Gå til innhold

Litt om dette med treningspoeng i fht kaloriinntak pr dag.


Vikkevikk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har gått på Roeade maxi kurs nå i fire uker, i morgen blir min fjerde veiing og jeg er veldig spent. Jeg følger meny nr 2 (altså den med 1600 kcal pr dag)

Problemet mitt er at jeg blir forferdelig sulten hver dag, kurslederen min sier jeg kan gå opp til kalorier. Da lurer jeg på, i dag har jeg feks fått 2,4 trimpoeng og har på den måten brukt omlag 480 kcal på trening. SKAL man eller BØR man spise disse kcal... eller blir det en ekstra bonus i mindre inntak?

 

Har fundert på dette egentlig siden jeg begynte på kurs, men får litt lite tid til å stille de spørsmålene jeg har på kurskveldene.

 

 

Mvh Vikkevikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forstår deg rett, men jeg prøver å svare likevel.

 

Da du beregnet at du skulle følge meny 2 la du inn antall trimpoeng pr uke i formelen. Så egentlig er treningen tatt hensyn til i de 1600 kcal. Men hvis du har flere trimpoeng i uken enn det du først oppga, så kan du øke antall kalorier tilsvarende.

 

Du kan også med fordel spise mindre de dagene du ikke trener, og mer de dagene du trener, men sånn at gjennomsnittet i løpet av en uke blir 1600 kcal pr dag. Trener du annen hver dag kan du f.eks spise 1700 kcal på treningsdager og 1500 på treningsfrie dager.

 

Du kan også sette opp et daglig regnestykke for å holde litt oversikt. Jeg gjør det på denne måten:

 

Inntak: 1500 kcal

- forbruk før trim: 1700 kcal

- trim: 250

= Kaloriover/underskudd: -450

 

I følge GR er det passe å ha underskudd mellom 500-800 kcal, og aldri mer enn 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei, du skal ikke spise de kaloriene du har trent, de er lagt inn i beregningsgrunnlaget for hvilken meny du bør følge for å oppnå det vekttapet du ønsker :) Dersom du øker/avtar aktivitetsnivået ditt, må du justere beregningsgrunnlaget - regne ut på nytt hvilken meny som passer deg.

 

Du har sikkert fått et telefonnr, eller mailadresse, til din kursleder? Om du ikke får stilt de spørsmålene du vil i løpet av en travel kurskveld, kontakt kurslederen og spør i vei, du har betalt for det!

 

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...