Gå til innhold

Veien mot et sunnere og lettere liv!


Gjest LindaM88
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaM88

Hei på dere!

 

Jeg er aktiv i forum litt her og litt der, men tenkte jeg ville ha min egen trå hvor jeg kan skrive daglig "update" om oppturer og nedturer. Vet med meg selv at når jeg ikke er aktiv her på siden, går det utover kosthold og motivasjon..Så nå!

 

Jeg er ei jente på 25 år som har vært litt overvektig hele livet egentlig, men har i løpet av 2012 endt opp på hele 85.3 kg. Jeg er 169 høy.

Jeg starta så smått på min reise i januar og har siden da gått ned 6 kg, så nå veier jeg 79.3 kg. Jeg har et mål om å komme ned på ca. 65 kg (noe jeg aldri har vært i voksen alder, så jeg gleder meg!!).

 

Har trent lite i det siste, føler liksom jeg ikke har overskudd, men jeg håper å komme sterkt tilbake på den fronten! (Har ei tredemølle som står å samler støv...:P)

 

Ellers ligger jeg på rundt 13-1400 kcal nå om dagen.

 

Jeg blir veldig glad om noen vil stikke innom og gjerne kommentere! Kanskje vi kan støtte hverandre på veien til et sunnere og lettere liv?

 

Ønsker iallefall alle en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LindaM88

Jaja, da var det søndag og helga neste overstått.. :)

På fredag var jeg tidlig i seng etter en lang uke med jobb og slike ting, og så sov jeg leeenge på lørdagen, det var deilig :)

 

Gikk en lang skogstur i går, men endte opp med å spise taco til "lørdagskveld", og himmel og hav hvor mange kalorier det er i ei fullkornslefse altså.. Huff!

 

I dag skal jeg prøve å ta meg en liten gå/joggetur på tredemølla som jeg har i kjellerstua, ettersom været i dag er heller dårlig her på Vestlandet.. :/

 

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Det ble ingen joggetur på tredemølla igår, men jeg og samboeren gikk å trente litt på jobben hans (de har en sånn treningsbrakke på jobben sin for de ansatte).

Det ble bare rundt 30 min med spinning og litt styrke, jaja, bedre enn ingenting! :)

 

Idag skal jeg prøve å komme meg på tredemølla iallefall! Der den har stått stille siden februar.. *Dårlig samvittighet*

 

Ellers så er jeg hekta på Gele laga av fun saft nå om dagen! Nam! :)

 

I morgen er det veiedag! Uæ.. Last chance workout :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

ARG!!! I dag viste vekta akkurat det samme som forrige tirsdag! Å jeg som har gått tur nesten hver dag, logget rundt 13-1400 kcal om dagen, ingen utskeielser.. Huff.. Demotiverende!!

Og jeg klarer ikke la være å veie meg hver dag, og tidligere i uka hadde jeg gått ned 700 gram, hva skjedde?? :/

 

Jaja, får vel bare fortsette å stå på og se om denne uka blir bedre! Nå har jeg nettopp trødd i meg en liten kyllingsalat, skal på middag/møte til sjefen i dag, så får se hva som blir servert der......

 

Håper det gikk bedre på vekta med dere der ute! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Etter en heller laber dag igår, hvor jeg til slutt klarte å trøkke i meg to KOS sjokolademousse og et lite stykke ostekake fordi jeg var så demotivert og skuffet, så våkna jeg idag til en bedre dag!

 

Var selvfølgelig på vekta igjen, og da var det ned 800 gram fra igår, Hurra! Håper bare det ikke går opp igjen :P Mulig jeg holdt på litt mye væske, ettersom jeg var ganske stiv og støl noen dager.. :)

 

Så idag er motivasjonen bedre, og jeg skal hjem å springe på tredemølla etter jobb! Gleder meg til å svette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Planen i går med å gå rett hjem fra jobb å springe ble ikke helt som den skulle kan du si...

Jeg fikk spørsmål om å være med mitt kjære tantebarn på 5 på trim! Så da ble det det! :) Hyggelig, med litt aktivitet det også da..Men ikke like effektivt som å jogge :P

 

I dag har jeg laga en ny ladning med sukkerfri gele, håper den er stiv nok til i kveld, godt med litt dessert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Ja, da var denne helga også snart omme! Tiden går så fort!! Det er jaggu snart mai, og bikinisesong.... Huff!

 

Denne helga har jeg vel klart meg ganske greit, til tross for lite motivasjon i det siste..

Hadde meg 2 kokosboller i går, rett over 100 kcal, så det ble mine frimerker denne uka..Ikke så galt.. :)

 

I dag har jeg skikkelig gangsperr etter treninga i går, vi på jobben deltok i et bedriftsløp her jeg bor, uvant å springe så fort, hehe.. Så tok meg visst helt ut, konkurranseinstinkt! :P

 

Ser fortsatt dårlig ut på vekta, noe som er skikkelig irriterende! Og jeg vet snart ikke hva mer jeg kan gjøre for å få pila til å rikke på seg.. :/ Tips mottas med takk! :P

 

I morgen er det ny uke, lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LindaM88. Du som har mistet 6kg siden januar,flink har du vært altså. Jeg har mer eller mindre lagt på meg like mye siden januar. Nå vil jeg ikke mer opp, bare ned. Jeg så at du veier nesten like mye som meg. Tenker å henge på hvis det er greit for deg ?

Jeg veier 79 kg og søndager skal være min veiedag.

Jeg har en tredemølle hjemme som jeg tok i bruk akkurat idag. Er veldig glad i pilates også.

 

Ikke gi opp hvis du en uke ikke går ned i vekt, fortsett å spise sunt og tren så skal nok dette gå den rette veien .

Stå på.

Så skrives vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei awsam! :)

 

Ja, så hyggelig at du vil slenge deg på! Du er hjertelig velkommen!

 

Ja, da veier vi nesten akkurat det samme! Hvor mye skal du ned har du tenkt? Og går du på kurs? :)

Jeg har veiedag på tirsdager (i morgen!!). Og hvor mange kalorier holder du deg til pr. dag?

 

Du har også tredemølle ja! Synes du det var greit å bruke?

Jeg var kjempe ivrig når jeg fikk min i januar, å så har jeg liksom ramla helt av lasset..:P Må prøve å få inn gode rutiner igjen!

 

Stå på videre iallefall! Og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei awsam! :)/>/>

 

Ja, så hyggelig at du vil slenge deg på! Du er hjertelig velkommen!

 

Ja, da veier vi nesten akkurat det samme! Hvor mye skal du ned har du tenkt? Og går du på kurs? :)/>/>

Jeg har veiedag på tirsdager (i morgen!!). Og hvor mange kalorier holder du deg til pr. dag?

 

Du har også tredemølle ja! Synes du det var greit å bruke?

Jeg var kjempe ivrig når jeg fikk min i januar, å så har jeg liksom ramla helt av lasset..:P/>/> Må prøve å få inn gode rutiner igjen!

 

Stå på videre iallefall! Og lykke til! :)/>/>

Tuuusen takk at du vil la meg være med :)/>

Jeg har tenkt å gå ned til 60kg. Men iførste omgang ned til 70. Hovedmålet er altså 60 kg. Jeg går på 1300kcl pr dag. Men nei jeg går ikke på kurs. jeg vet at jeg klarer å gå ned i vekt uten kurs også. Jeg fulgte samme meny og gikk ned 10 kg fra desember 2011 til mars 2012. Men uheldigvis klarte jeg å legge på igjen i så kort tid.

 

Nå skal alle kg vekk.

Jeg har hatt tredemølle i snart 2år nå. Brukte den aktivt da jeg slanket meg sist. Så lo den bare der og samlet støv :)/>

Men nå har jeg begynt å bruke den. Trente Igår og i dag . Trener mest oppoverbakke intervall. Jeg svetter så mye mer enn vanlig løping.

Har du noen gang prøvd det ?

Har du en spesielt treningsprogram som du følger på tredemølle ?

 

Masse lykke til i morgen. Det skal nok heeeelt sikkert gå bra.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg har også lagt meg på meny 1 - 1300 kcal. Synes du det går greit?

Jeg starta på 15-1600 kcal i januar, men syntes det gikk tregt (og så har jeg en veldig stillesittende jobb), så jeg skifta til 1300. Synes det går greit egentlig, er jo sulten innimellom men. :)

 

Hvor høy er du da? Jeg har tenkt meg ned til 65 kg. Er 169 cm, og litt kraftig bygd (brede skuldre etc :P).

Starta på 85, så det blir 20 kg til sammen. Jeg har også gått ned 10 kg tidligere, låg lenge på ca 74 kg, men POFF så var de på igjen gitt.. Så nå har jeg liksom lyst å komme helt ned til trivselsvekta!

 

Lurt å trene i oppoverbakke med intervaller!

Jeg pleier vel bare ha ca 2 % stigning, og tar intervaller. Litt rask gange/jogg/rask gange/jogg osv... Hva med deg?? Gjerne jeg skal begynne med mer stigning. Løper du også eller?

 

Idag hadde jeg tatt av 700 gram. Nede i 78.6 kg nå. :) Endelig litt ned iallefall! Hvordan gikk det med deg, eller venter du til neste uke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoooo gratulerer med nedgang igjen. Det burde gjøre susen på motivasjonen :)/> stå på videre så skal både du og jeg klare det ja :)/>

 

Som du sier blir jeg også sulten ,men da drikker jeg massevis av vann. Da pleier det som oftest å gå bedre til neste måltid.

Noen ganger knasker jeg på gulrøtter, d r jo ikke så mange kalorier i dem.

 

Jeg har pæreformet kropp. Er 1.68 cm høy. Blir fort tynn på overkroppen men med veldig brede /svære lår ser klærne så stygt ut på meg. Derfor prøver jeg å trene beina mest mulig. Jeg har aldri vært noen utpreget løper, og løper sjeldent. Varier mellom oppoverbakke intervall og styrketrening. Jeg har stigning på 12 % da jeg går litt fort, hastighet på 6, og 2 % da jeg går litt sakte ,hastighet på 4,5.

 

Nei jeg veide meg ikke , skal veie på søndagen som kommer. For virkelig håpe jeg har gått ned. Gjør alt riktig ifølge megselv :)/>

Men det er vel bare å fortsette. Vi må jobbe hardt for å oppfylle ønske om en mere trivelig kropp. Fikk ikke trent på tredemølle idag,men klarte en 25minutters økt med pilates. Bedre enn ingen trening vel :)/>

Trente du noe idag ?

Stå på , dette klarer vi !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg drikker også mye vann, på mndag hadde jeg en heftig vanndag, da tror jeg at jeg drakk ca. 5 liter vann! :P Går hele tiden rundt med en vannflaske.

Spiser også en del gulrøtter, har ofte med et par som mellommåltid på jobb :)

Jobber/studere du?

 

Okey, da har du god trening på mølla da! :) Jeg prøvde det i går, hadde også stigning på 12 % og hastighet på 5.5-6 km/t... Svetter godt altså!!

Har egentlig aldri visst hva form jeg har jeg, hehe.. Ikke pære, men ikke helt eple heller. Usikker på den.

 

25 min med Pilates er absolutt bedre enn ingenting! :) Bra!

I dag vet jeg ikke helt når jeg skal trene, har en oppgave jeg må gjøre ferdig (tar nettstudie også). Fikk ny skritteller i posten i dag da, så den kan gjerne hjelpe meg litt framover!

 

Du må stå på videre awsam!! Jeg har tro på at det går bra på veiing på søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse vann det :) må du ikke løpe på do flere ganger ;-)

Du er flink som både jobber og studerer. Nå glemte jeg jo nesten den tredje tingen og det er at du slanker deg også i tillegg til alt annet :)

 

Nei jeg verken jobber eller studerer. Er hjemmeværende med en datter på 3 år. Er gift har 3 barn. 2jenter og en gutt. 10- 7 og 3 år.

Er selv 34 år gammel. Jobbet før som dataingeniør. Men har tatt en pause nå siden alt går så bra og jeg ikke "trenger" å jobbe. Går nok ut igjen i jobb når jeg har gått lei av å være hjemme. Akkurat nå trives jeg ganske mye.

Eneste ulempen er all fråtsingen . Men nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det. Hva studerer du ?

 

Håper å kunne gå ned en kg til søndag ja, men idag fikk jeg mensen. Og da r det ingenting i verden som kan holde meg unna noe søtt. :( frustrerende egentlig, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Og idag spiste jeg en stor kake stykke :(

Har dårlig samvittighet , men ny dag nye muligheter i morgen :)

 

Trente etter å ha sendt barna på skolen , mens datteren sov. Svettet som bare det ja. Derfor synes jeg denne oppoverbakke treningen funker så bra for meg.

Skritteller er en god idee. Hvor bestilte du den fra og hva kosta den ? Kanskje jeg kan bestille en også .

 

Har du målt deg ? Jeg skjønner meg ikke på målingen altså, hver gang jeg prøver får jeg til en annen resultat.

Hvordan gjør du det hvis du gjør d ??

 

Lykke til med oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jo, visst måtte jeg løpe på do mange ganger, hehe, men jeg gikk iallefall ned i vekt! :) (Vet ikke om det var det som gjorde det da men...)

 

Så deilig det høres ut å være hjemme, det er bra du trives! Du har nok nok å henge fingrene i, du som er trebarnsmor og holder på å slanke deg! :) Da har du gjerne god tid til å trene? Viss motivasjonen er der for det.

 

Jeg jobber 80 % nå, og studerer til MBA på nett (Master of administration). Akkurat starta, og det kommer nok til å ta litt tid, men jeg har godt tid :)

 

Har selv ingen barn, men jeg og samboer har lyst på i nærmeste fremtid! Og så skal vi gifte oss neste sommer (i Italia!), så en del av motivasjonen ligger nok der. jeg vil være flott i brudekjole! :)

 

Ikke ha dårlig samvittighet for at du tok deg et kakestykke, av og til må man nesten få lov til å unne seg noe, så vi ikke sprikker helt! Jeg selv skal drikke et par glass vin idag, det har jeg bestemt meg for. :)

Er selv veldig søtsugen når jeg har mensen, og desverre opplever ofte folk at de ikke går ned den uka de har mensen, har vel noe med væske i kroppen o.l. Men jeg håper det går bra med deg på veiing på søndag fordetom! :)

 

Jeg tok ditt råd med oppoverbakke (12 % i 6 km/t), gikk i 1 time igår, svett som bare det!! Knall god trening :)

Skal prøve å få meg en økt idag også, hva med deg? Har du/skal du trene idag?

 

Jeg kjøpte skritteller her inne på Grete Roede, den er på tilbud til 299,- nå (før: 399,-). Veldig motiverende og greit! (13000 skritt igår! :D)

 

Jeg måler meg ja, men gjerne bare hver 14 dag, har gått ned nesten 50 cm etter at jeg starta (all over altså). Er du gull medlem?? (For da får du tilgang til flere måleavlesninger). Og der står det også en forklaring på hvor du skal måle hver enkelt del. Så lenge du måler samme plass hver gang så er det vel ganske greit uansett! :)

 

Håper du får en fin helg!! :D Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg prøve metoden med å drikke masssssse vann og gå ned i vekt :)/> siden det er min mens uke. Får ta det som det kommer. Vil ikke demotivere megselv ved å tenke negativt. Det er bare å fortsette det :)/>

 

Wohooo bryllup i Italia :)/> :)/> det er stas det :)/>

Jaaa du har good grunn til motivasjon altså. . Vet du hva, jeg skal henge med deg her så lenge jeg :)/>

Du kommer til å være vakreste brud for mannen din uansett :)/>. Men selvfølgelig vil du satse og passe deg i den kjolen du ønsker deg. Og det er jeg 100 % sikker på at du klarer.

Så får dere tenke på barn etterhvert, som du sier dere har nok av tid :)/> ( jeg kan ikke tenke meg hvordan livet mitt hadde vært uten mine barn, er så glad for at jeg har dem )

 

Takk for tipse om skritteller. Bestiller en jeg også snart. Har egentlig lyst på slynge også. Holder på å utforske litt om plassen osv før jeg bestiller. Men jeg har egentlig nok av treningsutstyr. Hvis jeg bruker dem da :)/>

 

Jeg har nok av motivasjon akkurat nå, men får ikke alltid trene når jeg vil og så lenge jeg vil. Har en datter på 3 som er hjemme sammen med meg og er lite glad i at mamma skal holde på med noe annet enn henne. Jeg trener enten når hun er hos mamman min eller når de andre barna har kommet fra skolen og leker med henne.

 

 

Idag har jeg trent en time oppoverbakke på mølla og halvtime pilates for mage. 2 forskjellige tider på dagen. Men er så glad for at jeg fikk det til. Har du trent idag ?

Har tenkt på gullmedlem litt, men er fortsatt i tenkeboksen. Det er jo egentlig bare fordeler med medlemskapet. Men får se et par dager til.

Nå skal jeg i senga :)/>

God helg til deg også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da har det løsnet for deg LindaM88, endelig, kjempebra!!! vann er viktig, og der er nok jeg for dårlig. Bryllup må være en kjempemotivator :D

 

Har ogå skritteller og den er en av grunnene at jeg trener så mye. Vi har en konkurranse på jobb gjennom dytt.no, der vi skal gå min 10000 skrit hver dag. kjempemotiverende.

 

Slynge kan jeg absolutt anbefale. Kjempegod trening. kan henge den på dører etc, så den tar absolutt ingen plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det skulle bli noe trening på meg idag, men heldigvis var det kjempefin vær . Barna lekte ut og jeg benyttet anledningen til å svette litt. Trente oppoverbakke treningen. Men det ble ingen pilates idag. Jeg liker å trene pilates, synes kroppen strammer veldig fort. Skal fortsette med det.

Leverpostei , hvor kjøpte du slynge fra ? Og hva var prisen ? Det er litt forskjellige priser rundt på nettet.

Ser at du er fornøyd med den :)

 

Helgekosen ble et glass Pepsi Max. Og da jeg registrerte viste det seg at det var 0 kalorier ? Betyr det at man kan drikke Pepsi Max mens man slanker seg ? Jeg tenker da sånn at når jeg er sugen på noe søtt, drikker jeg bare litt Pepsi Max? Ville du anbefalt det LindaM88?

Bedre enn å spise kaker ihevrtfall ??

 

Hvordan var lørdagen din da, trente du noe ?

 

Vi skrives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei og hå! :)/>

 

Da var søndagen her, allerede! Helga går så fort!! Nå tenkte jeg å skrive litt her, før jeg slenger meg på mølla en time tid (er blitt hekta på å se slankekrigen mens jeg går/jogger)!

 

Awsam: Ja, prøv å drikk mye vann, jo mer jo bedre! :)/> Jeg har mens uke neste uke, så det blir spennende å se hvordan det slår ut...

Og så hyggelig at du vil følge meg på min vei mot brudekjolen! Og jeg gleder meg virkelig til å få mine egne barn! (Vi har egentlig prøvd en stund, jeg venter nå på utredning..Og jeg har tenkt at det å gå ned i vekt også kan gjøre det lettere for oss) :)/>

Forstår at det ikke er bare bare og trene med en liten jente på 3 som vil ha mamma sin oppmerksomhet, hehe. Men du gjør så godt du kan, og får lagt inn litt trening her og der, det er det viktigste! :)/>

Pilates har jeg aldri prøvd, gjerne jeg skal prøve på sikt.. Har hatt mye fokus på kardio nå i begynnelsen, for å fjerne mest mulig fett! Så får styrketreningen og strammingen opp komme litt senere..

 

Leverpostei: Takk for det! Ja, nå ser det endelig ut som det har løsnet litt her! Tyvveide meg i går (FY), og det såg bra ut! Hurra! :D/>

Skritteller er kjempe greit ja, føler liksom jeg må over 10000 hver dag, så den hjelper meg å gå mer! :)/> Men jeg er så usikker på min egen skrittlengde, har du peiling på slikt?

 

I går var det kjempe fint vær ja! Og jeg fikk meg litt arbeid i hagen.. Pluss en time på mølla, så var fornøyd med dagen :)/> Jeg hadde hjemmelaget sukkerfri gele til lørdagskos (og sikker i dag også:P/>). Jeg drikker også Pepsi Max av og til, og det er sant som det tår, det er ikke kalorier i det. Er jo andre rare søtstoff, hehe, men ikke kalorier faktisk. Jeg tenker jeg kan unne meg det av og til, men føler gjerne at søtsuget kan bli større av det, så bare vær litt forsiktig :)/>

Og det er jo absolutt bedre enn kaker! :D/> Hehe..

 

Ha en finfin søndag dere! Nå skal jeg gå å trene meg litt! Wohoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Måtte bare innom og si:

 

I dag har jeg vært såååå søtsjuk!!

 

Endte opp med å lage kesampletter! Fant en oppskrift her inne, kjempe enkelt!

3 "lapper" med sukkerfritt jordbærsyltetøy endte opp på 130 kcal! Ikke verre enn et mellommåltid nesten. Anbefales! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag og selvom det var mens uke så har jeg gått ned 1 kg ! :D

Trodde ikke jeg skulle klare halvparten engang ,men waooo så glad jeg ble.

Har ikke fått trent enda idag, men skal prøve.

Har fortsatt litt av dagen igjen :)

 

Ha en fortsatt fin dag dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Da er det søndag og selvom det var mens uke så har jeg gått ned 1 kg ! :D/>

Trodde ikke jeg skulle klare halvparten engang ,men waooo så glad jeg ble.

Har ikke fått trent enda idag, men skal prøve.

Har fortsatt litt av dagen igjen :)/>

 

Ha en fortsatt fin dag dere.

 

Gratulerer med deilig vektnedgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Idag kjenner jeg at det er mandag, og jeg er trøtt og lei på jobb... Skal prøve å få meg en liten time på mølla når jeg kommer hjem, men jeg er litt usikker...

 

Veiedag i morgen - spent!!

 

Har iallefall holdt meg over 10 000 skritt hver eneste dag! (Såvidt det var et par dager, men..).

 

Lykke til videre alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjenner jeg at det er mandag, og jeg er trøtt og lei på jobb... Skal prøve å få meg en liten time på mølla når jeg kommer hjem, men jeg er litt usikker...

 

Veiedag i morgen - spent!!

 

Har iallefall holdt meg over 10 000 skritt hver eneste dag! (Såvidt det var et par dager, men..).

 

Lykke til videre alle sammen! :)/>

Kom igjen ut fra sofaen og opp på tredemølle :D dette klarer du !!

Vet du hva , jeg har allerede trent oppoverbakke idag. Det er så deilig å bli ferdig med treningen. Jeg merker at jeg får mer energi og er mye mere glad når jeg har trent enn ellers.

 

Er såå spent på vekta di jeg også :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...