Gå til innhold

Ned 6-7 kg til


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat avsluttet en lavkarbo "kur" siden ca 1 feb. Har gått ned ca 14 kg. Men er lei den maten, så forsøker nå å legge om til mer GR stil. Noen som har erfaring med dette? Har forsøkt å søke litt.

Jeg er en mann på 34 år, 180 cm og veide 98,3 når jeg tok meg selv i nakke og sa: Nok er nok.

Nå viser vekta ca 84.

Jeg har under hele lavkarbo tiden, savnet grov brød, frukt, melk osv. Noe som det ikke ble mye av i den kuren. Vet at mange sier at man skal ha en livsstil og følge den, men tror ikke LK var den rette livsstilen for meg.

Nå trener jeg 3-4 ganger i uken, 3 ganger spinning på 1 time og en lang gåtur ila uken.

 

 

Håper noen kan hjelpe meg ett par ting.

Hvor mange måltider/mellommåltider skal man ha ila dagen? 5-6?

Frimerker? Hva er deres favoritter her?

Jeg skal ligge på rundt 2200 om dagen,(Satt meg selv ned til 1900) men sånn som i går kom jeg opp til ca 1450. Er det for lite eller går det greit?

Har ikke tatt noen kurs. Ennå! :blink:/>/>:)/>/> Skal se an litt og vurdere dette etterhvert.

 

Har lest at det er mye hyggelig folk her inne, så håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt på vei. :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DonMaribo.

 

Gratulere så mye med flott vektnedgang.

Skjønner godt hva du snakker om, for jeg startet min vektnedgang med lavkarbo, men klarte bare 3 uker, men det var en kickstart på nedgangen.

Men savnet som deg brød, frukt og særlig masse grønnsaker.

 

Ja, det er jo en livsstilsendring og da må en finne noe som fungerer for en selv.

 

Godt du har funnet gleden med å trene.

 

Ja, 1450 kcal blir nok for lite og spiser du for lite, tror kroppen det er hungersnød og lagrer alt du spiser og du går ikke ned i vekt.

 

Jeg har 4 hovedmåltider og mellommåltid mellom både frokost og lunsjen, lunsjen og middagen, middagen og kvelden, og kanskje et noe lett rett før jeg legger meg. Men jeg er småspist, så måltidene mine er ikke så store om gangen.

 

Vist du skal følge GR ganske bra på 1900 kcal, legger de

frokosten til 220 kcal, (+melk se under)

Lunsjen på 330 kcal

Mellommåltid 110 kcal

Middagen på hele 600 kcal

Kvelds på 220 kcal

 

Melk er 200 kcal der kommer yoghurt innunder, også.

Frukt på 200 kcal.

Ja - grønnsaker - ubegrenset, egentlig... men jeg tar det med i beregningen, ettersom jeg spiser mye grønnsaker. Blir fort 1 kg om dagen. nam nam ;)

2 Frimerker 50 kcal.

Frimerker kan samlet og bruker når en føler for det.

Kanskje du har lyst på litt vin så tar du den der.

 

Det er ikke ofte jeg bruker frimerker.

For skal jeg i bursdag el så kutter jeg ned på et måltid i stedet...

Så da blir det kake istedenfor middag eller lunsj...

 

Men som sagt før, du bør holde deg på antall kcal for å gå ned...

går du ikke ned på 1900 kcal kan det være for lite, ettersom du kanskje trener bra??

Det er en grunn til at forslaget er 2200 kcal.

 

Håper dette kan være til litt hjelp og følger med deg, så det er bare å skrive og spørre.

Regner med du får mange fine svar til.

For ja, vi er veldig hyggelige her ute, med et mål og det er å blir slanke og flotte til sommeren.

 

84 kilo hører jo flott ut på en mann på 180 cm ;)

 

Hva er målet ditt ned, egentlig??

 

Lykke til og flott 17.mai og pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DonMaribo.

 

Gratulere så mye med flott vektnedgang.

Skjønner godt hva du snakker om, for jeg startet min vektnedgang med lavkarbo, men klarte bare 3 uker, men det var en kickstart på nedgangen.

Men savnet som deg brød, frukt og særlig masse grønnsaker.

 

Ja, det er jo en livsstilsendring og da må en finne noe som fungerer for en selv.

 

Godt du har funnet gleden med å trene.

 

Ja, 1450 kcal blir nok for lite og spiser du for lite, tror kroppen det er hungersnød og lagrer alt du spiser og du går ikke ned i vekt.

 

Jeg har 4 hovedmåltider og mellommåltid mellom både frokost og lunsjen, lunsjen og middagen, middagen og kvelden, og kanskje et noe lett rett før jeg legger meg. Men jeg er småspist, så måltidene mine er ikke så store om gangen.

 

Vist du skal følge GR ganske bra på 1900 kcal, legger de

frokosten til 220 kcal, (+melk se under)

Lunsjen på 330 kcal

Mellommåltid 110 kcal

Middagen på hele 600 kcal

Kvelds på 220 kcal

 

Melk er 200 kcal der kommer yoghurt innunder, også.

Frukt på 200 kcal.

Ja - grønnsaker - ubegrenset, egentlig... men jeg tar det med i beregningen, ettersom jeg spiser mye grønnsaker. Blir fort 1 kg om dagen. nam nam ;)/>/>/>

2 Frimerker 50 kcal.

Frimerker kan samlet og bruker når en føler for det.

Kanskje du har lyst på litt vin så tar du den der.

 

Det er ikke ofte jeg bruker frimerker.

For skal jeg i bursdag el så kutter jeg ned på et måltid i stedet...

Så da blir det kake istedenfor middag eller lunsj...

 

Men som sagt før, du bør holde deg på antall kcal for å gå ned...

går du ikke ned på 1900 kcal kan det være for lite, ettersom du kanskje trener bra??

Det er en grunn til at forslaget er 2200 kcal.

 

Håper dette kan være til litt hjelp og følger med deg, så det er bare å skrive og spørre.

Regner med du får mange fine svar til.

For ja, vi er veldig hyggelige her ute, med et mål og det er å blir slanke og flotte til sommeren.

 

84 kilo hører jo flott ut på en mann på 180 cm ;)/>/>/>

 

Hva er målet ditt ned, egentlig??

 

Lykke til og flott 17.mai og pinse.

 

Hei

Takk for kjempe god tilbakemelding. Det hjelper bra på!

Ja jeg er litt redd for at det kan bli knapt med det jeg ligger nå, skal forsøke å øke litt i hver av måltidene. Kanskje litt mer frukt.

Jeg har en "match" form på ca 78 kg. Det var det jeg lå på da jeg var aktiv fotball spiller. :P/>

Men jeg er veldig fornøyd med 84 kg :)/>/>

 

Jeg skal ta til meg alle gode tipsene dine! :D/>/>

 

God 17. mai og pinse til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

Noen her inne som opplever at det er stor forskjell på kaloriforbruk som vises her inne på siden og på en pulsklokke?

Etter en knallhard spinning time så på 1 time og 10 min, så viser pulsklokken opp i mot 600 forbrente kalorier, men nettsiden her viser opp i mot 1100?

 

Kan det være at pulsklokken ikke er så super innendørs? For når jeg går en tur på en 50 min, så forbrenner jeg også rundt 600 ifølge pulsklokken. Utendørs registrerer den høydeforskjeller, samt hastighet og lengde. Noen som vet?? Hjelp dette ble mye info på engang... :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...