Gå til innhold

Min sjanse


Gjest FrkSol
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei og gratulerer med en "flying start"!

Kjempebra - og når du skal bake denne helgen - kos deg skikkelig med det lille du spiser - spis sakte. Og vær masse aktiv. Jeg skal også være mye aktiv, men det blir med barna - lek og korte turer. Det duger det også - god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Gullet :)

 

Da er den første kaka i ovnen her, og jeg har ikke smakt på røra en eneste gang. Gleder meg til en liten bit imorgen under selskapet :)

 

Blir familieselskap både lørdag og søndag her, og da kommer jeg nok til å være på bena mesteparten av tiden, tenker jeg.

Blir ikke skikkelig trening, men blir masse bevegelse i det minste!

 

God helg til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første dag med familieselskap, og jeg klarte meg veldig godt. Spiste en liten bit mørk sjokoladekake, og det gikk helt greit! I går ble det bare forberedelser til selskapet, så ingen ren trening selv om jeg jo var mye i bevegelse.

Idag er det selskap igjen, men med rester fra i går, derfor slipper jeg å styre så mye i forkant. Fikk tatt en lang og fin tur med poden i nærmiljøet idag, matet ender og lekte på lekeplasser. Ble 5,5 km og masse herjing. Herlig!

Da er det bare å unngå for mye kake idag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så utrolig bra - hvordan gikk det idag?

Ha en fin kveld, sikkert vært litt hektisk helg - alltid hyggelig med besøk - men krever sitt. Jeg nyter kveldene - synes det er så nydelig med sovende barn - rydde og ordne, men allermest strikke og ikke gjøre noe, høre på musikk. Ha en fin uke - stå på - er veldig inspirerende at vi har samme mål og kan følge hverandre og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det veldig fint i selskapet! Spiste en lite, men veldig god porsjon med middag og så spiste jeg ikke kake i det hele tatt. Men så ble det en pommes frittes og en cider på kvelden på cafe med ei som har bursdag idag. Ser ut til å komme innenfor på kalorier, men ble alt for lite frukt og grønt idag. Heldigvis er det hverdag igjen imorgen :)

 

Helt enig med deg, er kjempeinspirerende å følge og støtte hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en dag til snart over, og den har vært annerledes enn de foregående.

Var nemlig ute og spiste bursdagslunsj med samboeren som hadde fri fra jobb idag, og da ble det mye mer kalorier enn jeg normalt ville spist til lunsj. I tillegg fikk jeg min første store utfordring i å registrere maten her inne, vanskelig med restaurantmat...

 

Men heldigvis tror jeg at jeg kom greit ut av dagen, totalt kaloriinnntak ble nok bare såvidt over det jeg egentlig skulle ha, og så var jeg ute i 2 timer med sønnen, syklet 7,5 km med han i sykkelvogn og lekte på tre forskjellige lekeplasser. Trim for mor, moro for barn :D

 

Nå er jeg iallefall en erfaring rikere og har lært at hverdagene er ganske greie, men dagene med utespising er vanskelig... nok en god grunn til å spise middag hjemme og spare penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - så utrolig bra med en såpass lang sykkeltur, det må være en tålmodig unge - forresten - det var jo 3 mål på turen - lekeplasser! Ja, spise ute er en utfordring, men på Farris spa er det sikkert mye og god og sunn mat, nyt turen når du drar. Jeg har syklet på meg en hevelse i kneet (mye bakker og sykkelvogn skikkelig tråkket hardt til mye og lenge) - men det er ikke farlig, jeg roer tempo og tar litt betennelsesdempende medisin.

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de tre stoppene gjorde nok sitt, ja. Den lengste etappen var hjem, og det tok kanskje 15 min. Og heldigvis var det masse å se på på turen!

 

Så dumt med kneet! Håper det roer seg fort.

Her skal jeg gjøre mange små ærend idag, så satser på å få gått mye rundt i byen. Og om det ikke begynner å regne for mye, henter jeg poden på sykkel igjen og tar en runde på veien hjem for trimmens skyld. Er så godt å sykle igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du husket på meg, Gullet!

 

Etter en uke med intet mindre enn FIRE dager med bursdagsfeiringer, den siste igår med middag og drinker ute, viste vekta at jeg har gått ned 0,7 kg, til 94,8. Ikke så mye jeg håpet, men egentlig ikke overraskende. Har holdt meg unna det meste søte, men når det er selskap syns jeg det er mye vanskeligere å begrense porsjonene og igår ble det flere drinker enn jeg hadde planlagt...

 

Jaja, ned er ned, og jeg får prøve å tenke på alt jeg lærte av denne uken!

Nå er det bare å fortsette videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg synes det er skikkelig bra - husk at det var 2 kg forrige uke (jeg var litt misunnelig på den starten! og husker det godt!) og gj snittlig er det 1.35 i uka. Superfint - 4 bursdager! - Da har du hatt stålkontroll. Han en sunn og aktiv helg - det skal jeg - skal prøve å få til en tur raskt rundt et vann med masse bakker på 11km - alene uten barn (for det går ikke) på lørdag og sykle en lang tur på søndag og være ute og leke med barna masse - håper på ok vær - da er det så mye lettere. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen, var litt skuffet, men prøver å fokusere på at det viktigste er at det går nedover :)

 

Her skal jeg på Farris Spa med ei venninne fra imorgen til søndag, så blir vel ikke så mye trim, men forhåpentligvis sunn og god mat og godt selskap :) Deilig med venninnetur!!!

 

Håper du får til planene dine for helgen, det blir kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli for ivrig og ikke være fornøyd dersom man ikke går ned over en kilo, men tro meg når jeg sier at 700 gram er bra. 2,7 kilo på to uker er kjempebra. Spesielt dersom du vet at du kunne vært ennå flinkere med maten. Ros deg selv for bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, metchen, det var godt å lese :) Fant etterhvert ut det selv og, at jeg kan ikke være skuffet over 2,7 kg på to uker :)

 

Nå er helgen snart over, og den har vært fantastisk! Lørdag måtte jeg opp 0500 for å hoppe på flybussen og komme meg til østlandet. Resten av gårsdagen forsvant i en lykkerus sammen med min beste venninne på Farris bad. Det ble både spa, hamam, sjøbad (0,5 grader!!! herregud... og vi var uti TO ganger), sunn og god lunsjbuffet, tre-retters nydelig middag OG en drink i baren!

 

Heldigvis var vi i seng til midnatt, og stilte vekkerklokkene på 0830 for å rekke litt spatid på morgenen og.

 

Kom hjem i 16-tiden og fikk vært på en lang og fin sykkeltur med mann og poden. Herlig :)

Nå er jeg virkelig klar for en ny uke!

 

Håper alle andre også har hatt en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei, det høres helt nydelig ut - venninneturer er noe av det mest energigivende som finnes. Du har fått gjort mye på kort tid.

Vi måtte reise bort i helgen - en av dagene og da ble det ikke lang egentur på meg - men har vært ute i sola maaaange timer hver dag - og gått med ungene - siden yngstemann ikke er mer enn 3 blir det da oppstykkede og korte turer selv om timene går. Det har vært en skikkelig fin helg. Så jeg får ta treningsturer ukedagene - litt lettere å få til da - på vei til og fra jobb. Har spist ganske bra - ingen sjokolade - hvetebakst - kake-overdoser. Veier meg imorgen tidlig - rapport følger. Ha en vidunderlig og sunn uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på dagens veiing! :)

Høres ut som en flott helg på dere også da! Å være ute mye hjelper jo virkelig, man er jo stort sett i bevegelse, noe helt annet enn inne på sofaen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA var jeg her igjen!

Har vært 3 ekstremt hektiske dager, hvor jeg har bodd på et hotell og arrangert en stor konferanse med over 700 deltakere hver dag.

Flyttet inn på hotellet onsdag kl 14, og kom ikke utenfor dørene igjen før 17 idag... så nå var det ekstremt godt å ta på joggis og legge seg på sofaen :D

 

Dagene har vært unntakstilstand, med tre-retters middag både onsdag og torsdag, stor frokost- og lunsjbuffet og mye godt å drikke. Tidligere har jeg pleid å ha både brus og godteri på rommet, men det droppet jeg heldigvis i år. Er uansett veldig spent på hva vekta sier etter disse dagene.

 

Skulle egentlig veid meg i morges, men det får heller bli imorgen tidlig.

 

GOD HELG! :)

 

Jeg rapporterer på ny imorgen med vektoppdatering... uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp 0,7 kg, gitt! Jaja. Nå er det tilbake til hverdagen, så løser nok det seg igjen :)

 

Ny uke, nye muligheter. Og heldigvis ikke noen store utskeielser kommende uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei frk Sol - med tanke på konferansen med alle de måltidene og buffet'ene og det at du var med å arrangere gjorde det sikkert litt vanskeligere å droppe eller forkorte måltider... Men pluss for å ikke ha snop og denslags på rommet og det blir hverdager fra imorgen av - dette er borte (og mere til) fra neste uke - og da er det ikke lenge til kurset ditt starter?

Ønsker deg en toppmotivert uke! Ikke bare joggis, men også joggesko!

 

Gullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset mitt begynner 8., så jeg satser på å skjerpe meg frem til den tid så jeg har gått ned litt mer enn 2 kg før kursstart :)

 

Denne uken blir heldigvis ganske rolig, men fra lørdag til tirsdag skal jeg til Krakow med jobben, så da kan det bli litt vanskelig igjen... I tillegg skal jeg på kjæresteferie til NY 16. til 22.mai. Utfordringene står i kø :D Men men, sånn er jo livet. Det blir ikke like god kontroll da, men jeg får bare passe på å holde meg unna godis, brus og de største utskeielsene, så går det nok på et vis det også :)

 

Er uansett vledig klar for en godt kontrollert uke nå, og idag har heldivis gått veldig greit :)

 

Ønsker alle en riktig god, ny uke! Den starter veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrkSol

Hurra, for en fin fredag og for en fin uke det har vært!

Gikk på vekta i morges, og den viste 94 kg, dvs jeg har gått ned 1,5 kg siden lørdag!

Kjempefornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Yes!

Så fantastisk bra resultat på så kort tid - jeg er imponert - så bra utgangspunkt for turen din - denne gangen tror jeg ikke du går opp!

God tur til krakow - ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei FrkSol - imorgen skal du begynne på kurs - ønsker deg lykke til og masse inspirasjon og pågangsmot. Du er jo så motivert allerede, det må bare fortsette -

Jeg har samme vekt nå som du hadde da du startet... Om etpar uker håper jeg å nå første delmål, da skal jeg ta fotpleie - tenkte jeg. Håper du har det bra - vil gjerne at vi følges ad til vi når målene våre og innimellom etterpå - så vi er sikre på at vi blir der - det er like viktig.

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...