Gå til innhold

Frokost


Gjest nullviljestyrke
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nullviljestyrke

Hva spiser dere til frokost??? :blink: Har dårlig tid om morgenen, så det må være raskt å lage.. Synes det er så begrenset hva som er godt på knekkebrød f.eks, blir så fort matlei.... Forslag mottas med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser et beger lettyoghurt med müsli. Synes det er lett å spise og metter lenge. Men også havregrøt skal jo være en ypperlig frokost. Finnes vel varianter som er ferdieg på et par minutter.

 

Ellers synes jeg knekkebrød med cottage cheese er kjempegodt. Kan varieres med forskjellig topping: epleskiver, paprika, banan, litt syltetøy, rødløk og tomat, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Jeg spiser et beger lettyoghurt med müsli. Synes det er lett å spise og metter lenge. Men også havregrøt skal jo være en ypperlig frokost. Finnes vel varianter som er ferdieg på et par minutter.

 

Ellers synes jeg knekkebrød med cottage cheese er kjempegodt. Kan varieres med forskjellig topping: epleskiver, paprika, banan, litt syltetøy, rødløk og tomat, osv.

 

Tusen takk for forslag. Har faktisk aldri prøvd cottage cheese, og er i utgangspunktet skeptisk, men har skjønt jeg må prøve det nå i slanke sammenheng :P

Må nok gå til innkjøp av det.

Har spist litt havregrøt, og den vanlige typen er jo sunnest, da disse porsjonsposene som smaker best selvfølgelig inneholder litt for mye sukker. Synes det vanlige typen blir for smakløs, men kan jo tilsette banan eller noe kanskje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Tusen takk for forslag. Har faktisk aldri prøvd cottage cheese, og er i utgangspunktet skeptisk, men har skjønt jeg må prøve det nå i slanke sammenheng :P/>

Må nok gå til innkjøp av det.

Har spist litt havregrøt, og den vanlige typen er jo sunnest, da disse porsjonsposene som smaker best selvfølgelig inneholder litt for mye sukker. Synes det vanlige typen blir for smakløs, men kan jo tilsette banan eller noe kanskje :-)

 

Koker du havregrøten på melk eller vann?

Jeg bruker en blandig og tilsetter cottage cheese og mandler. Serveres med litt revet eple og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Koker du havregrøten på melk eller vann?

Jeg bruker en blandig og tilsetter cottage cheese og mandler. Serveres med litt revet eple og kanel.

 

Jeg lager den på ekstra lett melk. Synes vann blir helt smakløst. Tilsetter du cottage cheese før du varmer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg har fått en fantastisk oppskrift av min svigerinne som falt veldig i smak hos meg..

 

Ta ett syltetøyglass/Norgesglass og bland:

 

Havregryn

vann

kanel

sukrin (Blandes i bunnen av glasset)

 

Ha deretter litt mager vaniljekesam på, toppes med deilige frukt/bær. La stå natten over i kjøleskap!

 

 

(Jeg pleier og ha bringebær,blåbær,mango,jordbær og kanskje noen skiver banan. NAM NAM)

 

Passer perfekt både til både frokost og lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Hei!

 

Jeg har fått en fantastisk oppskrift av min svigerinne som falt veldig i smak hos meg..

 

Ta ett syltetøyglass/Norgesglass og bland:

 

Havregryn

vann

kanel

sukrin (Blandes i bunnen av glasset)

 

Ha deretter litt mager vaniljekesam på, toppes med deilige frukt/bær. La stå natten over i kjøleskap!

 

 

(Jeg pleier og ha bringebær,blåbær,mango,jordbær og kanskje noen skiver banan. NAM NAM)

 

Passer perfekt både til både frokost og lunsj.

 

 

Takk for tips. Skal prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Denne bruker jeg ofte - kjapp og mettende ;)/>

 

Lager en grøt av havregryn med hvetekli,vann,kanel og et hakket lite eple :)/> Strør med sukrin eller canderel på toppen av den ferdige grøten,og heller over litt lettmelk :)/> Friskt og godt med litt crunchy eplebiter! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt laget på melk, med en banan og et lite melkeglass ved siden av. Holder meg god og mett i noen timer, ofte frem til lunch, og kjæresten spiser det samme. Godt å slippe å lage spesiell mat bare til meg, som jeg f.eks måtte da jeg gikk på lavkarbo. Husk salt i grøten til slutt, ellers så smaker den absolutt ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Janeway

Jeg fant en frokostoppskrift på en Fedon Linberg diett en gang, som har overlevd alle slankekur-sprekker.

 

1 glass biola naturell

1 ss cottage chese

3 ss 4- korn

1/2 pære, eller annen frukt.

1 ts knuste lindre kan tilsettes en gang i uka. (Ikke oftere, da får du magetrøbbel)

 

Kanskje ikke den raskeste frokosten i verden, men den metter og holde meg gående til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...