Gå til innhold

Vil du også føle deg fin?


Gjest gople.
 Share

Anbefalte innlegg

Rina: Mye sant i det du sier! Jeg har det også sånn, at det er de første bitene som er best. Så spiser jeg av vane til det er tomt.. Ang. innkjøp så er det ikke jeg som gjør dem.. Bor fortsatt hjemme (med en lillebror som trener så mye at han kan spise alt...) og da blir det fort til at alt godt havner i handleposen. Det er selvfølgelig mitt valg at jeg velger å spise det some er kjøpt inn, men det er jo en kjensgjerning at dersom man har noe tilgjengelig er det fryktelig mye vanskeligere å la det være.. :)/>/>

 

LindaM: Er ikke så lenge igjen nå, selv om det føles sånn med 10 sider igjen og uendelig med retting / omskriving / osv. å få på plass til i morgen.. Siste skal inn i begynnelsen av juni.. Så det nærmer seg sommer med stormskritt!! Woho :D/>/>

 

gople: Hurra! Skjønner at 0.8 på to uker ikke virker så mye, men med tanke på anbefalt nedgang på 0,5-1kg per uke - og ditt mål om ikke gå opp - så vil jeg si det er bra!! Og selv om du ikke når målet ditt om 70kg innen fredag, så synes jeg du har vært veldig flink så langt! Det er bedre å ta ting litt saktere, og heller finne en balanse med mat/godis/trening som man kan leve med, enn å gå "all in" og bli lei/gi opp innen kort tid. Stå på!!

 

Angående vekt denne uken, så visste jeg det hadde blitt MYE (mye er ikke dekkende engang) sjokolade og slikt og null bevegelse hele forrige uke. Må likevel si jeg ble sjokkert da vekta vist 79,4 (!!!!) i går.. Det tilsvarer opp 3(!) kilo på en uke. Måtte derfor dobbelsjekke i dag, og vekta viste litt hyggeligere 77, 7, dvs. opp ca. 1 kilo. Kan ikke klage på det..

 

Begynner på ny eksamensperiode på torsdag, og denne gangen skal jeg planlegge bedre slik at jeg i alle fall får trent litt og kommet meg ut. Føler nå at jeg ikke har tid til å gå på do en gang.. Huff.

 

Uansett, ha en strålende uke!! Og hvis ikke jeg hører fra dere; Hurra for 17.mai! Spis en lollipop is med god samvittighet, og et lite stykke kake. Det hører med!

 

Edit: Jeg må lære av dere, og fatte meg mer i korthet.. Jaja, det får bli neste gang ;)/>

 

Hei :)

Jeg vet det ikke er lett i det hele tatt, å ihvertfall ikke hvis man ikke handler selv engang.Men stå på, å kom deg gjennom eksamene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Arg! Bare ned 0.4 kg denne uka! (Og jeg som hadde gått ned 1.2 kg på lørdag - egentlig). Søren også.

 

Får vel bare jobbe videre! :)

 

Ha en god uke, og nydelig 17.mai dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arg! Bare ned 0.4 kg denne uka! (Og jeg som hadde gått ned 1.2 kg på lørdag - egentlig). Søren også.

 

Får vel bare jobbe videre! :)/>

 

Ha en god uke, og nydelig 17.mai dere! :D/>

 

 

Skjønner den!! Men litt ned er bedre enn litt opp ;) Og kanskje litt ekstra motivasjon til å spise mindre godis på lørdagene fremover? (uten at jeg vet hva du gjorde denne lørdagen, hehe.. Snakker av erfaring :) )

 

Synes du er flink, jeg!!

 

Her har også vekta heldigvis begynt å gå nedover. Tok den fryktede bunadprøvingen 16. mai, og den var så trang at jeg bestemte meg for ikke å bruke den. Meen det blir jo ikke 17. mai uten bunad, så fikk klemt meg inn i den (med sportsbh for trykke ting sammen, hehe) og spiste i grunn veldig lite den dagen i forhold til vanlig.

 

Det var sparket jeg trengte, tror jeg. Var flink og gikk hjem fra jobb på lørdag ( i godt over 20 grader, og med en tung bærepose) var det en laaang time hjem :/ Men deilig etterpå! Så ble jeg selvfølgelig forkjøla, så lite aktivitet etter det.

 

Alt i alt, vekta viste 76,6 på mandag, og det skal jeg være fornøyd med! Hvordan går det med deg, Linda? Og gople - har du vært så flink at du har svunnet hen? ;)

 

Ha en strålende dag i regn eller solskinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hoi!

 

Så bra vekta har begynt å gå nedover yenoh! Ingenting er bedre :)

Og du fikk trøkt deg inn i bunaden du også ja, hehe. Jeg hadde min på også, men det var nå trangt nok kan du si! :P Så jeg spiste heller nesten ingenting, greit det og. :)

 

Så flink du er som gikk en time hjem! (med tung pose!!)

 

I går veide jeg 76.3 kg, så jeg gikk ned 0.6 kg denne uka. Det går ikke så fort med meg, men det går i alle fall saaaakte men sikkert nedover. Håper på å nå 2 delmål snart! 74.9 kg!

 

Håper dere har hatt en fin uke der ute, jeg skal i bryllup i helgen - gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gople.

Hei, dere!

 

Jeg begynte å skrive et innlegg onsdag i forrige uke, men det ble borte i finvær og fjelltur(er). Solskinn må nytes når det først er her.

 

Så flott å se det går nedover hos begge! Ingenting er bedre enn det.

 

Siden sist har jeg vært hjemme til 17. mai-feiring ikledd en bunad som ikke var så verst, men det hadde vært morsomt å måtte sy den inn til neste bruk. Jeg har også gjennomført prosjekt kjør-(nestenhele)-Norge-på-langs, og man kan lett si at sunn mat ble akkompagnert av lakris og hjemmelagde skoleboller. En snikveiing på onsdag viste samme 72,8 (altså samme som uken før eskapadene), og i dag glemte jeg helt at det var mandag, så veiingen får vente til i morgen. Med andre ord; jeg har hverken vært veldig flink eller svunnet hen, men klart å holde meg ganske stabil og i passe avstand fra internettet.

 

Ønsker dere en flott uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gople.

PS: jeg glemte nesten at det var tirsdagsveiing, MEN; det ble 72,6 kg og midjemål på 82. Totalt er det ned 4,4 kg og 5 cm rundt midjen. Eeeh. Game on, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gople.

Nå ble det plutselig mange oppdateringer fra meg uten andre navn mellom. Er dere opptatt med studieviktigheter og annet moro? B)

 

I dag har jeg endelig offisielt tippet -5 kilomerket. Ved flere snikveiinger har jeg vært under allerede, men i dag viste vekten 71,8. Og det er jo bra :) Den siste uken har blitt mye turer, og da har jeg (merkelig nok) også vært en del mer sulten enn jeg pleier. Vinninga har kanskje gått litt opp i spinninga, men med både vektnedgang, følelsen av å være sprek og fantastisk utsikt fra fjelltopper, er jeg storfornøyd.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Var en stund det ikke var noe særlig aktivitet her, i tillegg til at jeg har sluttet å få mail om noen legger inn noe nytt.. Regnet derfor med at det ikke var noen her lenger :o

 

Så flink du er!! Deilig å få på bunaden uten at den er så trang at beltet må av når du setter deg ned for å spise kake (host, kremt). Lykke til med målet om å sy inn bunaden til neste gang!! :D

 

Her går det så som så.. Endelig levert siste eksamen, og tilbake fra Spania-tur, så da er det vel bare å prøve igjen.. Var flink og dro på trening på mandag, men i går sprakk det fullstendig med både bolle® og sjokolade :/ Jaja. Blir trening i kveld, også håper jeg på å være mindre støl i morgen slik at jeg får til en morgenøkt med styrke. Så får vi se hva det blir til!

 

Vektmessig er det veldig stabilt, dvs. en kilo ned - en kilo opp. Ligger nå på rett rundt 77kilo, som vil si totalt ned 3 siden jul (uten at jeg egentlig har gjort noe særlig for det). Skal prøve å være flinkere fremover, men er så fryktelig godtesugen om dagen :( Uff.

 

Ferdig med skoleåret nå, gople? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt aktivitet er det jo, selv om det ser ut som det går inn i sommerens lavsesong. Jeg skulle egentlig skrive en oppdatering på mandag, men det ble plutselig glemt og nå er det...søndag (kort fortalt; 71.3, altså nye 500 gram ned).

 

Gratulerer med å være ferdig med eksamen! Håper Spaniatur var flott B) Flink du er med trening, også. Har du funnet noe du liker? Og det er jo bedre men én kilo opp/én ned enn bare oppoverkilo ;)

 

Ja, jeg er ferdig med skoleåret. Jeg føler egentlig at det har vært ferdig ganske lenge, men etter oppgaven ble levert, er det offisielt. Denne uken begynte jeg i jobb. Det er hektisk, og jeg tror ikke kombinasjonen vaktliv/sunnhet er noe jeg har løst gåten på enda. Denne uken har jeg droppet kaloritelling og heller forsøkt å spise det jeg føler behov for der og da for at jeg skal fungere. Det endte opp med store menger lakrisfudge nesten hver dag og risgrøt klokken halv seks på morgenen. Jaja. Det er tilbake til telling i dag, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ser ut som det er sommerferie. Jeg har sluttet å telle fordi jeg er litt lei. Veier meg når jeg føler for det. I dag stod det sytti blank. Syv kilo ned. Førstemålet, bare noen måneder senere enn måldatoen. Råkult. Nå skal jeg kjøpe meg Nike+klokke.

 

Håper det går fint med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det er sommerferie. Jeg har sluttet å telle fordi jeg er litt lei. Veier meg når jeg føler for det. I dag stod det sytti blank. Syv kilo ned. Førstemålet, bare noen måneder senere enn måldatoen. Råkult. Nå skal jeg kjøpe meg Nike+klokke.

 

Håper det går fint med dere.

 

Gratulere så mye med vektnedgangen :) Ha en fin sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...