Gå til innhold

Øke forbrenning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre......

 

116,8 kilo skal ned 36 kilo

 

Følger 1600 kcl, og skriver inn alt jeg spiser. Har gått på dette i 14 dager

 

Gikk ned 2 kilo, men gikk rett opp igjen...

 

Virker som om jeg ikke får igang forbrenning.

 

Trene får jeg ikke pga prolapser, og nerver som ligger i klem....

 

Nå VIL JEG NED.

 

La på meg 13 kilo i fjor + 7 etter jul, noen sprekker med kvikk lunsj og ekstra kos, var årsaken til det, grrrrr

 

Nå spiser jeg kun sunn mat, eneste kosen er en kokosbolle i helgen. Ellers går det i frukt, grønt, fisk, kjøtt , lavkarbo brød, magre melkeprodukter.

 

Noen som har tips til å få igang denne forbrenningen. Blir frustrert, samboer går på det samme og har gått ned 4 kilo.....

 

Fortvilet slanker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre......

 

116,8 kilo skal ned 36 kilo

 

Følger 1600 kcl, og skriver inn alt jeg spiser. Har gått på dette i 14 dager

 

Gikk ned 2 kilo, men gikk rett opp igjen...

 

Virker som om jeg ikke får igang forbrenning.

 

Trene får jeg ikke pga prolapser, og nerver som ligger i klem....

 

Nå VIL JEG NED.

 

La på meg 13 kilo i fjor + 7 etter jul, noen sprekker med kvikk lunsj og ekstra kos, var årsaken til det, grrrrr

 

Nå spiser jeg kun sunn mat, eneste kosen er en kokosbolle i helgen. Ellers går det i frukt, grønt, fisk, kjøtt , lavkarbo brød, magre melkeprodukter.

 

Noen som har tips til å få igang denne forbrenningen. Blir frustrert, samboer går på det samme og har gått ned 4 kilo.....

 

Fortvilet slanker.....

 

 

Hei :)/>

 

Det første jeg tenker på når jeg leser dette er om du er flink til og drikke masse vann,og at det er magert kjøtt du spiser,ikke farsekjøtt eller pølser.Noe er greit,men veldig mye fett og kcal.Fisk i en eller annen form er bra,og burde spises minst 2 ganger i uken.Skalldyr er også topp.

Hadde litt samme problem i starten jeg også,men så kuttet jeg ned mye på karbohydrater,og økte protein.Som omelett med grønt/salat til osv.

 

Havregryn med ekstra lettmelk er godt til frokost og metter lenge.Er ofte de små tingene som skal ting for og få i gang forbrenningen.Men drikke mye vann er viktig,og første bud mener jeg.Ikke bruke sukker,men annet søtstoff som erstatning.Finnes masse tips her inne,og bruk de.Jeg klarte med alt dette og endelig komme skikkelig i gang,og nå har jeg i snitt tatt av 1 kg i uken og det føles akkurat riktig.Trening er et pluss når en skal ned i vekt,men ikke det som er viktigst.Tror det vil komme seg når du føler du kan finne en øvelse som passer til deg,og som du kan orke og gjøre.Prøv deg frem,om det bare er noen få minutter av gangen.Alt er bedre enn ingenting!

 

Så lykke til!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>

 

Det første jeg tenker på når jeg leser dette er om du er flink til og drikke masse vann,og at det er magert kjøtt du spiser,ikke farsekjøtt eller pølser.Noe er greit,men veldig mye fett og kcal.Fisk i en eller annen form er bra,og burde spises minst 2 ganger i uken.Skalldyr er også topp.

Hadde litt samme problem i starten jeg også,men så kuttet jeg ned mye på karbohydrater,og økte protein.Som omelett med grønt/salat til osv.

 

Havregryn med ekstra lettmelk er godt til frokost og metter lenge.Er ofte de små tingene som skal ting for og få i gang forbrenningen.Men drikke mye vann er viktig,og første bud mener jeg.Ikke bruke sukker,men annet søtstoff som erstatning.Finnes masse tips her inne,og bruk de.Jeg klarte med alt dette og endelig komme skikkelig i gang,og nå har jeg i snitt tatt av 1 kg i uken og det føles akkurat riktig.Trening er et pluss når en skal ned i vekt,men ikke det som er viktigst.Tror det vil komme seg når du føler du kan finne en øvelse som passer til deg,og som du kan orke og gjøre.Prøv deg frem,om det bare er noen få minutter av gangen.Alt er bedre enn ingenting!

 

Så lykke til!! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.:)

 

Vann er jeg nok ikke så flink til, drikker ca 6-7 glass, kan bli myyyyyye flinkere

Jeg spiser rent kjøtt og fisk, holder meg unna farse

Holder meg unna sukker, kun i visse produkt som yoghurt osv, bruker honning eller sukrin som

søtningsmiddel. Drikker ikke brus, eller juice med sukker

Protein kan jeg sikkert spise mer av

 

Er "sukker sky", etter siste lavkarbo kur. Så vanene er egentlig gode.

 

Men virker som kroppen ikke vil slippe fett.

 

Prøver å legge inn minimum en 30 min tur annen hver dag. Inntil videre, pga smerter

 

Noen andre tips ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare du må være tålmodig. Det er et kjedelig råd, men det virker som du gjør det meste riktig. Du har bare holdt på i 14 dager og det er ikke så lenge. Du kan prøve å spise oftere enn det du har gjort til nå. Jeg innbiller meg at jeg får bedre forbrenning av å spise 5 vs 4 måltider per dag. Stå på - ikke gi deg:-)

Takk for svar.:)/>

 

Vann er jeg nok ikke så flink til, drikker ca 6-7 glass, kan bli myyyyyye flinkere

Jeg spiser rent kjøtt og fisk, holder meg unna farse

Holder meg unna sukker, kun i visse produkt som yoghurt osv, bruker honning eller sukrin som

søtningsmiddel. Drikker ikke brus, eller juice med sukker

Protein kan jeg sikkert spise mer av

 

Er "sukker sky", etter siste lavkarbo kur. Så vanene er egentlig gode.

 

Men virker som kroppen ikke vil slippe fett.

 

Prøver å legge inn minimum en 30 min tur annen hver dag. Inntil videre, pga smerter

 

Noen andre tips ? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare du må være tålmodig. Det er et kjedelig råd, men det virker som du gjør det meste riktig. Du har bare holdt på i 14 dager og det er ikke så lenge. Du kan prøve å spise oftere enn det du har gjort til nå. Jeg innbiller meg at jeg får bedre forbrenning av å spise 5 vs 4 måltider per dag. Stå på - ikke gi deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også flere måltider og mer vann kan gjøre susen.

Men da må jeg ha vekkerklokke, hehe, glemmer å spise mellom måltidene :)

 

Gir meg ikke så lett, men super irriterende å ikke gå ned. Får gi det litt tid.

 

Når jeg går tur, har jeg ca 5 km/h og prøver å gå en halv time. Trosser smertene, nå

er det nok, føler meg som en havarert kule :)

For 2 år siden gikk jeg ned 17 kilo med lavkarbo og vet hvor deilig det er å være mindre,

derfor jeg irriterer meg så mye over å ikke klarer å gå ned.

I skapet ligger det 70 bukser som ikke passer, så dyrt blir det ikke å gå ned til en mindre størrelse, masse som ligger og venter.....

 

Straffer seg å få ny samboer og mye mat kos..

 

flere tips tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også flere måltider og mer vann kan gjøre susen.

Men da må jeg ha vekkerklokke, hehe, glemmer å spise mellom måltidene :)/>/>

 

Gir meg ikke så lett, men super irriterende å ikke gå ned. Får gi det litt tid.

 

Når jeg går tur, har jeg ca 5 km/h og prøver å gå en halv time. Trosser smertene, nå

er det nok, føler meg som en havarert kule :)/>/>

For 2 år siden gikk jeg ned 17 kilo med lavkarbo og vet hvor deilig det er å være mindre,

derfor jeg irriterer meg så mye over å ikke klarer å gå ned.

I skapet ligger det 70 bukser som ikke passer, så dyrt blir det ikke å gå ned til en mindre størrelse, masse som

Straffer seg å få ny samboer og mye mat kos..

 

flere tips tas imot med takk :)/>/>

 

 

 

Tålmodighet er viktig her,og ofte det som er vanskelig.Men plutselig kommer resultatene,og da blir motivasjonen bare større og bedre.

 

Vet også at det er viktig og spise nok mat,og ikke prøve seg på mindre kcal enn det som er riktig for deg.Spise ofte,helst ikke la det gå mere enn ca 3 timer mellom måltidene.Da stabiliserer blodsukkeret seg,og kroppen kommer inn i riktig forbrenning.Virker som du spiser riktig mat osv,må bare få det inn i riktige rutiner og vaner.Men MYE vann er veldig viktig :)/> Kanskje kokosboller kan byttes ut med en litt sunnere snacks ? :)/> Alt som kan bli magrere er til det bedre.Bær med vaniljekesam er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikke mer vann, og prøve å spise oftere.

Men sliter litt med å spise nok, i går ble det 1200 kcl, det er for lite

 

Har gått opp 2 kilo siste uken , og det er demotiverende.....

 

Bruker bær med vaniljekesam når vi skal kose oss, eller frukt med cottage cheese, honning, valnøtt. Noe søtt må man ha, ellers får man ikke dekket alle smaker

 

Sjokolade, eller annet søtt har det blitt lite av. En kokosbolle i løpet av 2 uker, er vel ikke

kjempesprekk.

 

På jobben er det kake eller vafler hver uke, lar da bare være å spise i kantinen. Ellers blir det for mye spørsmål hvorfor jeg ikke spiser. Ønsker ikke å annonsere at jeg spiser sunnere, da blir det bare spørsmål om hvor mye jeg har gått ned... som jeg ikke har gjort, grrr.

 

Håper neste uke ser litt lysere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikke mer vann, og prøve å spise oftere.

Men sliter litt med å spise nok, i går ble det 1200 kcl, det er for lite

 

Har gått opp 2 kilo siste uken , og det er demotiverende.....

 

Bruker bær med vaniljekesam når vi skal kose oss, eller frukt med cottage cheese, honning, valnøtt. Noe søtt må man ha, ellers får man ikke dekket alle smaker

 

Sjokolade, eller annet søtt har det blitt lite av. En kokosbolle i løpet av 2 uker, er vel ikke

kjempesprekk.

 

På jobben er det kake eller vafler hver uke, lar da bare være å spise i kantinen. Ellers blir det for mye spørsmål hvorfor jeg ikke spiser. Ønsker ikke å annonsere at jeg spiser sunnere, da blir det bare spørsmål om hvor mye jeg har gått ned... som jeg ikke har gjort, grrr.

 

Håper neste uke ser litt lysere ut...

 

 

Ser ut som du har alt det riktige inne,og vekten kommer nok til og gå ned om du holder det fokuset :)/>

Jeg forteller alle rundt meg at jeg prøver og gå ned i vekt..blir litt ekstra giv da synes jeg og enklere og takke nei til div.Men ser og forstår hva du mener.

Litt lite med 1200 kcal,så sikkert lurt og øke litt..

 

Neste uke blir nok bedre skal du se,og bare husk og ikke gi opp :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter...

 

ned 1,2 kg og skikkelig fornøyd, økte til 1600 kcl og det hjalp visst :rolleyes::PB)

 

Havregryn m/rismelk, 2 egg til frokost, pluss en smoothie med kiwi, banan og skummet melk, laksewrap til lunsj. Sunn mat er godt med variasjon. Middag blir pølsegryte(greteroede oppskrift)(bytter med kylling i stedet for pølse da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter...

 

ned 1,2 kg og skikkelig fornøyd, økte til 1600 kcl og det hjalp visst :rolleyes:/>/> :P/>/> B)/>/>

 

Havregryn m/rismelk, 2 egg til frokost, pluss en smoothie med kiwi, banan og skummet melk, laksewrap til lunsj. Sunn mat er godt med variasjon. Middag blir pølsegryte(greteroede oppskrift)(bytter med kylling i stedet for pølse da....)

 

 

Veldig bra da!! :)/> Tror nok at du har spist litt for lite,og det ser jo ut nå som det er svaret.Håper det fortsetter sånn,og da får du flere sånne fine rsultater :)/> :)/>

 

Ny uke og vi går på med godt mot :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter...

 

ned 1,2 kg og skikkelig fornøyd, økte til 1600 kcl og det hjalp visst :rolleyes:/> :P/> B)/>

 

Havregryn m/rismelk, 2 egg til frokost, pluss en smoothie med kiwi, banan og skummet melk, laksewrap til lunsj. Sunn mat er godt med variasjon. Middag blir pølsegryte(greteroede oppskrift)(bytter med kylling i stedet for pølse da....)

 

 

I dag skriver du at du totalt har gått ned 600 gram på 2 uker. Noen går raskt ned i starten mens andre går det litt seinere med. Vær tålmodig. Resultatene vil komme om du klarer holde fokus. Jeg regner med at du ikke bare skal gå ned i vekt men også endre livsstil for livet.

 

Jeg har gått ned 2 kg siste 2 mndr. Står ganske stilt. Men regner med at snart så raser det nedover igjen. Vær tålmodig og ikke gi opp, sier jeg til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Trener du?

Har du sjekket om du har lavt stoffskifte, dvs lavt nivå av thyroxin? PCO (polycycstisk ovarialsyndrom?) eller glukoseintoleranse på vei mot diabetes type II? Evt anemi (blodfattighet?).

Tilstandene men kan alle være assosiert med vektoppgang og treg vektnedgang. Blodprøver sier mye. Sjekk blodtrykk i samme slengen. Gå til kontroll hver 3. mnd - det er faktisk motiverende!

Anbefaler en kontroll hos lege.

 

Gode ønsker fra Gullemdaljekandidaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 20-30 min annenhver dag, pga prolaps og stråling ned i beinet.

Da går jeg med 6 km/h fart. Gikk i går, og verker noe sinnsykt i dag...

så ikke så lett med trening når jeg har forbud fra kiropraktor.

 

Sist jeg var med lege ba jeg om blodprøver av alle mulige slag.

Men slo ikke ut på noe som helst. Blodtrykket fikk jeg ned da jeg gikk på lavkarbo kur for ca 4 år siden., så det er perfekt. Har ikke lavt stoffskifte, eller blodfattig. Ikke veldig gøy å slite med å gå ned.

Ingenting som virker :(

Men prøver videre, holder meg hvertfall stabil da, på 116,3 kilo, litt opp og ned igjen.....

Kan vel se langt etter 30 kilo ned, hvis det fortsetter slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så bra du går - bruk gode joggesko og gå på gress og gå litt saktere, det er bedre for ryggen. Vanntrening ledet av fysioterapeut?

 

 

Så bra du har fått tatt prøver - da er det ingen medisinsk grunn til at du har problemer med å gå ned. Spis regelmessig - for meg fungerer GR knekkebrød utrolig godt - spise det ofte som mellommåltid og om kvelden.

Vet du hva? Da trenger du nok mer tid - siden du ikke er så fysisk aktiv ville jeg gått litt ned på kcaloriene - prøv 14-1500 i 2 uker om du greier det. Du greier 30 kg, men det tar tid - ryggen din trenger det også! Nå gir du ikke opp.

Det finnes matvarer som øker forbrenningen - lege B Nordstrand som har bloggen fraiva.no skriver mye fornuftig om sunt kosthold - alt er forskningsbasert - ingen 'synsing'.

 

Ønsker deg lykke til - du kommer til å gå ned. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Inne i 4 uke og har fortsatt ikke gått ned.

Gikk ned 3 kilo men gikk rett opp igjen, som det har gjort de 4 siste gangene jeg har

prøvd å gå ned.

 

Nå prøver jeg å spise 1200 kalorier denne uken, noe må jeg gjøre....

 

Spiser lite fett og sukker, spiser mye grønnsaker, litt frukt, rene råvarer, ikke farse og blandede produkter..

 

Spiser ikke mye brød, pasta eller potet.

Begynner å bli passe lei...

 

Magen stopper helt opp, utrolig kjedelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei!

 

Har du fått beregnet kaloriforbruket ditt skikkelig?

Prøv denne beregningsmetoden for basalforbruk og hverdagsaktivitet: http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article435559.ece

 

Inntaket ditt kan ligge ca 5-800 lavere enn svaret du kommer frem til etter GR-anbefaling.

 

Lykke til - og behold motivasjonen, du har stått på veldig til nå og det løsner!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har funnet noe som funker for deg. :)

 

Jeg veier det samme nå som jeg gjorde i starten på februar. De to siste månedene har det blitt lite trening men er nå på god gang med treningen igjen. Så nå håper jeg det går rette veien ukene fremover.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 108 kg når jeg startet på kurs i begynnelsen av april. Jeg er ikke så veldig aktiv fysisk sett, men likevel satte kurslederen meg på meny 3. Det vil si 1900 kcl. Jeg spiste altfor lite før jeg startet på kurs, og derfor gikk kroppen på sparebluss, tviholdt på all energi den kunne klare å spare på. Den første uka på kurs gikk jeg ned 1,6 kg, og 0,9 kg den neste. Åraken her var nok mye vann, og at jeg ikke lengre spiste sjokolade, boller og annen fet mat. De neste to ukene gikk jeg opp til sammen 0,3 kg. :(/>

 

Fant ut at jeg måtte endre litt på sammensetningen av dietten. Jeg ble mer nøye med å få høy score hver eneste dag i matregistreringen. Jeg byttet ut brød og banan, med knekkebrød og pære. Og så merker jeg forskjell de dagene jeg sover lite, da går vekta tregere nedover. Hittil har jeg gått ned 4 kilo, og er veldig spent på hva vekta sier senere i kveld.

 

1)Høy scor, 2)nok søvn, 3)minst mulig stress, 4)Minst 1,5 liter vann, 5)Nok kcl, 6)3-4 timer mellom hvert måltid, 7)Varier maten så en ikke blir lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...