Gå til innhold

Lettvindt middag


Gjest jm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)/>

Jeg har holdt på med kurs i litt over en uke og det har gått ganske greit. Mitt problem er at jeg ikke er noe glad i å lage mat! Jeg har nå laget og spist middag hver eneste dag og kjenner at dette kan bli en utfordring!

 

Er det noe man kan lage/kjøpe som ikke trenger så mye tilberedning? Jeg trenger å ha noen alternativer når jeg ikke orker å lage mat!

Jeg går på meny 1.

 

Er supertakknemlig for svar :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Kylling og ris. Stek kyllingfilet på panna så den får litt farge og stek den i ovn i 15-17 min. Kutt grønnsaker (ferdig grønnsaksblanding går også) og wok eller hiv inn i ovn sammen med kyllingen. Eller salat. Soyasaus er godt til. Enda enklere å kjøpe ferdig grillet kylling. Kjøp en halv eller spar halve til en annen dag, og bare varm den litt på panna.

 

Pitabrød med karbonadedeig og salat. Ha litt krydder og tacosaus i kjøttdeigen når den er stekt.

 

Svinekoteletter med ris og sursøtsaus. Godt med rosmarin på kjøttet :)

 

Grønnsakssuppe med pølser i og brød til.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Wok! Lettere blir det ikke ;)

Svin/kylling/biff og en wok blanding! Med litt soyasaus over..

Godt, veldig lettvindt og få kalorier!

 

 

Omelett!

 

 

Laks i ovnen sammen med grønnsaker, der står det og koser seg for seg selv, og vips så er det ferdig og klart til å spises! :)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først lager mat, så lag større porsjoner og spar restene til en annen dag.

 

Ellers har jo fjordland mange sunne gode retter. Bare å lese litt på pakningene.

 

Stabburets ovnsrett med kylling og bacon har bare 103 kcal pr 100 gram, så her kan du spise ca halvparten og gjemme restene til senere.

 

Også noen av de "kokkeklar" rettene har lite kcal pr 100 gram.

 

Ferdigretter betyr ikke alltid at det er så veldig usunt. Du kan jo også se litt etter nøkkelhullmerkede produkter. Disse har gjerne mindre fett/sukker/salt i seg. Kjøp ferdig salat som tilbehør, eller kjøp frosne grønnsaker, fres i pannen eller kok opp(damp gjerne på rist), så har du fort noen ekstra vitaminer og mineraler i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Jeg må nok begynne å øve meg på å lage mat uten Grete Roede-oppskriftene. Det kan bli litt komplisert i lengen å hele tiden måtte ha en oppskrift å gå etter! Men jeg er jo ikke noe glad i å lage mat, så disse raske oppskriftene dere foreslår er midt i blinken for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...