Gå til innhold

Veien mot et sunnere og lettere liv!


Gjest LindaM88
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaM88

PUH! I dag var det veiedag, og jeg har gått ned 1.3 kg fra forrige uke! :D (8 kg til sammen!)

Åh, det var deilig! Veldig fornøyd..

 

I dag har jeg hatt en time på mølla, og en del husarbeid.. I morgen er det fri! Og jeg skal ut på en lengre skogstur, har jeg tenkt..:)

 

Ha en fin kveld dere! Her er det snart fruktstund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med en såå fin nedgang ! :) da veier du mindre enn meg nå :) stå på !

Bra at du står på med treningen.

 

Jeg har registrert meg på livegym.no

Tenkt å prøve den ut en mnd. Og har allerede idag trent der. Liker ikke å trene på tredemølle hverdag. Det blir litt variasjon tenkte jeg.

 

Vi fortsetter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt veldig motivert , og trener hverdag :)

Igår ble det en tur på tredemølle og i dag step med styrke. Svetten rant som bare det.

Er så glad for at jeg får tiden jeg trenger for å gå ned i vekt.

 

Hvordan går det med deg da ? Er sikker på at du klarer deg bra du også.

 

Vi fortsetter vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Takktakk! :)

 

Så bra du fortsatt er motivert til å trene og stå på!

 

Jeg har ikke fått gjort noe i dag, har gjort en god del husvask og lignende, ettersom vi får besøk i helgen.. Så det er i alle fall bedre enn å bare sitte stille! :P

Det skal bli en utfordring med gjester, det er det alltid.. Det blir alltid gjerne litt god mat og noe godt i glasset... Skal vertfall prøve å passe godt på :)

 

Håper du får en fin helg! Snart veiedag! :)

Hvorfor bestemte du deg for veiedag på søndager forresten? (Rett etter helga..:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok fått brent en del kalorier ved husvask ja :).

Du klarer deg nok veldig bra selvom du har besøk og det er gooooood mat :) du får spise, men med måte. Huske på veiedagen . Kos deg i en viss grad . Det klarer du ! :)

 

Hehe joda grunnen er akkurat det at det r helg og jeg vet jeg skal veie meg. Det er færre ting som får plass i munnen min da :)

Og jeg koser meg litt på søndag. Ikke det at det er lite fristelser rundt meg i helgen, men det er sånn jeg holder styr på fråtsingen. Og det har gått bra , en helg ihevrtfall :)

 

Kos deg og oppdater meg hvordan helga gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Ah, jeg skjønner! Så bra at du klarer å holde deg mer i skinnet når du har veiedag på søndager :) Håper du får det til hele veien fremover, jeg har trua!

 

Av tidligere erfaring så vet jeg at mandag ikke er en god veiedag for meg, pga at da er helga nettopp over, derfor jeg har valgt tirsdager, føler det viser en mer reel vekt..Kanskje..:)

 

Da får vi bare stå på videre! :D Ha en flott helg, og oppdater meg på hvordan det går på veiingen! Har du målt deg tidligere forresten?

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke trent Igår. Kroppen var visst ikke villig, følte meg såå syk. Jeg begynte med å gå på tredemølle,men klarte ikke mer enn 5 min. Så tilslutt ga jeg bare opp. Og tenkte å gi kroppen fri Igår.

 

Men idag har jeg trent ferdig,oppoverbakke interval. Og går fint med maten også.du er sikkert opptatt med å lage mat osv for gjestene dine.

Kos deg, så skal jeg oppdatere deg hvordan d går med vekta mi imorgen.

Håper på det beste. Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags morgen til deg LindaM!

Yes yes yes...som du skjønner så har jeg veie dag i dag. Ned 1,2 kg :D

Vi når målet vårt bare vi fortsetter å gå ned slik. Helt naturlig å være motivert ved slik nedgang.

 

Håper du for like bra resultat som meg, eller enda bedre på tirsdag .

Skal gjøre mitt beste for å trene i dag.

 

Ha en fortsatt fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Så fantastisk bra awsam!! Gratulerer så mye! Det er jo kjempe bra! :D

Lett at motivasjonen fortsetter å være der da ja, med så gode resultater!

 

Jeg har hatt en "forferdelig" helg! Kost meg kjempe mye med besøk altså, men har også kost meg alt for mye på mat/drikke fronten.. Huff.. Jeg var visst ikke like sterk som jeg hadde håpet. Men men, noen smeller må jeg vel bare regne med å ha. Så lenge jeg går kjappt tilbake til de gode vanene! :) Så idag er det på an igjen, og jeg håper jeg ikke har lagt på meg til veiing i morgen..

 

Jeg skal iallefall ikke gi meg, og er glad det er noen uker til det skjer noe spesielt igjen en helg! (Skal i bryllup siste helgen i mai)

 

Moving on! :) *Knasker på en gulrot*

 

Ha en flott uke dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Du har gått ned 8kg til nå, du er flink ! Men ja noen smeller må man ha. Det går så fint så.

Bare å huske på å fortsette etter en smell, som du selv sier.

Hvordan gikk d med veiing idag ?

Venter spent på resultate :)

 

Må prøve å få trent idag også. Igår fikk j trent aerobic m styrke.

Fikk du trent noe i går ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

I dag sto vekta på stedet hvil, dessverre!! Ikke noe moro...Men en uke med mens, og en heftig helg, var det som forventet..

 

Jeg hev meg rundt i går og trente en liten time spinning og noe styrketrening! Og er selvfølgelig tilbake til gode matvaner :) Akkurat nå nyter jeg en Skyr....

 

Skal prøve å få til en treningsøkt i dag også, lurer på om det blir en skogstur i fineværet. Var så mildt ute i dag! Deilig! :)

 

Har du treningsplaner i dag da awsamm? Synes du er skikkelig flink! Keep on the good work! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh ! Så lettet jeg ble av å høre at det ikke var oppgang i vekten. Gjør ikke noe om du ikke går ned en uke, spesielt når du vet hvorfor . Bra at du husker målet på langt sikt og fortsetter med gode matvaner :) flinka!

 

Ja da Igår trente jeg aerobic med styrke i 45 min. Og idag ble det en halv times styrke trening :)

Jeg prøver mitt beste å få til littttt trening pr dag. Og en hviledag er heller ikke noe gærnt.

Har hatt en travel dag idag. Så nå vil jeg snart til sengs og få skjønnhets søvnen min :D

 

Gikk du en tur idag da ? Det ble ganske varmt her iløpet av dagen . Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en dårlig ondsdag mat messig. Siden mannen hadde bursdag og vi dro til Sverrige for å handle litt. Har vært flink og ikke kjøpt sjokolader til meg denne gangen. :D

 

Trente en time på tredemølle Igår, og idag skal jeg nok få til en treningsøkt. Det SkAL jeg klare.

 

Hvordan går det med deg da Linda ?

 

God helg til deg , men husk å ikke kose deg for mye denne helga. Vi må jo ned i vekt, ikke sant ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei !

 

Jo, her går det greit! Igår var jeg i bursdagsselskap, spiste et lite kakestykke og drakk kun kaffe og vann (Holdt meg likevel innenfor antal kalorier). :)

 

Idag skal jeg kun jobbe til kl. 10.30, så har tenkt å gå meg en god tur ute etterpåå!

 

Skal nok ikke kose meg for mye i helga nei, heldigvis ingen planer. Så da er det enklere å holde seg til planen og stå på! :)

 

Har du planer for helga? Tipper du klarer deg bra iallefall! Så bra at du ikke handla deg sjokolade når dere var i Sverige da! Flinka! :D

(Bor "heldigvis" for langt borte fra svenskegrensa, med tanke på godter da iallefall!).

 

Og så flink du er til å trene! Du er skikkelig flink :)

Tyvveide meg idag (FY!), da viste vekta 76.7 kg (så da var det nedgang igjen, forleøpig - Hurra!) :)

 

Ha en strålende helg da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det igjen søndagsmorgen og løping på vekta :D

Vel ja jeg har gått ned 0,6 kg, og er ikke super fornøyd, men veldig glad for at det verken er oppgang eller hold i vekta . Så bør egentlig være fornøyd.

Det var bare det at jeg har både trent knallhardt og spist sunt hele uka unntatt denne ene onsdagen.

 

Nå har jeg laget en liten plan for meg når det gjelder trening. Skal begynne å "lære" meg å løpe :)

Så det blir 3 dager med kondisjonstrening, løping på tredemølle. Og 2 eller 3 dager med styrke.

Kan ikke løpe lenge av gangen vettu, så jeg har funnet meg et program på nettet . Første målet er å kunne løpe 5km uten å stoppe. Ja da jeg vet det er ingenting for mange her inne. Men for meg er det stort.

 

Ikke noe farlig med snikveiing synes nå jeg da. Da får man en pekepinn på hvordan man ligger og om man bør trene litt hardere neste dag kanskje. :) du og jeg ligger kanskje likt denne uka. Eller kanskje veier du til og med mindre enn meg.

 

Hvordan gikk helga da ? Har du fått trent noe ?

Kos deg resten av dagen idag. Spent på hvordan det går med vekta di :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Jeg er aktiv i forum litt her og litt der, men tenkte jeg ville ha min egen trå hvor jeg kan skrive daglig "update" om oppturer og nedturer. Vet med meg selv at når jeg ikke er aktiv her på siden, går det utover kosthold og motivasjon..Så nå!

 

Jeg er ei jente på 25 år som har vært litt overvektig hele livet egentlig, men har i løpet av 2012 endt opp på hele 85.3 kg. Jeg er 169 høy.

Jeg starta så smått på min reise i januar og har siden da gått ned 6 kg, så nå veier jeg 79.3 kg. Jeg har et mål om å komme ned på ca. 65 kg (noe jeg aldri har vært i voksen alder, så jeg gleder meg!!).

 

Har trent lite i det siste, føler liksom jeg ikke har overskudd, men jeg håper å komme sterkt tilbake på den fronten! (Har ei tredemølle som står å samler støv...:P/>)

 

Ellers ligger jeg på rundt 13-1400 kcal nå om dagen.

 

Jeg blir veldig glad om noen vil stikke innom og gjerne kommentere! Kanskje vi kan støtte hverandre på veien til et sunnere og lettere liv?

 

Ønsker iallefall alle en strålende helg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Gratulerer med nedgang!! :D 0.6 kg er bra! Du har jo gått ned ganske mye de to andre ukene, må ikke regne med å gå ned like mye hver uke, hehe.. :) Synes du er flink jeg!! Har du målt deg?

 

Jeg var en tur å trente i dag, men fikk skikkelig magekramper etter en heftig økt på spinningsykkelen, så måtte gi meg uten styrketrening, dessverre....

 

Jeg synes 5 km er kjempe mye selv jeg da.. Mye ligger nok i hodet på meg tror jeg, ser liksom ikke for meg at jeg skal klare å jogge 10 minutter en gang..:P

Hvilken hastighet jogger du på? Jeg har veldig lyst å lære meg å løpe selv!

 

Ja, kanskje vi er på samme vekt denne uka :) Vi får se på tirsdag! I løpet av helga har vekta vist både 76.1 og 76.5. Så jeg får vente til tirsdag nå og se! :)

 

Ha en fortsatt flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe om du ikke kunne trene styrketrening akkurat idag. Du må frem for alt passe på hva kroppen din sier. Ikke tving deg til noe som helst!

 

Nahai jeg skjønner meg ikke på målingen. Ville være fint å se fremgang, men hver gang jeg prøver å måle meg husker jeg ikke hvor jeg gjorde det sist gang. Har lest flere steder hvordan man gjør det og prøvd. Føles som jeg er litt dum akkurat der ass :o

 

Jeg har begynt med å jogge på 7 kmt , ikke fort i det hele tatt. Men jeg holdt på i 15 min . Uten å stoppe en eneste gang. Og det var stort for meg :)

Skal løpe 3 ganger i uka. Begynte med 15 min og skal øke 2 min hver gang. Det kommer til å ta tid. Men prøver jeg hardt nok skal jeg klare det :) for prøve mere hastighet etterhvert.

Fint om du kan bli med du også. Da har vi noen å rapportere til. Men heeeelt opp til deg altså.

 

Hadde ikke tenkt å trene idag, men fikk dårlig samvittighet for å ha spist en liten snickers sjokolade. Da måtte jeg bare trene. En halvtime styrketrening. Fikk iallfall bort den dere" ikke burde spist sjokolade" følelsen.

 

Må må må gå ned 1,2 kg denne uken for å nå første delmålet mitt. Skal prøve mitt ytterste. Så for det gå som det går.

 

Natta da LindaM. Spent på tirsdagsveiingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Ja, du har rett, må høre på hva kroppen sier. Bare så irriterende når man er skikkelig motivert til trening (for en gangs skyld!), og så går det ikke slik som man har tenkt. :)

 

Ikke så greit med disse måla skjønner jeg! :P Vet vel egentlig ikke om jeg måler rett selv, prøver å måle på samme sted hver gang (sånn ca. i alle fall). Og tenker at etter mine mål har jeg gått ned ca. 55 cm (all over), og selv om det ikke stemmer helt, så har jeg uansett krympa! SÅ feil kan jeg da ikke ha målt.. :P

 

Så flink du er med jogginga! Tror jeg aldri har jogga i 15 minutter sammenhengende.... Ikke i voksen alder i alle fall! Kanskje jeg skal prøve jeg også. Har pleid å jogge i 9 km/t, men da kun i 2 minutter. Så gjerne jeg skal jogge litt saktere, og prøve å jogge lengre. Sånn som deg. Så kan vi rapportere til hverandre ja. :)

 

Hehhe :D Kjenner til den der dårlige samvittigheten som kommer krypende etter noe sånt som en snickers sjokolade ja. Har det på samme måte, og da var du veldig flink som klarte å "trene det av deg igjen".

 

Så spennende å nå delmål!! Krysser fingre for deg der du! :)

 

Viss jeg kommer ned til 76.2 i morgen, så har jeg samme målet som deg denne uken. Vil også ned til 75!! Lets go for it! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 cm :o waooo så flink du er !!

Lurer litt på om jeg skal bare måle midje.1 cm over navle, da vet j hvor jeg måler hver gang. Hmm .

 

Klarer ikke å jogge mer enn 2 mindre j heller hvis jeg har hastighet på 9km/t. Derfor begynte jeg med mindre hastighet.

Da har jeg jogger i 17 min sammenhengende idag. Siste minuttene var slitsomt, men jeg sa til megselv hele tiden : dette klarer jeg, litt igjen, kom igjen, ikke gi opp :D litt motivasjons snakk til meg selv.

Og jeg klarte det.

Når begynner du ? :)

 

Og jeg svetta sånn som jeg pleier å gjøre etter oppoverbakke intervaller. Fikk du trent noe ??

Og hva veier du ?? Såå spent her jeg sitter. :)

Kom igjen du vi skal klare å nå 75 kg etter neste veiing. Krysser fingre, tær og alt jg har ;-)

 

Litt vanskelig med middagen i morgen. Er invitert hos noen i familie. Og vet at det kommer til å være massse godt mat. Skal prøve å tenke på deg mens jeg spiser :) kanskje har du mindre enn meg å gå ned neste uke. Det blir en liten konkurranse dette her. Hehe .

 

Skal ta med barna til dyreparken , og har nettopp bestilt hytte. Slutten av juni. Håper å ha nådd andre delmålet mitt til da.

Har du planer for sommeren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Takk for det! :D Cm forsvant veldig fort i begynnelsen, nå går det egentlig mye seinere. Rundt midja starta jeg på 95 cm, nå er jeg nede i 83. Snart under de hellige 80 :P

Veldig greit å måle, i alle fall de ukene kiloene ikke slipper taket, så har man gjerne minket i cm likevel. Motivasjon. :)

 

17 min du! Kjempe bra!! :D Jeg jogga i går, 12 minutter sammenhengende (7.5 km/t). Tenkte å prøve meg på 15 minutter i morgen! Sakte men sikkert :D Så hadde jeg også en god styrketreningsøkt i går, så har skikkelig gangsperr i armer og mage i dag! Litt godt også :)

 

Og du, jeg forsov meg i dag! SÅ måtte så og si springe dirkete ut dørene, så fikk ikke veid og målt meg i dag, ville liksom ikke gjøre det etter jeg kom hjem, for da veier jeg mer, hehe. S. jeg tar det i morgen og satser på det går greit med en dags forskyvning denne uka :) Skal gi beskjed i morgen!

 

Ja, vi har nesten fått oss en liten konkurranse nå, hehe.. Kanskje det kan hjelpe oss begge med motivasjonen. All motivasjon mottas med stor takk her i gården i alle fall! :D

 

Du må kose deg på middag i morgen, bare kontrollere porsjonen, så går det så fint så! :) Dt har jeg stor tro på!

 

I sommer skal vi til Italia, reiser 1 juli. Vil såå gjerne være under 70 kg da!! Bare håper håper håper... Så hyggelig med hyttetur, og så til dyreparken! (Der er det lenge siden jeg har vært, hyggelig for store og små!). Håper du klarer ditt andre delmål også til ferien!!

 

Stå på videre! Dette klarer du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hr hr!! Nå er jeg skikkelig skuffa!

Etter tyvveiing på lørdag (76.1 kg), veier jeg idag 76.9 kg!

Og jeg har ikke gjort noen ting feil... Kjempe frustrerende!

 

Jeg håper det er mye vann i kroppen pga at jeg er så støl, og at det "svoosjer" av igjen temmelig kjappt!

 

Kan visst se langt etter å være 75 kg neste veiing awsam :) Men jeg heier på deg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg har det litt på samme måte. Måtte jo bare snikveie idag . Og da viser vekta 76.5 :o

Altså har jeg gått opp selvom jeg har vært flink med trening og spising. Så jeg har ikke peiling på hvorfor det skjer med oss ....

 

Men vi gir ikke opp nei. !!!!

 

Og det er 17 mai og helg. Er helt sikker på å ikke nå delmålet mitt jeg heller Linda :(

Skuffende men sånn er det.

Vi får bare stå på og fortsette.

 

Har litt dårlig tid Pga småen er litt syk og da kan ikke jeg få gjort noe som helst. Vi skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Huff. Det er vel slikt som skjer innimellom, jeg krysser fingre for at vi bare samler litt vann, ettersom vi trener en del :)

 

Det skal bli tøft og nå 75 neste gang for begge da gjerne ja, men gangen etter der - DA!!

 

Og på 17.mai blir det gjerne en liiiten utskeielse, vi får se.

 

I dag klarte jeg og jogge i 18 minutter!! :D (7.5 km/t). Kjempe fornøyd, hadde aldri trodd jeg skulle klare det. :P

 

Ha en fin kveld du! Og god bedring til den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) hun er bedre idag .

 

18 min på 7,5 km/t. Imponert jeg :) selvfølgelig klarer man det når man har bestemt seg. Vi trenger bare å pushe oss selv litt.

 

Trente styrke i går og idag ble det 10 min oppvarming, så 20 min jogg. De siste 2 minuttene er verst hvergang. Jeg tenker å fortsette på 7km/t foreløpig.

Og 15 min oppoverbakke. Totalt 45 mins trening idag. Svetta bra jeg.

 

For se hvordan det går imorgen. Men noe må jo vi kose oss med. ;)

 

Ha en stas dag imorgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...