis man vil ha litt sjokolade. Ha på litt cottage cheese, så blir det fest. ;)

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere! Nå skal jeg løpe på kettlebells (og håper jeg ikke har blitt svak igjen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda: Jeg lagde bare geléen etter vanlig 1+9 funsaft.. Smakte lite, for å si det sånn! Hehe… Prøver på din metode neste gang :P/> Brukte en pose gelatinpulver, passet perfekt for 1 liter saft!

 

Gople: Ja, tiden flyr! Så lenge du får skrevet her på mandager så er vel alt i sin skjønneste orden! Tror vi er litt opptatt for tiden alle sammen.. ;)/>

 

Uff, kjenner til den – jeg var kjempeflink hele forrige uke, fram til fredag klokka 5.. Da var det plutselig helg, hrmpf. Ble sjokolade og godteri både fredag og lørdag, OG brus. Og jeg som har egentlig har slutta å drikke brus :angry:/>

 

Så flink du er på treningsfronten!! Når jeg ser resultatene dine skulle jeg ønske jeg hadde slengt meg ordentlig med fra starten av, og ikke bare sånn halvveis. Tanken med å melde seg inn her var for å se om jeg kunne bli motivert av andres fremgang, og jeg tror jeg snart er der.. Bare få fiksa det beinet her nå, så.. (kanskje) Er veeldig flink til å finne unnskyldninger, blant annet så føler jeg at jeg ikke har tid nå mens jeg skriver oppgaver. Men tid til å sitte på facebook har jeg. Og vg nett. Osv, osv. Må bare få endra tankegangen litt her..

 

Gratulerer med enda 2cm ned!! Og du, det ser jo ikke helt mørkt ut mtp 70kg på 17. mai?! Du ender i alle fall ikke langt unna!!! Jeg ligger i dag på 77.2 (ned 0.1 fra forrige uke, 2,8 siden nyttår – og det uten å trene eller egentlig gjøre noe særlig, så jeg burde jo bli motivert til å virkelig ta tak snart)

 

Oo, is <3 Jeg er veldig glad i yoghurtisen du får kjøpt på butikken, hvis man holder seg til en liten porsjon tror je

g ikke den er så ille. Uten at jeg har sjekka opp det så veldig.

Hvordan får dere i dere cottage cheese?? Kjøpte en boks for å prøve, men konsistenen var jo ikke akkurat fristende. Ikke smakte den særlig godt heller. Skal sies at jeg prøvde å spise den rett ut av boksen. Tips?

 

Edit: Så var det meg og novelle-innlegga igjen da, hehe.. Klarer vist ikke begrense meg her heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Gratulerer med vektnedgang begge to! Det er bra!! :D

 

Det hørtes litt lite ut med 1+9 fun saft ja, hehe.. Jeg som har 3 dl saft og 6 dl vann, da er det god smak iallefall. :)

 

Igår var jeg så søtsyk, så jeg prøvde en annen oppskrift her inne. Kesampletter! (Lapper). 3 stk med sukkerfritt syltetøy endte på 130 kcal, ikke verst! Og det var ganske gode, og kjempe lette å lage! :)

 

Her er det veiedag i morgen, spent! Og idag er det typisk mandag for min del, trøtt og sliten :P Men BØR aboslutt trene litt i dag også!

 

Ha en fin uke dere! :D (Kommer med oppdatering i morgen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda: Jeg lagde bare geléen etter vanlig 1+9 funsaft.. Smakte lite, for å si det sånn! Hehe… Prøver på din metode neste gang :P/>/>/> Brukte en pose gelatinpulver, passet perfekt for 1 liter saft!

 

Gople: Ja, tiden flyr! Så lenge du får skrevet her på mandager så er vel alt i sin skjønneste orden! Tror vi er litt opptatt for tiden alle sammen.. ;)/>/>/>

 

Uff, kjenner til den – jeg var kjempeflink hele forrige uke, fram til fredag klokka 5.. Da var det plutselig helg, hrmpf. Ble sjokolade og godteri både fredag og lørdag, OG brus. Og jeg som har egentlig har slutta å drikke brus :angry:/>/>/>

 

Så flink du er på treningsfronten!! Når jeg ser resultatene dine skulle jeg ønske jeg hadde slengt meg ordentlig med fra starten av, og ikke bare sånn halvveis. Tanken med å melde seg inn her var for å se om jeg kunne bli motivert av andres fremgang, og jeg tror jeg snart er der.. Bare få fiksa det beinet her nå, så.. (kanskje) Er veeldig flink til å finne unnskyldninger, blant annet så føler jeg at jeg ikke har tid nå mens jeg skriver oppgaver. Men tid til å sitte på facebook har jeg. Og vg nett. Osv, osv. Må bare få endra tankegangen litt her..

 

Gratulerer med enda 2cm ned!! Og du, det ser jo ikke helt mørkt ut mtp 70kg på 17. mai?! Du ender i alle fall ikke langt unna!!! Jeg ligger i dag på 77.2 (ned 0.1 fra forrige uke, 2,8 siden nyttår – og det uten å trene eller egentlig gjøre noe særlig, så jeg burde jo bli motivert til å virkelig ta tak snart)

 

Oo, is <3 Jeg er veldig glad i yoghurtisen du får kjøpt på butikken, hvis man holder seg til en liten porsjon tror je

g ikke den er så ille. Uten at jeg har sjekka opp det så veldig.

Hvordan får dere i dere cottage cheese?? Kjøpte en boks for å prøve, men konsistenen var jo ikke akkurat fristende. Ikke smakte den særlig godt heller. Skal sies at jeg prøvde å spise den rett ut av boksen. Tips?

 

Edit: Så var det meg og novelle-innlegga igjen da, hehe.. Klarer vist ikke begrense meg her heller :P/>/>

 

 

HERREGUD; COTTAGE CHEESE ER FANTASTISK.

Sorry, jeg bare måtte. Jeg elsker cottage cheese og bruker det i nesten alt. For eksempel;

- i havregrøten; rør inn 2 store spiseskjeer når grøten er ferdigkokt (forutsetter at du spiser havregrøt da, hoho). Det blir godt fyll i grøten, litt søtere smak kanskje, og må virkelig oppleves.

- med syltetøy og müsli (i stedet for youghurt, på en måte). Eller med eplebiter/annen frukt og kanel. Ev. kan du bare blande cc ut i youghurt, også godt.

- i alt av pannekaker, lapper, matmuffins, brød, rundstykker; ha i noen spiseskjeer i røren. Alltid kult med litt cottage cheesebiter i lappene. Tine har en oppskrift på frokostscones som virker fantastisk.

- som pålegg; enten med litt syltetøy på eller med masse grønnsaker. Speltlomper fylt med cottage cheese og grønnsaker er himmelsk.

- i dag lagde jeg cannollini til middag fylt med cottage cheese, purre og tomatpuré; kok 2-3 lasagneplater i 4 minutter, bland sammen cottage cheese&purre, smør lasagneplatene med tomatpuré og legg på cottage cheeseblandingen, snurr lasagneplatene sammen, dryss på litt ost og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Vellykket!

 

Jeg bruker garantert cottage cheese til mye mer, men det var det jeg kom på i farta. (Og ja, jeg er en av dem som syns det er håpløst at prisen gikk villt opp samtidig som det ble ny emballasje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smakt cottage cheese, skeptisk..:P/>

 

Jeg gikk ned 1.3 kg denne uka! Hurra! Veldig fornøyd! :D/>

 

Ha en fin kveld dere!!

 

Jeg er også skikkelig fornøyd på dine vegne! Hurra! :D

 

(Og jeg var også skeptisk, helt til jeg prøvde. Nomnomnom, så godt. Jeg kan spise det rett fra boksen. Forresten! Også godt i taco i stedet for rømme (og ev. ost) og i lasagne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg må prøve igjen, hehe! Men at du greier å spise det rett fra boksen?!?! :blink:

 

Er forresten samme greia med Avokado - skjønner ikke hvordan folk synes det er så godt? Noen tips der??

 

Flinke LindaM!! Der fikk du igjen for å ha vært flink tidligere! Selv om det ikke syntes på vekta da, så gjør det jo det nå. Hurra :D

 

Ha en fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Takker og bukker dere!! :D

 

Enig med deg yenoh.. Skjønner ikke helt dette med Cottage cheese og heller ikke avokado! Hehe..

Har vel gjerne ikke prøvd det nok ganger, og på rett måte.. Kanskje en annen gang :) Har jo begynt å spise mager kesam i stedet for rømme o.l. Det gikk jo fint..

 

Dere må ha en skikkelig flott helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag igjen!

 

Vekta i dag viste 76,6, og det vil si normalvektig bmi :D Er et par år siden sist den var på 25..

 

Håper dere har hatt en fin helg, og at uken blir bra! Her skinner solen fra klar himmel, og det er ordentlig sommerstemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gople.

Jeg likte faktisk ikke avocado før for noen år siden, jeg heller, men på rugsprø med cherrytomater og sitronpepper, gikk det råbra. Sitronpepper er triks, altså.

 

Gratulerer, yenoh! Endelig - det er godt fortjent. B)

 

Jeg har vært hjemme i konfirmasjon i helgen (med bunad, og det gikk helt..greit). Venter noen dager med å gå på vekten til kroppen har stabilisert seg litt. Målet for denne uken var å ikke gå opp, så det blir spennende å se om jeg har klart å holde meg stabil. Hohoho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme i konfirmasjon i helgen (med bunad, og det gikk helt..greit). Venter noen dager med å gå på vekten til kroppen har stabilisert seg litt. Målet for denne uken var å ikke gå opp, så det blir spennende å se om jeg har klart å holde meg stabil. Hohoho..

 

Da får jeg se om jeg tør å forsøke meg på det i nærmeste fremtid, hehe..

 

Det holdt nok i en dag er jeg redd (har ikke vært på vekta, altså! Blitt mye flinkere til å ikke veie meg hver dag..), men har blitt MYE sjokolade de siste dagene. En 200grams plate går ned på høykant når en sitter og skriver og synes litt synd på seg selv :( Dårlig timing med eksamne rett før 17. mai, altså.

 

Uff, det minner meg på at jeg fortsatt ikke har prøvd bunaden på i år. Er to år siden sist, og da var den noe trang..

Krysser fingrene for at du når målet med uken som var, hvis ikke er det bare å begynne på'n igjen :)

 

Forresten, tenkte å tipse dere om noen knallgode pastiller jeg har kommet over!! De nye, store Dent-pastillene! Både Dent briz (med cola- og sitronsmak) og Dent suni (med jordbær- og lakrissmak) er knallgode!! Den med cola- og sitronsmak smaker akkurat som godteri-colaflaskene og de sure, gule godterimunnene, hvis dere har smakt dem. Pastillene er selvfølgelig sukkerfrie, og med bare 154 kalorier per 100g (4 per pastill) må jo dette være lov å unne seg :D Nam, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)/>/>/>/>

Ser dere sliter med sjokolade spising og andre spisekick .

Har vært en del på kurs og sånn tidligere, å det som ofte blir sagt er"Hvem kjøper inn mat og sånn?" så vidt jeg har skjønt er det du som gjør det hjemme hos deg? Så hvorfor klarer man ikke å la være å kjøpe disse 200 grams sjokoladene? Ære være hvis de er på tilbud, da må man ihvertfall kjøpe inn. Kjenner meg så igjen i det du/dere skriver. Men det går an å la være å kjøpe inn dette. Hvis man skriver inn om morgenen det man skal spise, planlegging er alt som Kari Jacquson sier. Å, det er det nok. Så kan man heller unne seg litt på lørdager, tror man må bli flinkere til å virkelig kose seg med det lille. En liten sjokolade som man virkelig nyter. Jeg syntes egentlig ikke at gotteriet er så himla godt etter noen få biter, men man spiser uten å tenke seg om. Hvis man skal i konfirmasjon å vil smake på flere kaker, så skjer tynne biter til man omtrent har fått et normalt kakestykke, da har man smakt uten å miste helt kontroll. Dette var bare noen tips fra ei som vet hva det vil si å slite med vekta. Jeg har vært oppi 120 kilo men er nå 74,9 kilo. Gikk opp litt da jeg sluttet å røyke, men nå skal de siste 10-12 kiloene bort. Ha en fin dag og lykke til på 17. mai :)/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Forstår godt at det er deilig å se 2-tallet gople! Gartulere med nedgang!! :D

 

Jeg skal prøve bunaden min til denne 17.mai.. Det blir spennende gitt!

 

Veiedag i morgen - like spennende! :)

 

Hvordan går det med deg yenoh? Snart i mål med eksamen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rina: Mye sant i det du sier! Jeg har det også sånn, at det er de første bitene som er best. Så spiser jeg av vane til det er tomt.. Ang. innkjøp så er det ikke jeg som gjør dem.. Bor fortsatt hjemme (med en lillebror som trener så mye at han kan spise alt...) og da blir det fort til at alt godt havner i handleposen. Det er selvfølgelig mitt valg at jeg velger å spise det some er kjøpt inn, men det er jo en kjensgjerning at dersom man har noe tilgjengelig er det fryktelig mye vanskeligere å la det være.. :)/>

 

LindaM: Er ikke så lenge igjen nå, selv om det føles sånn med 10 sider igjen og uendelig med retting / omskriving / osv. å få på plass til i morgen.. Siste skal inn i begynnelsen av juni.. Så det nærmer seg sommer med stormskritt!! Woho :D/>

 

gople: Hurra! Skjønner at 0.8 på to uker ikke virker så mye, men med tanke på anbefalt nedgang på 0,5-1kg per uke - og ditt mål om ikke gå opp - så vil jeg si det er bra!! Og selv om du ikke når målet ditt om 70kg innen fredag, så synes jeg du har vært veldig flink så langt! Det er bedre å ta ting litt saktere, og heller finne en balanse med mat/godis/trening som man kan leve med, enn å gå "all in" og bli lei/gi opp innen kort tid. Stå på!!

 

Angående vekt denne uken, så visste jeg det hadde blitt MYE (mye er ikke dekkende engang) sjokolade og slikt og null bevegelse hele forrige uke. Må likevel si jeg ble sjokkert da vekta vist 79,4 (!!!!) i går.. Det tilsvarer opp 3(!) kilo på en uke. Måtte derfor dobbelsjekke i dag, og vekta viste litt hyggeligere 77, 7, dvs. opp ca. 1 kilo. Kan ikke klage på det..

 

Begynner på ny eksamensperiode på torsdag, og denne gangen skal jeg planlegge bedre slik at jeg i alle fall får trent litt og kommet meg ut. Føler nå at jeg ikke har tid til å gå på do en gang.. Huff.

 

Uansett, ha en strålende uke!! Og hvis ikke jeg hører fra dere; Hurra for 17.mai! Spis en lollipop is med god samvittighet, og et lite stykke kake. Det hører med!

 

Edit: Jeg må lære av dere, og fatte meg mer i korthet.. Jaja, det får bli neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...